Opstarts sang !

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kasper M

Opstarts sang !

Indlæg af Kasper M »

Jeg har lagt mærke til at Brøndby Synger den samme sang hver gang bolden bliver givet op i 1. og 2. Halvleg , som jeg synes giver en mega god effekt. Ville Det ikke være en idé at gøre sådan også ? Jeg har ikk Nogen idé om hvilken sang det skulle være men det skal være en sang med Kraft i og en enkel sang der bar skal synges et halt til et helt minut.

Jeg ved godt nogen vil tage det her som at "stjæle" ideen fra Brøndby men så længe det ikke er den samme sang kan jeg ikke se noget forkert i det :)

Kom med jeres mening og måske med nogle ideer !

Kasper Mølhede - Brøndby ? Hvad kan de ?
Senest rettet af Kasper M 29. jul 2006, 22:49, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Opstarts sang !

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes at det er en rigtig god idé, og vi stjæler overhovedet ikke en skid fra nogen herhjemme - de har oftest selv fundet på idéen fra et andet sted, så de kan bare klappe i :-)

Der er ingen tvivl om at det skal være en sang med power i, da det jo ikke lige frem skal være stemningsdræbende...

Jeg har tidligere fremført idé om at lade en "professionel" lave en tekst og melodi, som vi kunne bruge, evt kunne man måske lokke Volf Duo til det ?

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Det kunne jo selvfølgelig også være en idé. Tænker du så på en slags "National sang" (what?) :) Eller hvad ? Fordi jeg tænkte mere på en i retningen af den brøndby bruger. I ved... BIF (3 klap) BIF (3 klap) osv. Den er enkel og de får hænderne med over hovedet som ser mega godt ud og de kan ligge en masse power i da det ikke er meget der skal synges.

jeg har desværre ingen idéer selv :(

Kasper Mølhede - Brøndby ? Hvad kan de ?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Når man hører FCK´s indløbssang bliver man næsten helt misundelig, og noget lignende kunne være super at have i FCM, så det kunne jo være i/før første halvleg den kom

Dernæst kunne det da være en god idé med et eller andet der blev sunget fast i de første minutter af hver halvleg, og nej det skal jo ikke bare være "FC" sange da vi jo ikke er de eneste ;-)
Og det skal heller ikke være "allways behind you" da den er lidt for stille

Men det skal være noget som kan få hele stadion til at synge med, så det skal være enkelt og godt, tror jeg

kopien

Indlæg af kopien »

Hej..

Jeg har før foreslået dette til capoerne og jeg regner med der bliver arbejdet videre med det i denne sæson..
Vi har fået et nyt lydsystem som gør det "nemmere" at være capo og med det ønsker jeg en smule mere struktur på styringen af sangene..

Tror og håber på det bliver bedre i denne sæson..

kopi..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Med det nye lydstystem bliver det bare megafedt, og når der så kommer et ASA område bliver det umuligt at fravriste os sejren på tribunen :-)

Jannick

Re: ASA

Indlæg af Jannick »

Nu har det jo været oppe at vende nogle gange, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra fortalerne, hvordan man vil "håndhæve" det? Jeg har endnu ikke set lyset i idéen. Eller steder, hvor det fungerer for den sags skyld.

Jannick

Jannick

Indlæg af Jannick »

Når du siger, at du ønsker en bedre styring af sangene, mener du så at du vil "planlægge", hvornår der skal synges hvad? Altså en bestemt sang ved hjørnespark, store chancer osv. eller hvad? Hvad er det du vil have styr på?

Jannick

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hvis man nu brugte det bagerste område i midten på Nordea, som det primære område for ASA, så kunne der jo stå en eller to fra BW og fortælle folk at i dette område, skal man synge med så meget som muligt
Når man så har gjort dette nok gange begynder folk vel også at lære at i dette område synges der
Det bedste ville jo være hvis man kunne male på trapperne, så det blev lidt tydeligere, hvor det var

Det er jo klart at BW IKKE har nogen myndighed til at smide folk væk, hvis de ikke synger, men en klar og positiv forklaring burde også række

I samme ombæring skal der så også skrides ind mod dem som smider øl udover de andre tilskuere, for ellers ender det jo med at være et tomt område på længere sig..

:-)

Jan / sjællænderen

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Synes at det ville være en god idé at få "Capo-styret" sangene lidt mere, så der ikke startes forskellige sange om hele tiden

Med et nyt lydanlæg burde dette også kunne lade sig gøre - efter sigende skulle dette være på trapperne, og det skulle vist blive rigtigt smart!

Det der så skal styres kunne så være at sætte en vis orden i sangene, så man hanvde en bestemt en før kampen, en kort tid inde i kampen, en lige før halvleg, en efter osv osv
Nogle af dem kunne da godt være de samme, men forskellighed kunne da være lækkert :-)

Jannick

Indlæg af Jannick »

Så du foreslår at den oficielle fanklub "beder folkom at smutte", hvis de ikke synger med? Tror du ikke bare at folk siger ja ja og skider det et stykke? Det ville jeg i hvert fald selv gøre, hvis jeg blev bedt om det, selvom der står fri placering på min billet. Og hvor var det lige, at ølkast kom ind i billedet?

Jannick

Jannick

Re: Styring af sange

Indlæg af Jannick »

Synes da så absolut ikke, at det vil være særlig fedt, hvis der på forhånd er "fastsat", hvornår man skal synge de forskellige sange. Og hvem skal bestemme dette? En del af charmen er da, at det er forholdsvis spontant.

Jannick

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

på en pæn måde kan man da godt bede folk om at respektere det, så kan de jo bare stå nedenfor eller på en af de andre sider...

Det skal sgu kunne lade sig gøre, ellers må FCM til at sælge specielle billetter, for op og stå skal det sgu :-)

Ølkasteriet kunne være et stor årsag til at der er folk der måske gerne vil synge med, udebliver fra området

Altoriso

Re: Styring af sange

Indlæg af Altoriso »

En del af problemet med at få folk til at synge med er jo netop at mange ikke "tør" sætte gang i noget, da de ikke ved hvad der kunne være godt på det tidspunkt
Denne anden dag blev flere af de samme sange startet op med for jævne mellemrum, og fra forskellige sider af, og det lød sgu ikke særligt godt

Måles skulle jo i sidste ende jo gerne være at støtte holdet på den bedst tænkelige måde :-)

I et ASA område bør der i hvert fald være styr på sangene, så kan andre jo "styre" det fra "deres" områder, så at sige

Jannick

Indlæg af Jannick »

Hvorfor ikke respektere at folk ikke vil synge med? Ellers kunne de, der vil synge gå et andet sted hen;-) Jeg ved godt, at en stor del af de folk der står midt på tribunen og ikke synger med, er der for at nyde stemningen. Men var det ikke en idé at arbejde på, hvordan man kan få dem mere engageret istedet for at smide dem væk?

Iøvrigt ser jeg ikke ølkasteriet som så stort et problem, at det får folk til at blive væk. Men det kan da godt være fordi jeg ikke selv er den der har fået hået vasket mest.

Jannick

Besvar