Gevinst for os??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
kopien

Gevinst for os??

Indlæg af kopien »

Er den nye regel om flere spillere på bænken ikk en gevinst for os?

Her tænker jeg på at FCM jo gerne skal "leve" af sit akademi og gennem flere spillere på bænken, Vel at mærke spillere under 21 år!, burde muligheden for at give de unge spillere lidt mere spilletid jo være reelt til stede.

Jeg tror det både er til gavn for FCM men i den grad også til gavn for dansk fodbold i sin helhed. Stadig skal man dog huske på det selvfølgelig også handler om hvorvidt træneren er villig til at give de unge spillere lidt spilletid..

Hvad mener folket ?

kopi..
Senest rettet af kopien 11. jul 2006, 10:34, rettet i alt 1 gang.

Bjørn

Re: Gevinst for os??

Indlæg af Bjørn »

Bare fordi du har mulighed for at sætte flere spillere på bænken betyder det jo ikke at du reelt bruger dem på banen. Et andet spørgsmål er også hvor længe klubber som FCK og BIF vil acceptere en sådan begrænsning og hvad sker der så når de får deres vilje gennemført, hvilket de jo sandsynlgivis vil.

Ideen er sådan set flot nok, og FCM vil da uden tvivl kunne bruge den da vi jo har mange unge spillere. Men på den anden side er mange af de spillere allerede på bænken idag så det betyder nok i højere grad at de resterende pladser vil blive brugt af ældre spillere.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hvilken begrænsning hentyder du til ?

Der er jo bare tale om at de 3 EKSTRA spillere skal være under 21, og det tror jeg da ikke at netop de 2 klubber vil have noget imod

For FCM tror jeg kun at det bliver et positivt tiltag, da vi jo netop har mange unge upcoming spillere
Derimod gælder det nok i lidt højere grad om at sørge for at have kontrakterne på plads, hvis en spiller kommer ind og gør det godt som indskifter i nogle kampe

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Begrænsningen er at de skal være under 21 år. Hvis den regel blev fjernet ville FCK og BIF absolut være dem som ville få mest ud af det, da de har de bredeste trupper (normalt)

Synes også det ser ud til at FCM kunne være en af de klubber som for mest ud af det med under 21 år. Vi har jo rigtig mange store talenter som står i kø for at komme og snuse lidt til stemningen, og flere som sagtens kan gå direkte ind på holdet.
Det må også klart åbne for flere taktiske facetter for trænerne.

Det bliver en spændende sæson for både 1 og 2 holds spillerne, meget spændende at se hvordan FCM2 klarer sig i 2 div. :-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg har bare svært ved at se et nyt TILTAG som en begrænsning :-)

Jeg er nu sikker på at også FCK og BIF vil kunne få glæde af at kunne have flere unge spillere med i truppen, og de kan jo sagtens være med på 2. holdet selv om de har været på bænken med 1. holdet

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har bare svært ved at se et nyt TILTAG som en
> begrænsning :-)

Hehe det kan du have ret i :-D

Men tiltaget har en begrænsning ;-)

> Jeg er nu sikker på at også FCK og BIF vil kunne
> få glæde af at kunne have flere unge spillere med
> i truppen, og de kan jo sagtens være med på 2.
> holdet selv om de har været på bænken med 1.
> holdet

Ja absolut, mon ikke vi også får Mads Laudrup at se lidt nu, spændende hvad han har i sig..

Glen

Indlæg af Glen »

Jeg tror ikke Mads Laudrup får 1 af de 3 pladser, da FCK i sin 1 holds trup har følgende 6 spiller som går ind under reglen "under 21 ved årsskiftet" De 6 spillere er: Oscar Wendt, Jamil Fearrington, Nikolai Hansen, Jeppe Brandrup, William Kvist & Martin Bernburg.

Møller

Re: spørgsmål

Indlæg af Møller »

Har Politiken ikke misforstået noget, når de skriver: "3 ekstra spillere kan skiftes ind, hvis bare de er unge"

Det giver vel ikke ret til 6 udskiftninger, eller hvad?

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=464174

Møller

Kent

Re: spørgsmål

Indlæg af Kent »

Møller skrev:
-------------------------------------------------------
> Har Politiken ikke misforstået noget, når de
> skriver: "3 ekstra spillere kan skiftes ind, hvis
> bare de er unge"
>

Jo

http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=233401

Stadig kun 3 indskiftninger, men flere at vælge imellem.

Kent

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Har også altid ment at en bænk med 4 mand, var for lidt... Nu får vi flere forskellige typer på bænken, og kan skifte ud efter hvordan kampene går, og ikke fordi man ikke har andre alternativer...

A. Rasmussen
Lindkvist - Bak - Troest - Mikkelsen
Sørensen - Femi - Thygesen - Traoré - Poulsen
Frank

Bænk:
Heinze (19)
Reid (17)
Leon Jessen (19)
Røll (29)
Sivebæk (17)
Agbetu (17)
Olsen (22)

Ovenstående er et eksempel på hvordan bænken så ku være, og der har vi jo allerede 5! spillere under 21, og virkelig mange muligheder når vi ska skifte ind... Poku og Rasmus Hansen på henholdsvis 20 og 19, ville bestemt heller ikke være langt fra bænken. Flere unge spillere får mere spilletid, og vi vil nok se flere udvikle sig meget. Glæder mig til d. 19 juli!

Besvar