David til Norge

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Henke

David til Norge

Indlæg af Henke »

Skifter til Start Kristiansand

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=124519

Senest rettet af Henke 24. maj 2006, 18:04, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: David til Norge

Indlæg af Altoriso »

tja så virker det jo afgjort :-)

Glæder mig til at høre om vi har fået en lille sjat penge for ham...

Har det lidt både og med hensyn til hans afgang..

På plussiderne

var han jo en spiller der altid kæmpede hårdt, og gerne gav en ordentlig tackling.

Derudover var der ingen tvivl om at han har haft en høj profil mediemæssigt
( som jeg har nævnt tidligere, så er det ham der vises i Onside-studiet og i optakten til programmet, sammen med en fck´er og en brøndbyspiller)

Mon ikke også han har været/er en spiller med et højt humør, og ligeledes en høj stjerne hos mange af medspillerne ( hvilket Bak jo også bekræftede i et interview fornyligt)

Man må heller ikke glemme hans enorme rutine, som jo viste sig specielt mod cska moskva

På minussiderne

kæmpede han måske af og til lidt for hårdt ( dog ikke så slemt i FCM... )

Hans høje humør "kan" og har jo nok været medvirkende til, at man ikke har ønsket ham i fcm

Men frem for alt har han vel aldrig rigtigt slået ordentligt igennem i FCM - jeg havde i hvert fald forventet noget mere fra hans side...

Alt i alt vil jeg sige at jeg har lidt mere på plussiden end på minussiden, hvilket bestemt gør at jeg vil savne ham en lille smule !

Så fra mig skal lyde en stort tak og held og lykke i det norske til David !!!

Jesper BW1100

Re: David = Transferfri

Indlæg af Jesper BW1100 »

http://www.tipsbladet.dk/?articleID=23001

Det er simpelthen alt for dårlig forretning!

Mike

Indlæg af Mike »

Ja det er godt nok snart ved at blive mere reglen end undtagelsen at vi ikke får nogen penge for vores spillere. Selvfølgelig kommer vi af med en "formodenlig" løntung spiller, men derfor kunne det være rart med lidt penge i kassen bare en gang imellem. Hvor blive det gode jydske købmandskab af??????
Skal vi have en udskiftning i toppen af FCM?
Jeg foreslår Lars Larsen ;)
Så kan vi kyle puder efter VVF næste gang de kommer på besøg, he he.

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Dette kan jo kun føre til endnu mere tankespind over hvorfor David absolut skulle smides på porten. AaB solgte ham til spotpris (1 mill) til os efter at de var tvunget til at sælge ham pga. Gaarde sagen.

Vi får intet for ham halvandet år senere. Det kan kun betyde to ting: enten har han været pivringe i sin FCM tid eller også er han virkeligt uønsket i klubben af andre grunde.

Kim

Indlæg af Kim »

Eller at David N. har fået en topløn i fcm og at man GERNE ville af med ham for at spare lønnen... gad vide om han ikke har været bedre lønnet end Franke, der jo i sin sidste forhandling røg op omkring 1 mio. (som rygterne dengang ville vide)..

BW #456

Kent

Indlæg af Kent »

Ifølge Tipsbladet for nogle uger siden, hentede David omkring 1.5 mio i løn om året. Det kan vi nok godt få 3-4 unge afrikanere for :-)

Men det overrasker også mig, hvis ikke vi har hentet en transfersum for ham. De norske klubber har jo masser af penge.

Kent

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

En af grundene til at Start i første omgang sagde nej til ham var, at han var for dyr, og nu har de alligevel fået råd...

Sådan som jeg har forstået det , så skifter han omgående, så vi har da sparet 1-2 måneders løn, så det er da et par hundrede tusinde..

Kent

Indlæg af Kent »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Sådan som jeg har forstået det , så skifter han
> omgående, så vi har da sparet 1-2 måneders løn, så
> det er da et par hundrede tusinde..
>

Det lyder sådan, men det forstår jeg ikke helt. Transfervinduet er jo ikke åben endnu - eller hvordan er det med Norge? - de har vist en lidt anden kalender på det.

Fx har vi jo eksemplet her i DK med Anders Jochumsen, der spiller som amatør i OB, da han er blevet fritstillet i Herfølge (?), men ikke kan skifte klub udenfor transfervinduet.

Kent

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Kent skrev:
> Altoriso skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Sådan som jeg har forstået det , så skifter
> han
> > omgående, så vi har da sparet 1-2 måneders
> løn, så
> > det er da et par hundrede tusinde..
> >
>
> Det lyder sådan, men det forstår jeg ikke helt.
> Transfervinduet er jo ikke åben endnu - eller
> hvordan er det med Norge? - de har vist en lidt
> anden kalender på det.

Det er måske hemligheden bag hans transferfrie skift - at HVIS han skulle skifte nu, så skulle Start overtage hans løn, eller noget lignende

> Fx har vi jo eksemplet her i DK med Anders
> Jochumsen, der spiller som amatør i OB, da han er
> blevet fritstillet i Herfølge (?), men ikke kan
> skifte klub udenfor transfervinduet.

Man kan vel godt begynde i en ny klub "hvis man ikke har nogen" ?
Og så kan man vel godt få løn eller ?

hmm...

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

Mener godt man kan starte i en ny klub, hvis man står frit... også selvom vinduet er lukket... var det ikke det Ole Tobiasen endte med at gøre?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jo det mener jeg også er tilfældet...

Martin

Re: David = Transferfri de burde skamme sig

Indlæg af Martin »

Jesper BW1100 skrev:
> >
> Det er simpelthen alt for dårlig forretning!

Jeg er dybt rystet, at man i det mindste ikke henter de 800.000 som brugte på ham er en gåde... Vi kan måske komme frem til, at der er hentet 200.000 ved sparede lønudgifter...

Og eftersigende afviste vi temmelige store beløb i vinters, og nu lader vi ham gå... Ørgaard du må sgu tage dig sammen, ellers falder klubben fra hinanden helt ærlig.. de burde skamme sig...

David

Indlæg af David »

Kan ikke se hvad du er rystet over. David Nielsen har ikke leveret varen i FCM og eftersigende haft en dårlig indflydelse på andre spillere i klubben. Han havde kontrakt 1,5 år endnu og hvis det passer med 1,5 mil om året i løn, så snakker vi der en sparet udgift 2,25 mil.

Jeg ville da ikke sige nej til et par mil. i salg, men det var åbenbart ikke muligt med de købere der var.

Så held og lykke til David, men ikke en spiller der vil blive husket ret længe.

David

Martin

Indlæg af Martin »

David skrev:
> >
> Kan ikke se hvad du er rystet over. David Nielsen
> har ikke leveret varen i FCM og eftersigende haft
> en dårlig indflydelse på andre spillere i klubben.
> Han havde kontrakt 1,5 år endnu og hvis det passer
> med 1,5 mil om året i løn, så snakker vi der en
> sparet udgift 2,25 mil.
>
> Jeg ville da ikke sige nej til et par mil. i salg,
> men det var åbenbart ikke muligt med de købere der
> var.
>
>
> Så held og lykke til David, men ikke en spiller
> der vil blive husket ret længe.
>
>
>
> David

Hmm - var han ikke topscorer i denne sæson ???

Vi har sparet en lønudgift ja, men vi burde da kunne hente pengene, og det der sætter det hele i relief er, at klubben afviste tilbud i vinters...

Besvar