Profil til angrebet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Højreback

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Mose skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt enig.
>
> Men vi kan jo ikke lade højrebacken være ubesat.
> At lade Jessen spille den er jo også at gøre ham
> en bjørnetjeneste. Leon står måske foran sit
> endelige gennembrud på venstrebackpladsen og kan
> måske spille sig på u-21 landsholdet.

Jeg er enig med dig i din betragtning, men tror faktisk at en kort periode på højrekanten kan være med til at åbne værktøjskassen for ham. Har allerede set at han kan finde ud af at bruge højrebenet påde til at cleare op ad linjen men også til indlæg. Det er han tvunget til nu, men det kan også være en rar viden at have, at man kan når han kommer tilbage på sin plads.

BW # 163

Vi mangler en angriber..

Indlæg af BW # 163 »

Hej Aaes.

På papiret er det en meget fin liste du der har fremme:

Kwadwo Poku
- scorer ALT FOR LIDT
Klaus Kærgaard
- GLASBEN
Christian Olsen
- FOR UNG; selvom han har gjort det flot.
Frank Kristensen
- Ofte skadet, og har ikke scoret nok siden ruder konge var knægt
Martin Jungbloot
- har ikke set ham spillet, men hvis han var så god fik han vel flere kampe ?
Akeem Agbetu
- Er ikke en klassisk forward type. Spiller godt, men dribler alt for meget, og jeg synes ikke han ikke scorer mange mål.

summa summarum:

VI mangler en angriber, med mål i støvlerne.

BW # 163

Scirocco

Re: Lidt fra træningen

Indlæg af Scirocco »

Med mindre jeg har set helt forkert var Filip Ivanovski med her i eftermiddagstræningen (men Dennis Sørensen manglede??)

Han virker som en "typisk" makedoner med god teknik og nogle gode vendinger med bolden på foden.
Han lavede et par gode indlæg med højre og virkede generelt som en teknisk god afslutter med et godt højreben. Venstre lagde jeg ikke så meget mærke til.
Han gjorde dog ikke det store væsen af sig men forstod da alle øvelserne efter de var oversat til engelsk. Intet VFF-syndrom her :)

Han ligner ikke en target-spiller men en potentiel højrekant.

Derudover trænede Klaus Kærgård med for fuldt tryk.

Nicolai Jørgensen gik ud med en muskelirritation i lysken

Jesper Mikkelsen, Frank Kristensen og Poku trænede lidt for sig selv. Jungbloot løb anlægget tyndt...

Jannick

Re: Info om Filip Ivanosvski?

Indlæg af Jannick »

Det jeg kan komme frem til vha denne side er:

"at han er psykisk stabil, korpulent og stærk i spildueller. Fremragende spil med hovedet og god teknik. Karakteristisk er ifølge ham selv(?) udholdenhed/stædighed, sikker indtil (slutningen af kampen) kampen er slut og har godt...(?).
Med ham er der stor håb/udsigt til at han kan blive stor målscorer for makedonsk fodbold."

Dette er mere eller mindre frit oversat, så der tages i den grad forbehold for fejl.

Jannick

Jannick

Indlæg af Jannick »

Jeg så selv slutningen af dagens træning og lagde ligesom Scirocco mærke til Filips vendinger med bolden. Derimod virkede han ikke til at være den store dribler (nu så jeg kun slutningen), men virker til at have et godt overblik over spillet og ser ud til at være god til at finde hullerne. En anden ting jeg bemærkede var, at han i den grad er en holdspiller. Iløbet af den korte tid jeg var der nåede han to gange at lave sikre assists istedet for at skyde selv, på trods af, at andre råbte, at han skulle skyde. Om han får en kontrakt har jeg ingen ide om da det selvfølgelig er for lidt jeg har set til at bedømme ham ordentlig.

Jannick

Jannick

Indlæg af Jannick »

Hvad er en typisk makedoner? Jeg har desværre ikke selv set en kamp i Makedonien endnu, så jeg bliver lige nysgerrig efter at vide mere, nu når du kender en del til spillet/spillerne dernede.

Jannick

Scirocco

Indlæg af Scirocco »

Hehe!

Det var nærmest en humoristisk hentydning til at de ofte har en rigtig god teknik men måske ikke er de fysisk stærkeste.
Og det var nok en lidt for stor generalisering, derfor anførselstegnene...

Kent

Indlæg af Kent »

Scirocco skrev:
>(men Dennis Sørensen manglede??)

> Derudover trænede Klaus Kærgård med for fuldt
> tryk.

?? - er det korrekt? - sidste melding på ham var da, at han var ude i 1½ måned endnu?? Det bliver måske et overraskende comeback i weekenden?

> Nicolai Jørgensen gik ud med en muskelirritation i
> lysken
>
> Jesper Mikkelsen, Frank Kristensen og Poku trænede
> lidt for sig selv. Jungbloot løb anlægget
> tyndt...

Skal det forstås sådan at de resterende - dvs specielt Lindkvist,Traore og Røll alle deltog fuldt ud i træningen?

Kent

JesperK

Re: Vi mangler en angriber..

Indlæg af JesperK »

hehe Glasben har altid været et favorit udtryk.

Jeg mener nu godt vi kan give lidt mere spilletid til de unge knejter, men meget gerne supplere op med en rigtig god mask-spiller! Konkurrence skader aldrig og det kan være nogle har godt af lidt 2 div bold, inden de kan slå igennem jo.

Scirocco

Indlæg af Scirocco »

Klaus Kærgård, Traoré, Røll og Lindkvist deltog alle i træningen på lige fod med de andre. Jeg var også meget overrasket over at se Kærgård der...
Claus Madsen manglede vist forresten også, kommer jeg lige i tanker om...

De startede med en 2-mod-2 øvelse som nok er beregnet til at træne kontringer og hurtige igangsætninger. De 2 "angribere" skulle på fuld bane forsøge at score mod 2 "forsvarere" og målmanden i den anden ende. Dertil havde de ca. 10 sekunder.

Så blev 2 andre til angribere og skulle forsøge at score mod de der før var angribere..
Det gik sgu stærkt med at få sendt bolde afsted fra keeperne, og det var interessant at se spillere i andre situationer end normalt. Der er en grund til at nogle er forsvarere og ikke angribere :)

Derefter gik de over til afleveringsøvelser og sluttede af med spil på 2 mål, mens den overskydende trediedel trænede noget andet. Her blev Lindkvist bedt om at tage 2 runder i almindeligt spil...Måske for at få ham helt i form til søndag?

Kent

Indlæg af Kent »

Scirocco skrev:
> Klaus Kærgård, Traoré, Røll og Lindkvist deltog
> alle i træningen på lige fod med de andre. Jeg var
> også meget overrasket over at se Kærgård der...
> Claus Madsen manglede vist forresten også, kommer
> jeg lige i tanker om...

Tak for info!

Det lyder godt - og hvis alle er klar, kan vi jo så få Lindkvist på højre, Jessen over på venstre. Kærgaard i front sammen med Akeem/Olsen.

Så begynder det efterhånden at ligne noget :-)

Kent

YahooSeeker [Bot]

Lindkvist

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg tror ikke du skal regne med at se ham med endnu. Han har været ude længe og hvis jeg skal komme med et gæt så går det på at han spiller lørdag for 2. div.

Scirocco

Re: Lindkvist

Indlæg af Scirocco »

Hvis han spiller som i lørdags mod HB kan det også godt vente lidt for min skyld.

Mose

Indlæg af Mose »

Det kan du ikke mene!

At Kærgaard skulle kunne slå Madsen af?

Madsen har måske ikke spillet sin bedste kamp mod Brøndby, men at en spiller af hans kaliber uden videre skulle sættes af er for åndsvagt.

Madsen skal blive på den position som hængende angriber.

En 4-4-2 med Kærgaard og Agbetu/Olsen på toppen er jo netop det der gik galt i sidste sæson, hvor midtbanen blev alt for tynd.

Nej lad os nu holde fast i den opstilling, der har givet lovende spil og et rimeligt pointmæssigt udbytte.

Kent

Indlæg af Kent »

Mose skrev:
> Det kan du ikke mene!

Jo det kan jeg :-) (selvom jeg tvivler på at KK går direkte ind i startopstillingen - han er vel ikke helt i omdrejninger endnu)

>
> At Kærgaard skulle kunne slå Madsen af?

Ja - fordi han er angriber

> Madsen har måske ikke spillet sin bedste kamp mod
> Brøndby, men at en spiller af hans kaliber uden
> videre skulle sættes af er for åndsvagt.

CM har efterhånden spillet mange kampe for FCM som angriber, og han har endnu ikke scoret. Vi er nød til at få spillere, der kan score mål på holdet.

> Madsen skal blive på den position som hængende
> angriber.

Nej, for han er ikke en særlig god angriber. Han er en rigtig god fløj, men ikke en god angriber.

> En 4-4-2 med Kærgaard og Agbetu/Olsen på toppen er
> jo netop det der gik galt i sidste sæson, hvor
> midtbanen blev alt for tynd.

Nej, det der gik galt sidste (efterårs-)sæson var vist at vi aldrig kunne stille op i stærkeste opstilling.

> Nej lad os nu holde fast i den opstilling, der har
> givet lovende spil og et rimeligt pointmæssigt
> udbytte.

Ja, det eneste vi mangler før det er rigtig godt, det er at score nogle flere mål. Det har CM bevist over rigtig mange sæsoner at han ikke magter. Selvom KK absolut ikke er verdens mest træfsikre, så er hans scoringsnit altså milevidt bedre end CM. Desuden er CM og Akeem meget ens som typer, og ingen af dem magter at afslutte udefra, eller at heade til en bold. Det er en nødløsning med de to. Så snart der er store fysiske angribere klar, så kommer der en ind.

Kent

Besvar