forstærkninger?
-
Pacman
Re: forstærkninger er ikke DS spillere
Rovsing skrev:
-------------------------------------------------------
> FC Midtjylland satser på de unge fra egne rækker.
> Derfor mener jeg det ville være en katastrofe hvis
> vi gik ud og købte en eller anden spiller et eller
> andet sted.
>
> FCM har en stabil økonomi efterhånden og den
> bedste trup i provinsen.
>
> Til jul får vi Babatunde på holdet, efter
> sommerferien får vi de spillere der har evnerne nu
> fra DS op på sas liga holdet, så der har du dine
> forstærkninger.
>
> Rovsing
Nu snakkes der om forstærkninger. Dvs. Spillere der er på niveau el. bedre end dem der er på holdet. Det er i meget få tilfælde at "unge fra egen rækker" går direket ind på holdet og løfter det. Der er nu et stykke fra DS/yngling ovs. til suppen. Derfor skal det være en balancegang mellem de unge og de etableret spillere. Det eneste der ville være en katastrofe er ikke at hante nogle ude fra. Så er det da sikkert at man skal kæmpe om at undgå nedrykning.
> FC Midtjylland satser på de unge fra egne rækker.
> Derfor mener jeg det ville være en katastrofe hvis
> vi gik ud og købte en eller anden spiller et eller
> andet sted.
>
> FCM har en stabil økonomi efterhånden og den
> bedste trup i provinsen.
>
> Til jul får vi Babatunde på holdet, efter
> sommerferien får vi de spillere der har evnerne nu
> fra DS op på sas liga holdet, så der har du dine
> forstærkninger.
>
> Rovsing
Nu snakkes der om forstærkninger. Dvs. Spillere der er på niveau el. bedre end dem der er på holdet. Det er i meget få tilfælde at "unge fra egen rækker" går direket ind på holdet og løfter det. Der er nu et stykke fra DS/yngling ovs. til suppen. Derfor skal det være en balancegang mellem de unge og de etableret spillere. Det eneste der ville være en katastrofe er ikke at hante nogle ude fra. Så er det da sikkert at man skal kæmpe om at undgå nedrykning.
-
BW - 665
Jeg er meget enig...
Vi har en meget talentfuld trup, og den kan sikkert suppleres yderligere af nogle af vores meget talentfulde spillere fra egne rækker...
Men når der snakkes om egentlig forstærkning til holdet, så har jeg svært ved at se nogen fra DS/yndlinge der kan gå direkte ind og ligefrem "forstærke" holdet, det skulle da lige være Baba Collins...
Så for min skyld, ville det ikke gøre noget hvis ulvefar lavede en god handel sydpå og hentede en lille troldmand til heden
Vi har en meget talentfuld trup, og den kan sikkert suppleres yderligere af nogle af vores meget talentfulde spillere fra egne rækker...
Men når der snakkes om egentlig forstærkning til holdet, så har jeg svært ved at se nogen fra DS/yndlinge der kan gå direkte ind og ligefrem "forstærke" holdet, det skulle da lige være Baba Collins...
Så for min skyld, ville det ikke gøre noget hvis ulvefar lavede en god handel sydpå og hentede en lille troldmand til heden
-
Jesper BW1100
Ingen arme, Ingen kage... Eller sagt på en anden måde... Ingen penge, ingen spillere... Vi har simpelthen ikke økonomien til hente nogen stjerner udefra!
-
Jesper BW1100
Re: Katholm
Katholm er en ganske udemærket spiller... Jeg mener dog på ingen måde at han har superligaklasse
-
BW - 665
Nej det er også min pointe: Man skal generelt ikke gøre sig illusioner om "forstærkninger" i form af oprykninger fra DS og yndlinge truppen
Hvis der skal tales om en forstærkning af truppen, skal den komme via en tilførelse af rutinerede kræfter udefra, at der så ikke er penge til det er en anden sag.
Men det ville nu alligevel glæde mig hvis ulvefar pudsede brillerne, fandt kikkerten frem og gik lidt på udkig efter nogle transferfrie muligheder...
Hvis der skal tales om en forstærkning af truppen, skal den komme via en tilførelse af rutinerede kræfter udefra, at der så ikke er penge til det er en anden sag.
Men det ville nu alligevel glæde mig hvis ulvefar pudsede brillerne, fandt kikkerten frem og gik lidt på udkig efter nogle transferfrie muligheder...
-
Pacman
OB har hentet Timm & Nymann ganske "gratis". Læste en artikel i tips-bladet hvor Kim Brink har hentet 14 af 16 af de mest benyttede i denne sæson på fri transfer. Det kan altså lade sig gøre, men man skal altså tage chancen.
-
Rovsing
Re: Økonomi stadig ustabil
Fakta???
Synes du vi skulle gøre som agf og melde ud at i år havde vi vi et driftsunderskud på 18 mill og samlet set et underskud på 24 mill. At vi kommer igennem dette år med et underskud på 2 mill synes jeg bestemt ikke er ustabil økonomi. Jeg har fuld tillid til Stensig.
Prøv at se hvor bovlamt vi har spillet i denne sæson. Pinligt ringe til tider. Min holdning er at når vi gør det så ringe så må de unge kunne glide ind direkte, som de også har gjort i nogen grad. Disse unge bliver gode men det gør de kun af at blive brugt. De rutinerede kræfter har reddet en syvende plads hjem denne sæson, det kan de unge også klare. På sigt har vi dog nogle gevaldige fordele i at bruge de unge mest muligt.
Endelig vil jeg lige pege på at dengang vi købte David manglede vi en angriber. Derefter manglede vi en angriber i de kampe hvor han havde fået for mange kort og de kampe han var skadet i.
Vi kan ikke købe succes. Vi kan få succes ved at holde skadeslisten kort. Vores spillere er gode nok til medaljer i år, men kan vi holde dem skadesfri?
Synes du vi skulle gøre som agf og melde ud at i år havde vi vi et driftsunderskud på 18 mill og samlet set et underskud på 24 mill. At vi kommer igennem dette år med et underskud på 2 mill synes jeg bestemt ikke er ustabil økonomi. Jeg har fuld tillid til Stensig.
Prøv at se hvor bovlamt vi har spillet i denne sæson. Pinligt ringe til tider. Min holdning er at når vi gør det så ringe så må de unge kunne glide ind direkte, som de også har gjort i nogen grad. Disse unge bliver gode men det gør de kun af at blive brugt. De rutinerede kræfter har reddet en syvende plads hjem denne sæson, det kan de unge også klare. På sigt har vi dog nogle gevaldige fordele i at bruge de unge mest muligt.
Endelig vil jeg lige pege på at dengang vi købte David manglede vi en angriber. Derefter manglede vi en angriber i de kampe hvor han havde fået for mange kort og de kampe han var skadet i.
Vi kan ikke købe succes. Vi kan få succes ved at holde skadeslisten kort. Vores spillere er gode nok til medaljer i år, men kan vi holde dem skadesfri?
-
Rovsing
Jeg ville måske være enig med dig - hvis ikke første holdet havde klaret sig så megadårligt. Hvor gode de skadede spillere er betyder intet. Leon Jessen gik efter min mening ind på holdet og hævede niveauet.
Hele ideen med vores akademi er jo netop at : Jo, forstærkninger er DS spillere i vores klub.
Hele ideen med vores akademi er jo netop at : Jo, forstærkninger er DS spillere i vores klub.
-
YahooSeeker [Bot]
"gratis" spillere findes ikke
Pacman skrev:
> OB har hentet Timm & Nymann ganske "gratis".
> Læste en artikel i tips-bladet hvor Kim Brink har
> hentet 14 af 16 af de mest benyttede i denne sæson
> på fri transfer. Det kan altså lade sig gøre, men
> man skal altså tage chancen.
En ting er at hente spillere på fri transfer, noget helt andet er brugen af ordet gratis.
Ingen spillere er gratis! Klubber har et transfer beløb de vil have, som for det første er et udtryk for hvor meget de mener spilleren er værd, men i endnu højere grad, fortæller noget om i hvor høj grad den enkelte spiller indgår i fremtidsplanerne for klubben. Hvis man skal skilde sig af med en spiller man regner med, skal man jo have en erstatning.
Når en spiller er tansferfri, gør der sig noget andet gældende. Spilleren bliver som udgangspunkt ikke nødvendigvis billigere, det kommer an på den vare som de har at tilbyde. Spillere i en sådan situation, vil typisk kræve et sign on fee, som også nogle gange forekommer alligeve, der er jo omkostninger i forinelse med at flytte klub, som skal dækkes. men ellers så ser man tit at de kræver en højere løn end de ellers ville kunne få tilbudt.
Hvis man fx. ser på Mads Timm så kunne man forestille sig at han vi prøve at få en forholds høj løn, da det sikre at han vil blive brugt, og hvis det ikke fungere i OB så har klubben et encitament til at komme af med ham igen....det så vi med David Nielsen. På den anden side, så er han jo lidt af en riciko at tage for OB, der på sin side sikkert gerne vil have et element af præstation ind i hans kontrakt. Har faktisk læst et sted at Brink gennem de sidste par år har gjort deres kontrakter til de meste præstations afhængige i landet.
Hvor de lander handler jo om hvad agenterne kan forhandle sig til.
> OB har hentet Timm & Nymann ganske "gratis".
> på fri transfer. Det kan altså lade sig gøre, men
> man skal altså tage chancen.
En ting er at hente spillere på fri transfer, noget helt andet er brugen af ordet gratis.
Ingen spillere er gratis! Klubber har et transfer beløb de vil have, som for det første er et udtryk for hvor meget de mener spilleren er værd, men i endnu højere grad, fortæller noget om i hvor høj grad den enkelte spiller indgår i fremtidsplanerne for klubben. Hvis man skal skilde sig af med en spiller man regner med, skal man jo have en erstatning.
Når en spiller er tansferfri, gør der sig noget andet gældende. Spilleren bliver som udgangspunkt ikke nødvendigvis billigere, det kommer an på den vare som de har at tilbyde. Spillere i en sådan situation, vil typisk kræve et sign on fee, som også nogle gange forekommer alligeve, der er jo omkostninger i forinelse med at flytte klub, som skal dækkes. men ellers så ser man tit at de kræver en højere løn end de ellers ville kunne få tilbudt.
Hvis man fx. ser på Mads Timm så kunne man forestille sig at han vi prøve at få en forholds høj løn, da det sikre at han vil blive brugt, og hvis det ikke fungere i OB så har klubben et encitament til at komme af med ham igen....det så vi med David Nielsen. På den anden side, så er han jo lidt af en riciko at tage for OB, der på sin side sikkert gerne vil have et element af præstation ind i hans kontrakt. Har faktisk læst et sted at Brink gennem de sidste par år har gjort deres kontrakter til de meste præstations afhængige i landet.
Hvor de lander handler jo om hvad agenterne kan forhandle sig til.
-
Kent
Pacman skrev:
> på fri transfer.
Læste også den artikel, og min tanke var: "Hold kæft hvor må OB være ringe til at talentudvikle, hvis de har hentet 14 ud af 16 spillere udefra. Ikke underligt at de kom ud af året med et underskud på 8 mio"
Men det hele kommer vel an på øjnene, der ser. Nogen vil mene at det er et tegn på at OB er gode til at agere på transfermarkedet, andre at de ikke kan udvikle tilstrækkelige gode spillere selv.
Kunsten for FCM er vel at finde den gyldne middelvej. Stammen af spillere skal være fra egne rækker, der så skal suppleres med billige spillere udefra.
Kent
> på fri transfer.
Læste også den artikel, og min tanke var: "Hold kæft hvor må OB være ringe til at talentudvikle, hvis de har hentet 14 ud af 16 spillere udefra. Ikke underligt at de kom ud af året med et underskud på 8 mio"
Men det hele kommer vel an på øjnene, der ser. Nogen vil mene at det er et tegn på at OB er gode til at agere på transfermarkedet, andre at de ikke kan udvikle tilstrækkelige gode spillere selv.
Kunsten for FCM er vel at finde den gyldne middelvej. Stammen af spillere skal være fra egne rækker, der så skal suppleres med billige spillere udefra.
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Spillere hentes fra egne rækker
Kent skrev:
> Pacman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Læste en artikel i tips-bladet hvor Kim Brink
> har
> > hentet 14 af 16 af de mest benyttede i denne
> sæson
> > på fri transfer.
>
> Læste også den artikel, og min tanke var: "Hold
> kæft hvor må OB være ringe til at talentudvikle,
> hvis de har hentet 14 ud af 16 spillere udefra.
> Ikke underligt at de kom ud af året med et
> underskud på 8 mio"
>
> Men det hele kommer vel an på øjnene, der ser.
> Nogen vil mene at det er et tegn på at OB er gode
> til at agere på transfermarkedet, andre at de ikke
> kan udvikle tilstrækkelige gode spillere selv.
>
> Kunsten for FCM er vel at finde den gyldne
> middelvej. Stammen af spillere skal være fra egne
> rækker, der så skal suppleres med billige spillere
> udefra.
>
> Kent
>
>
Hvorfor mener du det skal være vejen? Jeg er ikke helt uenig, men er det ikke lidt som at læse et horoskop?
For mig at se handler det i FCM om Talentudvikling, talentudvikling og talentudvikling. Vi må så kigge på om der er pladser som vi ikke udvikler gode nok spillere til og hente garderinger, men for mig er vejen klar.
Nu ser verden jo ikke helt så firkantet ud, og får man lige pludselig en unik mulighed, så er det vel værd at overveje?
> Pacman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Læste en artikel i tips-bladet hvor Kim Brink
> har
> > hentet 14 af 16 af de mest benyttede i denne
> sæson
> > på fri transfer.
>
> Læste også den artikel, og min tanke var: "Hold
> kæft hvor må OB være ringe til at talentudvikle,
> hvis de har hentet 14 ud af 16 spillere udefra.
> Ikke underligt at de kom ud af året med et
> underskud på 8 mio"
>
> Men det hele kommer vel an på øjnene, der ser.
> Nogen vil mene at det er et tegn på at OB er gode
> til at agere på transfermarkedet, andre at de ikke
> kan udvikle tilstrækkelige gode spillere selv.
>
> Kunsten for FCM er vel at finde den gyldne
> middelvej. Stammen af spillere skal være fra egne
> rækker, der så skal suppleres med billige spillere
> udefra.
>
> Kent
>
>
Hvorfor mener du det skal være vejen? Jeg er ikke helt uenig, men er det ikke lidt som at læse et horoskop?
For mig at se handler det i FCM om Talentudvikling, talentudvikling og talentudvikling. Vi må så kigge på om der er pladser som vi ikke udvikler gode nok spillere til og hente garderinger, men for mig er vejen klar.
Nu ser verden jo ikke helt så firkantet ud, og får man lige pludselig en unik mulighed, så er det vel værd at overveje?
-
Kent
Re: Spillere hentes fra egne rækker
Hekler skrev:
> Hvorfor mener du det skal være vejen? Jeg er ikke
> helt uenig, men er det ikke lidt som at læse et
> horoskop?
Klubbens økonomi er den primære årsag. Vi har ikke råd til andet.
Det er ikke ligesom at læse et horoskop (hvis du dermed mener at det er sandt for alle), da det ikke gælder for alle klubber. Fx FCK. De køber dyre spillere ind på bekostning af deres egne talenter (groft sagt og lidt forenklet). OB gør jo netop også noget andet. Det samme gælder Viborg.
> For mig at se handler det i FCM om
> Talentudvikling, talentudvikling og
> talentudvikling. Vi må så kigge på om der er
> pladser som vi ikke udvikler gode nok spillere til
> og hente garderinger, men for mig er vejen klar.
Helt enig. Det er strategien. Akademiet skal levere grundstammen. Hvis der er steder, der mangler må man suplere udefra.
> Nu ser verden jo ikke helt så firkantet ud, og får
> man lige pludselig en unik mulighed, så er det vel
> værd at overveje?
Naturligvis. Hvis man øjner en ny Zidan eller lignende skal man slå til. Men som jeg ser det, har man også været god til det indtil videre. Thyge, Dennis, Troest og Simon P er eksempler fra det nuværende hold, på spillere som man har spottet og supleret med.
Kent
> Hvorfor mener du det skal være vejen? Jeg er ikke
> helt uenig, men er det ikke lidt som at læse et
> horoskop?
Klubbens økonomi er den primære årsag. Vi har ikke råd til andet.
Det er ikke ligesom at læse et horoskop (hvis du dermed mener at det er sandt for alle), da det ikke gælder for alle klubber. Fx FCK. De køber dyre spillere ind på bekostning af deres egne talenter (groft sagt og lidt forenklet). OB gør jo netop også noget andet. Det samme gælder Viborg.
> For mig at se handler det i FCM om
> Talentudvikling, talentudvikling og
> talentudvikling. Vi må så kigge på om der er
> pladser som vi ikke udvikler gode nok spillere til
> og hente garderinger, men for mig er vejen klar.
Helt enig. Det er strategien. Akademiet skal levere grundstammen. Hvis der er steder, der mangler må man suplere udefra.
> Nu ser verden jo ikke helt så firkantet ud, og får
> man lige pludselig en unik mulighed, så er det vel
> værd at overveje?
Naturligvis. Hvis man øjner en ny Zidan eller lignende skal man slå til. Men som jeg ser det, har man også været god til det indtil videre. Thyge, Dennis, Troest og Simon P er eksempler fra det nuværende hold, på spillere som man har spottet og supleret med.
Kent