Plastikfans?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kasper_Nielsen

Plastikfans?

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Hvad er det der sker for de folk, som står og bu'er og piber af holdet efter et sådan nederlag?

Vi kan sq alle blive enige om, at det er forrykt at smide en 2-0 føring over styr i en kamp, hvor man i princippet har kontrol over situationen. Men derfra, og så til at bu'e og råbe "tag jer sammen" mm er i min verden et tydeligt tegn på en plastikfan.

Det er fandme jer der skal tage jer sammen!

Der er ingen hold som går ubesejret gennem en sæson, og der er ingen hold der går gennem en sæson uden at lave en brøler.

Se på stillingen? Se hvor tæt vi i realiteten er på toppen, og se derefter på de kampe som vi har haft her i begyndelsen.
FCM er startet pissegodt, og har fået flere point, end nogle eksperter her i landet havde spået. Ydermere kan man sige, at vi med lidt held og bedre udnyttelse, havde haft flere point. Her tænker jeg specielt på OB-kampen, Bif og kampen i dag.

Se lyst på tingene, det går skidegodt!

FORZA FC!
Senest rettet af Kasper_Nielsen 7. aug 2007, 00:05, rettet i alt 1 gang.

Thomas Lund

Re: Plastikfans?

Indlæg af Thomas Lund »

Enig! Det er ærgeligt at sejren smides væk idag, men netop det faktum at vores hold er så ungt, tror jeg blev tungen på vægtskålen idag. Det så simpelt hen ud som om at vores unge spillere havde brugt alt krudtet efter 1. halveg og ikke havde fysikken til at svare igen. Vi var jo i praksis allerede på hælene da vi scorede til 2-0.

Men så snart vi begynder at være med i toppen bliver forventningerne skruet i vejret og ser vi på vores hold er det nok ikke særligt realistisk. Jeg er selv utrolig skuffet over at vi ikke fik skovlen under den EfB med tanke på at vi var foran 2-0 men shit happens.

Lund

Martin

Indlæg af Martin »

Kasper_Nielsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad er det der sker for de folk, som står og
> bu'er og piber af holdet efter et sådan nederlag?
>
> Vi kan sq alle blive enige om, at det er forrykt
> at smide en 2-0 føring over styr i en kamp, hvor
> man i princippet har kontrol over situationen. Men
> derfra, og så til at bu'e og råbe "tag jer sammen"
> mm er i min verden et tydeligt tegn på en
> plastikfan.
>
> Det er fandme jer der skal tage jer sammen!
>
> Der er ingen hold som går ubesejret gennem en
> sæson, og der er ingen hold der går gennem en
> sæson uden at lave en brøler.
>
> Se på stillingen? Se hvor tæt vi i realiteten er
> på toppen, og se derefter på de kampe som vi har
> haft her i begyndelsen.
> FCM er startet pissegodt, og har fået flere point,
> end nogle eksperter her i landet havde spået.
> Ydermere kan man sige, at vi med lidt held og
> bedre udnyttelse, havde haft flere point. Her
> tænker jeg specielt på OB-kampen, Bif og kampen i
> dag.
>
> Se lyst på tingene, det går skidegodt!
>
>
>
> FORZA FC!

Hmm...

Vi er enige om, at når man fører 2-0 på udebane imod Esbjerg og gerne vil blande sig i toppen, så skal der også point på kontoen ikke ? Så er det da også forrykt at smide tre sikre point på den måde...

Med lidt helt i sprøjten havde vi haft maximum point inden idag ja..

Men vi må håbe drengene har lært noget af det idag, det bliver ihvertifald interessant at se i næste uge, hvor vi rigtig får offensiv bold på sas arena imod FCN...

Jannick

Indlæg af Jannick »

Gu skal de da tage sig sammen! Man kan da ikke regne med at man vinder bare fordi man er foran med to mål. Så længe jeg bruge masser af penge på at følge holdet i tykt og tyndt, samt bruger penge på aktier, der aldrig giver et afkast vil jeg sgu også have lov til at ytre min utilfredshed efter kampen. For det var ikke godt nok.

Jannick aka. ikke rigtig fan aka. plastikfan

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Enig !

Det kan være acceptabelt, at smide 1 eller 2 mål på 30 minutter i Esbjerg - Men 4 ??
At samtlige spillere (Simon Poulsen undtaget) så også render rundt og leger børnehave i resten af kampen, gør ikke mit indtryk af deres kamp i dag bedre.

Trods alt er Kristian Bak ærlig efter kampen, hvor Onside spørger ham, om de tog for let på opgaven de sidste 30 minutter, hvortil han svarer: "Ja !".
Men come on ! Burde man ikke få et wake-up call, når man knapt har været ude af eget felt i 10 minutter ? Eller når kun held og mirakler holder bolden ude af målet ?

Peter Ross

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jeg synes også til dels det er forkert, at man står og råber "tag jer sammen" og lignende til holdet, men folks egne ytringer vil jeg ikke blande mig i. Man kan utrolig let blive frustreret, når det går som det gjorde i dag.

Selv går jeg hjem, binder et reb fast i loftslampen og om halsen, og hopper ned fra stolen. Her til aften skulle jeg sætte min lampe op igen for fjerde gang.

Holdet er stadig ungt, men det kan ikke være en brugbar undskyldning hver gang. Trods det, synes jeg stadig vi har fået en flot sæsonstart, og hvis vi på lørdag spiller en god kamp, og henter sejren i hus, så ser det altså rigtig godt ud. Det vil også resultere i, at vi rykker to points over FC Nordsjælland, og minimum ligger nummer fire.

Dahl Nielsen

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Helt enig med jer i at det var ringe at lukke 4 mål ind på 23 minutter, og forlod derfor selv kampen, kald mig bare medgangs fan, men når man ser at vi har alt spillet i førstehalvleg, og så spiller såen gang viborg fodbold i anden, så kan man sku ikke gøre andet. Især når næsen var sat op efter sejr efter 0-2 målet.Men sæson starten har jo været vældig god.

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tror alle er klar over at vi har et ungt hold, og de fleste har op til i dag udvist en forståelse for at det vil give svingende præstationer. Det interessante er så hvad der sker FØRSTE gang holdet ikke præstere godt - så har folk åbenbart glemt det der med det svingende - for der er ikke meget accept.

At folk står og råber af spillerne efter kampen synes jeg personligt er latterligt - hvis man bare kiggede en smule på ansigtsudtrykkene på de spillere, der kom hen, så var det vist meget tydeligt at de ikke var stolte over hvad de havde præsteret. Jeg tror sgu ikke de havde brug for os til at fortælle dem det.

Men det er min personlige holdning. Det vigtigste for mig er, at folk bakkede op i de 90 min, og ikke begyndte at svine spillerne/holdet under kampen, som vi har set før. Efter kampen gør det mig ikke så meget.

Kent

Kasper_Nielsen

Præcis som Kent siger, var det tydeligt at se på spillerne, at de havde dummet sig.

Man kunne se at de var helt nede over deres miserable sidste 30 minutter. Det sidste de havde brug for var da "fans" som råber "tag jer sammen" samt hyler mm. af dem. Det gør jo kun tingene dobbelt så slemme, at ens fans ikke engang støtter op om holdet og på et eller andet plan siger "kom igen".

Jeg skal dog lige for god ordens skyld nævne, at det kun var en lille del af de medrejsende fans som viste dårlig opbakning. Langt de fleste klappede trods alt "trøstende" af holdet, da de kom over.

Så kan i sige at jeg virker for meget pædagoisk (gud forbyde det), men jeg tror at det at vi klapper af dem efter så skidt en kamp, er med til at opmundre dem til at give den en ordenlig skalle i næste kamp mod FC Nordjælland.

// Kasper Nielsen - som trods en dårlig kamp i en foreløbig god start, ikke lader mig synke til et miserabelt niveau.

YahooSeeker [Bot]

Jeg buuer ikke selv ( fordi jeg ikke har lyst), men derfor syntes jeg undtagelsesvis under kampen i går, at hvis man principiel ikke bare er imod alt ” buuning” ( he, he), så var der en grund til det i søndags. I hvert fald ville jeg selv som fodboldspiller fortrække en kollektiv afstraffelse mod hele kollektiver ( så kan vi/ de også bedre senere rejse sig som kollektiv), hvor fansene buuer efter en ekstrem ringe indsats i 2. halvleg end fx at komme hjem på Ulvegraven, hvor særlig de unge spiller kan opleve at være ” pillet” ud som værende årsag til at tabe kampen. I hvert fald er det guf for revolverjournalistikken i Det bare fodbold mv., at de kan komme i gang med at grave i om vores spiller ikke er for unge. Det vil også glæde en masse fodbolddirektør, som er voldsom misundelige på fodbold akademiet i FCM/ Ikast. Så herfra vil jeg gerne klappe af 1. halvleg, men sende et gennemskærende hovedrystende BBbbuuuUUU!! Ind i ansigtet til HELE kollektivet for en miserabel indsats i særlig de 30 min. I 2. halvleg. Jeg er ret sikker på intet går i stykker på nogle af spillerne, de ved godt selv det er en BbbbuuUU-værdig indsats – når kampen er slut. Til gengæld er jeg hverken en der går før tid, men bliver og hepper om vi er bagud 30 – 0, så bliver jeg(--; Når vi så skal møde FCN, så er det næste kamp det gælder, og jeg er igen på lægterne – for den kamp vil jeg også vinde. Der er mindst 90 min. I en kamp, det mener jeg både gælder fodboldspiller og fans. Hvis man som fans går før tid, hvis holdet har modgang, hvor man bagefter kritisere holdet for ikke at kæmpe hele kampen, så mener jeg passende, sådanne fans kan se på sig selv, og spørger hvor var jeg egentlig selv henne, da de måske havde mest brug for det.

Xort

Indlæg af Xort »

Jeg synes virkelig det er skuffende at høre.. jeg var desværre ikke selv med i Esbjerg.. men selv efter kampens forløb ville jeg gerne have været det.

I løbet af sommerferien kom der mange gisninger om hvordan vi ville ende i tabellen, og der lød det til at vi skulle være heldige hvis det blev top 6, at vi så ligger på 5. pladsen efter så svær en start er da helt kanon.. og nu skal i ikke glemme at det er en af danmarks sværeste udebaner!

kanon at holdet formåede at komme foran, enda med 2 mål.. håber de kan fortsætte stimen selv når de andre hold får deres nedture.. for det vil de få!

jeppe o

Indlæg af jeppe o »

Plastikfans!!!!
Det er dem, der står og klapper af holdet, når vi har tabt!!! Det er sket før, og det fatter man jo ikke.. jeg nævnte det osse engang sidte år, hvor vi havde tabt til fodsvederne hjemme på sas. DER STÅR MAN IKKE OG KLAPPER AF SPILLERNE EFTER KAMPEN.. I får aldrig mig til det i hvert fald..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

jeppe o skrev:
-------------------------------------------------------
> Plastikfans!!!!
> Det er dem, der står og klapper af holdet, når vi
> har tabt!!! Det er sket før, og det fatter man jo
> ikke.. jeg nævnte det osse engang sidte år, hvor
> vi havde tabt til fodsvederne hjemme på sas. DER
> STÅR MAN IKKE OG KLAPPER AF SPILLERNE EFTER
> KAMPEN.. I får aldrig mig til det i hvert fald..

Du nævnte det også engang SIDSTE år - kan du ikke høre hvor hult det lyder ?

DU bliver jo også p....forbandet hvis spillerne stopper med at komme hen og sige tak efter kampene, og kom ikke med den om at det er tilskuerne der betaler deres løn, for det er det ikke - i hvert fald ikke i det meste af Danmark

Det er altså ikke maskiner du kan programmere til at vinde alle kampe, og med kampen igår in mente, er der da ingen tvivl om at de spillede en meget flot første time, hvorefter de samlet kollapser, da Esbjerg pludselig får en gejst af den anden verden..

Jeg tror bare at du lige som os andre, OG spillerne er vildt skuffet over at vi taber en kamp, som vi umiddelbart havde så meget styr på, og den reaktion kan jeg sgu godt forstå, Jeppe - den er nemlig også menneskelig

Kasper_Nielsen

Jeppe o -

Jamen hvordan er det du gerne vil anses? Som plastikfan/megangsfan eller rigtig fan?
Det handler vel om at opmundre holdet til at gøre arbejdet ordentlig færdig næste weekend, og ikke svine dem til, således de ingen selvtillid har til næste kamp.

Det er naturligvis et spørgsmål om definitioner, men i min verden er du da en medgangsfan af dimensioner, og kan ikke se hvad giver dig ret til at komme med så latterlige kommentarer. Hvis du ønsker at vinde hver gang, og ønsker at have konstant stabilitet, så flyt til London og hold med Chelsea.

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes, at hvis der kommer et ” buh” eller ” bøh” fra en fan, så drejer debatten altid ind på, at spillerne ikke kan tåle denne modgang – til tider virker det som om at vores spiller er lave af glas evt. pga. de er unge spiller. Personlig mener jeg, at det er en hjælp til spillerne selv, at vi giver berettiget kritik, hvis de mentalt ikke sætter sig om til fight fx de sidste 30 min. Til gengæld så skal man ikke ” bære rundt” på EfB kampen til FCN kampen. EfB fansene buede også af deres spiller, bagefter fik de en kæmpe skideballe af TB, og spillerne indbyrde fik også ” renset luften” ved at give hinanden nogle verbale øretæver i pausen – og med al beskedenhed så virkede de noget mere tændt i 2. halvleg uden at være gået ” psykisk ned” over berettiget kritik. Det værste er den uberettiget kritik, for det skaber flere frustrationer når man gør hvad man kan.

Besvar