Snydt igen igen...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Snydt igen igen...

Indlæg af BW - 665 »

Hello fellow wolves...

Faldt over denne artikel på Onside:

http://www.onsidedk.com/main/index.phtm ... &id=182055

Citat: ”Han er hurtig og teknisk dygtig, og jeg tror, at han vil passe godt ind i den danske liga,” forklarer Lynge Jacobsen, der ligeledes glæder sig over, at det igen er lykkedes at finde en transferfri kvalitetsspiller.

Jeg er ved at være en smule træt af Ørgaards manglende evner til at hente kvalitetsforstærkninger på fri transfer. Det virker som om at han er en af de eneste sportschefer uden blik for det frie transfermarked.

Grunden til at jeg har valgt at bringe denne artikel som eksempel, er ikke på grund at lige netop denne spiller, men bare at det er endnu en af mange spillere i rækken af formodentligt dygtige spillere som ryger til en anden klub end vores...

Føles lidt som at være den fattige dreng i det rige kvarter, selvom jeg for mit vedkommende tror det handler mere om Ørgaards manglende evner til at spotte spillerne, end muligheden for at tilbyde dem kontrakter.

Bare et lille surt opstød, håber i kan bære over med mig...
Senest rettet af BW - 665 19. jul 2006, 20:45, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Snydt igen igen...

Indlæg af Peter Ross »

Hvem er alle disse dygtige spillere ?

Der havde forøvrigt ikke været nogen ide i at hente Nomvethe, da han så vil udfylde en ikke-EU-borger plads, hvilket vil sende talenterne længere væk.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Så alle spillere, som andre klubber henter, er per definition interessante for os?

Så alle spillere, der er transferfrie, vil per definition hellere spille for os, end andre klubber?

Så alle spillere, der ikke kommer til klubben, har vi per definition ikke haft kontakt til?

Eller?

Og især var det jo bittert at se ham her ryge på en fri transfer til en konkurrent http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed

Så det er da godt, at du har sat dig ind i tingene, inden du brokker dig.

Kent

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent skrev:
-------------------------------------------------------
> Så alle spillere, som andre klubber henter, er per
> definition interessante for os?

Nej, hvor har jeg sagt det?

> Så alle spillere, der er transferfrie, vil per
> definition hellere spille for os, end andre
> klubber?

> Så alle spillere, der ikke kommer til klubben, har
> vi per definition ikke haft kontakt til?

> Eller?

Eller? Ja nemlig! Alle dine små søde sætninger har intet med mit indlæg at gøre...

Ørgaard har sikkert haft kontakt til en håndfuld transferfrie spillere gennem tiden, og han har formodentlig også fået nogle afslag, men tror du selv på at alle kvalitetsspillere på frie transfere rundt omkring har afslået et skifte til FCM? Tror jeg næppe...

Jeg kommenterer bare det faktum at FCM ikke har formået at hente nogle forstærkninger på en fri transfer i den senere tid, hvilket mange andre klubber har formået.

> Og især var det jo bittert at se ham her ryge på
> en fri transfer til en konkurrent

Jeg omtalte ikke Ørgaards evner til at holde på vores egne spillere, så ved ikke hvorfor du tror at du ved at bringe dette eksempel, gør din kommentar mere relevan`t.

> Så det er da godt, at du har sat dig ind i
> tingene, inden du brokker dig.

Jeg er ganske enig...

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Peter Ross skrev:
> Hvem er alle disse dygtige spillere ?

Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig ind i det verdensomspændende frie transfermarked, men det er vel også indenfor rimmelighedens grænser?

Der er en grund til at det ikke er mit job at finde disse fund, det er Ørgaards, for det er en del af hans job, da vi ikke mig bekendt, har et decideret scouting system.

> Der havde forøvrigt ikke været nogen ide i at
> hente Nomvethe, da han så vil udfylde en
> ikke-EU-borger plads, hvilket vil sende talenterne
> længere væk.

Helt enig! Også derfor jeg skrev at netop denne spiller ikke var specielt interessant, bare endnu en til at lægge sammen med de andre...

JesperK

Indlæg af JesperK »

Det er der mange gode grunde til.. altså at Ørgaard holder sig fra.

1) Vi har et engagement i Nigeria

2) Vi har en af DKs bedste ungdomsafd.

3) Det er en lotteriseddel hver gang man finder en transferfri eller ikke transferfri eksotisk spiller.

Bevares, der har da været heldige hænder i det lotteri før i tiden, men 85% er lort og lagkage, der ligesågodt kunne ha været erstattet af en dansk spiller.

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Jeg kan altså helt ærligt ikke se hvorfor vi skal hente halvgamle svenskere og nordmænd med det talentmasse vi har.
Hvor meget mere tror du ikke en spiller på f eks 28 fra Allsvenskan skal have i løn end en Sivebæk fra Danmarkserieholdet? Og er svenskeren/nordmanden så meget bedre???
Iøvrigt har vi hentet en Røll.

Lad VFF hente gamle mænd i Sverige og Norge, som de er godt i gang med, og os om at lave spillerne selv!!!

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 skrev:
> Kent skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Så alle spillere, som andre klubber henter,
> er per
> > definition interessante for os?
>
> Nej, hvor har jeg sagt det?

Du har sagt at der er en masse interessante transferfrie spillere - hvem taler du om? - Går ud fra at du tænker på alle dem de andre klubber har hentet - det er jo i hvertfald det du skriver. Men har du overvejet om de er interessante for os?

>
> > Så alle spillere, der er transferfrie, vil
> per
> > definition hellere spille for os, end andre
> > klubber?
>

Du brokker dig over at andre klubber henter transferfrie spillere, men det kunne jo tænkes at spillerne ikke gad spille for os. Det kunne jo være de fravalgte os til fordel for andre klubber.

> > Så alle spillere, der ikke kommer til
> klubben, har
> > vi per definition ikke haft kontakt til?
>
>

Du har sagt at Ørgaard ikke gør sit arbejde, og ikke har overblik over markedet. Det kunne jo tænkes at han kendte alle de spillere som du tænker på (men som du ikke gider besvære dig med at komme med navne på), men at de
1) ikke passer på vores profil
2) Ikke gider spille for os
3) er for dyre.

> Ørgaard har sikkert haft kontakt til en håndfuld
> transferfrie spillere gennem tiden, og han har
> formodentlig også fået nogle afslag, men tror du
> selv på at alle kvalitetsspillere på frie
> transfere rundt omkring har afslået et skifte til
> FCM? Tror jeg næppe...

Hvem tænker du på?

Husk lige, at:
FCK og BIF henter spillere, der er langt over vores formåen
OB + Aab + EfB har langt flere penge end os til spillerindkøb

Desuden er FCK, BIF, OB, VFF er sportsligt mere interessante end os den kommende sæson.

Så de klubber, som vi konkurrerer med spillere om er SIF, Horsens, FCN osv. Hvilke spillere har de fået, som du misunder? Nordstrand - men han valgte at blive i Kbh.

Præciser venligst hvilke spillere det er, som du mener vi er gået glip af!

> Jeg kommenterer bare det faktum at FCM ikke har
> formået at hente nogle forstærkninger på en fri
> transfer i den senere tid, hvilket mange andre
> klubber har formået.

se næste kommentar

> > Og især var det jo bittert at se ham her ryge
> på
> > en fri transfer til en konkurrent
>
> Jeg omtalte ikke Ørgaards evner til at holde på
> vores egne spillere, så ved ikke hvorfor du tror
> at du ved at bringe dette eksempel, gør din
> kommentar mere relevan`t.

SÅ LÆS DOG LINKET - og overvej lige en gang til, om du mener Røll er en af vores egne spillere. Tværtimod er det jo netop en transferfri spiller, der faktisk er kommet indenfor de sidste 14 dage, jvf din manglende indsigt ovenfor, hvor du skriver at der ikke er hentet transferfri spillere.

Kent

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jeg er til dels enig i hvad du siger, jeg synes heller ikke som udgangspunkt at gamle og afdankede transferfrie spillere er hvad vi skal satse på, men vi kan vel godt blive enige om at vi godt kunne bruge noget mere rutine og erfaring i truppen? Specielt i forsvaret og på den centrale midtbane.

Jeg appelerer jo ikke til at man partou skal gå ud og hente en eller anden transferfri spiller, men at man går på jagt efter en forstærkning på det marked, når vi nu ikke har råd til at købe nogen fri, og det virker det ikke til i mine øjne, har været tilfældet at man har gjort nogen indsats for.

Og nu siger du gamle mænd i Norge og Sverige, men synes da nok at mange af disse såkaldte "gamle mænd" har været gode fund for flere klubber, ikke alle har været transferfrie, men i alt fald relativt billige.

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 skrev:
> Peter Ross skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvem er alle disse dygtige spillere ?
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig ind i det
> verdensomspændende frie transfermarked, men det er
> vel også indenfor rimmelighedens grænser?
>

Men du har åbenbart sat dig nok ind i det, til at kritisere Ørgaard.

Det er måske rimeligt at du komme med konkrete eksempler på de spillere, som andre klubber har hentet, som du mener vi burde have hentet.

Nu skal jeg hjælpe dig lidt. Her er en liste over alle tilgange indtil videre i dette transfervindue. Det eneste du så skal gøre er at udpege hvilke af disse spillere, du mener vi skulle have hentet. Så kan vi diskutere dem:

AC Horsens

Tilgang:
Gilberto Macadena (Holbæk B&IF)
Kenneth Sørensen (Holbæk B&IF)
Lars Jensen (Jahn Regensburg, Tyskland)
Lasse Borg (AGF)
Yasin Avci (BK Frem)

Brøndby IF

Tilgang:
David Williams (Queensland Roar, Australien)

Esbjerg fB

Tilgang:
Fernando Derveld (Heerenveen, Holland)
Oddur Gudmundsson (Fylkir, Island)

F.C. København

Tilgang:
Fredrik Berglund (Esbjerg fB)
Jamil Fearrington (Egne rækker)
Jesper Grønkjær (VfB Stuttgart, Tyskland)
Nikolaj Hansen (Egne rækker)
Oscar Wendt (IFK Göteborg, Sverige)
Thomas Villadsen (Egne rækker)

FC Nordsjælland

Tilgang:
Anders Kvist (B93)
Kenni Olsen (AB)
Morten Nordstrand (Lyngby BK)
Søren Christensen (Lolland Falster Alliancen)

OB

Tilgang:
Anders Møller Christensen (Esbjerg fB)
Bechara Jalkh Leonardo Oliveira (Fortaleza, Brasilien)
Jens D. Kristiansen (Werder Bremen, Tyskland, lejemål slut)
Mads Timm (Manchester United, England)
Peter Nymann (SønderjyskE)

Randers FC

Tilgang:
Baye Djiby Fall (Vitré, Frankrig)
Tidiane Sane (Jeanne d'arc de Dakar, Senegal)

Silkeborg IF

Ingen

Vejle BK

Tilgang:
Alex Nørlund (Viborg FF)
Søren Pallesen (FC Fredericia)
Thomas G. Christensen (Viborg FF)

Viborg FF

Ingen

AaB

Tilgang:
Martin Pedersen (SønderjyskE, lejemål slut)
Rade Prica (Hansa Rostock, Tyskland)

Kent

Kim Sorensen

Indlæg af Kim Sorensen »

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis vi ikke får mange transfer frie spillere some AaB og Ob ofte mestrer det. Men.

Jeg ser dog at vi modsat OB og AaB har en langsigtet linie i det vi gør. Vi satser generelt på unge spillere, vores egne talenter og ind imellem på spillere der bare er blevet til overs i andre klubber, men hvor vi tror at vi kan få mere ud af deres talent. (eksempler Røll og David)

Som man kan se med David så er recepten meget risikabel på trods af at man har et solidt kendskab til spilleren. I mange af AaB's AGF's og OB's indkøb kender man spillerne langt dårligere hvorfor der er flere fejlindkøb i blandt.

AaB er et godt eksempel, de køber konstant nye spillere, de sælger konstant deres gode spillere og opnår generelt dårligere resultater end os. (i år desværre undtaget)

Dette på trods af at AaB har et højere budget end Ørgårds.

Derfor er min umiddelbare holdning at vi rent faktisk får meget ud af vores knappe ressourcer, uanset vi ikke som Lynge kan presentere en ny spiller hver anden uge.

Jeg ser naturligvis også gerne at vi bliver mestre hvert år, og er personligt irriteret over at vi ikke køber en to tre profiler for at byde FCK/BIF trods.

Men faktum er at vi har en langsigtet strategi, Ørgård er meget omhyggelig (og tålmodig) i at efterleve den og jeg tror fuldt og fast på at vi i løbet af 2-3 år vil opnå en top 2 placering.

Det kræver dog at vi:

1) Fortsætter med at producere talenter på samlebånd
2) Får fastholdt de største talenter på lange kontrakter uden frikøbsklausuler
3) Får forlænget med Dennis, Kristian og Thygesen (well done med Dennis!)
4) Fortsætter med at lave Simon Poulsen, Mikkel Thygesen, Zidan og Dennis Sørensen indkøb, når vi ser en god mulighed for et stort talent hos en mindre klub.
5) Vi burde for eksempel være konsekvente og snuppe hvad der er af talent i Vibår og Silkeborg, således at vi hele tiden underminerer deres base med den endelige målsætning at de begge ender som nedrykkere.

Men det måske vigtigste element for klubben ligger ikke hos Ørgård, men derimod hos Bertelsen.

Vi må og skal have opbygget andre indtægtskilder end dem superliga holdet kan generere.

Der er masser af muligheder som må efterprøves: FCK er mestre i at kombinere underholdning med ejerskab og drift af fast ejendom (parken, kontor hjørnetårnene og Lalandia)

Mange klubber ser ind i en kombination af events, kommunikation, underholdning og sport. AaB, FCK og OB)

Vi behøver ikke at kopiere hvad de andre har lavet, men desuagtet så SKAL vi have andre indtægtskilder der gør at FCM ikke kun er afhængige af stolpe ind eller stolpe ud.

Den måske bedste partner for FCM ville være Messecentret, her er der masser af kompetencer som kan bruges i FCM regi og der vil være de rigtige aktiver bag klubben når alt ikke går som planlagt for Farlige Frank og kompagni.

Kim

caspersm

Indlæg af caspersm »

BW - 665 skrev:
> Jeg er til dels enig i hvad du siger, jeg synes
> heller ikke som udgangspunkt at gamle og afdankede
> transferfrie spillere er hvad vi skal satse på,
> men vi kan vel godt blive enige om at vi godt
> kunne bruge noget mere rutine og erfaring i
> truppen? Specielt i forsvaret og på den centrale
> midtbane.
Mener nu ikke vi mangle noget i forsvaret, når ulrik lindkvist kommer igang har vi både ham og bak med rutine. Så har vi en Magnus troest som dog er und men allerede har været i udlandet, og en leon som har snuset til førsteholdet ½-1 år så syntes ik vores forsvar mangler rutine

> Jeg appelerer jo ikke til at man partou skal gå ud
> og hente en eller anden transferfri spiller, men
> at man går på jagt efter en forstærkning på det
> marked, når vi nu ikke har råd til at købe nogen
> fri, og det virker det ikke til i mine øjne, har
> været tilfældet at man har gjort nogen indsats
> for.
>
> Og nu siger du gamle mænd i Norge og Sverige, men
> synes da nok at mange af disse såkaldte "gamle
> mænd" har været gode fund for flere klubber, ikke
> alle har været transferfrie, men i alt fald
> relativt billige.

Arff

Indlæg af Arff »

Jeg synes også han burde at komme lidt igang.
En spiller som Anders Møller Christensen synes du måske ik er en god spiller ?
ABSOLUT !
Peter Nymann - JA !
Og hvorfor accepterede han ik et tilbud på Lundberg på mellem 10 og 15 mio., i stedet for at sælge ham for 3,5 ?
Eller David Nielsen ?
Jeg synes ik han er den skarpeste kniv i skuffen !

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent skrev:

> Det er måske rimeligt at du komme med konkrete
> eksempler på de spillere, som andre klubber har
> hentet, som du mener vi burde have hentet.

Sikke dog du kan ligge ord i munden på folk, hva'? Hvornår har jeg sagt at vi skulle have hentet nogen af de spillere som andre klubber har hentet?

Kent

Indlæg af Kent »

Arff skrev:
> Jeg synes også han burde at komme lidt igang.
> En spiller som Anders Møller Christensen synes du
> måske ik er en god spiller ?

Jo, han er en god spiller. Men:
1. Midterforsvaret er vist ikke vores svage punkt
2. Hans årsløn i OB er 2 mio.

Ergo: ikke interessant

> Peter Nymann - JA !

Der var vi inde i billedet, men han valgte OB i stedet. Forståeligt, da de har flere penge, og større sportslige udfordringer end os. Hvordan vil du have at Ørgaard skal konkurrere med det?

> Og hvorfor accepterede han ik et tilbud på
> Lundberg på mellem 10 og 15 mio., i stedet for at
> sælge ham for 3,5 ?

Øhhh.... nu kender jeg ikke detaljerne omkring det, så det kan jeg ikke udtale mig om, men jeg er ret sikker på at hvis der havde været et bud på 15 mio på Lundberg, så var han solgt hurtigere end du kan sige FCM.

> Eller David Nielsen ?
> Jeg synes ik han er den skarpeste kniv i skuffen !

David eller Ørgaard?
Og er du kritisk over at man hented David, eller at man fyrede ham?
DN er vel netop et eksempel på at det, at hente dyre profiler udefra ikke er nogen garanteret succes.

Kent

Besvar