Daugaard forlader FCM
-
Kent
Re: Daugaard bekræfter at det er Lyn
DR Tekst tv s. 208:
DR1 S208 fre 02 jun 20:39:37
DR SPORT FODBOLD 2/6
RASMUS DAUGAARD SKIFTER TIL NORSKE LYN
Rasmus Daugaard har forhandlet sig til
enighed med den norske Tippeliga-klub
Lyn. Han har endnu ikke skrevet under
på aftalen, men det er en formalitet.
-Jeg føler, at jeg var kommet til et
punkt i min karriere, hvor jeg havde
lyst til at prøve noget nyt. Jeg vil
samtidig gerne prøve mig af i en anden
liga, siger den 29-årige højreback, der
får en tre et halvt år lang kontrakt.
Oslo-klubben har også en anden dansker,
Steven LustÜ, i staben, og det det er
ikke mindst hans anbefalinger, der fik
den nu forhenværende FC Midtjylland-
spiller til at tage beslutningen.
Held & lykke fremover! - Når det skulle være, er jeg glad for, at det er til en anden liga, og ikke til en konkurrent (Lyn ved vi jo, at vi kan slå).
Kent
DR1 S208 fre 02 jun 20:39:37
DR SPORT FODBOLD 2/6
RASMUS DAUGAARD SKIFTER TIL NORSKE LYN
Rasmus Daugaard har forhandlet sig til
enighed med den norske Tippeliga-klub
Lyn. Han har endnu ikke skrevet under
på aftalen, men det er en formalitet.
-Jeg føler, at jeg var kommet til et
punkt i min karriere, hvor jeg havde
lyst til at prøve noget nyt. Jeg vil
samtidig gerne prøve mig af i en anden
liga, siger den 29-årige højreback, der
får en tre et halvt år lang kontrakt.
Oslo-klubben har også en anden dansker,
Steven LustÜ, i staben, og det det er
ikke mindst hans anbefalinger, der fik
den nu forhenværende FC Midtjylland-
spiller til at tage beslutningen.
Held & lykke fremover! - Når det skulle være, er jeg glad for, at det er til en anden liga, og ikke til en konkurrent (Lyn ved vi jo, at vi kan slå).
Kent
-
Martin
Kent skrev:
-------------------------------------------------------
> DR Tekst tv s. 208:
>
> DR1 S208 fre 02 jun 20:39:37
> DR SPORT FODBOLD 2/6
>
> RASMUS DAUGAARD SKIFTER TIL NORSKE LYN
>
> Rasmus Daugaard har forhandlet sig til
> enighed med den norske Tippeliga-klub
> Lyn. Han har endnu ikke skrevet under
> på aftalen, men det er en formalitet.
>
> -Jeg føler, at jeg var kommet til et
> punkt i min karriere, hvor jeg havde
> lyst til at prøve noget nyt. Jeg vil
> samtidig gerne prøve mig af i en anden
> liga, siger den 29-årige højreback, der
> får en tre et halvt år lang kontrakt.
>
> Oslo-klubben har også en anden dansker,
> Steven LustÜ, i staben, og det det er
> ikke mindst hans anbefalinger, der fik
> den nu forhenværende FC Midtjylland-
> spiller til at tage beslutningen.
>
>
>
> Held & lykke fremover! - Når det skulle være,
> er jeg glad for, at det er til en anden liga, og
> ikke til en konkurrent (Lyn ved vi jo, at vi kan
> slå).
>
> Kent
Tillykke til Daugård, du kunne nu godt ha nappet et pr. år mere i FCM - men helt og lykke til dig...
> DR Tekst tv s. 208:
>
> DR1 S208 fre 02 jun 20:39:37
> DR SPORT FODBOLD 2/6
>
> RASMUS DAUGAARD SKIFTER TIL NORSKE LYN
>
> Rasmus Daugaard har forhandlet sig til
> enighed med den norske Tippeliga-klub
> Lyn. Han har endnu ikke skrevet under
> på aftalen, men det er en formalitet.
>
> -Jeg føler, at jeg var kommet til et
> punkt i min karriere, hvor jeg havde
> lyst til at prøve noget nyt. Jeg vil
> samtidig gerne prøve mig af i en anden
> liga, siger den 29-årige højreback, der
> får en tre et halvt år lang kontrakt.
>
> Oslo-klubben har også en anden dansker,
> Steven LustÜ, i staben, og det det er
> ikke mindst hans anbefalinger, der fik
> den nu forhenværende FC Midtjylland-
> spiller til at tage beslutningen.
>
>
>
> Held & lykke fremover! - Når det skulle være,
> er jeg glad for, at det er til en anden liga, og
> ikke til en konkurrent (Lyn ved vi jo, at vi kan
> slå).
>
> Kent
Tillykke til Daugård, du kunne nu godt ha nappet et pr. år mere i FCM - men helt og lykke til dig...
-
Peter Ross
Re: Daugaard forlader FCM
Hvordan kunne du dog gætte det ?? :-O
Peter Ross - Kilderne er kolossale !
Peter Ross - Kilderne er kolossale !
-
Ravnen
Ja gudskelov vi ikke skulle se ham rende af til OB 
God tur til Norge Rasmus. Hils Drillo
God tur til Norge Rasmus. Hils Drillo
-
Peter Ross
Kent skrev:
> Erik beklager afgangen, men umiddelbart skal der
> ikke hentes erstatning:
Det er noget af en foryngelseskur, truppen er kommet på. Kun Claus Madsens, Anders Rasmussens og Klaus Kærgaards fødselsdage strækker sig tilbage til 1976. Ud af disse 3, kan kun 1 siges at være nogenlunde fast mand (AR).
Efter Daugaards afgang, vil forsvaret have en gennemsnitsalder på 21,25 år. (Troest, Mikkelsen, Jørgensen, Jessen, Hansen, Reid, Lindkvist og Bak)
Midtbanen vil have en gennemsnitsalder på 21,75 år. (Traoré, Madsen, Simon Poulsen, Thygesen, Sørensen, Femi, Sivebæk og Ragus).
Angrebet vil have en gennemsnitsalder på 23,2 år. (Poku, Kærgaard, Frank, Jungbloot og Akeem).
Hele truppen vil have en gennemsnitsalder på 22,3 år, hvilket, i mine øjne, er alt for lavt, da rutinen vil være gået fløjtens, og holdet kan risikere, at falde helt fra hinanden i pressede situationer.
Det kan nævnes, at den forventede start-ellever vil have en gns.alder på 23,4 år, så det bliver den "gamle garde", som skal spille... (Anders, Lindkvist, Troest, Bak, Mikkelsen, Sørensen, Thygesen, Femi, Traoré, Simon Poulsen og Frank).
2 spillere, jeg også tidligere har foreslået, som kunne være interessante, ville være Robbie Russell fra Rosenborg og Trond Fredrik Ludvigsen fra Brann. Sandsynligheden er nok lig 0, da Ørgaard åbenbart ikke fulgte med i geografi, og derfor missede alt nord for Danmark. Det er synd og skam, for der render rigtigt mange gode fodboldspillere rundt i Norge, og de bliver lige så stille klemt ud, fordi klubberne deroppe henter spillere udefra for deres mange tv-penge.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_tron ... 01379.html
Ønsket i Rosenborg for 1½ år siden, nu ganske uønsket (ser det ud til).
Har været inde omkring USAs landshold, men små skader, har hver gang holdt ham fra deltagelse.
Han dækker både højre back og højre midtbane. Derudover kan han bruges i midterforsvaret.
Han har kontraktudløb 31/12-2007, men RBK vil garanteret være interesserde i at sælge ham, da de åbenbart ikke har fremtidsplaner med ham.
http://www.brann.no/index.php?valg=spiller&spiller=114
Yes sir. Ung, hurtig og særdeles spændende. Starter for tiden på bænken i Brann, da de har Tippeligaens bedste angreb med Bengt Sæternes og Charlie Miller, så konkurrencen er vældig hård.
Han har kontraktudløb 31/12-2008, så der skal betales overgangssum, hvis Ørgaard fatter interesse.
Peter Ross
> Erik beklager afgangen, men umiddelbart skal der
> ikke hentes erstatning:
Det er noget af en foryngelseskur, truppen er kommet på. Kun Claus Madsens, Anders Rasmussens og Klaus Kærgaards fødselsdage strækker sig tilbage til 1976. Ud af disse 3, kan kun 1 siges at være nogenlunde fast mand (AR).
Efter Daugaards afgang, vil forsvaret have en gennemsnitsalder på 21,25 år. (Troest, Mikkelsen, Jørgensen, Jessen, Hansen, Reid, Lindkvist og Bak)
Midtbanen vil have en gennemsnitsalder på 21,75 år. (Traoré, Madsen, Simon Poulsen, Thygesen, Sørensen, Femi, Sivebæk og Ragus).
Angrebet vil have en gennemsnitsalder på 23,2 år. (Poku, Kærgaard, Frank, Jungbloot og Akeem).
Hele truppen vil have en gennemsnitsalder på 22,3 år, hvilket, i mine øjne, er alt for lavt, da rutinen vil være gået fløjtens, og holdet kan risikere, at falde helt fra hinanden i pressede situationer.
Det kan nævnes, at den forventede start-ellever vil have en gns.alder på 23,4 år, så det bliver den "gamle garde", som skal spille... (Anders, Lindkvist, Troest, Bak, Mikkelsen, Sørensen, Thygesen, Femi, Traoré, Simon Poulsen og Frank).
2 spillere, jeg også tidligere har foreslået, som kunne være interessante, ville være Robbie Russell fra Rosenborg og Trond Fredrik Ludvigsen fra Brann. Sandsynligheden er nok lig 0, da Ørgaard åbenbart ikke fulgte med i geografi, og derfor missede alt nord for Danmark. Det er synd og skam, for der render rigtigt mange gode fodboldspillere rundt i Norge, og de bliver lige så stille klemt ud, fordi klubberne deroppe henter spillere udefra for deres mange tv-penge.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_tron ... 01379.html
Ønsket i Rosenborg for 1½ år siden, nu ganske uønsket (ser det ud til).
Har været inde omkring USAs landshold, men små skader, har hver gang holdt ham fra deltagelse.
Han dækker både højre back og højre midtbane. Derudover kan han bruges i midterforsvaret.
Han har kontraktudløb 31/12-2007, men RBK vil garanteret være interesserde i at sælge ham, da de åbenbart ikke har fremtidsplaner med ham.
http://www.brann.no/index.php?valg=spiller&spiller=114
Yes sir. Ung, hurtig og særdeles spændende. Starter for tiden på bænken i Brann, da de har Tippeligaens bedste angreb med Bengt Sæternes og Charlie Miller, så konkurrencen er vældig hård.
Han har kontraktudløb 31/12-2008, så der skal betales overgangssum, hvis Ørgaard fatter interesse.
Peter Ross
-
kopien
Re: Daugaard forlader FCM ( OT- artiklen )
Er jeg den eneste der har studset over at i artiklen på fcm.dk skriver de ca midt i at Daugaard ikke vil ud med om han har fundet anden arbejdsiver og til sidst i artiklen ønsker de ham held og lykke i Lyn... HMM siger jeg bare..
-
Toksvig
Re: Daugaard forlader FCM ( OT- artiklen )
Det kan jeg lige komme med en grund til. Interviewet med Daugaard blev lavet sidste torsdag, men der skulle lige lidt på plads inden det kunne offentliggøres! Og på det tidspunkt ville han ikke ud med noget.
-
Cee-Jay
Ja der bliver ikke mange, som de unge kan læne sig opad... Selvom det er fedt med ung trup fuld af fremtidsperspektiver, må vi også have noget erfarent blod på holdet...
Lindkvist er klar førstevalg nu, og han skal holde sig skadesfri næste sæson, og det er vist mere end hvad man kan forlange af en spiller.
Det var godt nok vemodig læsning, da jeg så artiklen med Daugaards skifte til Lyn... Havde håbet, men troede inderste ikke på det, når forhandlingerne blev trukket, så meget i langdrag... Sørgeligt.
Hvis vi mister Dennis Sørensen eller Thygesen nu, er vi nødt til at få noget nyt ind da akademi spillerne næppe ville ku få os op i top 4 i næste sæson...
YNWA Daugaard - Held og lykke i fjeldet.
Lindkvist er klar førstevalg nu, og han skal holde sig skadesfri næste sæson, og det er vist mere end hvad man kan forlange af en spiller.
Det var godt nok vemodig læsning, da jeg så artiklen med Daugaards skifte til Lyn... Havde håbet, men troede inderste ikke på det, når forhandlingerne blev trukket, så meget i langdrag... Sørgeligt.
Hvis vi mister Dennis Sørensen eller Thygesen nu, er vi nødt til at få noget nyt ind da akademi spillerne næppe ville ku få os op i top 4 i næste sæson...
YNWA Daugaard - Held og lykke i fjeldet.
-
Martin
Cee-Jay skrev:
> Ja der bliver ikke mange, som de unge kan læne sig
> opad... Selvom det er fedt med ung trup fuld af
> fremtidsperspektiver, må vi også have noget
> erfarent blod på holdet...
>
> Lindkvist er klar førstevalg nu, og han skal holde
> sig skadesfri næste sæson, og det er vist mere end
> hvad man kan forlange af en spiller.
>
> Det var godt nok vemodig læsning, da jeg så
> artiklen med Daugaards skifte til Lyn... Havde
> håbet, men troede inderste ikke på det, når
> forhandlingerne blev trukket, så meget i
> langdrag... Sørgeligt.
>
> Hvis vi mister Dennis Sørensen eller Thygesen nu,
> er vi nødt til at få noget nyt ind da akademi
> spillerne næppe ville ku få os op i top 4 i næste
> sæson...
>
> YNWA Daugaard - Held og lykke i fjeldet.
Hvad er målsætningen for næste sæson, er der det meldt ud..???
> Ja der bliver ikke mange, som de unge kan læne sig
> opad... Selvom det er fedt med ung trup fuld af
> fremtidsperspektiver, må vi også have noget
> erfarent blod på holdet...
>
> Lindkvist er klar førstevalg nu, og han skal holde
> sig skadesfri næste sæson, og det er vist mere end
> hvad man kan forlange af en spiller.
>
> Det var godt nok vemodig læsning, da jeg så
> artiklen med Daugaards skifte til Lyn... Havde
> håbet, men troede inderste ikke på det, når
> forhandlingerne blev trukket, så meget i
> langdrag... Sørgeligt.
>
> Hvis vi mister Dennis Sørensen eller Thygesen nu,
> er vi nødt til at få noget nyt ind da akademi
> spillerne næppe ville ku få os op i top 4 i næste
> sæson...
>
> YNWA Daugaard - Held og lykke i fjeldet.
Hvad er målsætningen for næste sæson, er der det meldt ud..???
-
Hoffmann
Martin skrev:
>
> Hvad er målsætningen for næste sæson, er der det
> meldt ud..???
Målsætningen er vel bare at undgå nedrykning? Hvis bare vi får en brøkdel af de skader vi havde i den forgangne sæson, så ser det da ualmindeligt sort ud.. Men transfervinduet er vel åbent endnu, bare en skam kassen er tom.
Hoffmann/Har Ørgård snart kontraktudløb?
>
> meldt ud..???
Målsætningen er vel bare at undgå nedrykning? Hvis bare vi får en brøkdel af de skader vi havde i den forgangne sæson, så ser det da ualmindeligt sort ud.. Men transfervinduet er vel åbent endnu, bare en skam kassen er tom.
Hoffmann/Har Ørgård snart kontraktudløb?
-
Martin
Hoffmann skrev:
> Martin skrev:
> >
> > Hvad er målsætningen for næste sæson, er der
> det
> > meldt ud..???
>
>
> Målsætningen er vel bare at undgå nedrykning? Hvis
> bare vi får en brøkdel af de skader vi havde i den
> forgangne sæson, så ser det da ualmindeligt sort
> ud.. Men transfervinduet er vel åbent endnu, bare
> en skam kassen er tom.
>
>
> Hoffmann/Har Ørgård snart kontraktudløb?
HMM.... Nu er det vel ikke udelukkende hans skyld, at økonomien ikke er i top pt. ???? Han har jo både lavet gode og dårlige ting i sin FCM tid... Men kunne ikke forestille mig, at han er bundet af en kontrakt, men nærmere en funktionær stilling, så et halvt år ca. hvis han skulle få silketråden...
> Martin skrev:
> >
> > Hvad er målsætningen for næste sæson, er der
> det
> > meldt ud..???
>
>
> Målsætningen er vel bare at undgå nedrykning? Hvis
> bare vi får en brøkdel af de skader vi havde i den
> forgangne sæson, så ser det da ualmindeligt sort
> ud.. Men transfervinduet er vel åbent endnu, bare
> en skam kassen er tom.
>
>
> Hoffmann/Har Ørgård snart kontraktudløb?
HMM.... Nu er det vel ikke udelukkende hans skyld, at økonomien ikke er i top pt. ???? Han har jo både lavet gode og dårlige ting i sin FCM tid... Men kunne ikke forestille mig, at han er bundet af en kontrakt, men nærmere en funktionær stilling, så et halvt år ca. hvis han skulle få silketråden...
-
Kent
Martin skrev:
> meldt ud..???
Nej, det er den ikke, og mon ikke man skal vente med det, indtil man kender truppens sammensætning for næste sæson.
Men et realistisk gæt vil være, at man siger top 6. Så vil man forbedre dette års præstation, uden at forvente det helt store.
Personligt vil jeg mene, at vi mangler et par rutinerede kræfter, for at kunne blande os i top 4. Med alle de unge spillere vi har, vil der ganske naturligt være udsving i præstationerne, men meget kommer også an på, hvad konkurrenterne gør.
FCK og BIF kan vi ikke røre. OB, EfB, Aab og Viborg er alle hold, der vil sigte efter top 4. Derfor er top 6 for mig at se det mest realistiske.
Jeg regner også med, at vi inden månedens udgang siger farvel til enten Bak, Thygesen, Simon eller Dennis. En chok-handel kunne dog også være at EfB solgte Berglund, og så hentede Frank i stedet (Bech forsøgte jo tidligere at få ham til OB).
Kent
> meldt ud..???
Nej, det er den ikke, og mon ikke man skal vente med det, indtil man kender truppens sammensætning for næste sæson.
Men et realistisk gæt vil være, at man siger top 6. Så vil man forbedre dette års præstation, uden at forvente det helt store.
Personligt vil jeg mene, at vi mangler et par rutinerede kræfter, for at kunne blande os i top 4. Med alle de unge spillere vi har, vil der ganske naturligt være udsving i præstationerne, men meget kommer også an på, hvad konkurrenterne gør.
FCK og BIF kan vi ikke røre. OB, EfB, Aab og Viborg er alle hold, der vil sigte efter top 4. Derfor er top 6 for mig at se det mest realistiske.
Jeg regner også med, at vi inden månedens udgang siger farvel til enten Bak, Thygesen, Simon eller Dennis. En chok-handel kunne dog også være at EfB solgte Berglund, og så hentede Frank i stedet (Bech forsøgte jo tidligere at få ham til OB).
Kent
-
Peter Ross
http://www.lyn.no/index.php?mod=one&id=10925
Så ser det ud til, han bliver præsenteret i pausen i Lyns kamp mod Viking senere i dag.
Peter Ross
Så ser det ud til, han bliver præsenteret i pausen i Lyns kamp mod Viking senere i dag.
Peter Ross
-
Peter Ross
Og så blev han præsenteret.
Den Lyn-trøje er ualmindeligt grim på Daugaard ! Sort klæder ham meget bedre.
Peter Ross
Den Lyn-trøje er ualmindeligt grim på Daugaard ! Sort klæder ham meget bedre.
Peter Ross