Sommerfodbold og andre sure opstød...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Harder

Sommerfodbold og andre sure opstød...

Indlæg af Harder »

Fy for satan siger jeg bare, jeg er netop kommet hjem efter endnu en kamp på fortet og sidder med en forbandet ringe smag i munden. Hvordan kan fuldtids profesionelle atleter, der ofte tjener en gage i direktørstørrelsen formå ikke at kunne sætte sig op til en superligakamp hvor der er min. 6000 tilskuere på lægterne?

Hvordan kan man vise en så opgivende attitude og total mangel på fightervilje igennem 90. minutter? Forsvaret sejlede rundt i hele kampen, den mest groteske situation ved AaB's 3-0 scoring hvor Daniel Hoch (tror det var navnet) får lov til på en fuldstændig grotesk og nonchalant måde at drible rundt med hele vores midterforsvar uden der er en eneste spiller der bare så meget som prøver at tage bolden fra ham. Det er fuldstændig utilgiveligt!

Men sommerfodbolden hærger åbenbart ikke kun på banen, for gud hvilken gang var stemningen på tribunerne yderst fesen og uden gejst. Jeg kan forstå at folk blivet slået ud af en scoring efter 10. min, men så må man fandme hanke op i sig selv og råbe videre, det hjælper sku ikke noget at stille sig med armene over kors de resterende 80 min og håbe på ens medfans råber "heltene" til sejr. Der må og skal gøres noget for at få de popsmarte sms'ende teenagere og ligeglade kærestepar væk fra den midterste del af nordea, det er totalt ødelæggende for stemningen når halvdelen har mere travlt med at holde øje med deres mobiltelefon end med kampen.

Hvis den samme indstilling viser sig til derbyet næste søndag mod VFF, går jeg fuldstændig amok, det gælder både spillere og tilskuere, der er fandme ikke noget med at give op eller slå ud med armene, den skal have fuld gas hele kampen både på lægterne og banen, hvis ikke man er klar på det, så bliv forhelvede væk!

Det var så weekendens sureste opstød, sikkert til ingen nytte med hvad fanden, galden skal ud på et eller andet tidspunkt.

/Harder - Frustreret og fanatisk '06!
Senest rettet af Harder 9. maj 2006, 08:38, rettet i alt 1 gang.

Chap - FCM4EVER

Re: Sommerfodbold og andre sure opstød...

Indlæg af Chap - FCM4EVER »

Er ikke engang sur, for det er sq noget man ofte har været udsat for í denne sæson.

Thomas Lund

Re: ASA?

Indlæg af Thomas Lund »

Hvad der skete på banen idag vil jeg ikke kommentere, for jeg mener at præstationen taler for sig selv. Jeg har meget svært ved at forstå at man som spiller ikke kan finde ud af at kæmpe røven ud af bukserne, hver eneste gang man sætter fødderne på græsset, men måske skulle BW invitere hele spillertruppen ned til en "peptalk" i vores lounge, før kampen hvor vi skærer ud i pap hvor vigtigt det er at de giver de 110 %?

Ang. teenagernes indtog på Nordea må jeg give dig ret. Det ser ud til at vi bør samarbejde med FCM om at få indført et All Singing Area, men er det det folk ønsker sig?

Lund

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Ja for pokker.... Kom så med en ASA...

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Harder skrev:
-------------------------------------------------------
> Fy for satan siger jeg bare, jeg er netop kommet
> hjem efter endnu en kamp på fortet og sidder med
> en forbandet ringe smag i munden. Hvordan kan
> fuldtids profesionelle atleter, der ofte tjener en
> gage i direktørstørrelsen formå ikke at kunne
> sætte sig op til en superligakamp hvor der er min.
> 6000 tilskuere på lægterne?

Fordi de er en samling lejesvende, der åbenbart tænker mere på deres ferietur til syden, end at slutte ordentligt af foran hjemmepublikummet, som har støttet dem, på trods af ekstremt mange elendige kampe på hjemmebane. Vi har for første gang nogensinde, præsteret at ende med flere nederlag end sejre på hjemmebane, og tilmed med negativ målscore, hvor vi har lukket 22 mål ind, og scoret imponerende 20 mål i 17 kampe... Jeg så kraftedeme mere fightervilje, da vi spillede hyggebold foran SAS Arena i fredags !

> Hvordan kan man vise en så opgivende attitude og
> total mangel på fightervilje igennem 90.
> minutter? Forsvaret sejlede rundt i hele kampen,
> den mest groteske situation ved AaB's 3-0 scoring
> hvor Daniel Hoch (tror det var navnet) får lov til
> på en fuldstændig grotesk og nonchalant måde at
> drible rundt med hele vores midterforsvar uden der
> er en eneste spiller der bare så meget som prøver
> at tage bolden fra ham. Det er fuldstændig
> utilgiveligt!

De skulle nødigt slå sig ? Man er jo ikke så pæn ved pool-kanten med armen i gips ?
Oveni den pinlige indsats på banen, så er det fandme også pinligt, at kun 2 spillere (Jesper Mikkelsen og Dennis Sørensen) tager sig tid til, at bruge bare et par minutter på at takke for opbakningen gennem sæsonen. Men nej, tak for lort ! Vi er der i næste sæson, er I ?

> Men sommerfodbolden hærger åbenbart ikke kun på
> banen, for gud hvilken gang var stemningen på
> tribunerne yderst fesen og uden gejst. Jeg kan
> forstå at folk blivet slået ud af en scoring efter
> 10. min, men så må man fandme hanke op i sig selv
> og råbe videre, det hjælper sku ikke noget at
> stille sig med armene over kors de resterende 80
> min og håbe på ens medfans råber "heltene" til
> sejr. Der må og skal gøres noget for at få de
> popsmarte sms'ende teenagere og ligeglade
> kærestepar væk fra den midterste del af nordea,
> det er totalt ødelæggende for stemningen når
> halvdelen har mere travlt med at holde øje med
> deres mobiltelefon end med kampen.

Folk skal til at spænde sig an. Det er bestemt ikke første gang i foråret, hvor stemningen har suttet fælt, men folk vil åbenbart ikke støtte spillerne, når de endnu en gang kommer bagud.

> Hvis den samme indstilling viser sig til derbyet
> næste søndag mod VFF, går jeg fuldstændig amok,
> det gælder både spillere og tilskuere, der er
> fandme ikke noget med at give op eller slå ud med
> armene, den skal have fuld gas hele kampen både på
> lægterne og banen, hvis ikke man er klar på det,
> så bliv forhelvede væk!

Præcis.
Hvis ikke folk vil støtte 100 % på søndag, så stil jer ud i siderne. Det hjælper ikke, I står midt i klumpen af aktive, bare fordi I gerne vil mærke stemningen, men ikke selv yde. Det dræber stemningen, og det må absolut ikke ske på søndag, uanset spillet på banen.

Peter Ross

Xort

Indlæg af Xort »

Nu skulle jeg desværre selv gå tidligere idag.. af den grund havde jeg stilt mig bagerst, lige til venstre for opgangen.. stod mellem nogle unge drenge.. og et kæreste par.. og på trods af det hørte jeg sang.. og forsøgte da også selv at synge med...
men ja.. da vi var bagude var der stille der ude.. og jeg selv.. og skal da være den første til at beklage..

Hmm men den med at sms'e kan jeg sku ikke forstå!! det er ikke i orden at sms'e når vi er bagude?? men kan nu selv huske sidste års afslutningskamp mod netop Aab.. hvilken stemning der blev da en af vores kammerater fik en sms om at herfølge var foran.. hmm nå så er det sku pludseligt i orden..?
Er sku sur over at det åbenbart ikke er tilladt at være almindelig fan.. jeg er sku ikke fanatisk på nogen måde.. men kan godt lide at synge med og klappe med.. !

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Harder (og jeg) er ikke ude efter folk, som står ude i siderne.
Problemet er, når folk stiller sig i midten, og ikke vil bidrage til stemningen, fordi deres telefon åbenbart er vigtigere (hvorfor egentlig betale 60 kr. for at stå på et stadion og sende SMS'er, i stedet for at klare det hjemmefra ?).

Midten af Nordea er der hvor stemningen skabes, og så hjælper det ikke, at halvdelen ingen interesse har i at skabe stemning. Der er masser af plads i siderne, også selvom man gerne vil stå mellem opgangene, man behøver bare ikke placere sig på bagerste række midtfor, hvis kun man vil sende SMS'er og kigge efter det andet køn, når man nu lige er kommet i puberteten.

Peter Ross

Glen

Indlæg af Glen »

Når jeg går til fodbold er jeg så optaget af kampen på banen at jeg slet ikke ligger mærke til om folke sms´er taler i mobil eller lign. Jeg bruger alt mit krudt på at synge :o)

Hvorfor stå og kikke efter irriterende teenager når der bliver spillet bold :o)

Xort

Indlæg af Xort »

okay.. så er i tilgivet.. forstod det på en anden måde..
men nej vil give dig ret i at midterstykket er "reseveret" til det syngende publikum... hvad endten der hedder Peter Ross eller søren "12 år";) ikke sandt?

bruno

Indlæg af bruno »

Jeg så at i Brøndby på faxe, havde de fået lavet T-shots med den provokerende tekst syng eller skrid ! Og der er hvis ikke nogle her der ikke kan værre lidt imponeret af, hvad de kan yde på lægterne.
Det kunne måske værre en ide til at gør opmærksom på at man gerne må yde noget til opbakningen, hvis der var nogle der bar sådan en.
Det er virklig sådan der bliver kigget underlig på en hvis man stå og synger ude i siderne, for det prøvede jeg forrig gang, hvor vi mødte brønby, jeg var nede på side linjen og hjælp til med tifo og kom sendt op på nordea og var nød til at stå ude i siden hvor der kun var plads...

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

bruno skrev:

> Det er virklig sådan der bliver kigget underlig på
> en hvis man stå og synger ude i siderne, for det
> prøvede jeg forrig gang, hvor vi mødte brønby, jeg
> var nede på side linjen og hjælp til med tifo og
> kom sendt op på nordea og var nød til at stå ude i
> siden hvor der kun var plads...

- Ja det kan jeg godt huske, folk stirrede på os som var vi en flok evnesvage (hvilket så osse delvist er rigtigt)

Keep the faith
Smørtyven - Syng eller skrid!

Besvar