Vores backs?!
-
Cee-Jay
Vores backs?!
Jeg ser vore backs, som det lige nu svageste punkt... Lindkvist er da ok, men han er også den eneste højreback vi har... På venstre back er Jesper Mikkelsen førstevalg, og efter ham Leon Jessen og Nicolai Jørgensen...
Hvis vi har ambitioner, må vi hente noget ind... Vi har sagt farvel til mange løntunge spillere og det er på tide vi melder os ind i kampen om nogle af de gode backs, da vi ikke ka vente evigt på Juelsgård osv. hvis vi vil være med hvor det er sjovt. Ved godt økonomien først skal op og køre og at det skal ske via et spiller salg. (Håber vi ka få lidt klejner på Ola Tidman og Nicolai Jørgensen! selvom det nok blir svært).
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9267
Er Priske et skud langt over mål? Skal vi springe til hvis Sennels får at vide, at hans situation ikke bliver bedre under Meulensteen? Ska vi til udlandet? Hva skal vi egentlig gøre? Noget skal der i hvert fald ske!
Hvis vi har ambitioner, må vi hente noget ind... Vi har sagt farvel til mange løntunge spillere og det er på tide vi melder os ind i kampen om nogle af de gode backs, da vi ikke ka vente evigt på Juelsgård osv. hvis vi vil være med hvor det er sjovt. Ved godt økonomien først skal op og køre og at det skal ske via et spiller salg. (Håber vi ka få lidt klejner på Ola Tidman og Nicolai Jørgensen! selvom det nok blir svært).
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9267
Er Priske et skud langt over mål? Skal vi springe til hvis Sennels får at vide, at hans situation ikke bliver bedre under Meulensteen? Ska vi til udlandet? Hva skal vi egentlig gøre? Noget skal der i hvert fald ske!
Senest rettet af Cee-Jay 3. jul 2006, 16:45, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: Vores backs?!
Priske er helt urealistisk både økonomisk og sportsligt. Hvis der er norske klubber med i spillet, har vi ikke en chance.
Desuden er vi nok ikke videre attraktiv for ham. Mon ikke Aab er et bedre bud end os, hvis han vil til DK.
Sennels kan derimod være en mulighed, hvis hans situation ikke ændrer sig i Brøndby. Igen bliver det dog nok i konkurrence med Aab, med mindre de vælger at satse på Martin Pedersen.
Jeg tror dog ikke det er i dette transfervindue vi skal gøre os forhåbninger om Sennels.
Kent
Desuden er vi nok ikke videre attraktiv for ham. Mon ikke Aab er et bedre bud end os, hvis han vil til DK.
Sennels kan derimod være en mulighed, hvis hans situation ikke ændrer sig i Brøndby. Igen bliver det dog nok i konkurrence med Aab, med mindre de vælger at satse på Martin Pedersen.
Jeg tror dog ikke det er i dette transfervindue vi skal gøre os forhåbninger om Sennels.
Kent
-
Cee-Jay
Peter Christiansen mener jeg er DKs mest undervurderede vensteback, synes han fighter godt, er god i både det defensive og det offensive spil... Hvis vi ik ka få Sennels, hvad så med Christiansen? Han kan bl.a. tilføre holdet noget rutine. Hvis Randers er et emne, så må vi da bestemt også være det?
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9361
Hvis Priske skulle ryge til Brøndby, hvad så med Dan Anton til højreback? Han har før været utilfreds med manglende spilletid, og jeg ser ham som en fuldgod erstatning for Daugaard.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9358
Ridser her nogle emner op til vores backpladser:
Venstreback:
Danske: Asbjørn Sennels, Patrick Mtiliga, Nikolaj Høgh, Peter Christiansen, Rasmus Marvits.
Peter Kopteff, fisnke offensiv spiller der er fast mand på deres landshold.
Erlend Hanstveit, Norsk talentfuld spiller fra Brann Bergen med 5 A-landskampe. Kan også spille venstre wing, i midterforsvaret, og den defensive midt.
Mikael Dorsin, svensk spiller fra Rosenborg, der var inde omkring VM-holdet.
Indridi Sigurdsson, Genk, 25 A-landskampe for Island.
Hjalmar Jönsson, islandsk spiller fra IFK Göteborg. Har skiftedes lidt med Oscar Wendt om at være fast mand.
Højreback:
Danske: Brian Priske, Dan Anton Johansen,
Alexander Gabrielsen, norsk U21 landsholdspiller, med familie i Esbjerg.
Dennis Jönsson, er blevet skubbet ud i kulden efter IFK Göteborg tilgang af Mikael Antonsson fra Austria Wien. Havde ellers et gennembrud sidste år, hvor netop Antonsson var blevet solgt.
Christoffer Andersson, kan spille begge back pladser, og har været en af grundene til Lillestrøms store fremgang. http://www.lsk.no/?did=9064857
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9361
Hvis Priske skulle ryge til Brøndby, hvad så med Dan Anton til højreback? Han har før været utilfreds med manglende spilletid, og jeg ser ham som en fuldgod erstatning for Daugaard.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9358
Ridser her nogle emner op til vores backpladser:
Venstreback:
Danske: Asbjørn Sennels, Patrick Mtiliga, Nikolaj Høgh, Peter Christiansen, Rasmus Marvits.
Peter Kopteff, fisnke offensiv spiller der er fast mand på deres landshold.
Erlend Hanstveit, Norsk talentfuld spiller fra Brann Bergen med 5 A-landskampe. Kan også spille venstre wing, i midterforsvaret, og den defensive midt.
Mikael Dorsin, svensk spiller fra Rosenborg, der var inde omkring VM-holdet.
Indridi Sigurdsson, Genk, 25 A-landskampe for Island.
Hjalmar Jönsson, islandsk spiller fra IFK Göteborg. Har skiftedes lidt med Oscar Wendt om at være fast mand.
Højreback:
Danske: Brian Priske, Dan Anton Johansen,
Alexander Gabrielsen, norsk U21 landsholdspiller, med familie i Esbjerg.
Dennis Jönsson, er blevet skubbet ud i kulden efter IFK Göteborg tilgang af Mikael Antonsson fra Austria Wien. Havde ellers et gennembrud sidste år, hvor netop Antonsson var blevet solgt.
Christoffer Andersson, kan spille begge back pladser, og har været en af grundene til Lillestrøms store fremgang. http://www.lsk.no/?did=9064857
-
Kent
Måske kunne han også være en mulighed, selvom det kan diskuteres om han duer hos os, hvis ikke han kan bruges i EfB
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=57596&rss=true
Kent
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=57596&rss=true
Kent
-
jakob88
Jeg tror sagtens, at vi kan bruge ham.... Vi mangler backs, og jeg synes bestemt han er en dygtig spiller.
Hvad mon EFB forlanger for ham?
Hvad mon EFB forlanger for ham?
-
casper89
Jeg mener da bestemt også at Kolja er en spændende spiller, men som jeg ser det vil vi få et problem hvis vi køber ham. Problemet som jeg mener vil opstå er at Kolja i mine øjne er højre back eller centralforsvarer og da vi allerede har gode spillere som Reid, Troest og Bak i det centrale forsvar kan han ikke bruges der. Samtidig mener jeg at Ulrik Lindkvists vil få klart mest ud hans potentiale ved spille den højreback, hvor vi alle ved at han er stærkest.
Så hvis vi skulle købe ham skulle det være som en back-up spiller, men det ser jeg egentlig ingen grund til da vi også har strålende forsvarstalenter på spring. Her tænker jeg bl.a. på Jesper Juelsgaard og Simon Kjær, så hvis vi skal have en forstærkning til forsvaret mener jeg at det skal være til venstrebacken.
Så hvis vi skulle købe ham skulle det være som en back-up spiller, men det ser jeg egentlig ingen grund til da vi også har strålende forsvarstalenter på spring. Her tænker jeg bl.a. på Jesper Juelsgaard og Simon Kjær, så hvis vi skal have en forstærkning til forsvaret mener jeg at det skal være til venstrebacken.
-
Peter Ross
Cee-Jay skrev:
> Venstreback:
> Danske: Asbjørn Sennels, Patrick Mtiliga, Nikolaj
> Høgh, Peter Christiansen, Rasmus Marvits.
Fine bud, men du skal nok overhovedet ikke regne Nikolaj Høgh med her. Ham vil Esbjerg ikke af med, kun hvis der kommer et stort bud.
Hvorfor Marvits ? Hvad har manden vist i de sidste 200 år ?
> Peter Kopteff, fisnke offensiv spiller der er fast
> mand på deres landshold.
Urealistisk. Spiller i Viking, hvor han er fast mand, og der skal en stor transfer til.
> Erlend Hanstveit, Norsk talentfuld spiller fra
> Brann Bergen med 5 A-landskampe. Kan også spille
> venstre wing, i midterforsvaret, og den defensive
> midt.
Endnu mere urealistisk. Brann har sindsygt med penge, og Hanstveit er sikker mand.
> Mikael Dorsin, svensk spiller fra Rosenborg, der
> var inde omkring VM-holdet.
Igen hamrende urealistisk. Har du bare listet nogle spillere hvis navn du kunne genkende ?
> Indridi Sigurdsson, Genk, 25 A-landskampe for
> Island.
Kender ham ikke, men Genk vil angiveligt kræve en transfer, og derfor er han mere eller mindre uinteressant.
> Hjalmar Jönsson, islandsk spiller fra IFK
> Göteborg. Har skiftedes lidt med Oscar Wendt om at
> være fast mand.
Nu skriver du selv, at han har skiftedes med Wendt om at blive fast mand, så at IFK også vil sælge Jönsson, er vel lige så urealistisk som at FCK rykker ned i år.
> Højreback:
> Danske: Brian Priske, Dan Anton Johansen,
Priske: Urealistisk - Vil helst blive i England, et par norske klubber er derudover interesserede, og vender han hjem til DK, bliver det sikkert til AaB.
Gorillaen: Middelmådig højreback, som ikke burde være en nævneværdig konkurrent til Ulrik Lindkvist.
> Alexander Gabrielsen, norsk U21 landsholdspiller,
> med familie i Esbjerg.
Kender ham ikke.
> Dennis Jönsson, er blevet skubbet ud i kulden
> efter IFK Göteborg tilgang af Mikael Antonsson fra
> Austria Wien. Havde ellers et gennembrud sidste
> år, hvor netop Antonsson var blevet solgt.
Kender ham heller ikke.
> Christoffer Andersson, kan spille begge back
> pladser, og har været en af grundene til
> Lillestrøms store fremgang.
Selv hvis han ikke allerede var blevet solgt til Hannover 96, så var han urealistisk.
Har du overhovedet tænkt på klubbens økonomiske råderum, inden du foreslog alle disse spillere ?
Peter Ross
> Venstreback:
> Danske: Asbjørn Sennels, Patrick Mtiliga, Nikolaj
> Høgh, Peter Christiansen, Rasmus Marvits.
Fine bud, men du skal nok overhovedet ikke regne Nikolaj Høgh med her. Ham vil Esbjerg ikke af med, kun hvis der kommer et stort bud.
Hvorfor Marvits ? Hvad har manden vist i de sidste 200 år ?
> Peter Kopteff, fisnke offensiv spiller der er fast
> mand på deres landshold.
Urealistisk. Spiller i Viking, hvor han er fast mand, og der skal en stor transfer til.
> Erlend Hanstveit, Norsk talentfuld spiller fra
> Brann Bergen med 5 A-landskampe. Kan også spille
> venstre wing, i midterforsvaret, og den defensive
> midt.
Endnu mere urealistisk. Brann har sindsygt med penge, og Hanstveit er sikker mand.
> Mikael Dorsin, svensk spiller fra Rosenborg, der
> var inde omkring VM-holdet.
Igen hamrende urealistisk. Har du bare listet nogle spillere hvis navn du kunne genkende ?
> Indridi Sigurdsson, Genk, 25 A-landskampe for
> Island.
Kender ham ikke, men Genk vil angiveligt kræve en transfer, og derfor er han mere eller mindre uinteressant.
> Hjalmar Jönsson, islandsk spiller fra IFK
> Göteborg. Har skiftedes lidt med Oscar Wendt om at
> være fast mand.
Nu skriver du selv, at han har skiftedes med Wendt om at blive fast mand, så at IFK også vil sælge Jönsson, er vel lige så urealistisk som at FCK rykker ned i år.
> Højreback:
> Danske: Brian Priske, Dan Anton Johansen,
Priske: Urealistisk - Vil helst blive i England, et par norske klubber er derudover interesserede, og vender han hjem til DK, bliver det sikkert til AaB.
Gorillaen: Middelmådig højreback, som ikke burde være en nævneværdig konkurrent til Ulrik Lindkvist.
> Alexander Gabrielsen, norsk U21 landsholdspiller,
> med familie i Esbjerg.
Kender ham ikke.
> Dennis Jönsson, er blevet skubbet ud i kulden
> efter IFK Göteborg tilgang af Mikael Antonsson fra
> Austria Wien. Havde ellers et gennembrud sidste
> år, hvor netop Antonsson var blevet solgt.
Kender ham heller ikke.
> Christoffer Andersson, kan spille begge back
> pladser, og har været en af grundene til
> Lillestrøms store fremgang.
Selv hvis han ikke allerede var blevet solgt til Hannover 96, så var han urealistisk.
Har du overhovedet tænkt på klubbens økonomiske råderum, inden du foreslog alle disse spillere ?
Peter Ross
-
jakob88
Lindkvist havde ellers stor succes, da han sidst, over en længerede periode, besatte venstrebacken.
Men det er da heller ikke utænkeligt, at Kolja kan spille venstreback!
Men det er da heller ikke utænkeligt, at Kolja kan spille venstreback!
-
BW - 665
jakob88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Lindkvist havde ellers stor succes, da han sidst,
> over en længerede periode, besatte venstrebacken.
>
> Men det er da heller ikke utænkeligt, at Kolja kan
> spille venstreback!
Det kan du have ret i, men tror det casper mener er, at en decideret venstreback er at foretrække frem for en højreback, som kan fylde pladsen godt.
Når Lindkvist kan gøre det så godt på venstrebacken, så må man formode at han kun kan gøre det endnu bedre på sin favorit plads, men det kan selvfølgelig tænkes at skaden har påvirket ham noget...
-------------------------------------------------------
> Lindkvist havde ellers stor succes, da han sidst,
> over en længerede periode, besatte venstrebacken.
>
> Men det er da heller ikke utænkeligt, at Kolja kan
> spille venstreback!
Det kan du have ret i, men tror det casper mener er, at en decideret venstreback er at foretrække frem for en højreback, som kan fylde pladsen godt.
Når Lindkvist kan gøre det så godt på venstrebacken, så må man formode at han kun kan gøre det endnu bedre på sin favorit plads, men det kan selvfølgelig tænkes at skaden har påvirket ham noget...
-
Cortez
Hvis man skulle gennemtænke alle eventualitetern for at skrive på dette forum, tror jeg vi ville have et meget dødt forum.
Jeg synes, det er nogle fine bud, som lægger op til en god diskussion.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg synes, det er nogle fine bud, som lægger op til en god diskussion.
Men sådan er vi jo så forskellige.
-
Peter Ross
Jeg reviderer lige mit synspunkt vedrørende Indridi Sigurdsson.
I følge de oplysninger jeg har kunnet google mig til, så har han kontraktudløb på fredag (30/6), hvilket selvfølgelig gør ham mere interessant, da der i så fald ikke skal betales overgangssum.
Men hvor god han er fodboldmæssig, aner jeg intet om.
Peter Ross
I følge de oplysninger jeg har kunnet google mig til, så har han kontraktudløb på fredag (30/6), hvilket selvfølgelig gør ham mere interessant, da der i så fald ikke skal betales overgangssum.
Men hvor god han er fodboldmæssig, aner jeg intet om.
Peter Ross
-
evaldo
Reid som højre back?
Hvorfor ikke Reid som et alternativ til Lindquist som højre back. Ved godt han er blevet brugt næsten udelukkende centralt men i moderne fodbold skal man jo gerne kunne dække flere pladser, så hvorfor egentlig ikke? Han er jo ung og kunne sikkert hurtigt omstille og udvikle sig meget. Synes faktisk han er for god til kun at være bænkevarmer og subsistut for Bak og Trost.
-
tgjensen
Jae, Genk er vel ikke nogen dårlig klub. Og så er han skam ganske udmærket i FM 2006 
-
Chap
Synes det lyder rigtig spændende med Reid på højrekanten. Hans foretrukne ben er jo højre (mener jeg), så jeg kan ikke rigtig se, hvorfor han ikke skulle være en kandidat dertil.
-
jakob88
Er Winston Reid ikke typemæssigt en rigtig midtstopper?
Han er stor og stærk i hovedspillet og besidder en glimrende hurtighed. Jeg har svært ved at se ham som back, men han kan jo overraske.
Jeg synes også det er en skam, at der pt ikke er plads til ham på vores hold. Han fortjener at spille, da han er en meget talentfuld spiller.
Han er stor og stærk i hovedspillet og besidder en glimrende hurtighed. Jeg har svært ved at se ham som back, men han kan jo overraske.
Jeg synes også det er en skam, at der pt ikke er plads til ham på vores hold. Han fortjener at spille, da han er en meget talentfuld spiller.