TOPFODBOLD LØRDAG!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
J. Weinkouff

TOPFODBOLD LØRDAG!

Indlæg af J. Weinkouff »

Hej Alle!

Selv om der er gjort fin reklame for weekendens topopgør på fcm.dk, vil jeg da også lige lave et lille indlæg.

Til alle fodboldinteresserede der trænger til at komme lidt væk fra de varme stuer, og de endnu indledende VM-kampe

MØD OP PÅ IKAST STADION, Lørdag d. 17/6 kl.13.00, hvor Juniorliga spiller sæsonens vel p.t vigtigste kamp.

OG EFTER DETTE (forhåbentlige) BRAG AF EN KAMP TØRNER YNGLINGELIGA UD MOD SAMME MODSTANDER, NEMLIG LYNGBY BK.

Så der er rigtig lagt op til sol, sommer og topfodbold på IKAST STADION lørdag d.17.

Vi, spillere håber naturligvis på stor opbakning, og jeg tør godt love blod, sved og tårer for at vi går på sommerferie, 6 point rigere!!

Vel Mødt!

Jesper Weinkouff.
Senest rettet af J. Weinkouff 18. jun 2006, 21:05, rettet i alt 1 gang.

HauG

Re: TOPFODBOLD LØRDAG!

Indlæg af HauG »

Er der ikke også en Laudrup på banen lørdag? Andreas Laudrup er da søn til Brian ikk.... Spændende og se om han har samme kvaliteter....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

HauG skrev:
-------------------------------------------------------
> Er der ikke også en Laudrup på banen lørdag?
> Andreas Laudrup er da søn til Brian ikk....
> Spændende og se om han har samme kvaliteter....

Hmm er det ikke Michaels yngste. Mener Mads er hans storebror, men er langfra sikker.

Møller

Indlæg af Møller »

Ravnen har ret! Andreas er søn af Michael.

http://www.photodan.dk/nyheder/landligger2003.htm

Møller

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Læs evt. denne fine artikel, faldt tilfældet over den da jeg skulle tjekke om Andreas var søn af Michael: http://www.where2go.dk/arkiv/385

Peter Ross

Uafgjort og sejr...

Indlæg af Peter Ross »

Junior endte 3-3
0-1 ?
1-1 Mads Albæk
2-1 Zakaria Hassan
2-2 ?
3-2 Habib Khan
3-3 ?

Lyngby scorede efter et forsvarskiks og efter 2 dødbolde, så med lidt mere koncentration havde FCM taget de 3 point.

Ynglinge vandt 3-0
1-0 Simon Kjær
2-0 Mark Hjort
3-0 Jude

De første 20 minutter var gode, mens de sidste 70 var en langgaber. Efter 5 minutter bankede Simon Kjær et frispark fra 30 meter ind i krydset, 10 minutter senere placerede Mark Hjort en returbold tæt op ad den ene stolpe til 2-0.
Et par minutter senere blev en bold spillet i dybden til Jude, som rundede Lyngbys venstreback, og sendte bolden i det lange hjørne.

Peter Ross

Mose

Re: Uafgjort og sejr...

Indlæg af Mose »

Jeg nød også de to kampe igår i et dejligt dansk sommervejr.

Jeg undrer mig meget over juniorholdets forsvarsspil. Den første halv time spillede de med et tremandsforsvar der bestemt ikke fungerede. Ofte endte forsvaret i 2 mod 2 situationer som var meget farlige. Spillet, også frem af banen, blev meget bedre da man gik over til at spille med fire nede i forsvarskæden.
Fra juniorholdet er der særligt en spiller der overstråler de andre: Mads Albæk.
Han har virkelig klasse. Ellers spillede især Jonas, Ringgård og Zakaria en god kamp.

Ynglingekampen var ikke af samme kvalitet som den første kamp. Flere spillere trak i bremsen efter små 25 min. hvor vi var foran 3-0.
Bedste spillere var Weinkouff og Kjær.

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Hej Ross / Mose!

I virker begge som om i har godt styr på Ynglingeholdets præstation mod Lyngby igår, så var det muligt i ville prøve at give en beskrivelse eller kommentar til hver enkelt spiller.Det er jo trods alt de nykommende senior spillere der danner ynglingeholdet.

Så evt en kommentar og karakter til hver spiller ud fra 13-skalaen?
I må naturligvis gerne tilføje hvis i har fulgt hver enkelt spiller i flere kampe, men jeg kunne godt tænke mig at se en sådan "holdbeskrivelse", da jeg ikke selv har fået set meget ynglingebold.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ynglinge stillede med 7 1. års ynglinge i går, så der går lidt tid, inden de bliver seniorer ;-)

Jesper Weinkouff
Andreas Sandvej - Jeppe Quist - Simon Kjær - Jesper Juelsgaard
Michael Vorret - Yakubu (defensiv) - Mark Hjort (offensiv) - Tarik Kehli
Jude - Baba Collins

Michael Vorret ud - Morten V. Hansen ind
Jude ud - Adeola ind

Weinkouff besidder helt klart landsholdsklasse. Sikre indgreb, gode udspark, god til at kommunikere og skaber ro i de bagerste rækker - 10
Andreas Sandvej blev bedre i løbet af kampen, men han kom aldrig rigtigt over kanten, så det er udelukkende på det defensive arbejde jeg vurderer ham - 8
Jeppe Quist spillede igen en god kamp. Sikker i defensiven, og han lægger nogle gode afleveringer - 9
Simon Kjær er god med hovedet, god med fødderne, laver sikre indgreb og udstråler en autoritet, som mange fra 1. holdet kunne lære af. Derudover fik man i går set resultatet af længere tids selvtræning, da han bankede et frispark i kassen - 10
Jesper Juelsgaard kom mere over kanten end Andreas Sandvej i den anden side, og defensivt havde han ikke de store problemer - 9
Michael Vorret er en udfordrende kantspiller, som er rigtig god i det opbyggende spil, men foran kassen kan han simpelthen ikke få den ind, og det er en skam, for han får en del chancer i løbet af en kamp - 7/8
Yakubu leverede sit sædvanlige gode løbearbejde, krydret med nogle tekniske detaljer ikke mange danske ynglinge-spillere kan gøre efter. Fordeler boldene godt, men så noget træt ud efter sin skadespause og de mange kampe han har haft i foråret - 8
Mark Hjort leverede ikke sin bedste indsats, men han gjorde sit arbejde, da han lavede et mål. Mark har også været i gennem et hårdt program med kampe i Viasat Cup, Danmarksserien samt i ynglinge-ligaen, så han var forståeligt lidt træt - 8
Tarik Kehli er en dygtig kantspiller, som kæmper for sagen. I går fik han ikke så meget ud af det, men det var meget kendetegnende for offensiven - 7/8
Jude er lynhurtig, hvilket kan også fik vist, da han rundede en modstander og sendte bolden i det lange hjørne til 3-0. Han er ikke så stor, men han trækker gerne et par modstandere, da de ved, han ikke skal have meget plads, hvilket selvfølgelig resulterer i mere plads til medspillerne. Ikke en stor indsats, men han var ikke den dårligste offensive spiller i går - 8
Baba Collins fik endelig vist, at han en menneskelig. Han var ikke så fremtrædende i offensiven, men han er en god mand at have deroppe, da bolden kan spilles op til ham, og så kan han ellers holde i den, eller selv udfordre. Havde et par løse chancer, men ikke noget nævneværdigt. I 2. halvleg blev han snydt for et straffespark, da Lyngbys forsvar holdte lidt for godt fast i ham, men dommeren var åbenbart ikke enig - 7/8

Morten V. Hansen er teknisk dygtig og rimelig hurtig, men mange gange virker han opgivende. I går leverede han bestemt ikke en mindeværdig præstation, som faktisk var tæt på det uacceptable - 6/7
Adeola var ikke særligt fremtrædende i går, og jeg kan umiddelbart ikke huske nogle positive/negative ting fra hans side - 7

Spørg hvis du har flere spørgsmål.

Peter Ross

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Det er helt kanon Ross!

Flot stykke "Scout-arbejde!"

Dejligt at nogle følger de unge ulve på tæt hold!

De karaktere du har givet spillerne igår, stemmer de godt overens med spillernes optræden i andre kampe?

Med Weinkouff, Kjær, Hjort og Baba som fremtrædende?
Weinkouff er anfører for holdet, ikke?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg må ærligt indrømme, at jeg har fået set for lidt ynglinge-bold her i foråret, men i de kampe jeg har set, passer karaktererne fint.

"Midteraksen" med Jesper Weinkouff, Simon Kjær, Mark Hjort og Baba Collins er holdets grundstamme, selvfølgelig godt hjulpet på vej af den altid solide Yakubu på midten og Jeppe Quist i midterforsvaret.

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu har jeg heller ikke set så mange kampe udover nogle stykker herovre på Sjælland, men en jeg er blevet meget imponeret over er venstrebacken Jesper Juelsgaard, som også var med i Viasat Cuppen

Han virker meget stabil og beslutsom i sit spil

Er det ikke et meget godt prædikat på ham ?

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Hvor gammel er Simon Kjær. Han virker ret lovende i hans spil.

Tror du Jesper Weinkouf er langt fra førsteholdet? Jeg synes man hører mange rosende ord om hans præstationer, og vi er jo i forvejen ikke godt besat på målmandsposten, førsteholdsmæssigt.

Kent

Indlæg af Kent »

Oplysninger om alderen på akademispillere kan findes her:
http://www.fcm.dk/index.php?ID=89&topID=7

Simon Kjær 260389

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jo, det er i hvertfald ikke helt løgn.
Da BW havde foredrag med Svend Graversen, var Juelsgaard da også en af de 3 spillere, som SG mente havde størst potentiale.
De 2 andre var Simon Kjær og Mads Albæk...

JJ gør det ikke sværere end det er, og kommer han i problemer, bliver bolden meget fornuftigt bare losset ud over sidelinien, hvor mange andre ville prøve på at drible sig ud af problemer ( Hej Mladen Krstajic ;-) )

Peter Ross

Besvar