Underlig tidspunkt for fyring af Morten Bruun
-
jj
Underlig tidspunkt for fyring af Morten Bruun
Se nedenstående link:
http://www.sportenkort.com/nyheder.asp?nyheder_id=47917
Tidspunktet virker underligt, hvorfor ikke bare vente til sæsonen var forbi. Tre kampe og så i ro og mag få fundet en anden træner.
Kunne have forstået det for en fire eller runder siden, hvor det stadig var realistisk at redde sig.
Senest rettet af jj 3. maj 2006, 22:29, rettet i alt 1 gang.
-
Kim
Re: Underlig tidspunkt for fyring af Morten Bruun
Vel egentlig ganske fornuftigt, hvis spillertruppen ikke har tillid til træneren.. så er det jo bare med at komme af med ham... Er P. Sand i øvrigt ikke stadig assistent-træner.. han kan vel tage over...
Her i øvrigt den officielle udtalelse..
http://www.soenderjyske.dk/page.asp?obj ... 709&zcs=11
BW #456
Her i øvrigt den officielle udtalelse..
http://www.soenderjyske.dk/page.asp?obj ... 709&zcs=11
BW #456
-
Kent
Ja, den kemi må være særdeles dårlig, når man ikke kan vente 14 dage på at sæsonen er ovre. Det må være noget af en bet for Morten Bruun, men ret beset, så har han heller ikke formået at lave noget, der bare ligner resultater. De har vel ikke vundet mere end 2-3 kampe med ham ved roret.
-
YahooSeeker [Bot]
Personligt synes jeg det er noget rod at en spillertrup kan få fyret en træner. Hvis der ikke er rene linjer så kan en træner ikke fungere. Fyringer må alene være ledelsens ansvar, og det tyder på rod på de indre linjer at spillertruppen bruges som undskyldning.
Nogen gange burde en træner bare smide en spiller ud af truppen for at få motiveret resten ordenligt hvis man er i en krise situation.
Nogen gange burde en træner bare smide en spiller ud af truppen for at få motiveret resten ordenligt hvis man er i en krise situation.
-
Møller
Der går nok ikke længe inden Johnny Petersen får nyt job.... Bare et gæt!
Møller
Møller
-
Kim
Gad vide om han vil med ned i 1. division... måske bør man spørge om han har et valg...
BW #456
BW #456
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg ville lige nævne at jeg ikke er alene i min vurdering af situationen.
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 142155.htm
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 142155.htm
-
Martin
Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ville lige nævne at jeg ikke er alene i min
> vurdering af situationen.
>
>
> "Hvad fremtiden angår, er det din opgave ikke at
> forudse den, men at gøre den mulig." - Antoine de
> Saint-Exupéry.
Nej... Jeg er faktisk enig, mener at spillerne i OB fik Troels ud på samme måde som i Sønderjyske - der fik Troels det så bare at vide inden det skete... Mener som udefra stående, at Morten fik det bedste ud af Sønderjyske udfra den betragtning, at han først skulle lære det hele at kende mv., det er svært at overtage et hold i nedrykningsfare... Og igennem hele forløbet har han været realistisk osv. så jeg synes de har taget en forkert beslutning... Det er vel ikke første gang "Gaxe" har været ude med riven
"jeg har ingen belæg for dette, synes bare det er besynderligt det samme skete i OB...
Spillerne behøver ikke blive spurgt om de har haft en god week - de skal præstere ligesom alle andre...
> Jeg ville lige nævne at jeg ikke er alene i min
> vurdering af situationen.
>
>
> "Hvad fremtiden angår, er det din opgave ikke at
> forudse den, men at gøre den mulig." - Antoine de
> Saint-Exupéry.
Nej... Jeg er faktisk enig, mener at spillerne i OB fik Troels ud på samme måde som i Sønderjyske - der fik Troels det så bare at vide inden det skete... Mener som udefra stående, at Morten fik det bedste ud af Sønderjyske udfra den betragtning, at han først skulle lære det hele at kende mv., det er svært at overtage et hold i nedrykningsfare... Og igennem hele forløbet har han været realistisk osv. så jeg synes de har taget en forkert beslutning... Det er vel ikke første gang "Gaxe" har været ude med riven
Spillerne behøver ikke blive spurgt om de har haft en god week - de skal præstere ligesom alle andre...
-
Kent
Nu er TB vel heller ikke den mest neutrale støtte at have i denne sag. Både i FCM og OB er han røget ud grundet lignende problemer. Så det er vel meget naturligt at han mener det er en fejl at fyre MB.
TB (og også MB) giver åbenlyst udtryk for en gammeldags ledelsesstil, der efter min bedste overbevisning er forkert. Det kan godt være at der er en indgroet tradition for kæft-trit-og retning ledelse i fodboldverdenen, men det gør den ikke rigtig. Mandskabspleje og coachningen af den enkelte spiller er vigtige ingredienser i at skabe et slagkraftigt hold. Hvis spillere, der ikke spiller er utilfredse, så har træneren ikke gjort det godt nok, for så har han ikke forklaret dem hvorfor de ikke spiller, og hvad de skal gøre for at komme til at spille. Det er fair nok at spillerene er skuffede, men utilfredse skal de ikke være.
Kent
TB (og også MB) giver åbenlyst udtryk for en gammeldags ledelsesstil, der efter min bedste overbevisning er forkert. Det kan godt være at der er en indgroet tradition for kæft-trit-og retning ledelse i fodboldverdenen, men det gør den ikke rigtig. Mandskabspleje og coachningen af den enkelte spiller er vigtige ingredienser i at skabe et slagkraftigt hold. Hvis spillere, der ikke spiller er utilfredse, så har træneren ikke gjort det godt nok, for så har han ikke forklaret dem hvorfor de ikke spiller, og hvad de skal gøre for at komme til at spille. Det er fair nok at spillerene er skuffede, men utilfredse skal de ikke være.
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Kent skrev:
> Nu er TB vel heller ikke den mest neutrale støtte
> at have i denne sag. Både i FCM og OB er han røget
> ud grundet lignende problemer. Så det er vel meget
> naturligt at han mener det er en fejl at fyre MB.
>
> TB (og også MB) giver åbenlyst udtryk for en
> gammeldags ledelsesstil, der efter min bedste
> overbevisning er forkert. Det kan godt være at der
> er en indgroet tradition for kæft-trit-og retning
> ledelse i fodboldverdenen, men det gør den ikke
> rigtig. Mandskabspleje og coachningen af den
> enkelte spiller er vigtige ingredienser i at skabe
> et slagkraftigt hold. Hvis spillere, der ikke
> spiller er utilfredse, så har træneren ikke gjort
> det godt nok, for så har han ikke forklaret dem
> hvorfor de ikke spiller, og hvad de skal gøre for
> at komme til at spille. Det er fair nok at
> spillerene er skuffede, men utilfredse skal de
> ikke være.
>
> Kent
Hverken i OB eller FCM var det spillerene der fyrede træneren, det her er jo ren tegneserie.
> Nu er TB vel heller ikke den mest neutrale støtte
> at have i denne sag. Både i FCM og OB er han røget
> ud grundet lignende problemer. Så det er vel meget
> naturligt at han mener det er en fejl at fyre MB.
>
> TB (og også MB) giver åbenlyst udtryk for en
> gammeldags ledelsesstil, der efter min bedste
> overbevisning er forkert. Det kan godt være at der
> er en indgroet tradition for kæft-trit-og retning
> ledelse i fodboldverdenen, men det gør den ikke
> rigtig. Mandskabspleje og coachningen af den
> enkelte spiller er vigtige ingredienser i at skabe
> et slagkraftigt hold. Hvis spillere, der ikke
> spiller er utilfredse, så har træneren ikke gjort
> det godt nok, for så har han ikke forklaret dem
> hvorfor de ikke spiller, og hvad de skal gøre for
> at komme til at spille. Det er fair nok at
> spillerene er skuffede, men utilfredse skal de
> ikke være.
>
> Kent
Hverken i OB eller FCM var det spillerene der fyrede træneren, det her er jo ren tegneserie.
-
Kent
Hekler skrev:
>
> Hverken i OB eller FCM var det spillerene der
> fyrede træneren, det her er jo ren tegneserie.
>
Det var det heller ikke i SE - det var bestyrelsen
Både i FCM og OB blev TB fyret med den begrundelse at tilliden var væk mellem spillertruppen og ham. Nøjagtig den samme begrundelse som MB blev fyret med.
Jeg aner ikke om spillertruppen på noget tidspunkt har gjort samlet front mod TB i FCM, men så vidt jeg husker, så skete det på et tidspunkt i OB (hvorefter Kim B. valgte at forlænge kontrakten med TB).
Kent
>
> Hverken i OB eller FCM var det spillerene der
> fyrede træneren, det her er jo ren tegneserie.
>
Det var det heller ikke i SE - det var bestyrelsen
Både i FCM og OB blev TB fyret med den begrundelse at tilliden var væk mellem spillertruppen og ham. Nøjagtig den samme begrundelse som MB blev fyret med.
Jeg aner ikke om spillertruppen på noget tidspunkt har gjort samlet front mod TB i FCM, men så vidt jeg husker, så skete det på et tidspunkt i OB (hvorefter Kim B. valgte at forlænge kontrakten med TB).
Kent