Ny kontrakt til Heinze og Rasmussen...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Ny kontrakt til Heinze og Rasmussen...

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det er da rart at se du anerkender at du ikke har nogle argumenter men bare har en ubegrundet mening.

Så er vi andre der vil tage en saglig debat.

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Du er da et gedigent fjols at høre på Hekler. Hvorfor skal du altid være så ubehøvlet?

Så kom da med alle dine statistikker der siger at AR er en gudsbenådet målmand! Og jeg ser gerne at du disker op med noget der er en kende mere avanceret end en "antal mål scoret i mod" statistik.

YahooSeeker [Bot]

Frest Cleen sheats i foråeret tror det er 5, og forbavsende få mål taget i betragtning at vi er det hold der er 3 flest afslutninger mod.
Kunne ikke finde en netudgave af artiklen fra EB, der faktisk de sidste par uger har haft flere små artikler hvor de udtrykte undren over FCM ikke fik forlænget.

YahooSeeker [Bot]

Må jeg godt spørge hvad der tæller andet end hvor mange mål der går ind?
Jeg ved da godt at målmandsgerningen indeholder andet end at redde skudene, men det er trods alt det vigtigste.

Hafferlaf

Indlæg af Hafferlaf »

Stod det til den primitive tankegang, så bliver angriberne jo også kun bedømt på deres mål og det er jo ikke fair. Det er endnu værre at bedømme en målmand kun udfra hvor mange mål der går ind. Med det siger du jo pr. automatik at AGF har den ringeste målmand i ligaen. Korrekt?

Tager vi vores danske landsholdsmålmand, så er han i den situation at han spiller for et pivringe Aston Villa hold. Vil du også mene at han er katastrofalt ringe?

Det er simpelthen for let at sige at AR er blevet bedre bare fordi vores forsvar er blevet stabiliseret. For det første kunne det jo heller ikke blive meget dårligere siden efteråret, for det andet udgør en målmand kun 1/5 af forsvaret.

Jeg vil slet ikke benægte at AR har forbedret sig, men han er ingenlunde god nok til et hold med FCMs ambitioner. Det er ikke længe siden alle - fans og journalister - snakkede om et decideret målmandsproblem. Der må være lidt omkring det. Der kommer ingen røg uden ild... Desuden tror jeg at alle oppegående mennesker vil give mig ret i at din bedømmelse af AR er super forsimplet.

Jeg tager din kategoriske og forsimplede tankegang som udtryk for at du endnu en gang ikke har lyst til at argumentere på et sagligt niveau og ikke mindst har lyst til at pille ved dine egne selvbestaltede meninger. Det kan faktisk være sundt engang imellem ikke at være så stædig og enøjet som du er.

jj

Indlæg af jj »

At AR ikke holder superliga niveau er efter min mening klart.

Forsvaret lukker måske færre mål ind, men det skyldes ikke AR.

Jeg har en del kammerater, som er fan af andre klubber end FCM. Når snakken går opå målmænd i superligaen, så er det enstemmigt, at AR er superligaens ringste målmand.

Jeg synes, det siger en del om mandens niveau, når fan af andre klubber også betragter ham som værende under niveau.

At forsvare AR er i orden, men tag lige skyklapperne af og se hvordan man står på mål.

I kampen mod FCK noterede jeg mig en del fejl, som han begik:

- dels er hans udspark helt i skoven

- han bokser skud ud i feltet, som enten skal holdes elller sendes ud over sidelinien

- han flyver rundt i feltet og virker meget usikker

- begår eksempelvis et meget klodset straffespark

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Vel også meget belejligt, at tage hans absolut ringeste kamp ud af 13 i dette forår ?
Kun i kampene mod FCK og FCN har Anders stået skidt, mens han i de resterende kampe har holdt et, i mine øjne, højt niveau.
Hvem husker kampen i Odense, hvor Anders plukker et par meget nærgående forsøg fra Junior ? Kampen i Haderslev, hvor kun 3-4 klasse-redninger holder SønderjyskE fra mål ? Og sådan kan man blive ved, men folk så dem vel ikke, da kampene ikke blev sendt på TV3 eller 3+...

Peter Ross

Takito

Indlæg af Takito »

og så kan vi gå tilbage til den påstand om at jeg ikke ser FCM spille :/ Jeg var både i Farum og se ham spille en halv skidt kamp med et par fejl. Men var også i Sønderjyske, hvor jeg så ham stå en klasse-kamp. Men der er vi vist kun en 20 stk der kan snakke med om den kamp.

Men så når i går i gang med at vurdere målmænd igen. Hvordan kan Horsens score 4 mål mod en KLASSE Keeper som Karim Zaza..? Hvordan kan Silkeborg vinde på udebane over FCK med den bedste Keeper Jesper Christiansen på mål..? For nu skal vi jo i gang med at vurdere enkelte kampe. Det er altid nemmest at kigge på de dårlige kampe, istedet for at rose folk når de laver noget godt

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Takito skrev:
-------------------------------------------------------

> Men så når i går i gang med at vurdere målmænd
> igen. Hvordan kan Horsens score 4 mål mod en
> KLASSE Keeper som Karim Zaza..? Hvordan kan
> Silkeborg vinde på udebane over FCK med den bedste
> Keeper Jesper Christiansen på mål..? For nu skal
> vi jo i gang med at vurdere enkelte kampe. Det er
> altid nemmest at kigge på de dårlige kampe,
> istedet for at rose folk når de laver noget godt

Og så kan man tage snakken om, at det tit er sådan, at når folk først har set sig "sur" på en af spillerne, så "leder" de kun efter fejlene, og kan ikke se de gode ting, som de præsterer...

For nogle få år siden havde vi den samme diskussion om Daugaard, nu er han en af vores største helte i manges øjne - HVORFOR ?- Jo han HAR forbedret sig

Farlige Frank har været "helt ude i tovene" og burde "smides ud", men lur mig om han ikke har fået lidt af sin kredit tilbage efter hans seneste scoringer, og når han banker kasser ind på stribe i den nye sæson, så er alt glemt

Jeg synes at FCK, Brøndby, OB, Viborg,AaB har dygtige målmænd - resten synes jeg ikke udemærker sig specielt meget mere end Anders Rasmussen....

Og JO jeg er også træt af at der vitterligt er "udfald" en gang imellem, og han stadig savner noget i de pressede tilbagelægninger, og at hans udspark af og til er ret pinlige
MEN jeg HAR også set forbedringerne i dette forår, og ledelse og trænerteam mv må jo have vurderet, at han godt kan blive bedre, siden de har forlænget med ham

Og så tror jeg iøvrigt, at de "venter" på at vores egne unge,talentfulde målmænd lige når de sidste trin opad stigen !

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

At han har holdt højt niveau i resten holder altså ikke, tag bare den sidste hjemmekamp mod Aab, der var hans udspark så dårlige at folk klappen, når de ikke røg ud over sidelinjen.

Men lad os nu støtte Anders istedet for at finde alle hans fejl, vi skal også huske på at vi stadig har Ola og Heinze, netop Heinze udtaler jo også at han regner med mere spilletid, så måske er han snart vores nye første målmand, og så har vi jo en god anden keeper i Anders/Ola.

Besvar