vil lefleriet aldrig stoppe
-
Thomas Lund
vil lefleriet aldrig stoppe
Vil lefleriet for Sambaboldmongolerne fra Sydamrika aldrig stoppe? Samtlige TV kommentatorer fra TV2 og DR inklusiv en mand jeg før havde stor respekt for, Henrik Lineker, har ikke lavet meget andet end at storlefle for det Brasilianske hold, der aldrig har hævet sig over middelmådighed under dette VM. At Lineker forsøger at bortforklare Ronaldos hånd på bolden med at han holdte den ind mod kroppen, da han tog Henrys frisparksskud lige før pausen, ved at hæve hånden op ved siden af sit eget hoved, er et fint eksempel på, at det er svært at være objektiv, når man har hovedet begravet i en Brasiliansk røv. Heldigvis var NCH der til at påpege det retfærdige i en evt. Fransk scoring. den mand har sjovt nok været den eneste kommentator der har bevaret sin integritet under dette VM. Idag kunne vi før kampen England-Brasilien endnu engang konstatere, at "taget var på", på Arena Auf Schalke (TV2, endda to gange. -Sidst var det førnævnte Lineker der konstaterede nøjagtigt det samme) imens vi, der har en smule indblik undres, da fodboldkyndige ved, at taget ikke kan rulles af, men at det derimod er banen der kan rulles ud af stadion. Fodboldreglerne lades der stadig hånt om når man er kommentator, hvor man stadig snakker om at når sidste mand fælder modstanderen skal der gives rødt kort (hvis nogle er i tvivl er ordlyden at der skal gives rødt kort når dommeren virderer at man ved frisparket fratager modstanderen en "oplagt målchance")
Som et sidste surt opstød vil jeg mene, at jeg sjældent har set en sådan ligegyldighed fra de mange tusinde gratister, kommentatorer og sponsorer der er til stede på stadion til hver VM kamp og det har været yderst svært for producerne at vise TV billeder af vilde fans, da de har været svagt repræsenteret på lægterne. Det har muligvis været årsagen til den, for de fleste kampes vedkommende, manglende intensitet, der har hersket på alle stadions.
Lige nu konstaterer Lineker at han er i vildrede over Brasilien (og hvem ville ikke være det når ens kæledægger har udsigt til bank), så jeg vil sætte mig ind til 2. halveg og håbe at retfærdigheden sejrer og at det aldrende rutinerede franske hold sætter "sambaholdet" på plads.
Lund
Som et sidste surt opstød vil jeg mene, at jeg sjældent har set en sådan ligegyldighed fra de mange tusinde gratister, kommentatorer og sponsorer der er til stede på stadion til hver VM kamp og det har været yderst svært for producerne at vise TV billeder af vilde fans, da de har været svagt repræsenteret på lægterne. Det har muligvis været årsagen til den, for de fleste kampes vedkommende, manglende intensitet, der har hersket på alle stadions.
Lige nu konstaterer Lineker at han er i vildrede over Brasilien (og hvem ville ikke være det når ens kæledægger har udsigt til bank), så jeg vil sætte mig ind til 2. halveg og håbe at retfærdigheden sejrer og at det aldrende rutinerede franske hold sætter "sambaholdet" på plads.
Lund
Senest rettet af Thomas Lund 3. jul 2006, 16:46, rettet i alt 1 gang.
-
Peter Ross
Re: vil lefleriet aldrig stoppe
Det er vel ikke en gang de værste kommentatorer du har nævnt ?
Jeg synes personligt en som Erik Rasmussen er tå-krummende, når han gang på gang udnævner en ganske ordinær aflevering, til at være "fantastisk", "utrolig", "verdensklasse" eller "exceptionel". Hvis ellers spilleren samtidig kommer fra Afrika, kan han slet ikke få hold på superlativerne, hvilket kampen Holland-Elfenbenskysten var et godt eksempel på. Gulvet i kommentator-boksen kan i hvertfald umuligt have været tørt efter Elfenbenskystens mål.
Men generelt er standarden hos de danske kommentatorer skræmmende lav. 50 % af alt de siger, er gennem-tæskede klicheer, mens den anden halvdel er ukorrekte facts, så de indbyrdes kan sidde og diskutere som Chip & Chap, når den anden har hørt en anden historie (f.eks. Ahn Jung-Wan's "fyring" fra Perugia, fordi han sendte Italien ud af VM 2002. Dog var han fyret inden VM-slutrunden), men NCH tager titlen med hans "argentinske dribling"... Hvem har dog fortalt ham om den ?
Det første de burde gøre, når de kommer hjem, var at downloade fodbold-loven, og så ellers læse alle sider, for de har tydeligivis ikke styr på reglerne, som du også er inde på. Det er sgu noget fis, når Henrik Liniger, tror Holland kan få frispark i Portugals felt, fordi målmanden får en advarsel for at trække tiden, men der fik NCH så også sat ham på plads
Peter Ross
Jeg synes personligt en som Erik Rasmussen er tå-krummende, når han gang på gang udnævner en ganske ordinær aflevering, til at være "fantastisk", "utrolig", "verdensklasse" eller "exceptionel". Hvis ellers spilleren samtidig kommer fra Afrika, kan han slet ikke få hold på superlativerne, hvilket kampen Holland-Elfenbenskysten var et godt eksempel på. Gulvet i kommentator-boksen kan i hvertfald umuligt have været tørt efter Elfenbenskystens mål.
Men generelt er standarden hos de danske kommentatorer skræmmende lav. 50 % af alt de siger, er gennem-tæskede klicheer, mens den anden halvdel er ukorrekte facts, så de indbyrdes kan sidde og diskutere som Chip & Chap, når den anden har hørt en anden historie (f.eks. Ahn Jung-Wan's "fyring" fra Perugia, fordi han sendte Italien ud af VM 2002. Dog var han fyret inden VM-slutrunden), men NCH tager titlen med hans "argentinske dribling"... Hvem har dog fortalt ham om den ?
Det første de burde gøre, når de kommer hjem, var at downloade fodbold-loven, og så ellers læse alle sider, for de har tydeligivis ikke styr på reglerne, som du også er inde på. Det er sgu noget fis, når Henrik Liniger, tror Holland kan få frispark i Portugals felt, fordi målmanden får en advarsel for at trække tiden, men der fik NCH så også sat ham på plads
Peter Ross
-
Peter Ross
Og så fik Liniger igen luftet sin kærlighedsforhold til Brasilien, og Ronaldinho i særdeleshed.
"Han er fantastisk fra den afstand" - Fortæl mig, hvornår har han sidst scoret derfra ? Det er ikke overvældende mange mål han scorer på frispark, lidt ligesom med Beckham, men han er åbenbart også fantastisk på frispark.
Det er belastende at høre på i længden, og uanset hvor mange bolden bliver tonset over fra den afstand, vil kommentatorne fortsætte med deres kliché om Ronaldinhos evner på frispark.
Peter Ross
"Han er fantastisk fra den afstand" - Fortæl mig, hvornår har han sidst scoret derfra ? Det er ikke overvældende mange mål han scorer på frispark, lidt ligesom med Beckham, men han er åbenbart også fantastisk på frispark.
Det er belastende at høre på i længden, og uanset hvor mange bolden bliver tonset over fra den afstand, vil kommentatorne fortsætte med deres kliché om Ronaldinhos evner på frispark.
Peter Ross
-
Kent
Det er da endnu værre med Roberto Carlos. Jeg tror ikke han har scoret på frispark siden sidste vm. Alligevel nævnes han altid som en trussel fordi han ved før-vm i 1997 scorede et helt fantastisk frisparksmål.
Kent
Kent
-
Peter Ross
Haha, ja...
NCH var dog ved at trække i land i dag. "Han har ikke samme power i venstre-benet som før, men han kan alligevel skyde hårdere end de fleste", sikkert rigtigt nok, men han rammer aldrig målet ?!
Peter Ross
NCH var dog ved at trække i land i dag. "Han har ikke samme power i venstre-benet som før, men han kan alligevel skyde hårdere end de fleste", sikkert rigtigt nok, men han rammer aldrig målet ?!
Peter Ross
-
Ravnen
Jeg synes det var fint Brasilien røg ud, de har ikke leveret noget som helst der blot har lignet samba-fodbold i denne slutrunde, ærger mig stadig over Ghana ikke klarede dem, Ghana har været turneringens overraskelse og kunne have været interessant at se lidt mere til.
Tyskland - Frankrig i finalen tror jeg, og tyskerne finder på deres fight og vilje.
Tyskland - Frankrig i finalen tror jeg, og tyskerne finder på deres fight og vilje.
-
hviid
Arh Mr. Lund, nu hører du vist det, du selv gerne vil...
Liniger er bestemt ikke Brasilien-fan. I et interview til en nu hedengangen ugeavis i Herning sagde han, at han klart var mest til den slags fodbold, der bliver spillet i Nordeuropa - og at han i øvrigt mest holdt med Tyskland. Han er i øvrigt fra Viborg, så det er jo ikke ligefrem sambafodbold, han er vant til...
Men fedt at se brasilianerne ryge ud - allez les bleus!!!
Liniger er bestemt ikke Brasilien-fan. I et interview til en nu hedengangen ugeavis i Herning sagde han, at han klart var mest til den slags fodbold, der bliver spillet i Nordeuropa - og at han i øvrigt mest holdt med Tyskland. Han er i øvrigt fra Viborg, så det er jo ikke ligefrem sambafodbold, han er vant til...
Men fedt at se brasilianerne ryge ud - allez les bleus!!!
-
Peter Ross
Men det ændrer vel ikke på, at han er ved at komme i bukserne, hvis bare Ronaldo eller Ronaldinho har bolden på modstandernes halvdel, for nu "kan der opstå noget historisk" ?
Det har været sådan i lang tid med brasilianerne, uanset hvor jammerligt de har spillet, men under dette VM har det, også i mine øjne, nået uanede højder, på trods af 5 yderst middelmådige præstationer.
Peter Ross
Det har været sådan i lang tid med brasilianerne, uanset hvor jammerligt de har spillet, men under dette VM har det, også i mine øjne, nået uanede højder, på trods af 5 yderst middelmådige præstationer.
Peter Ross
-
Kasper_Nielsen
Jeg synes da ikke han har leflet for Brasilien.
Da der var 2 minutter tilbage af kampen i går sagde Lineker noget i retningen af:
"Normalvis er det en skuffelse, når Brasilien ryger ud af VM, da de har så meget at tilføje turneringen. Men ved dette VM er tabet bestemt til at overse."
Da der var 2 minutter tilbage af kampen i går sagde Lineker noget i retningen af:
"Normalvis er det en skuffelse, når Brasilien ryger ud af VM, da de har så meget at tilføje turneringen. Men ved dette VM er tabet bestemt til at overse."
-
Noe
Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Det har været sådan i lang tid med brasilianerne,
> uanset hvor jammerligt de har spillet, men under
> dette VM har det, også i mine øjne, nået uanede
> højder, på trods af 5 yderst middelmådige
> præstationer.
Enig. Fodboldens største floskel: Hver gang Brasilien har spillet har den stået på autopilot fra alverdens producere. Så skal vi se sammenklip af brasilianernes 'boldkunst' garneret med sambamusik. Det er så forudsigeligt, at det skriger til himlen. Det sidste brasilianske sambahold spillede i 1986. Åbn øjnene.
Den var gal i 2002 hvor brasilianerne spillede dødsyg og kynisk kontrabold, og spillemæssigt blegnede overfor ex. tyrkerne, og den var i særdeleshed gal i år. Lad os håbe at fiaskoen i år kan være med til at tage livet af den hellige myte. Jeg tvivler dog.
/Lasno
PS: Stor kamp af Zidane i går. Jeg under ham pludselig titlen. Som at se Laudrup i de sidste magiske kampe i 1998.
> Det har været sådan i lang tid med brasilianerne,
> uanset hvor jammerligt de har spillet, men under
> dette VM har det, også i mine øjne, nået uanede
> højder, på trods af 5 yderst middelmådige
> præstationer.
Enig. Fodboldens største floskel: Hver gang Brasilien har spillet har den stået på autopilot fra alverdens producere. Så skal vi se sammenklip af brasilianernes 'boldkunst' garneret med sambamusik. Det er så forudsigeligt, at det skriger til himlen. Det sidste brasilianske sambahold spillede i 1986. Åbn øjnene.
Den var gal i 2002 hvor brasilianerne spillede dødsyg og kynisk kontrabold, og spillemæssigt blegnede overfor ex. tyrkerne, og den var i særdeleshed gal i år. Lad os håbe at fiaskoen i år kan være med til at tage livet af den hellige myte. Jeg tvivler dog.
/Lasno
PS: Stor kamp af Zidane i går. Jeg under ham pludselig titlen. Som at se Laudrup i de sidste magiske kampe i 1998.
-
Mikael Madsen
Thomas Lund skrev:
> Idag kunne vi før kampen
> England-Brasilien endnu engang konstatere, at
> "taget var på", på Arena Auf Schalke (TV2, endda
> to gange. -Sidst var det førnævnte Lineker der
> konstaterede nøjagtigt det samme) imens vi, der
> har en smule indblik undres, da fodboldkyndige
> ved, at taget ikke kan rulles af, men at det
> derimod er banen der kan rulles ud af stadion.
Sikke dog en gang sludder hr Lund. For det første har Brasilien vist ikke spillet mod England ved dette VM, og for det andet kan taget på Veltins Arena (som Arena Auf Schalke hedder nu) faktisk godt rulles af og på. Jeg har faktisk set det med mine egne øjne, og her er beviset hvis du stadig mener det modsatte:
Før kampen: http://www.mikaellykmadsen.dk/lund1.jpg
Lige før kampstart: http://www.mikaellykmadsen.dk/lund2.jpg
Du hart dog ret i det med banen;-)
> Idag kunne vi før kampen
> England-Brasilien endnu engang konstatere, at
> "taget var på", på Arena Auf Schalke (TV2, endda
> to gange. -Sidst var det førnævnte Lineker der
> konstaterede nøjagtigt det samme) imens vi, der
> har en smule indblik undres, da fodboldkyndige
> ved, at taget ikke kan rulles af, men at det
> derimod er banen der kan rulles ud af stadion.
Sikke dog en gang sludder hr Lund. For det første har Brasilien vist ikke spillet mod England ved dette VM, og for det andet kan taget på Veltins Arena (som Arena Auf Schalke hedder nu) faktisk godt rulles af og på. Jeg har faktisk set det med mine egne øjne, og her er beviset hvis du stadig mener det modsatte:
Før kampen: http://www.mikaellykmadsen.dk/lund1.jpg
Lige før kampstart: http://www.mikaellykmadsen.dk/lund2.jpg
Du hart dog ret i det med banen;-)
-
Thomas Lund
Hej Michael
Jeg ved ikke om det er mig der er blind men jeg kan ikke se at taget er rullet af. Er det på billede to?
Men når du siger, at du har set det må jeg æde mine ord i mig igen.
Lund
Jeg ved ikke om det er mig der er blind men jeg kan ikke se at taget er rullet af. Er det på billede to?
Men når du siger, at du har set det må jeg æde mine ord i mig igen.
Lund
-
Mikael Madsen
Ja taget er rullet af på billede 2. Her er det lidt mere tydeligt: http://www.stadionwelt.de/stadionwelt_s ... inen_blick
-
Søren Ross
Re: vil lefleriet aldrig stoppe OT
Du skal da vist ha en snak med Lars fra AC Horsens..
Måske du kan låne hans ene brilleglas..
Det burde være stort nok til at dække for begge dine øjne, således du kan få et bedre syn...
Formand... YES SIR !
Ross/
Måske du kan låne hans ene brilleglas..
Det burde være stort nok til at dække for begge dine øjne, således du kan få et bedre syn...
Formand... YES SIR !
Ross/