Kristian Bak, danmarks bedste fodboldspiller i år

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Kristian Bak, danmarks bedste fodboldspiller i år

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

For 4. gang i år er Bak på Ugens hold i BT rimeligt godt i 6 kampe.
Men endnu bedre er det at han har det højeste gennemsnit af alle, nemlig 9,33.

På siden kan man så kigge lidt til venstre og se at en anden Christian, nemlig Olsen, er topscorer. Ikke helt skidt at være FCM mand i tiden!??
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 27. sep 2006, 13:47, rettet i alt 1 gang.

Xort

Re: Kristian Bak, danmarks bedste fodboldspiller i år

Indlæg af Xort »

har det nogensinde været skidt at være FCM mand? ;) der er bare mindre sjove ting engang imellem...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Er Bak den eneste FCM-spiller på holdet ?

Havde faktisk forventet et par stykker mere efter at have set karakterer på nettet..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Et forsigtigt bud vil være Mikkel Thygesen, eftersom han er kåret til kampens spiller i BT ?
Og måske Simon Poulsen/Anders Rasmussen/Christian Olsen, der alle fik 9...

Peter Ross

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Thygesen er også på. Og der nævnes at AR også var tæt på men "tabte" knebent til Ankergreen

Bjarne Fonnesbech

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Ja personligt undrer det mig at Kristian Bak ikke er udtaget til selveste landsholdet ? (Kunne han ikke afløse "gammelfar" = Helveg, som nok er den eneste landsholdsspiller der har opnået at være udtaget - jeg skriver med vilje udtaget, da manden ikke spiller !!! - til over 100 landskampe og ikke har reel kamperfaring, da han sidder på bænken i de klubber han nu er i...)
Men det sker næsten kun for spillere i SAS-Ligaen, hvis de spiller for en af københavnerklubberne (Ex: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard og har vores "egen" Skoubo ikke også været udtaget efter han skiftede til BIF ?)
Det er sgù københavneri af værste skuffe !
Men lad os så glæde os over at Simonaldo og Mikkel Thygesen i det mindste er på U-21 landsholdet ... Surt at U-21 ikke kom til EM eller OL.

Iøvrigt sejt af Bak - ikke at vi ikke har vidst at manden er en kanonspiller, det har vi jo vidst i flere år, men godt at B.T. også har fået øjnene op for mandens kvaliteter. og det er nok også derfor at FCM har forlænget med ham. Håber han bliver i klubben :-)

Der er KUN en 32 ...

Boldhilsener Bjarne

(Fodbold er et boldspil med 11 spillere på 2 hold, og hvor Tyskland altid vinder til sidst; Gary Lineker; Ex-engelsk landsholdsspiller)

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Bjarne Fonnesbech skrev:
-------------------------------------------------------
> Men det sker næsten kun for spillere i SAS-Ligaen,
> hvis de spiller for en af københavnerklubberne
> (Ex: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard og har
> vores "egen" Skoubo ikke også været udtaget efter
> han skiftede til BIF ?)
> Det er sgù københavneri af værste skuffe !

Specielt vedrørende Michael Gravgaard's tilstedeværelse på landsholdet, kan virkelig gøre mig vred. Han er simpelthen så opblæst af medierne og jeg mener ikke han er på samme niveau som Kristian Bak.

Michael Gravgaard laver gang på gang stribevis af "dumme" frispark, når vi har dødbolde i nærheden af modstanderens felt, og ødelægger derved mange dødbold-muligheder. Han er ikke ret hurtig, dvs han oversprintes så snart han spiller over for en spiller, der besidder bare lidt hurtighed. Jeg synes også han af og til er indblandet i de misforståelse, der opstår i forsvaret.
Alt i alt bryder jeg mig ikke om Michale Gravgaard, og mener bestemt ikke, at han burde spille på landsholdet. Kristian Bak er efter min mening klart bedre.

GIV HAM DOG CHANCEN, I STEDET FOR KONSTANT AT SLIKKE KØBENHAVNERKLUBBERNE I RØVEN, MORTEN!

casper89

Indlæg af casper89 »

Jeg må desværre erklære mig uenig i at Jesper Christiansen og specielt Michael Gravgaard ikke "fortjener" at spille på landsholdet, for det gør de i høj grad. De har begge to en god rutine og er uden tvivl blandt de bedste på deres pladser i superligaen. Jeg vil endda gå så vidt som at sige at Jesper Christiansen i min verden er den klart bedste keeper i ligaen.

Om Michael Gravgaard ville sige jeg at han er en fantastisk spiller og hans forcer gør at man i mange tilfælde glimmer hans få svagheder som f.eks. manglende hurtighed. Hans fysik og hovedspil er i verdensklasse og han kunne sagtens begå sig i en startopstilling på et midterhold i Premier League eller Bundesligaen. Jeg synes endvidere også at det er fuldstændig rigtigt at han er på landsholdet og jeg tror at midterforsvaret med Agger og Gravgaard er en del af den lange vej mod EM.

Ovenstående tekst kunne måske lyde lidt som en forsvarstale for de to FCK'ere men det er det egentlig ikke. Det er blot et bevis på at der hvor der er penge er der gode spillere. I DK er tilfældet så bare sådan at det er to københavnerklubber som der har den "økonomiske magt" og derfor spiller der også mange gode spillere der. De lidt mindre økonomisk stærke klubber kan så håbe på at de kan udvikle nogle talenter der på sigt kan begå sig på landsholdsniveau, mens at de rige klubber køber udenlandske spillere.

Til sidst må jeg hellere sige at jeg bestemt ikke har noget imod Kristian Bak og synes at det er fuldt fortjent at han ligger som han gør på BT's gennemsnitsliste. Jeg mener at han sammen med Gravgaard er blandt de bedste midterforsvarere i DK og jeg er da sikker på at han inden 2-3 år har fået debut på landsholdet. Men lige nu mener jeg ikke at han overgår spillere som Gravgaard, Krøldrup, Agger og måske Martin Laursen. Men fremtidens landshold burde være med en Kristian Bak i midterforsvaret og måske en Simon Poulsen på kanten. Men det er jo en anden sag....

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det kan godt være at man kan diskutere om han er berettiget til en fast plads på landsholdet. Men syntes det er utroligt han slet ikke er inde omkring holdet.

casper89

Indlæg af casper89 »

Jeg ville da også give BW 2479 ret i at KBN burde være i truppen, gerne i stedet for Per Nielsen, som jeg mener er for gammel. Men som jeg også skrev i mit foregående indlæg så er han ikke berettiget til en startplads og men jeg tror på hans debut inden for 2-3 år. Ellers er der hvert fald noget galt.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

BW 2479 skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan godt være at man kan diskutere om han er
> berettiget til en fast plads på landsholdet. Men
> syntes det er utroligt han slet ikke er inde
> omkring holdet.

Han er jo inde omkring holdet !

I hans tilfælde har det været U21 landsholdet da han havde den alder
Idag er det Ligalandsholdet, som jo mere eller mindre består af de boblere der måske kunne spille sig op på A-landsholdet

http://www.dbu.dk/page.aspx?id=3801

Den måde han kan gøre sig bemærket på er, at blive ved med at spille på et højt niveau.. noget som han i forrige sæson (efteråret 2005) ikke formåede ...

Og det virker bestemt til at han er på rette vej !

Når vi så snupper mesterskabet med ham ved roret, indenfor de næste år, så skal der skam nok ske noget :-)

Bjarne Fonnesbech

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Glemte lige at nævne vedr. mit indlæg at vi jo faktisk har haft Peter Skov- Jensen på landsholdet, han stod jo en kanonkampo for nogle år siden, det var vist mod Tyrkiet såvidt jeg husker ...

Ellers er der kun at tilføje at KBN virkelig bør blive udtaget - i det mindste prøveudtaget ...

Mvh Bjarne
B.W. # 2937

FLOWEREW

Indlæg af FLOWEREW »

Bjarne Fonnesbech,

Har du sniffet lim sammen med Tanja og Bjarke ude på vestegnen?
Gravgaard er IMO meget bedre end nogen midterforsvarer i ligaen!

Han vinder i modsætning til 1.82 høje KBN ALLE! hovedstødsdueler og er tacklings- og markeringsstærk... Et naturligt valg til landsholdet...

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Hmm nok er Gravgård god og er med på landsholdet ja.. Men international topklasse nivau har han jo under ingen omstændigheder, vi så ham i går begå et klodset straffespark og han vandt lige pludselig ikke alle hovedstødsdueller.
Ikke for at KBN ville have gjort det bedre, men så meget bedre er Gravgård altså ikke. Sent udviklet..

FLOWEREW

Indlæg af FLOWEREW »

Jeg ville heller ikke bestride hans plads frem for Per Nielsen hvis han skulle blive udtaget men lige pet. er der altså Agger, Gravgaard, laursen, Krøldrup og Svensson som er foran ham... Nok også Per Nieslen så der er utrolig lang vej endnu... Men i modsætning til Per har han jo alderen...

Besvar