Startopstillingen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Startopstillingen

Indlæg af Bobby »

Nu starter turneringen jo snart og der er sikkert mange bud på den bedste startopstilling. Mit bud er som følger:

Målmand: Anders Rasmussen

Forsvar

Venstreback: Leon Jessen
Midterforsvaret: Troest og Bak
Højreback: Lindkvist

Midtbane

Venstre side: Simon Poulsen
Central midtbane: Traore og Thygesen
Højre side: Røll

Angreb

Dennis Sørensen
Spiller nr. 2 er svær (valget står mellem Frank, Kjærgaard, Agbetu og Collins) Pt. kan jeg ikke sige hvem der er bedst, men Collins er meget spændende.

Jeg har rykket Dennis frem i angrebet af to årsager. Nr. 1 for at få plads til Traore på midtbanen og nr. 2 for at styrke vores angreb.

Jeg mener faktisk vi har mulighed for at stille er ret slagkraftigt hold!

Hvad siger I andre til startopstillingen?
Senest rettet af Bobby 1. jul 2006, 09:07, rettet i alt 1 gang.

Kasper M

Re: Startopstillingen

Indlæg af Kasper M »

jeg er Næsten helt enig med dig. Men Tror bar vi ville få mere ud af Røll inde på den centrale midtbane, derfor ville jeg sætte thyge på kanten i stedet for Røll og ind med Røll på midten.

Jeg ved ikke om Simon Poulsen er klar. hvis han er det vil han også være første valg på vestre kant.

Men en spændende opstilling ville også være:

Anders

Lindkvist bak Troest Leon

Dennis Røll Traore Simon

Thyge Frank/Collins når han er klar.

Kunne godt tænke mig at se thyge på toppen :p

Kim Sorensen

Indlæg af Kim Sorensen »

Jeg ville stille op således:

heinze

Lindkvist Troest Bak Leon

Dennis Femi Røll Simonaldo

Frank Akeem

På Bænken ville jeg have:

Reid
Traore
Thygesen
Kærgaard

Jeg er også ked af at Thyge ikke er på, men jeg mener at Røll på toppen er bedre.

Generelt er vi enormt stærkt besat på midtbanen hvor vi har traore, thygesen og Madsen i overskud pt.

Når vi efter jul også har Baba oppe foran er vi også ok kørende der. Men på vores backs er vi ikke så stærke, slet ikke med en skade på højre back pladsen. På venstre back har vi trods alt både Mikkelsen og Nicolai som back ups.

Så et profil indkøb på højre backen må have prioritet, ellers har vi hvad vi skal bruge til en top 4 slutning.

Kim

Arff

Indlæg af Arff »

Hvad så med Ola Tidman ?
Jeg synes han er en god keeper, og jeg synes også han er bedre end Anders Rasmussen, så hvorfor ikke lade Ola stå?

Mit bud ser sådan ud:

Ola Tidman

Lindskvist Bak Troest Jesper Mikkelsen

Dennis Sørensen Thyge Traoré Simon P

Røll

Farlig Frank

Kunne det ikke være oplagt, da vi ikke har en angriber som scorer mere end 10 mål maks.
Så bare forsøge en 4-4-1-1, og se om det virker bedre, i hvert fald indtil Baba han fylder 18, engang i December?

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Rasmussen

Lindkvist Troest Bak Mikkelsen

Femi Thygesen

Sørensen Røll Poulsen

Kristensen

Tror godt at det kunne ende i sådan en 4-3-3/4-5-1 opstilling, da den blev benyttet en del mod slutningen af sæsonen.

Mener at Anders stod en godkendt forårssæson, men han skal stadig oppe sig noget mere, ellers bliver det nødvendigt at finde en ny målmand. Mikkelsen er valgt til venstre back pga. hans store rutine, mens han givetvis også er bedre end Jessen og Jørgensen. Traore har stadig ikke fundet niveauet efter skiftet, så han kan ikke opnå meget mere end en tur på bænken. Femi og Thyge er klasser bedre. Thyge kan også sagtens spille den midterste offensive midtbane, men han er ikke ligeså målsøgende som Røll. Derfor er Røll foretrukket på den plads, mens Thyge spiller lidt mere defensiv i kraft at et stort løbearbejdeo og stor fightervilje. Derudover er Frank valgt, da jeg tror han genvinder sit gamle niveau. Resten af pladserne giver vist sig selv.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Rasmussen
Lindkvist - Bak - Troest - Mikkelsen
Sørensen - Thygesen - Traoré - Femi - S. Poulsen
Kristensen

Røll er i mine øjne ikke god nok til holdet, og må derfor indfinde sig med en bænkeplads, inden han modbeviser det.
For delen med den taktik er, at Dennis hurtigt kan rykkes i angreb, og Thygesen derved vil indtage kanten i en ganske alm. 4-4-2, mens Simon Poulsen også kan skubbes op i en 4-3-3.

Peter Ross

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Midt bud:

Rasmussen

Lindkvist - Bak - Troest - Mikkelsen

Traoré - Thygesen

Sørensen - Røll - Poulsen

Frank

Backup:

Heinze
Jessen
Femi/Madsen
Agbetu

Ud: Tidman og Jørgensen

Kent

Indlæg af Kent »

Hvad med en frisk bud på en 3-5-2'er - det er jo Ørgaards favoritsystem, så det kan være det er lykkedes ham at få overtalt ER. Hvis ikke andet, så han i hvert fald gennem spillerindkøbene sørget for at truppen passer bedst til dette system, da vi har masser af midtbanespillere og ingen forsvarer :-)

---------AR------------

Lindkvist-Troest--- Bak

-----Traore---Femi-----

Simon----Røll---Thyge---

----Frank---Dennis -----

Det er vel den eneste måde vi kan få alle vores bedste spillere på banen på en gang :-)
Så er spg om det så også er det stærkeste hold.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg er meget enig med dette indlæg.

Eneste punkt er Leon Jessen frem for Mikkelsen.

Leon har de bedste indlæg, vi har set fra en back i FCMs historie. Jeg ser ham, som en af dem der kan få sit gennembrud her i den nye sæson. Han er bestemt ikke færdiguddannet, men han har potentiale til at blive en rigtig god venstreback.

Mikkelsen derimod er for langsom til backpladsen, og han har svært ved at gå med i det fremadrettede spil fra backpositionen.

Kent

Indlæg af Kent »

Amtrup skrev:
-------------------------------------------------------
>Traore har stadig ikke fundet niveauet
> efter skiftet, så han kan ikke opnå meget mere end
> en tur på bænken.

Jeg er lidt uenig i din vurdering af Traore vs Femi. Jeg er enig med dig, hvis man ser på efterårssæsonen sidste år, men jeg synes at Traore spillede sig vældigt op i foråret, mens Femi havde et formdyk. Femi er til tider for langsom i hans boldomgang, hvor han lige varmer bolden 3-4 sekunder for meget, der gør at vi mister tempo i opspillet og at han af og til kommer under unødigt pres fra modstanderne (og også taber bolden). Jeg synes Traore er bedre til at holde tempoet og han skiller sig hurtigere af med bolden. Min vurdering sidst på sæsonen var at de stod meget lige, men med et + til Traore, da hans form var for opadgående.

I slutningen af sidste sæson var de jo begge på banen som de 2 defensive midtbanespillere i vores 4-5-1. Og den formation viste i hvert fald at vi blev i stand til at holde modstanderne fra vores eget mål. Så mon ikke det også er udgangspunktet i år (dog mangler vi self Traore i den første kamp). Baggrunden for at vi spillede 4-5-1 var nok også at vi ikke ligefrem vadede i spilleklare, målfarlige angribere. Så hvis eller KK, Poku, Akeem og Frank alle er klar til sæsonstart, så ender vi nok i en 4-4-2 igen. Man kunne dog godt forestille sig en 4-5-1 på udebane og 4-4-2 på hjemmebane.

Kent

Besvar