Hvem skal være angriber?
-
Bobby
Hvem skal være angriber?
Nu kan man jo læse på fcm.dk at både Kærgaard, Frank og Poku er klar til kamp efter skader - enten på 1. eller 2. holdet. Dejlig læsning.
Spørgsmålet er så hvem ER vælger til 1. holdet på lørdag. Det afhænger naturligvis af hvor god form de tre "nye" er i. Det afhænger naturligvis også af om ER stiller op i en 4-5-1 (som nu) eller i en 4-4-2 formation.
En ting er sikker. Christian Olsen er med i truppen, da Thomasberg jo skriver, at han helt sikkert kommer på banen.
Mit bud er, at ER holder fast i 4-5-1 formationen med Claus Madsen som hængende angriber. Jeg tror så Agbetu erstattes af Frank i startopstillingen og jeg tror faktisk Agbetu glider helt ud af truppen. Min argumentation herfor, er at Agbetu er blevet pillet ud i alle 4 kampe indtil nu.
Det er naturligvis bare et gæt. Hvad tror I?
Nogen der har set træningen, der måske kan give en mere klar indikation?
Spørgsmålet er så hvem ER vælger til 1. holdet på lørdag. Det afhænger naturligvis af hvor god form de tre "nye" er i. Det afhænger naturligvis også af om ER stiller op i en 4-5-1 (som nu) eller i en 4-4-2 formation.
En ting er sikker. Christian Olsen er med i truppen, da Thomasberg jo skriver, at han helt sikkert kommer på banen.
Mit bud er, at ER holder fast i 4-5-1 formationen med Claus Madsen som hængende angriber. Jeg tror så Agbetu erstattes af Frank i startopstillingen og jeg tror faktisk Agbetu glider helt ud af truppen. Min argumentation herfor, er at Agbetu er blevet pillet ud i alle 4 kampe indtil nu.
Det er naturligvis bare et gæt. Hvad tror I?
Nogen der har set træningen, der måske kan give en mere klar indikation?
Senest rettet af Bobby 12. aug 2006, 11:02, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: Hvem skal være angriber?
Hvis der er en, der skal fortrænge Akeem, er det nok Kærgaard, der trods alt fik kamptræning i sidste weekend, hvorimod Frank endnu ikke har spillet. Jeg vil tro Frank spiller på 2. Div.
Kent
Kent
-
Takito
Er rimelig enig i din Betragtning. Mener ikke Akbetu har klassen til superligaen. Han løber rigtig meget og de rigtige steder, men mangler en del i sine afslutninger eller mangel på det samme. For han kommer ikke rigtig til dem. Han mangler skarpheden og kynismen til at afslutte. Så synes det tit løber ud i sandet.
-
BW - 665
Takito skrev:
-------------------------------------------------------
> Er rimelig enig i din Betragtning. Mener ikke
> Akbetu har klassen til superligaen. Han løber
> rigtig meget og de rigtige steder, men mangler en
> del i sine afslutninger eller mangel på det samme.
> For han kommer ikke rigtig til dem. Han mangler
> skarpheden og kynismen til at afslutte. Så synes
> det tit løber ud i sandet.
Jeg er for så vidt enig i dine betragtninger, men synes dog også lige du mangler at tilføjge at han viser flot overblik når han har bolden, og det synes jeg han har vist ved mange små flotte afleveringer tæt på modstanderens felt. Desuden er han megetudfordrende i sit spil, og hurtig på føderne, men "varmer" dog nogengange bolden lidt for meget...
> Er rimelig enig i din Betragtning. Mener ikke
> Akbetu har klassen til superligaen. Han løber
> rigtig meget og de rigtige steder, men mangler en
> del i sine afslutninger eller mangel på det samme.
> For han kommer ikke rigtig til dem. Han mangler
> skarpheden og kynismen til at afslutte. Så synes
> det tit løber ud i sandet.
Jeg er for så vidt enig i dine betragtninger, men synes dog også lige du mangler at tilføjge at han viser flot overblik når han har bolden, og det synes jeg han har vist ved mange små flotte afleveringer tæt på modstanderens felt. Desuden er han megetudfordrende i sit spil, og hurtig på føderne, men "varmer" dog nogengange bolden lidt for meget...
-
Takito
nu er jeg af den fodbold opfattelse at en angriber skal lave mål. Er egentlig rimelig ligeglad med om han har den fornødne teknik. For det at være angriber kræver et helt specielt instinkt. Jeg mener ikke Akeem er i besiddelse af dette instinkt, for så ville han afslutte meget mere end han gør. Fint nok at han kan drible osv. Men Det hjælper bare ikke så meget når det er ham der er angriberen og ham der skal "lave målene"...
-
Aaes
Tror Erik holder fast i den opstilling som har holdt så godt indtil videre.
Tror heller ikke vi skal regne med Kolja fra start af imorgen !
Så længe vi hiver de 3 point hjem er jeg glad !
Tror heller ikke vi skal regne med Kolja fra start af imorgen !
Så længe vi hiver de 3 point hjem er jeg glad !
-
Bobby
Ja, Frank kommer i hvert fald ikke på banen. Han spiller på andetholdet i weekenden ifølge Dagbladet holstebro.
-
Kent
Truppen udtaget
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Kærgaard, Traoré og Kolja med i truppen.
Eftersom Olsen er en sikker indskifter i 2. halvleg, vil jeg tro at man starter med Kærgaard inde - om det så er i stedet for Madsen eller Akeem er jeg i tvivl om.
Jeg tror også at Kolja starter inde, da det er en stor hæmsko for Jessen at spille i højre side. Om man så vælger Jessen eller Mikkelsen i venstre er jeg i tvivl om.
Traoré starter ude.
Mit gæt på holdopstillingen er:
AR
Kolja - Bak - Troest - Leon
Dennis - Femi - Thyge - Simon
Kærgaard - Madsen
Kærgaard, Traoré og Kolja med i truppen.
Eftersom Olsen er en sikker indskifter i 2. halvleg, vil jeg tro at man starter med Kærgaard inde - om det så er i stedet for Madsen eller Akeem er jeg i tvivl om.
Jeg tror også at Kolja starter inde, da det er en stor hæmsko for Jessen at spille i højre side. Om man så vælger Jessen eller Mikkelsen i venstre er jeg i tvivl om.
Traoré starter ude.
Mit gæt på holdopstillingen er:
AR
Kolja - Bak - Troest - Leon
Dennis - Femi - Thyge - Simon
Kærgaard - Madsen
-
Mose
For at en angriber skal afslutte skal han jo have bolden i nærheden af målet.
Du er ligeglad med om en angriber har den fornødne teknik, men det er jeg ikke.
Agbetu har ikke spillet specielt godt i de første runder, men vores angrebsspil har været meget afvekslende, og det har han trods alt været en del af.
Vi har ikke pt en klasseangriber, men Agbetu har mulighed for at udvikle sig til en. Modsat Kærgaard.
Du er ligeglad med om en angriber har den fornødne teknik, men det er jeg ikke.
Agbetu har ikke spillet specielt godt i de første runder, men vores angrebsspil har været meget afvekslende, og det har han trods alt været en del af.
Vi har ikke pt en klasseangriber, men Agbetu har mulighed for at udvikle sig til en. Modsat Kærgaard.
-
Ravnen
Erik Bo Andersen havde ikke skyggen af teknisk talent, men var alligevel fremragende til at ramme målet. Det samme kan siges om Søren Frederiksen og Søren Andersen. Og selv Steffen Højer er ikke nogen fodboldbegavelse rent teknisk.
Så min holdning er også at det ret beset er langt det vigtigste at en angriber er træfsikker fremfor teknisk god. Medspillerne skal gerne få bolden frem til ham, en dygtig angriber kunne afslutte fra enhver distance og på meget lidt plads.
Frank har tidl. haft den egenskab, og Christian Olsen ser ud til at også at have instiktet. Resten af vores angribere kunne ligeså godt spille midtbane eller fløj som angreb, for deres spidskompetancer er ikke afslutning. Faktisk tror jeg vi ville få mere ud af Agbetu og Kærgaard på fløjen..
Så min holdning er også at det ret beset er langt det vigtigste at en angriber er træfsikker fremfor teknisk god. Medspillerne skal gerne få bolden frem til ham, en dygtig angriber kunne afslutte fra enhver distance og på meget lidt plads.
Frank har tidl. haft den egenskab, og Christian Olsen ser ud til at også at have instiktet. Resten af vores angribere kunne ligeså godt spille midtbane eller fløj som angreb, for deres spidskompetancer er ikke afslutning. Faktisk tror jeg vi ville få mere ud af Agbetu og Kærgaard på fløjen..
-
M. Lissau
Ser også Agebtu som en der ville være ebdre som sløj. Han er lille, hurtig, og en fremragende teknik... Han har ikke den fysiske bygning til at kunne tage kampene inde med forsvarsspillerne.
Men have ham ude på fløjen til at udfordre og lave gode indlæg, tror jeg ville være det ebdste for FCM og ham selv...
Kærgaard tror jeg så stadig på kan blive en værdigfuld spiller for os. Og det har jeg sagt fra start af. Men bevares... han kan da også bruges som fløj...
Men have ham ude på fløjen til at udfordre og lave gode indlæg, tror jeg ville være det ebdste for FCM og ham selv...
Kærgaard tror jeg så stadig på kan blive en værdigfuld spiller for os. Og det har jeg sagt fra start af. Men bevares... han kan da også bruges som fløj...
-
Martin
Thyge vil have en sejr...
Kent skrev:
> >
> Kærgaard, Traoré og Kolja med i truppen.
>
> Eftersom Olsen er en sikker indskifter i 2.
> halvleg, vil jeg tro at man starter med Kærgaard
> inde - om det så er i stedet for Madsen eller
> Akeem er jeg i tvivl om.
>
> Jeg tror også at Kolja starter inde, da det er en
> stor hæmsko for Jessen at spille i højre side. Om
> man så vælger Jessen eller Mikkelsen i venstre er
> jeg i tvivl om.
>
> Traoré starter ude.
>
> Mit gæt på holdopstillingen er:
>
> AR
> Kolja - Bak - Troest - Leon
> Dennis - Femi - Thyge - Simon
> Kærgaard - Madsen
>
>
Cristian skal nok score et pr. gange.... Fin artikel fra Forza http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=10474
> >
> Kærgaard, Traoré og Kolja med i truppen.
>
> Eftersom Olsen er en sikker indskifter i 2.
> halvleg, vil jeg tro at man starter med Kærgaard
> inde - om det så er i stedet for Madsen eller
> Akeem er jeg i tvivl om.
>
> Jeg tror også at Kolja starter inde, da det er en
> stor hæmsko for Jessen at spille i højre side. Om
> man så vælger Jessen eller Mikkelsen i venstre er
> jeg i tvivl om.
>
> Traoré starter ude.
>
> Mit gæt på holdopstillingen er:
>
> AR
> Kolja - Bak - Troest - Leon
> Dennis - Femi - Thyge - Simon
> Kærgaard - Madsen
>
>
Cristian skal nok score et pr. gange.... Fin artikel fra Forza http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=10474
-
Mose
Romario ville altså også have været bedre på fløjen?
Ej, jeg kan da også godt se det rimelige i at foreslå Agbetu til fløjen, men Agbetu er en helt ung spiller som jo næppe havde fået debut endnu, hvis vi havde kvalificerede skadesfri angribere, og derfor synes jeg det er synd at dømme ham ude som angriber, fordi han har spillet et par mindre gode kampe.
Lad ham komme igen på 2. div, så er jeg sikker på at vi med tiden for en skarp angriber at se.
Ej, jeg kan da også godt se det rimelige i at foreslå Agbetu til fløjen, men Agbetu er en helt ung spiller som jo næppe havde fået debut endnu, hvis vi havde kvalificerede skadesfri angribere, og derfor synes jeg det er synd at dømme ham ude som angriber, fordi han har spillet et par mindre gode kampe.
Lad ham komme igen på 2. div, så er jeg sikker på at vi med tiden for en skarp angriber at se.
-
Dahl Nielsen
Re: Truppen udtaget
Nu er Claus Madsen jo godt nok udtaget til midtbanen, men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at han ikke kan starte inde som angriber.
Dahl Nielsen
Dahl Nielsen
-
Kent
Frank regner med at være klar til næste kamp
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /holstebro
Spiller på 2.div i weekenden, men håber at være med på førsteholdet om 1 uge.
Personligt glæder jeg mig til han er tilbage, da jeg mener at vi har manglet hans hovedspil, og den tyngde som han giver i feltet i modsætning til de små lette fyre vi spiller med i øjeblikket.
Kent
Spiller på 2.div i weekenden, men håber at være med på førsteholdet om 1 uge.
Personligt glæder jeg mig til han er tilbage, da jeg mener at vi har manglet hans hovedspil, og den tyngde som han giver i feltet i modsætning til de små lette fyre vi spiller med i øjeblikket.
Kent