FCM vurderes af Morten Bruun

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hafferlaf

FCM vurderes af Morten Bruun

Indlæg af Hafferlaf »

"

Morten Bruun vurderer FC Midtjylland:

- Ja, de er svære at blive kloge på. FC Midtjylland har en række dygtige unge spillere som bliver bedre med alderen, folk som Magnus Troest og Winston Reid. Truppen ser spændende ud.

- FCM kan blive svære at have med at gøre. Det fungerer godt fremad banen på de gode dage. Og så bør der være meget sult i FCMs spillertrup. Kristian Bak, Mikkel Thygesen og Jesper Mikkelsen har en god alder og det er ved at være nu, hvis de skal opnå noget. Og så har jeg fidus til at Ulrik Lindkvist. Til gengæld mener jeg ikke, at det er givet, at FCMs afrikanere vil give modstandernes forsvar problemer.

- Jeg mener, at FCM er dårligt kørende på målmandsposten. Det er især et problem fordi forsvaret giver alt for mange chancer væk. Hvis jeg ellers skal pege på noget, så kan vil jeg sige, at de måske skulle gå til opgaven med større ydmyghed. Sidste sæson ville midtjyderne ikke erkende, at de var i reel nedrykningsfare, indtil de oppede sig og hev en del point hjem mod slutningen af foråret.

- Slutplacering: nr. 5

"

Taget fra http://www.bolddk.com/nyt/?vis=58258 hvor Erik også vurderer holdet.

At vi er skidt kørende på målmandsposten er ikke blot en diskussion vi har her på graven.
Senest rettet af Hafferlaf 20. jul 2006, 20:16, rettet i alt 1 gang.

jj

Re: FCM vurderes af Morten Bruun

Indlæg af jj »

Sakset fra Hafferlaf:

"At vi er skidt kørende på målmandsposten er ikke blot en diskussion vi har her på graven."

Enig, alle OBJEKTIVE analyser af FCM's trup siger det samme. Men lad os blot håbe målmændene har en bedre sæson end sidst...

Men en 5 plads vil ihvertfald stille mig tilfreds med vores nuværende spilletrup.

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Enig, lad os håbe at Anders efterhånden har spillet sig fast ind som nr 1. og på den måde kan komme til at udstråle ro og sikkerhed.
Samtidig ka det være at 2.div kan være en hjælp til at holde Heinze/Weinkouff/Tidman skarpe.

Kent

Indlæg af Kent »

Hafferlaf skrev:
-------------------------------------------------------
> "
>
> Morten Bruun vurderer FC Midtjylland:
>
> Sidste sæson ville midtjyderne ikke
> erkende, at de var i reel nedrykningsfare, indtil
> de oppede sig og hev en del point hjem mod
> slutningen af foråret.
>

Sikke noget ævl at lukke ud. Nedrykningsfaren var erkendt allerede ved vinterpausen. Han mener måske at det var for sjov skyld at vi stillede med et ynglingehold mod FCK i RL-semifinalen midt i marts?

Kent

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jamen undrer det dig at han siger det? Han kan jo ikke tages seriøs, hvilket hans latterlige fremtoning under VM også viste. Der begyndte jeg lige pludselig at forstå grunden til hans fyring i SønderjyskE. Manden har simpelthen ikke den nødvendige viden og kompetance til at være træner.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Må indrømme jeg også synes hans bedømmelser ofte virker lidt tilfældige, ingen tvivl om at han sikkert er en fin fyr, men jeg kan komme i tanke om mange andre jeg hellere ville have en vurdering fra :-)

YahooSeeker [Bot]

Re: FCM vurderes af Morten Bruun (ot.)

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis du vil opponere mod det som Bruun har udtalt hvad så med at gøre det på meritterne i stedet for det personangreb. At du ikke kan li ham kan vi andre lige som ikke bruge til så meget.

Martin

Erik

Indlæg af Martin »

Hekler skrev:
> Hvis du vil opponere mod det som Bruun har udtalt
> hvad så med at gøre det på meritterne i stedet for
> det personangreb. At du ikke kan li ham kan vi
> andre lige som ikke bruge til så meget.
>
> "Hvad fremtiden angår, er det din opgave ikke at
> forudse den, men at gøre den mulig." - Antoine de
> Saint-Exupéry.

Bare for at skifte emne, så vurderer BT i deres papir udgave idag, at Erik er en af dem med korteste snor...

Det skal ikke være noget hemmelighed, at jeg ikke er tilhænger af Erik, men omvendt så tror jeg også, at han kan give de unge noget som f.eks Ove i Vff ikke kan... Det at give chancen til de unge osv... umiddelbart vurderer jeg selv, at der skal rigtig meget til inden Erik kommer i fare... Hvad tror i ???

jj

Re: Erik

Indlæg af jj »

Jeg tror faktisk at Eriks snor ikke er så lang.

I sidste sæson blev han ikke fyret, fordi økonomien var anstrengt og en mulig topplacering allerede var væk i midten af efterårssæsonen. Samt hans evne til at udvikle unge spillere.

Nu er der reletivt kort til kontraktudløb og vores økonomi ser bedre ud efter massiv afgang af dyre spillere.

Noget som taler yderligere for Erik's mulige korte snor er, efter min mening, den manglende forlængelse. Var han helt sikker i sadlen, så ville han helt sikkert også allerede være blevet tilbudt en forlængelse (noget jeg ikke mener han er blevet).

Skulle vi have en ny træner, så skal det ikke være en type som Ove Christensen, der efter min mening er for "resultatfikseret" til, at ville anvende mange unge spillere som led i deres udvikling.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

Man kan altså godt have en træner der både er resultatfikseret og istand til at udvikle spillerne poå et hold. Men selvfølgelig spiller man efter at vidne så er man også nødt til at fokusere langt mere på defensiven end eksempelvis Hr. Rasmussen har gjort nogensinde, og så er der egentlig ikke andre muligheder end at have en veteran eller to i forsvaret, samt længere fremme i banen. Spørgsmålet er dog ikke om de unge spillere ikke ville foretrække at have nogle lidt ældre topspillere at læne sig opad.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Man kan ikke bruge en træner som Ove C i FCM. Manden er blind over for tilværelsen i sin klub.

I ren fodboldsnak sagde han indirekte, at han slet ikke vurdere holdet til næste kamp under træningen, men under den kamp, som netop er færdigspillet.
Helt præcist sagde han noget i retningen af:
"Ca. 10 minutter efter vi har spillet en kamp, har jeg allerede udtaget truppen til næste uges kamp"

Under sådan en diktator, er der da slet ingen chance for en ung spiller i Viborg. Og når man tager det generelle trænerniveau i SAS ligaen i betragning, synes jeg vi kan være godt tilfreds med Erik Rasmussen, selvom jeg personlig ikke selv er vild med hans spillestil.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Eriks oprindelige kontrakt ville udløbe 31/12-06, men skrev han ikke en ny 3-årig kontrakt sidste sommer, så kontrakten vil løbe til 1/7-08 ?
Det menes jeg at kunne huske, men har ikke umiddelbart fundet noget, der understøtter min hukommelse.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Enhver der har fulgt med over de sidste par år, vil vide at ER har udviklet sig meget som træner - især på det taktiske område. I foråret blev vi rigtig gode til at stå solidt defensivt, og spillede vel flere kampe til 0 end nogensinde før.

Man skal heller ikke være blind for at ER rent faktisk har skaffet resultater. Forrige sæson fik vi en 3. plads og var i pokalfinalen. Meget mere er det vist ikke realistisk at håbe på. Semifinale i RL er vel også mere end godkendt.

Man skal huske at ER er en ung træner, der også lærer efterhånden. Han er ikke færdigudviklet som træner, og der vel ske fejl - men i sidste ende skulle det gerne gøre ham bedre. Jeg synes også han har lavet nogle taktiske fejl indimellem, men det er sgu lettere at sidde og være bagklog.

Alt i alt har jeg svært ved at se hvilken træner, der ville kunne få mere ud af truppen - vores trup er altså hverken den bedste eller næstbedste i ligaen. Vi ligger sammen med OB, EfB, Aab og til dels Viborg og kæmper om placeringerne fra 3-6.

Kent

Martin

Indlæg af Martin »

Peter Ross skrev:
> Eriks oprindelige kontrakt ville udløbe 31/12-06,
> men skrev han ikke en ny 3-årig kontrakt sidste
> sommer, så kontrakten vil løbe til 1/7-08 ?
> Det menes jeg at kunne huske, men har ikke
> umiddelbart fundet noget, der understøtter min
> hukommelse.
>
> Peter Ross
>
> --------------------------------------------------
> -----------
> "- Fodbolden bliver levet fuldt ud med et enormt
> engagement. På et italiensk stadion har samtlige
> tilskuere sat sig ind i begge holds opstillinger,
> og alle har en mening om det taktiske. Alle har
> fokus på kampen og farer ikke rundt og køber
> pølser, øl og lodsedler. Det er fantastisk."
> Citat: Troels Bech

Jeg mener faktisk du har ret, uden at være helt sikker...

Nu hvor jeg snakkede om bt før, så synes jeg også der stod, at vi kom ud med et overskud på to millioner ??? Var vi ikke i minus ? Eller er det fordi, at de kun tænker i halvårsmeddelser, vi har jo lige haft regnskabsafslutning...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg har pløjet alle nyhedderne igennem og kan simpelthen ikke finde det.

Besvar