Italien - USA Hvem ser med?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
YahooSeeker [Bot]

Italien - USA Hvem ser med?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg tænkte bare om der ikke er nogen af jer der aligevel sidder derhjemme og ser kampen der er med på lidt snak?

Det kommer selvfølgeligt mest til at handle om hvor uovertrufne Italienerne er men alligevel :-)
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 1. jul 2006, 22:20, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Italien - USA Hvem ser med?

Er det bare mig eller får Totti bare et kort fordi han er Totti?

YahooSeeker [Bot]

Lækkert indlæg af Andrea Pirlo ind til Alberto Gilardino der bare møder den helt rigtigt. Hvor nemt kan det være?

Darly

Indlæg af Darly »

er de foran eller hvad?

Takito

Indlæg af Takito »

Hekler.. Synes du stoppede med at snakke med dig selv og din kærlighed til Italiensk Fodbold ;)

Men super dommer præstation i det mindste

Darly

Indlæg af Darly »

flot af italien hva hekler.....

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Takito skrev:
> Men super dommer præstation i det mindste

Ja, dejligt med en dommer, der endeligt turde dømme for de forseelser, som reelt var der.
De Rossi's albue var vanvittig, og det var vist kun Peter Møller, som kunne forsvare den handling.
USA's første udvisning var også god nok. Strakte ben med knopperne forrest direkte på anklen, skal give rødt kort i følge FIFAs seneste regel-stramninger, så ikke så megen diskussion der.
USA's 2. røde kort kan også forsvares. Eddie Popes første advarsel kan jeg ikke huske, men den anden advarsel er klokkeklar. Satset tackling, hvor manden bliver tacklet mere end bolden gør, så selvom Henrik Liniger ikke forstod det, så skal det give en advarsel i følge Fodboldloven.

Selvom Italien var nødsaget til at lave en udskiftning efter deres udvisning, så kom det i mine øjne til at koste dem senere i kampen. Da Totti røg ud, forsvandt det meste kreativitet i deres offensiv, og selvom Gattuso er en dejlig fodboldspiller, så er han ikke ligefrem manden med de afgørende afleveringer. Det blev til for mange lange bolde bag forsvaret, hvor Iaquinta, Toni og Gilardino for det meste stod offside, og når de endeligt kombinerede sig i gennem, så blev kantspillernes indlæg for dårlige.
Men stor ros til USA for deres fight. Ikke verdens pæneste kamp fra deres side, men de brugte deres midler, som er fight og tro på egne evner, og så er det jo ikke helt skidt, at man har en knalddygtig målmand i Kasey Keller, som skaber en solid ro i de bagerste rækker.

Peter Ross

NME

Indlæg af NME »

Kommentatorne sad godt nok og brokkede sig temmelig meget over dommeren, men jeg synes faktisk han dømte ganske fornuftigt.. Den første advarsel til Eddie Pope, var hvor en italianer var lige ved at komme forbi ham til en friløber, og hvor han som sidste man stopper ham på en lidt klodste måde.. Helt sikkert også et gult kort værdigt..

Selvom jeg godt nok have Italien til at vinde med en enkelt pind på min oddset, kan jeg squ alligevel ikke lade være med at sidde og fryde mig over at de for en gangs skyld ikke fik det der super heldige, FCK-agtige, mål lige før tid.. :)

YahooSeeker [Bot]

Nu varede det jo en time inden der var nogen der bed på, da havde jeg slukket maskinene, der er ikke meget ved debat med sig selv.

YahooSeeker [Bot]

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Takito skrev:
> > Men super dommer præstation i det mindste
>
> Ja, dejligt med en dommer, der endeligt turde
> dømme for de forseelser, som reelt var der.
> De Rossi's albue var vanvittig, og det var vist
> kun Peter Møller, som kunne forsvare den
> handling.
> USA's første udvisning var også god nok. Strakte
> ben med knopperne forrest direkte på anklen, skal
> give rødt kort i følge FIFAs seneste
> regel-stramninger, så ikke så megen diskussion
> der.
> USA's 2. røde kort kan også forsvares. Eddie Popes
> første advarsel kan jeg ikke huske, men den anden
> advarsel er klokkeklar. Satset tackling, hvor
> manden bliver tacklet mere end bolden gør, så
> selvom Henrik Liniger ikke forstod det, så skal
> det give en advarsel i følge Fodboldloven.

Problemet i den kamp lå jo ikke i de situationer, som var helt klare, men tilgendgæld i de andre kort han uddelte. Italienerne, som jo nok regner med at skulle videre, turde jo ikke gå ind i dueller af skræk for at få et kort, fra de første 20 min og resten af kampen så u jo næsten ikke en tackling fra deres side. Dommeren gav kort for at to spillere holdt hånd i en løbeduel på kanten, noget som efter min mening slet ikke kan lade sig gøre.

> Selvom Italien var nødsaget til at lave en
> udskiftning efter deres udvisning, så kom det i
> mine øjne til at koste dem senere i kampen. Da
> Totti røg ud, forsvandt det meste kreativitet i
> deres offensiv, og selvom Gattuso er en dejlig
> fodboldspiller, så er han ikke ligefrem manden med
> de afgørende afleveringer. Det blev til for mange
> lange bolde bag forsvaret, hvor Iaquinta, Toni og
> Gilardino for det meste stod offside, og når de
> endeligt kombinerede sig i gennem, så blev
> kantspillernes indlæg for dårlige.

Jeg er helt enig i din analyse, selvom Totti ikke fik så meget ud af det, så er der en grund til at Il Principino er så tæt knyttet til Italienernes håb, han er et kreativt geni, og den spiller der giver holdet sin offensive dybde.

Jeg er dog af den overbevisning at bedere dommere ikke ville have dømt så mange offsides, Italien løb nogle knivskarpe dybdeløb og 1/3 af de offsides der blev dømt var der ikke sådan som jeg ser det.

> Men stor ros til USA for deres fight. Ikke verdens
> pæneste kamp fra deres side, men de brugte deres
> midler, som er fight og tro på egne evner, og så
> er det jo ikke helt skidt, at man har en
> knalddygtig målmand i Kasey Keller, som skaber en
> solid ro i de bagerste rækker.
>
> Peter Ross

Jeg er helt enig i at USA skal have ros for deres arbejde den 5 mands midtbane de startede med arbejede knald hårdt.

Jeg mener bare at den vigtigste spiller på banen var dommeren. Efter ganske få minutter starter han me at give Totti et gult kort for hans første tackling, ja der var frispark, men der var jo bare en usikker dommer der ville markere sig.

Du havde linjevogtere der ikke markrede for forseelser der foregik lige foran dem mens dommeren dømte inde fra midten.

Og frem for alt havde du en dommer der ikke ville dømme straffe på nogle gevaldige omklamringer, selvom han brugte meget tid på det ved hvert hjørnespark.

Italien var kort sagt penaliseret af alle de valg som dommeren tog, og da hn i slutminutterne helt holdt op mad at give frispark, sel for forseelser han i starten af kampen havde givet kort for, så fik Italine det noget sværere ved at få lavet et sejrsmål.

Det var på ingen måde en stor kamp af Italien, men der var en grund til det aldrig blev nogen god kamp og det var dommeren.

Takito

Indlæg af Takito »

Men Hekler... Tror ikke du får medhold af særlig mange herinde om at dommeren dømte skidt. Du er vist den eneste som ikke kan se at han dømte en rigtig god kamp.
Ikke for at være sur på dig eller noget som helst. Men dine briller er altis lidt snævre engang imellem og ikke særlig objektive.

For jeg er dybt uenig i det meste af det du skriver. Du siger jo ligefrem at det er dommerens skyld at Italien kun spiller 1 - 1. Synes godt nok det er noget af en påstand at komme med. Ingen af de 3 røde kort kan der sættes en finger ved.
Eller du synes måske Albuer er i orden.? Han får trods alt en flænge under øjet. Eller dobbelt strakt ben som tackler ind på anklen bagfra. Det skal der ikke dømmes for.?

Dommeren holder den linie der er blevet udstedt fra FIFA inden slutrunden. Faktisk som en af de ganske få er han konsekvent i sine handlinger og lader sig ikke presse af spillerne.

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Takito skrev:
-------------------------------------------------------
> Dommeren holder den linie der er blevet udstedt
> fra FIFA inden slutrunden. Faktisk som en af de
> ganske få er han konsekvent i sine handlinger og
> lader sig ikke presse af spillerne.

Ja, og det mest bemærkelsesværdigt synes jeg er, at dommeren kommer fra Uruguay.

Han var hele tiden tæt på situationerne og gjorde det generalt godt.

Lidt info:
Sidst vi så en dommer gi' 3 røde kort under VM var en colombiansk dommer... og det var Danmarks kamp mod Sydafrika i '98, og han var jo "knap så go'", som Jorge Larrionda.

YahooSeeker [Bot]

Re: HELDIGE Italien..

Det er da et af de klammeste landshold.. så scorer de sgu på straffe i 4 min overtid til 1-0 over Australien.. det er sgu ulideligt at se på!!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja ovenpå det tuderi der var sidste gang hvor DK og S gik videre, så skal de da ikke tale om snyd, det straffe var godtnok lidt tyndt..

Men de har i det mindste ikke en jordisk chance imod de andre som er gået videre.

Sebdk

Indlæg af Sebdk »

Det er til at brække sig over! Havde spillet en 50'er på uafgjort!

Besvar