TOPFODBOLD LØRDAG!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Uafgjort og sejr...

Indlæg af Peter Ross »

Hmm ja :-)

Hvis Ola Tidman som forventet snart bliver sendt afsted, så kommer Weinkouff i hvertfald op som 3. målmand, og vil derfor givetvis få nogle kampe i 2. division, i hvertfald når 2. holdets kampe kolliderer med 1. holdets, hvor Lasse Heinze så vil sidde på bænken.
Jeg tror det er et spørgsmål om tid, før Anders Rasmussen bliver overhalet af Lasse Heinze, om der går ½ år eller 1½ år, ved jeg ikke, men når det sker, vil Anders Rasmussen nok søge væk, og så kommer Weinkouff igen frem i køen.

Men fremover kan det blive et problem. Allerede på ynglinge-holdet sidder der en landsholdsmålmand på bænken. Jonas Lössl er med i brutto-truppen til U17-landsholdet, men han bliver holdt ude af Weinkouff, hvilket selvfølgelig sænker Lössl's udvikling, da han ikke får kamptræning på højeste niveau.

Lige hvornår Weinkouff kommer på førsteholdet er svært at gætte på, da man aldrig ved med spillersalg osv. Måske går der ½ år, måske går der 2 år. Det kommer også an på den enkeltes udvikling, men hvis JW fortsætter sin udvikling, så skal Anders Rasmussen, Ola Tidman og Lasse Heinze helt sikkert passe på.

Peter Ross

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Lige netop målmandsproblemet, er vel meget aktuelt.
For mange har vel gennem det seneste årstid ment at man i FCM mangler en klassemålmand.

Vender og drejer man det lidt, kan man vel næsten konkludere at man har for mange målmænd??

Jeg mener AR har gjort det godt, og har den nødvendige rutine. Tidman har skuffet mener jeg.

Men synes da Heinze og Weinkouff er to upcoming-stars, så hvis ikke man finder den rigtige løsning på dette positive "problem", kan man vel risikere at de talentfulde målmænd finder andre løsninger end FCM??

Man må vel gå ud fra at det ikke er svært at finde en anden klub, når man figurere på Ung-Landsholdene?

felisan

Niveauet...

Indlæg af felisan »

hvordan kan man bedst sammenligne det fodbold ynglingeholdet præsterer.

svarer det ca. til et godt jyllandseriehold eller nærmer vi os kvalrækkeniveau?
eller hvad siger I der ser det tit?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Tror nok at Weinkouff har den nødvendige tålmodighed til at vente... Knægten er jo ikke så gammel, og det er sjældent at en keeper bryder igennem så tidligt, da rutine er utrolig vigtig for målmænd. Mht. Heinze kan tålmodigheden måske snart løbe ud, selvom han også stadig er ung!

Peter Ross

Re: Niveauet...

Indlæg af Peter Ross »

Hvis holdet har en "off-day" som det til tider var i går, så passer det vel til Kval-rækken, men når de spiller op til niveau, så vil jeg umiddelbart mene, det er nok til at ligge i toppen af Danmarksserien.

Det er selvfølgelig hamrende svært at vurdere, da modstanderne ikke altid er på samme niveau, og det fysiske mangler selvfølgelig også for nogle af spillerne.

Men Winston Reid, Christian Sivebæk, Nick Ragus, Mickey Berg og Salami er nogle af de spillere, som uden større besvær har taget springet fra ynglinge-holdet til DS-holdet.

Peter Ross

felisan

Indlæg af felisan »

er dette (Sivebæk, Reid uzw.) ikke eksempler på de første spillere, der har sluttet på akademi'et og derefter er kommet videre på DS?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jo, Winston og Sivebæk er de første fra akademiet, som har taget springet til 1. holdet/DS, sammen med Salami som efterhånden er blevet fast mand på Danmarksserie-holdet.

Peter Ross

felisan

På kontrakt

Indlæg af felisan »

Adigun Salami
Jamiu Lawal
Akeem Agbetu
Jeppe Quist
Christian Sivebæk
Winston Reid
Jesper Weinkouff
Morten V. Hansen

disse spillere bliver alle seniorer nu hen over sommeren, så vidt jeg kan regne ud.
og af dem er Reid, Sivebæk og Agbetu allerede på kontrakt.

hvad med resten, hvem kan vi forvente fortsætter i klubben?

Peter Ross

Re: På kontrakt

Indlæg af Peter Ross »

felisan skrev:
-------------------------------------------------------
> Adigun Salami
> Jamiu Lawal
> Akeem Agbetu
> Jeppe Quist
> Christian Sivebæk
> Winston Reid
> Jesper Weinkouff
> Morten V. Hansen
>
> disse spillere bliver alle seniorer nu hen over
> sommeren, så vidt jeg kan regne ud.
> og af dem er Reid, Sivebæk og Agbetu allerede på
> kontrakt.
>
> hvad med resten, hvem kan vi forvente fortsætter i
> klubben?

Umiddelbart vil jeg tro, klubben vil være interesserede i at beholde Salami, Lawal og Jesper Weinkouff, muligvis også Jeppe Quist.
Morten V. Hansen tror jeg ikke har nogen fremtid i klubben.

Peter Ross

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

De gange jeg har set Salami og Lawal på DS har de i hvert fald imponeret mig. de er nogle dygtige spillere. Jeg synes især Salami er en fantastisk spiller der start overhaler Femi. det er jeg ret overbevist om.

Lawal er en spiller der er helt sin egen type, en dygtig offensiv midt synes jeg.

Jeg synes man nu i sommer burde skille sig af med Tidman og lade Weinkouff glide ind i 1.holds truppen, også med henblik på senior kampe.

Men hvad tror i andre der sker?

Mose

Indlæg af Mose »

Hvordan niveauet er kan være svært at sige, men før sæsonstarten spillede yng. mod Holstebro fra 2 div. og det var en rimelig lige kamp. Men ellers vil jeg gætte på at niveauet er ca. som danmarksserien.

Omkring de enkelte spillere vil jeg gerne være med:
Altoriso spørger til Jesper Juelsgård. Han er fantastisk. Han slår en diagonalaflevering som leder tanker tilbage på Lerby. Vensterbensspiller som er fysisk stærk, rimelig hurtig og har en god gennembrudsstyrke. Har tidligere spillet venstrekant hvor han scorede en del mål. Må være aktuel omkring 1 holdet om et års tid.

Salami er den spiller jeg tror først slår igennem på førsteholdet. Han er lige blevet 18 men har spillet som senior et stykke tid. Vores centrale midtbanespillere bør føle sig truet af den knægt. Større potentiale end Agbetu.

Endelig vil jeg lige nævne Mads Albæk fra jun. Han er en klassespiller som kan nå rigtig langt. Spiller på den centrale midt hvor han er en nydelse at følge. Hurtighed er ikke hans force, men hans boldomgang, fysik og evne til at gøre det rigtige bliver guld værd for os. Vi må nok vente et par år inden han når førsteholdet for han er årgang 1990.

Jeg kunne nævne mange flere men lad det blive ved disse.

Mose

Indlæg af Mose »

De er ynglinge fra til årsskiftet

Besvar