Hvis vi skal sælge gratis, så bliver vi nødt til at købe gratis
-
jakob88
Hvis vi skal sælge gratis, så bliver vi nødt til at købe gratis
Som FCM har budgetteret, afhænger økonomien af mindst ét spillersalg.
Indtil videre har vi "gavmildt" foræret David N væk, så udover at lønomkostningerne er faldet, har vi ikke fået et beløb, der kan få økonomien til at løbe rundt. Daugaard tager sikkert også afsked med klubben i form af en fri transfer.
Derfor vil mindst en af vores stærke midtbanespillere sikkert bliver solgt inden den nye sæson starter (Dennis, Femi, Thyge eller Simon).
FCM bliver nødt til at skrive kontrakter med transferfrie spillere.
Jeg mener at vi har mulighed for at få fat i to midtbanespillere på fri transfer, som kunne være interessante for FCM.
Jacob Taz Sørensen (mener ikke at han er ønsket i Aab)
Thomas Røll (FCK ønsker ikke at beholde ham)
Disse to spillere ser jeg som rigtig gode spillere, som formodentligt ville kunne passe ind på vores hold. I og med at vores mest oplagte salgsemner er midtbanespillere, skal vi også sørge for, at få nogle kvalificerede spillere til netop midtbanen.
Hvad mener i?
Indtil videre har vi "gavmildt" foræret David N væk, så udover at lønomkostningerne er faldet, har vi ikke fået et beløb, der kan få økonomien til at løbe rundt. Daugaard tager sikkert også afsked med klubben i form af en fri transfer.
Derfor vil mindst en af vores stærke midtbanespillere sikkert bliver solgt inden den nye sæson starter (Dennis, Femi, Thyge eller Simon).
FCM bliver nødt til at skrive kontrakter med transferfrie spillere.
Jeg mener at vi har mulighed for at få fat i to midtbanespillere på fri transfer, som kunne være interessante for FCM.
Jacob Taz Sørensen (mener ikke at han er ønsket i Aab)
Thomas Røll (FCK ønsker ikke at beholde ham)
Disse to spillere ser jeg som rigtig gode spillere, som formodentligt ville kunne passe ind på vores hold. I og med at vores mest oplagte salgsemner er midtbanespillere, skal vi også sørge for, at få nogle kvalificerede spillere til netop midtbanen.
Hvad mener i?
Senest rettet af jakob88 30. maj 2006, 17:26, rettet i alt 1 gang.
-
casper89
Re: Hvis vi skal sælge gratis, så bliver vi nødt til at købe gratis
Jeg vil umiddelbart mene at Thomas Røll vil være den spiller som vi kunne få mest nytte af, idet han er god teknisk og kan spille alle positioner på midtbanen. Endvidere kommer han jo oprindeligt fra Silkeborg, men da han forhåbenligt har højere ambitioner end at spille om 8-12 pladsen så er der gode muligheder for at han vil skifte til os, vi er jo trods alt lidt større end sif.
Jacob Taz er da en spændende spiller, men jeg mener ikke at vi behøver flere talenter udefra da jeg tror på at spillere som Adeola Runsewe og Sivebæk snart vil få chancen og gribe den.
Jacob Taz er da en spændende spiller, men jeg mener ikke at vi behøver flere talenter udefra da jeg tror på at spillere som Adeola Runsewe og Sivebæk snart vil få chancen og gribe den.
-
Mose
Har selv nævnt Røll, men at dømme efter hvad jeg har hørt på det seneste håber jeg ikke vi skriver med ham.
Han har gennem lang tid haft alt for mange skader, og så er han ikke særlig hurtig.
Han passer bedst på venstrekanten og her vil han ikke kunne slå Simon af.
Han har gennem lang tid haft alt for mange skader, og så er han ikke særlig hurtig.
Han passer bedst på venstrekanten og her vil han ikke kunne slå Simon af.
-
Cee-Jay
Jacob Taz, ku være ret interessant i mine øjne... Han er virkelig en comming star, og selv der ikke er tvivl om at Dennis er fast mand, så vil Taz virkelig være god for bredden, og ville klart være 1. reserve i tilfælde af en skade...
Mange mener at vi ikke skal kigge efter reserver, men Taz ku være mere end det... F. eks. hvis vi rykkede Dennis helt frem, ville Taz være klart førstevalg til højrekanten...
Hvad gør vi hvis vi får et skadeshelved som i efteråret? Til et sådan scenario ku det være godt med en spiller som ham i truppen.
Mange mener at vi ikke skal kigge efter reserver, men Taz ku være mere end det... F. eks. hvis vi rykkede Dennis helt frem, ville Taz være klart førstevalg til højrekanten...
Hvad gør vi hvis vi får et skadeshelved som i efteråret? Til et sådan scenario ku det være godt med en spiller som ham i truppen.
-
evaldo
Jeg vil nok også sige at Thomas Røll vil være et spil i lotteriet med de mange skader han har haft og vi er vel også dækket rimelig godt ind på den centrale midtbane med Thyge, Femi og Traoré. Derimod kunne jeg godt tænke mig Jacob Taz Sørensen i ulvetrøjen, da mit indtryk af ham er at han er både viljefast og gennembruds farlig på kanterne og i modsætning til andre talenter er han bekendt med SAS ligaen. At han er i overskud i AAB skyldes vel tildels at der her er indkøbt dyre svenskere som skal være på holdet.
-
Chap - FCM4EVER
Cee-Jay skrev:
-------------------------------------------------------
> Jacob Taz, ku være ret interessant i mine øjne...
> Han er virkelig en comming star, og selv der ikke
> er tvivl om at Dennis er fast mand, så vil Taz
> virkelig være god for bredden, og ville klart være
> 1. reserve i tilfælde af en skade...
> Mange mener at vi ikke skal kigge efter reserver,
> men Taz ku være mere end det... F. eks. hvis vi
> rykkede Dennis helt frem, ville Taz være klart
> førstevalg til højrekanten...
>
> Hvad gør vi hvis vi får et skadeshelved som i
> efteråret? Til et sådan scenario ku det være godt
> med en spiller som ham i truppen.
Bare en skam Taz spiller venstrekant
Gjorde han hvert fald i NordtyskE
> Jacob Taz, ku være ret interessant i mine øjne...
> Han er virkelig en comming star, og selv der ikke
> er tvivl om at Dennis er fast mand, så vil Taz
> virkelig være god for bredden, og ville klart være
> 1. reserve i tilfælde af en skade...
> Mange mener at vi ikke skal kigge efter reserver,
> men Taz ku være mere end det... F. eks. hvis vi
> rykkede Dennis helt frem, ville Taz være klart
> førstevalg til højrekanten...
>
> Hvad gør vi hvis vi får et skadeshelved som i
> efteråret? Til et sådan scenario ku det være godt
> med en spiller som ham i truppen.
Bare en skam Taz spiller venstrekant
-
Lars EC
Nu hvor truppen er lagt fast mht. målmadsposten, vil det eneste rigtige være, at vi får fat i Lyngbys coming mand, Morten Nordstand. Ellers tror jeg, det vil være fint , at have et mellemår næste år. Det bliver hårdt, men på langt sigt, vil det udvikle talenter.
Er jeg den eneste, det syntes at klubben ikke har vist handlekraft mht næste sæson? Med den trup, vi har nu, så kan vi vel næppe kæmpe om en topplacering. Og var det ikke bestyrelsens forventning mht. den kommende sæson??? Selvfølgelig handler det hele om økonomi, men det giver også en del omtale og dermed penge, hvis man har profiler. Mange havde jo nok håbet på, at David Nielsen var manden for det. Men desværre er han over the hill.
Den handlekraft de har vist de seneste år, har absolut ikke haft en positiv effekt. Frandsen blev sendt væk med en pose penge og målmandsposten er besat af dårlige spillere. Det er der selvfølgelig delte meninger om, men hvor mange kan sige, at Anders er bedre end Peter Skov?
Godt nok har vi mange store talenter, men hvem er profilen??? Det havde vi i Peter Skov og Zidan. Thyge er det helt sikkert på sigt, men vi har ikke en til næste sæson.
Sådan som det ser ud lige nu, så bliver vi ikke mestre de næste mange år. Men de mange talenter har gjort det super godt. Dog skal vi passe på, at vi ikke mister oveblikket, og mister vores status som en af de bedste klubber i Danmark. Den plads er OB ved at overtage. Den skal vi vel have igen?
Er jeg den eneste, det syntes at klubben ikke har vist handlekraft mht næste sæson? Med den trup, vi har nu, så kan vi vel næppe kæmpe om en topplacering. Og var det ikke bestyrelsens forventning mht. den kommende sæson??? Selvfølgelig handler det hele om økonomi, men det giver også en del omtale og dermed penge, hvis man har profiler. Mange havde jo nok håbet på, at David Nielsen var manden for det. Men desværre er han over the hill.
Den handlekraft de har vist de seneste år, har absolut ikke haft en positiv effekt. Frandsen blev sendt væk med en pose penge og målmandsposten er besat af dårlige spillere. Det er der selvfølgelig delte meninger om, men hvor mange kan sige, at Anders er bedre end Peter Skov?
Godt nok har vi mange store talenter, men hvem er profilen??? Det havde vi i Peter Skov og Zidan. Thyge er det helt sikkert på sigt, men vi har ikke en til næste sæson.
Sådan som det ser ud lige nu, så bliver vi ikke mestre de næste mange år. Men de mange talenter har gjort det super godt. Dog skal vi passe på, at vi ikke mister oveblikket, og mister vores status som en af de bedste klubber i Danmark. Den plads er OB ved at overtage. Den skal vi vel have igen?
-
Altoriso
Jeg tror altså at du og mange er nødt til at væbne jer med tålmodighed 
Det er altså nok ikke i de næste par sæsoner, at vi skal regne med de helt store resultater, selv vi da gerne ville have det
Det er et helt klart mål for FCM at den talentmasse som opfostres, er den masse der skal give både spillere til holdet, og spillere med salg for øjemed
Jeg synes bestemt at både Thygesen, men bestemt også Bak og en Dennis Sørensen har styrken til at blive klare profiler
Læg dertil en Simon Poulsen, en Femi og så nogle af de upcoming spillere, som både Troest Reid og de afrikanske spillere, så tror jeg bestemt at vi vil få profiler nok !
Prøv lige at se hvordan det er gået både ynglingene ( DM - guld ) og juniorerne (dm sølv ) sidste år, og læg så mærke til hvordan de er startet op i denne sæson med flotte resultater
JO, vi har spillerne som kan blive store profiler, MEN giv det nu bare lidt tid
Det er altså nok ikke i de næste par sæsoner, at vi skal regne med de helt store resultater, selv vi da gerne ville have det
Det er et helt klart mål for FCM at den talentmasse som opfostres, er den masse der skal give både spillere til holdet, og spillere med salg for øjemed
Jeg synes bestemt at både Thygesen, men bestemt også Bak og en Dennis Sørensen har styrken til at blive klare profiler
Læg dertil en Simon Poulsen, en Femi og så nogle af de upcoming spillere, som både Troest Reid og de afrikanske spillere, så tror jeg bestemt at vi vil få profiler nok !
Prøv lige at se hvordan det er gået både ynglingene ( DM - guld ) og juniorerne (dm sølv ) sidste år, og læg så mærke til hvordan de er startet op i denne sæson med flotte resultater
JO, vi har spillerne som kan blive store profiler, MEN giv det nu bare lidt tid
-
Lars EC
Jeg kan ikke være mere enig. Det er præcis det jeg hentyder til. Vi har mange store talenter, men klubben skal også til at tage "kloge" beslutninger. På trods af de mange store talenter, så skal vi også kunne suppleres udefra af profiler eller semi-profiler. Vi kan ikke finde alle spillere på vores akademi. Det kan selv ikke Ajax mere. For hvad vil der ikke ske, hvis vi sælger Thyge, Bak eller Dennis? Så står vi pludselig med et kæmpe problem. Hvis vi til næste sæson eller sæsonen derefter heller ikke råder over Daugaard, så står vi også og mangler de rutinerede kræfter. Jeg håber meget, at klubben gør noget klogt og forlænger med Troest i en 3-4 år. Så er vi i hvert fald sikret i midterforsvaret, hvis Bak på et tidspunkt ryger.
Men man kan da kun glæde sig til næste sæson. Det bliver spændende at se Agbetu og Sivebæk samt følge de andre "etablerede talenter."
Selvfølgelig skal man give det tid. Lige nu står vi også med et helstøbt hold. Vi mangler vel egentlig kun en bomber i front, der kan aflaste/afløse Frank. Men ingen panikkøb så hellere undvære.
Vi skal også udnytte det potentiale vi har, inden vi mister Thyge, Dennis og Bak. Ellers skal vi jo til at starte forfra igen med en ny stamme. Men kan vi holde på Bak, Troest, Thyge, Dennis og Simon de næste 3 år, så står vi pludselig med et mesterhold. Men desværre er det ikke så sandsynligt.
Men man kan da kun glæde sig til næste sæson. Det bliver spændende at se Agbetu og Sivebæk samt følge de andre "etablerede talenter."
Selvfølgelig skal man give det tid. Lige nu står vi også med et helstøbt hold. Vi mangler vel egentlig kun en bomber i front, der kan aflaste/afløse Frank. Men ingen panikkøb så hellere undvære.
Vi skal også udnytte det potentiale vi har, inden vi mister Thyge, Dennis og Bak. Ellers skal vi jo til at starte forfra igen med en ny stamme. Men kan vi holde på Bak, Troest, Thyge, Dennis og Simon de næste 3 år, så står vi pludselig med et mesterhold. Men desværre er det ikke så sandsynligt.
-
Kent
Lars EC skrev:
> Jeg kan ikke være mere enig. Det er præcis det jeg
> hentyder til. Vi har mange store talenter, men
> klubben skal også til at tage "kloge"
> beslutninger. På trods af de mange store talenter,
> så skal vi også kunne suppleres udefra af profiler
> eller semi-profiler.
Vores økonomi er ikke til at hente folk i øjeblikket. Jvf sidste kvartalsmeddelelse, så får vi et underskud på 2 mio, hvis ikke der sælges spillere inden 30/6.
Derudover, så bliver vores økonomi ekstrem stram næste år, da vi ift denne sæson får færre tv-penge, og ingen UEFA eller RL. Det er et sted mellem 5-6 mio mindre i indtægt.
ALtså er der ikke mange kroner hverken på dette års budget eller næste års til at hente profiler. Tænk unge transferfrie talenter i stedet.
>Vi kan ikke finde alle
> spillere på vores akademi. Det kan selv ikke Ajax
> mere. For hvad vil der ikke ske, hvis vi sælger
> Thyge, Bak eller Dennis?
Sandsynligvis sælger vi en af dem inden 30/6 jvf ovenstående. Bak og Thyge er nok dem, der er lettest at undvære, da vi er dækket ind på deres positioner (og ikke kan forvente et ny-indkøb til at dække hullet)
> Men kan vi holde på Bak, Troest, Thyge, Dennis og
> Simon de næste 3 år, så står vi pludselig med et
> mesterhold. Men desværre er det ikke så
> sandsynligt.
Jeg tror ingen af de nævnte er i FCM om tre år. En af dem er sandsynligvis væk allerede om 1 måned.
Kent
> Jeg kan ikke være mere enig. Det er præcis det jeg
> hentyder til. Vi har mange store talenter, men
> klubben skal også til at tage "kloge"
> beslutninger. På trods af de mange store talenter,
> så skal vi også kunne suppleres udefra af profiler
> eller semi-profiler.
Vores økonomi er ikke til at hente folk i øjeblikket. Jvf sidste kvartalsmeddelelse, så får vi et underskud på 2 mio, hvis ikke der sælges spillere inden 30/6.
Derudover, så bliver vores økonomi ekstrem stram næste år, da vi ift denne sæson får færre tv-penge, og ingen UEFA eller RL. Det er et sted mellem 5-6 mio mindre i indtægt.
ALtså er der ikke mange kroner hverken på dette års budget eller næste års til at hente profiler. Tænk unge transferfrie talenter i stedet.
>Vi kan ikke finde alle
> spillere på vores akademi. Det kan selv ikke Ajax
> mere. For hvad vil der ikke ske, hvis vi sælger
> Thyge, Bak eller Dennis?
Sandsynligvis sælger vi en af dem inden 30/6 jvf ovenstående. Bak og Thyge er nok dem, der er lettest at undvære, da vi er dækket ind på deres positioner (og ikke kan forvente et ny-indkøb til at dække hullet)
> Men kan vi holde på Bak, Troest, Thyge, Dennis og
> Simon de næste 3 år, så står vi pludselig med et
> mesterhold. Men desværre er det ikke så
> sandsynligt.
Jeg tror ingen af de nævnte er i FCM om tre år. En af dem er sandsynligvis væk allerede om 1 måned.
Kent
-
Lars EC
Jeg kan sagtens se, at der ikke er råd til store indkøb lige nu. Men vi skal også passe på med, at der ingenting bliver gjort. Så skal vi igen kæmpe om overlevelse. Hvilket betyder færre tilskuere og færre entreindtægter. Det er derfor, at jeg gerne ser, at der bliver lavet nogle kloge beslutninger. Eksempelvis forlænge med Troest og Daugaard i stedet for, at vi lige pludselig skal lave nogle lappeløsninger. Jeg tror næppe Ulrik L. kan klare at spille en helt sæson alene på højre back. Troest kan vi kun til nød undværre, hvis Bak bliver hos os de næste 2-3 år.
Mht. spillersalg er jeg helt enig med dig i, at Bak og Thyge er de spillere, vi godt kan undvære til nød.
Mht. spillersalg er jeg helt enig med dig i, at Bak og Thyge er de spillere, vi godt kan undvære til nød.
-
Steffe
der er da ingen ide i at få fat i folk til bænken, Dem har vi masser af med de unge spillere og økonomin tillader det alligevel ikke, jeg vil mene at man bare skal have fokus på at få økonomien lidt op og holde på stamspillerne så godt som muligt mens talenterne lige så stille blomstrer op.
Der er måske en ide i at holde øje med spillere på fri transfer, men samtidig skal vi lade være med at lave en ny David Nielsen eller lign.
Der er måske en ide i at holde øje med spillere på fri transfer, men samtidig skal vi lade være med at lave en ny David Nielsen eller lign.
-
Ravnen
Jeg vil sige, hellere en rigtig god spiller, som hæver niveauet. End 1-3 breddespillere som ikke er bedre end dem vi har. Med alle de talenter vi har på vej er vi fint dækket ind der.
Hvem det skal være er så spørgsmålet..
Hvem det skal være er så spørgsmålet..
-
Cee-Jay
Chap - FCM4EVER skrev:
> Bare en skam Taz spiller venstrekant
Gjorde han
> hvert fald i NordtyskE
Han kan spille begge pladser, men hans favoritplads er altså højrekanten
"Et af spørgsmålstegnene i aftenens kamp mod Italien er hvilke spillere Danmark stiller med på kanterne. Både Jacob 'Taz' Sørensen og Jonas Kamper kæmper om pladsen i højre side, men måske kan der bliver plads til begge, hvis Sørensen flyttes over i venstre."
Et udpluk fra linket...
http://www.onsidedk.com/main/index.phtm ... &id=178301
> Bare en skam Taz spiller venstrekant
> hvert fald i NordtyskE
Han kan spille begge pladser, men hans favoritplads er altså højrekanten
"Et af spørgsmålstegnene i aftenens kamp mod Italien er hvilke spillere Danmark stiller med på kanterne. Både Jacob 'Taz' Sørensen og Jonas Kamper kæmper om pladsen i højre side, men måske kan der bliver plads til begge, hvis Sørensen flyttes over i venstre."
Et udpluk fra linket...
http://www.onsidedk.com/main/index.phtm ... &id=178301
-
Altoriso
Må sige at han spillede en meget flot kamp mod Ukraine, og faktisk en klart godkendt turnering i det hele taget..
Han ville da være en god mand at få, hvis nu en af de andre forsvinder; måske kunne han overtage Daugaards offensive pligter i højre siden
Han ville da være en god mand at få, hvis nu en af de andre forsvinder; måske kunne han overtage Daugaards offensive pligter i højre siden