Kom igen Ørgaard...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Kom igen Ørgaard...

Indlæg af Bobby »

Ja, det er jo selvfølgelig altid let at være bagklog - det er klart. Men jeg tror vi var nogle stykker, der mente at Ørgaard skulle have haft pungen op og beholdt Pimpong. Først og fremmest fordi han er en super dygtig spiller, men mon ikke også han er steget lidt i værdi nu, efter hans forrygende VM!

Ørgaard prøvede jo at retfærdiggøre hans handling (eller mangel på samme) ved at pointere, at han ikke forstod Pimpong's valg (FCK). Han ville jo sandsynligvis komme til at sidde på bænken... Det er vist ikke det der er sket. Pimpong har (netop fordi han er en dygtig spiller) fået meget spilletid i FCK og nu success på Ghana's landshold ved VM. Mon ikke han snart bliver solgt for en pæn sum penge??

Så Ørgaard - tænk over den, når nogle af vores kommende stjerner tillader sig at kræve lidt mere end en elevløn!

Og til dig Pimpong. Skide godt gået!
Senest rettet af Bobby 27. jun 2006, 20:36, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Kom igen Ørgaard...

Indlæg af Kent »

Har du reelt set sat dig ind i sagen?

Vi ville gerne forlænge med Pimpong. Han villle hellere til FCK.

Vi tilbød Pimpong den samme løn som FCK (efter sigende i størrelsesorden 100.000 om måneden). Pimpong valgte så FCK i stedet for os.

Siden har Pimpong så været skadet, og absolut ikke fast mand for FCK

Nu har Pimpong så spillet en ok kamp ved VM, hvorefter du mener at han sikkert bliver solgt. Derfor mener du Ørgaard har lavet en fejl.

Så hvis vores tidligere spillere nogensinde spiller en god kamp for andre, så er det en fejl at vi ikke forlængede med dem. Uagtet de økonomiske forhold og spillerens egen interesse i at være i klubben.

Du siger selv, at det er let at være bagklog. Men ikke engang det, vil jeg sige, det du siger er.

Kent

JesperK

Indlæg af JesperK »

Så fordi han faldt flot som en italiener overfor et skvat af en dommer, så skulle vi savne ham i klubben?

Tror overh. ikke på, at Pim ryger til nogen som helst klub for et stort beløb nogensinde. Han er simpelthen ikke god nok og psyken synes jeg heller ikke er den bedste. Reserve/marginalspiller på Ghanas landshold og på FCK, det er hans umiddelbare status og det ændres der ikke på efter blot en ok kamp i trøjen.

Mon ikke han er at finde på bænken igen i næste kamp.

ps: desuden ville Pim selv skifte klub (og spillede som en sæk kartofler det sidste halve år hos FCM)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

JesperK skrev:
> Tror overh. ikke på, at Pim ryger til nogen som
> helst klub for et stort beløb nogensinde. Han er
> simpelthen ikke god nok og psyken synes jeg heller
> ikke er den bedste. Reserve/marginalspiller på
> Ghanas landshold og på FCK, det er hans
> umiddelbare status og det ændres der ikke på efter
> blot en ok kamp i trøjen.

Er jeg den eneste, som er ved at pisse i bukserne af grin, når man ser Pimpong snakke/optræde under dette VM ?
"Jeg bare gik til Kuffour, gav ham en kram, og sagde; Det skal nok gå" - Sagt om hans kram til Samuel Kuffour, Ghanas mest rutinerede mand, som nok burde vide, hvordan man kommer over en kæmpe skuffelse (Hint: CL-finalen i 1999).
At han efter Appiahs mål i går, løb hen for at juble med ham, men Appiah fjernede sig nærmest i væmmelse ?
Og så denne her, som tydeligt symboliserer Pimpongs plads på holdet: http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=9046

Men jeg savner ham nu heller ikke.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Og så bliver det vist endnu mindre spilletid til Pimpong, efter præsentationen af Grønkjær i dag...

Det kunne godt ligne en midtbane med:
Silberbauer - Hutchinson - Linderoth - Grønkjær

Hyg dig i København, og hæv din hyre ! Spilletid var åbenbart ikke vigtigt ?!

Peter Ross

JesperK

Indlæg af JesperK »

Ja.. det er egentlig ikke fordi, jeg på nogen måde har lyst til skadefryd og egentlig kan jeg godt li Pim's positive måde at være på overfor alle.

Men kan slet ikke se, hvordan det skifte skulle ha gjort ham noget godt. Som du også siger, ligner det bænkevarmerplads med mindre nogle i førstkæden bliver skadet. VM er, nuvel, er udstillingsvindue, men alle klubber vil spørge til hans performance på klubholdet og der er det et år siden, han spillede godt og stabilt. (forår 2005 FCM)

Lidt komisk med hans optræden på Ghana-holdet enig..

Mose

Ørgaard bør få mere kredit

Indlæg af Mose »

Ørgaard er efter min vurdering den vigtigste enkelstående årsag til at vi har et hold der lover godt for fremtiden.

Han er en af hovedmændene bag vores engagement i afrika, som jeg venter mig særdeles meget af de kommende år. I det hele taget har han (sammen med andre)skabt danmarks bedste talentfabrik.

Sammenlign ham med de andre fodbolddirektører i provinsen. AGF er kørt i sænk, Aab har aldrig helt udnyttet deres potentiale, SIF som har solgt transferrettigheder fra til 2015.

Jeg ser FCM som den klub med det største potentiale for fremtiden i provinsen, også selv om vi i det kommende år må ligge og rode midt i tabellen.

Alle fodboldbosser laver uheldige spillerindkøb, men få bosser tænker langsigtet som folkene i FCM.

Min tro på at det går den rigtige vej har aldrig været større.

BWMØ

Indlæg af BWMØ »

For satan rønnebærrene er vist sure, hva.
Hvis Pimpong havde spillet i FCM endnu, havde I ikke haft andet end roser tilovers for ham.
Hyklere!

LyNeT-DK

Re: Ørgaard bør få mere kredit

Indlæg af LyNeT-DK »

Er fuldstændig enig!
Jeg synes at Ørgaard har gjort et stort stykke arbejde!
Han har gjort nogle fund i Afrika, og det lover meget godt.

Ang. Pimpong, så gjorde Ørgaard også det rigtige, han kunne jo ikke tvinge Pim til at blive i FCM, og hvis Pim regner med at blive solgt til udlandet, fordi han spiller i FCK, så tror jeg desværre han bliver skuffet. Han kommer ikke til noget større end FCK, måske er han heldig at finde en klub i Tyskland.
Det var da en flot kamp han spillede for Ghana, men det er ikke noget der gør ham til en fast mand, og som Ross siger, så bliver det et hårdt arbejde at slå Grønkjær af pinden! Jeg synes det var et dumt skifte til FCK, men hvis det gør ham glad, så lad ham dog, vi får jo osse en bunke talenter nu her til vinter og næste år, så glem Pim og kom videre! :-)

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Hvis Pim stadig havde spilet for FCM, så havde han haft sommerferie nu. Han blev da kun udtaget til landsholdet pga hans skifte til FCK. Han har da ikke spillet bedre for FCK end da han var bedst for os, (længe siden).

Fisker K

Indlæg af Fisker K »

Jeg synes du skal tjekke datoen for Pimpongs landsholds debut...

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/p ... Razak.html

Kenneth

Claus (BW#1145)

Det var en u-landskamp (eller var det OL holdet?), og nu er de afrikanske lande jo kendt for at udtage alle de bedste spillere til deres ungdomslandshold. (læs- bare det at de spiller i udlandet giver dem næsten altid en kamp)

Fisker K

Indlæg af Fisker K »

Nu var hans debutkamp vist en rigtig a-landsholdskamp. men ja, han var med til OL i 2004. Det er nu også lige meget, det eneste jeg prøvede at sige var at jeg ikke tror en træner fra Serbien giver en fløjtende fis om Pimpongs klub i Danmark hedder FC Midtjylland eller FC København. Det er kun den danske landsholdstræner som stirer sig blind på FCK og BIF...

Kenneth

Claus (BW#1145)

Du synes måske ikke at det er underligt at Pimpong først rigtig kommer ind i varmen efter hans skifte til FCK?
Han har ihvertfald ikke spillet bedre for FCK end da han var bedst for os, forår 2005.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ja, meget.

Jeg har udelukkende rost Pimpong for hans mange middelmådige præstationer her i Midtjylland.

6 gode måneder på 5 år er ikke meget i mine øjne.

Peter Ross - Rønnebærrene er sure, allez !

Besvar