Ikast fS tiden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Aaes

Ikast fS tiden

Indlæg af Aaes »

Hej !

Jeg sad og snakkede med et par af mine venner omkring tiden med Ikast fS, så havde vi en lille leg med hvem der kunne huske flest af det gode gamle drenge.
Dog blev det ikke til så mange så håber der er nogen der kan hjælpe til med at finde flere.

Dem vi har, so far:
Calle Facius
Frode Langagergaard
Kari Rissanen
Jon Knudsen
Lars "Mini" Larsen
Senest rettet af Aaes 20. sep 2006, 15:44, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: Ikast fS tiden

Indlæg af Ravnen »

Ove Hansen
Jan Rindom
Dan Sørensen
Christian Lundberg

og mange flere..

Aaes

Indlæg af Aaes »

Ja, dem kunne jeg godt selv have nævnt også :)
Det er svært at forklare hvilke kriterier der er, men det skal være lidt "sjovere" spillere hvis i forstår? :)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Morten Hyldgaard
Claus Steinlein
Ove Hansen
Frank Kristensen
Christian Lundberg
Jan Rindom
Lars "Dyne" Larsen, som han retteligt hedder. Lars "Mini" hedder Hansen til efternavn.
Finn Olsen - Det er vist den ældste jeg kan huske ;-)
Kern Lyhne
Kenneth Kristensen

Tilføjelser:
Henning Thinggaard
Lars Brøgger
Søren Barslund
Allan Bak Jensen
Michael Elbæk
Jacob Juhl
Charles Berstad

Det er hvad min svage hukommelse lige kan ryste ud... Mindes også en lyshåret gut, der spillede under Poul Hansen - Havde ham, så vidt jeg husker, som vikar i 4. klasse, det var det helt vilde den gang :-)
Edit: Kent R. Nielsen, var navnet...

Peter Ross

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja okay. Men Kern Lyhne troede jeg virkelig skulle være blevet noget stort, synes han havde så meget talent dengang, men siden gik det bare ned af bakke.

Det "sjoveste" jeg lige kan komme på er Jan Rindoms berømte udspark... jeg har sjældent set nogle skyde så skævt ;-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Lars Bastrup er en af dem som jeg husker bedst - 20 mål i 1985 !!

Anders Bjerregaard topscorer i 1974 for Ikast i 3. div. vest med 13 mål ligesom Ove Lyhne lavede for Herning Fremad i samme række og år :-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

SIGURD KRISTENSEN :-)

EJNER RAHBEK :-)

KLAUS GRANLUND :-)

Glem heller ikke Mogens Krogh !!!

Altoriso

Re: Ikast fS tiden 1989 pokalfinalen

Indlæg af Altoriso »

Må næsten lige kopiere alt dette ind fra en af de helt store Ikast FS begivenheder:

POKAL Finale

Spillet torsdag 4. maj 1989 i Idrætsparken, København
Brøndby IF-Ikast fS 3 - 3 (2 - 1) 6 - 3 efter forlænget spilletid

Holdopstillinger

Brøndby IF Ikast fS

Peter Schmeichel Mogens Krogh
Bjarne Jensen Kim Eriksen
Lars Olsen Henning Larsen
Kent Nielsen (91. Kent Hansen)
Henrik Hansen Ejner Rahbek
Kim Vilfort Jan Larsen
Henrik Jensen Sigurd Kristensen
Per Frimann Johnny Hansen
(78. min. Jens Madsen) (68. min. Flemming Linnebjerg)
Per Steffensen Jesper Thygesen
Bent "Turbo" Christensen Ove Hansen
(106. min. Leif Nielsen) Klaus Granlund
Brian Laudrup Michael Larsen

Træner Ebbe Skovdahl Træner Anders Hust

Målscorere

6. min. 0 - 1 Klaus Granlund
15. min. 1 - 1 Brian Laudrup
39. min. 2 - 1 Kim Vilfort
58. min. 2 - 2 Klaus Granlund
68. min. 2 - 3 Klaus Granlund
78. min. 3 - 3 Kim Vilfort
106. min. 4 - 3 Brian Laudrup
110. min. 5 - 3 Leif Nielsen
113. min. 6 - 3 Kim Vilfort

Pokalfighter Klaus Granlund, Ikast fS

Dommer John P. Nielsen

11.600 tilskuere

Ikast fS kvalificerer sig til Europa Cup for Pokalvindere, da Brøndby IF deltager i Europa Cup for mesterhold.

klemme

Indlæg af klemme »

Der var også

Johnny Østergaard kanonkonge i Ikast og omegn angrebsmakker med A. Bjerregård.

Brormand Johannes Bastrup.

Jørgen Mortensen.

Torben Jepsen.

Ikast første landsholdspiller hed Henning Boel, men det var før min tid, og en som hed Christian Moesgaard.

felisan

den bedste og 2 af de sjove

Indlæg af felisan »

jamen hvordan kan man glemme Drazen Besek?
superteknikeren på midtbanen, holdets hjerne.

manden var klart en af de bedste spillere Ikast fS dengang hentede fra udlandet.

da FCM slog NK Varteks ud af uefa'en for et par år tilbage var det Drazen Besek, der var træner for det tabende hold.
et glædeligt gensyn!

derimod kan man næppe rose en spiller som Chima Okorie, som blev hentet i england.
manden scorede i sin debut på hjemmebane, men blev senere smidt for et vanvittigt frispark, hvor han fuldstændigt sablede en modspiller over i 2 dele.

efter kampen, som blev tabt 2-1, undskyldte han sig med, at den slags tacklinger end ikke ville have givet frispark i england!

Chima blev aldrig den store succes, og udmærkede sig i slutningen af sin karriere ved at spille fodbold i den bedste indiske række!

polakken Artur Toborek var heller ikke det heldigste indkøb nogensinde.
en ordentlig landmand med hænder som Roberto Carlos' lår og mindst 2 meter over skuldrene.
desværre manglede den store mand klart teknik og tempo til at begå sig i den bedste danske række, og efter en periode uden den store succes, stak manden af, uden af fortælle nogen nogetsomhelst om hvorhen!

senere blev han vistnok lokaliseret i sin hjemby, men IfS valgte at opløse kontrakten med ham, da de nok ikke ville få det store ud af ham alligevel :o)

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Kent R. Nielsen var faktisk den første spiller FCM skrev/forlængede kontrakt med. Han var den eneste "rene" Ikastdreng, han havde spillet i IFS siden miniput. Jeg kan tydeligt huske et mål han scorede imod Silkeborg i en af de sidste spillerunder i efteråret. Flere hundrede frivillige havde været på stadion for at rydde banen for sne. Ikast var bagud 1-2, da Kent trak ind i banen og fyrede kanonen af. Peter Kjær (mener at det var ham) stod bagefter og kiggede ud på banen, han så simpelthen ikke bolden.
Kent startede sin seniorkarriere på serie 4, men hans ukuelige fighterevner bragte ham altså på førsteholdet, indtil en drilsk skade satte en stopper for hans videre færden.

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Petri Kosso Helin var et af de bedre køb fra den periode. Han spillede så vidt jeg husker fløj og havde nogle vildt gode rush op ad langsiden.

Jeg husker også Chima Okorie som var det igår. Fantastisk tåbelig debut og hans exit fra professionel fodbold var vist nok endnu mere tosset. Ifølge en side på nettet sluttede hans karriere fordi han og nogle holdkammerater tæskede en dommer. Iøvrigt må det næsten være den første neger der har optrådt i klubben? Man må sige de er kommet efter det! ;-)

Hvem husker ikke Søren Agger? Topscoreren fra en lav obskur serie der blev hentet til klubben (fra Thisted?), som ham der skulle løse et akut angrebsproblem (akkurat som den lokale semi-dranker Markus Pedersen skulle i sin tid). Agger blev ikke den store succes. Han havde et godt skud og var rimelig god i hovedspillet, men som jeg husker ham manglede han tempo.

Hvad hed ham den lille tykke skallede fyr som vi fik fra Holstebro? Midtbanespiller med ekstremt godt overblik - desværre slet ikke fysik til topniveau.

Oleg Ivanov og Valeri Popovitch, de to russere som vi lejede i en russisk klub og floppede stort.

Ja, vi havde faktisk et hav af mere eller mindre vanvittige spillere i den periode.

felisan

Indlæg af felisan »

tror gutten du nævner fra Holstebro var Torben Sjørvad, ikke sandt?

kan huske en kamp i parken et år, hvor både han og Jonas Dahl Andersen blev smidt ud.
mener jeg.

desuden rykkede holdet dette år ud af den bedste række.
ikke fordi det var nogen sensation for holdet i den periode :o)

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Hafferlaf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Petri Kosso Helin var et af de bedre køb fra den
> periode. Han spillede så vidt jeg husker fløj og
> havde nogle vildt gode rush op ad langsiden.

- Nu vi er ved finnerne, Der var ham den unge langhårede hippi, som senerehen vist fik en rimelig karriere, ihvertilfalde fik han en håndfuld kampe på det finske landshold. Kan simpelthen ikke komme på navnet..... Og de rigtig gamle *host host* kan sikkert osse huske verdens bedste målmand Pertti Alaya (eller sådan noget) som vist nok er eller har været formand for det finske forboldforbund.

> Jeg husker også Chima Okorie som var det igår.
> Fantastisk tåbelig debut

- Ja, det var total griner, først et herre kanonmål, os så en total nedslagtning i samme kamp..

> Hvem husker ikke Søren Agger? Topscoreren fra en
> lav obskur serie der blev hentet til klubben (fra
> Thisted?), som ham der skulle løse et akut
> angrebsproblem (akkurat som den lokale
> semi-dranker Markus Pedersen skulle i sin tid).
> Agger blev ikke den store succes. Han havde et
> godt skud og var rimelig god i hovedspillet, men
> som jeg husker ham manglede han tempo.

- Han kom fra Lemvig, og du tager gruligt fejl, han var stærkt medvirkende til at Ikast reddede en sæson mere i den bedste række det år. Lavede flere mål, og var en konstant trussel, kanon indkøb. Desuden kunne han tyre et indkast til indkast i den modsatte side.

> Hvad hed ham den lille tykke skallede fyr som vi
> fik fra Holstebro? Midtbanespiller med ekstremt
> godt overblik - desværre slet ikke fysik til
> topniveau.

- Jep, Det var Torben Sjørvad, Danmarks absolut langsomste boldflytter.

Nævner lige lidt flere emner: Torben Christensen, Knud Møller, Claus Therkildsen, Johnny Hansen (nej ikke ham nazisten eller Kandis sangeren), Mixer (Kan ikke huske navnet, men han hed aldrig andet)

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Hippien hed Antti Sumiala og var ret dårlig hos IFS, men fik som du nævner succes andetsteds.

Det kan være at du har ret mht. Agger. Min subjektive hukommelse husker nok mest hans uortodokse spillestil.

Jeg husker også Johnny Hansen med overskægget. Han havde et drøn af et skud og jeg mener faktisk at han var ret tæt på at spille på landsholdet - enten liga eller et af de andre.

Besvar