Større selvjustits i BW

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Nicolai Kammersgaard

Større selvjustits i BW

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Ja overskriften siger det jo. Burde der ikke være mere selvjustits i BW på udebaneturene når folk brænder romerlys af? I horsens, OB og brøndby har jeg oplevet at der blev brændt romerlys af blandt vores tilhængere uden at andre angav den som brændte romerlyset af. Selvfølgelig kan man ikke altid se det, men det er da lidt mærkeligt at ingen af de 20 mand som stod rundt omkring så noget. Når kontrollørerne selv skal ned og lede efter den ansvarlige, så distrahere det og gør at vores opbakning til spillerne går i stå, samtidig med at uskyldige kan blive anklaget, selv om de ikke havde gjort det.

Nicolai Kammersgaard
Senest rettet af Nicolai Kammersgaard 22. jul 2006, 16:09, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Større selvjustits i BW

Indlæg af Altoriso »

Det kan du jo til dels godt have ret i !

Tror man kan sætte det op i 2 perspektiver:

1. Du har ret i at opbakningen ødelægges fordi man bliver distraheret, og nogle bliver jo endda sure fordi vagterne udfører deres job
Da BW´s hovedopgave jo er at støtte holdet på banen er det klart at opbakningen vil blive minimeret, når folk koncentrerer sig om noget helt andet

2. Det andet perspektiv er jo den menneskelige reaktion, hvor man har svært ved at "stikke" en af "sine egne"
Det er ydermere også svært at være den der gør det, da det jo kan medføre reaktioner fra andre der ikke ønsker at den skyldige findes...

Jeg tror at det bliver svært at få omvendt alle folk, og derfor vil jeg mene at BW som modtræk må arbejde med udelukkelse og andre sanktioner, som feks ingen bustur hjem

Man skal dog også huske at det ikke er nemt for mennesker at skulle tage så drastiske skridt overfor andre ligesindede

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> 2. Det andet perspektiv er jo den menneskelige
> reaktion, hvor man har svært ved at "stikke" en af
> "sine egne"
> Det er ydermere også svært at være den der gør
> det, da det jo kan medføre reaktioner fra andre
> der ikke ønsker at den skyldige findes...
>
Det er jeg enig i og derfor håber jeg, da også at flere vil gøre det og ikke kun en.

>
> Jeg tror at det bliver svært at få omvendt alle
> folk, og derfor vil jeg mene at BW som modtræk må
> arbejde med udelukkelse og andre sanktioner, som
> feks ingen bustur hjem
>
Enig, men hvis kontrollørerne har fanget den forkerte, så er det en meget hård straf bare fordi man står det forkerte sted.

> Man skal dog også huske at det ikke er nemt for
> mennesker at skulle tage så drastiske skridt
> overfor andre ligesindede
>
> Nej, men når ikke gør det, gør man BW en bjørnetjeneste.

Nicolai Kammersgaard
>

Anni

Indlæg af Anni »

Problemet er vel også, at man ikke vil anmelde nogen på "Formodninger".

Jeg så ikke selv, af det blev kastet, men der hvor jeg stod (ca. i midten) var folk fuldt overbevidste om, at romerlyset blev kastet ned oppe fra.

Længere oppe stod der en person - uden at nævne navn, som er lidt "kendt" for romerlys, og straks lød det omkring mig "Det er garanteret ham, der har gjort det, han plejer at gøre det". Altså næsten dømt uden beviser.

Så hentede de den unge fyr foran os, og alle (næsten) var dybt overraskede over det, da han - i følge dem - var uskyldig.

Nu sagde vagterne så, at de havde det på video overvågning, men så er det jeg tænker, hvad nu hvis man smider et krus fra sig eller et cigaret skod i samme øjeblik, som romerlyset bliver smidt, og man står i nærheden af synderen, så kan man faktisk blive beskyldt for at smide det, hvis det ser sådan ud på videoen.

Men bortset fra det, så må nogen have stået i nærheden af idioten og anmeldt ham - ven eller ej - og det mener jeg gælder under alle omstændigheder.

Ingen tvivl - jeg ville have gjort det, jeg mener ikke, det hører hjemme mellem så mange mennesker. Det skete ca. 3 rækker foran os, og vi var nødt til at gå længere tilbage på grund af gnister.

/Anni - der er bange for fyrværkeri, så hun kaster IKKE noget :o)

jeppe o

Indlæg af jeppe o »

Hold nu op med det hyleri!!! Hold kæft hvor er jeg ved at være træt´af at høre den samme klage-sang, hver gang nogen ikke lige følger BW`s "roligan" politik. Der er fandme ikke nogen der dør af, at der bliver tændt et par romerlys.. Derimod giver det, efter min mening, en mere sydlandsk stemning på tilskuer-pladserne..

Ja jeg ved godt det ikke er lovligt i danmark, men med de få romerlys der bliver fyret af i BW regi, så er der vist ingen grund til det hyleri..
Og vi skal da slet ikke til at angive hinanden, hva fanden er det for noget.. Nej tør øjnene, drik en ekstra fadøl, og nyd at der er nogen som prøver at give kampene i sas-ligaen bare lidt "italiensk" stemning..

Forresten har i hørt fodsvederne taber i morgen, to nederlag ud af to her i foråret.. Ka man få det bedre... HE HE

GO Kamp til alle i morgen...

Martin

Indlæg af Martin »

jeppe o skrev:
-------------------------------------------------------
> Hold nu op med det hyleri!!! Hold kæft hvor er jeg
> ved at være træt´af at høre den samme klage-sang,
> hver gang nogen ikke lige følger BW`s "roligan"
> politik. Der er fandme ikke nogen der dør af, at
> der bliver tændt et par romerlys.. Derimod giver
> det, efter min mening, en mere sydlandsk stemning
> på tilskuer-pladserne..
>
> Ja jeg ved godt det ikke er lovligt i danmark, men
> med de få romerlys der bliver fyret af i BW regi,
> så er der vist ingen grund til det hyleri..
> Og vi skal da slet ikke til at angive hinanden,
> hva fanden er det for noget.. Nej tør øjnene, drik
> en ekstra fadøl, og nyd at der er nogen som prøver
> at give kampene i sas-ligaen bare lidt "italiensk"
> stemning..
>
> Forresten har i hørt fodsvederne taber i morgen,
> to nederlag ud af to her i foråret.. Ka man få det
> bedre... HE HE
>
> GO Kamp til alle i morgen...

Der skal sættes en stopper for romerlys / ølkastning mv. Det er ikke sjovt, og det kan godt være romerlysene giver en god stemning, men de kan også være farlige, hvad ville du sige, hvis du ramte en i øjet med sådan en ??? Så tror jeg ikke du synes det er stemning mere, så lad dog være, der er jo en grund til at det er ulovligt...

Martin som synes det er latterligt, at der skal romerlys med for at skabe stemning..

heide-antonsen

Indlæg af heide-antonsen »

synes også det er noget hyleri, romerlys m.m. er sku' fremtiden.

klar til imorgen!

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis man bruger lys, så har man værsågo at holde dem i hånden så de ikke er til fare for andre i stadet for at smide dem. Hvis man er stor nok til at bruge dem er man også stor nok til at tage de konsekvenser der kommer.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg synes romerlys er helt fint, bare jeg ikke er i nærheden af dem. Som Hekler påpeger, er det cool nok, hvis folk gider holde dem i hånden og sørge for, ikke at ramme andre.
Men de folk som tænder et romerlys, og smider det midt i en horde af mennesker, har jeg ingen respekt for.

Men jeg vil da samtidig mene, at det skulle være muligt at lave god stemning på en tribune, uden diverse midler som romerlys, kanonslag mm. Hvad med at få folk til at synge?

Besvar