http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,29680
For lige at komme tilbage til det glimrende forslag om en BW pokeraften, ser det ud til at der er nye retningslinier på vej :
http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=452582/
"- Hvis for eksempel en café vil lave pokerturnering, hvor man bare spiller om æren, så er det nu muligt, og det rart, for udgangspunktet har hidtil været, at man slet ikke kunne gøre noget som helst, siger Jørn Byberg Madsen."
BW Pokeraften - nye meldinger
-
Altoriso
BW Pokeraften - nye meldinger
Senest rettet af Altoriso 4. jul 2006, 12:28, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: BW Pokeraften - nye meldinger
Så vidt jeg husker var det lige nøjagtigt det som ´Tatiana havde spurgt politiet om, og de sage nej. Så med mindre der ér trådt nye retningslinjer i kraft så er der vel kke noget at diskuterer?
-
YahooSeeker [Bot]
Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Måske du bare skulle læse artiklen
>
Hvis du prøver at gøre det samme.
Der står intet om en ny lov. Åbner mulighed, betydr bare at hun er villig til at overveje. Da der er faldet dom, skal der laves en ny lov. Da der endu ikke er noget forslag til 1. behandling så er der altså lange udsigter.
-------------------------------------------------------
> Måske du bare skulle læse artiklen
>
Hvis du prøver at gøre det samme.
Der står intet om en ny lov. Åbner mulighed, betydr bare at hun er villig til at overveje. Da der er faldet dom, skal der laves en ny lov. Da der endu ikke er noget forslag til 1. behandling så er der altså lange udsigter.
-
Poulsgaard
Nu ved vi jo ret beset ikke på hvilket grundlag at forslaget er blevet afvist hos politiet.
Generelt er det jo svært at forstå at et spil kort er tilladt (hjerterfri) men poker er ikke. Begge spil hander om at vinde (og begge spil bruger mand et point system). Vi kunne jo bare kalde vores variant af poker for noget andet, måske "BWhist"
Jeg kunne godt forstille mig at et god beskrivelse af arrangementets omfang, regler og evt. præmier (eller mangel på samme) vil kunne afstedkomme et andet udfald hos Herning politi, eller i hvert fald en saglig begrundelse for et afslag med henvinsing til konkrete love eller retningslinier.
Men det er jo frygtelig nemt for mit at sige, jeg har ikke haft kontakt til Herning politi (i denne sammenhæng).
Poulsgaard
Generelt er det jo svært at forstå at et spil kort er tilladt (hjerterfri) men poker er ikke. Begge spil hander om at vinde (og begge spil bruger mand et point system). Vi kunne jo bare kalde vores variant af poker for noget andet, måske "BWhist"
Jeg kunne godt forstille mig at et god beskrivelse af arrangementets omfang, regler og evt. præmier (eller mangel på samme) vil kunne afstedkomme et andet udfald hos Herning politi, eller i hvert fald en saglig begrundelse for et afslag med henvinsing til konkrete love eller retningslinier.
Men det er jo frygtelig nemt for mit at sige, jeg har ikke haft kontakt til Herning politi (i denne sammenhæng).
Poulsgaard
-
YahooSeeker [Bot]
Som jeg har forstået det ud fra de artikler der har været linket til, så er der dom for at Poker er Hasard. Dermed er der ikke noget at rafle (høhø) om med mindre der kommer et nyt lovforslag, der tillader poker.
-
Poulsgaard
Og hvordan er "poker" defineret ?
Det kan da ikke have med reglerne i et spil at gøre, om det er forbudt. Det må nødvendigvis være nogle ydre rammer der skal være på en bestemt måde...
Men det er jeg sikker på at politiet kan svare på, hvis de som sagt får en god beskrivelse af arrangementet.
Det kan da ikke have med reglerne i et spil at gøre, om det er forbudt. Det må nødvendigvis være nogle ydre rammer der skal være på en bestemt måde...
Men det er jeg sikker på at politiet kan svare på, hvis de som sagt får en god beskrivelse af arrangementet.