Girokortene på vej (et indlæg med indhold...tag den Poulsgaard)
-
Thomas Lund
Re: Girokortene på vej (et indlæg med indhold...tag den Poulsgaard)
Tja nu skal jeg jo ikke være forudindtaget men nu kender jeg dig jo lidt Hoffmann. Har du rent faktisk skrevet det rigtige antal nuller, som, så vidt jeg husker, er 10 styk hvis dit medlemsnummer har 4 cifre og er resten af tallene også indskrevet korrekt?.
Lund
Lund
-
YahooSeeker [Bot]
nullerne plejer jeg aldrig og taste ind.. Men det er da et forsøg værd..
Den indtastede Betalings ID er ikke korrekt.
Det vil den sgu ikke, efter mit medlemsnummer er der et 1 tal. men det skal måske være der??
P.S. det hjælper heller at fjerne 1 tallet..
Den indtastede Betalings ID er ikke korrekt.
Det vil den sgu ikke, efter mit medlemsnummer er der et 1 tal. men det skal måske være der??
P.S. det hjælper heller at fjerne 1 tallet..
-
E!
Re: Girokortene på vej [Svar til Klauzito]
Jean / BW# 1238 skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ja, hvis det er samtlige måske 1.200 girokort der
> er underfrankeret, så bliver det dyrt. Så vidt jeg
> ved koster det 25 øre + 20,00 kr. i strafgebyr.
>
> Altså 1.200 x 20,25 = 20.250 kroner.
>
> Men så galt er det forhåbentligt ikke. Så skal BW
> nok ha' gang i en afdragsordning med Post
> Danmark...
>
Hvis de alle er sendt på en gang, kan man nøjes med at betale "bøden" på de 20 kr samt den manglende porto,
hvis man kommer med alle opkrævningerne samlet.
(I det tilfælde at fejlen ikke er opdaget i Herning, men ude på de forskellige posthuse)
>
> Ja, hvis det er samtlige måske 1.200 girokort der
> er underfrankeret, så bliver det dyrt. Så vidt jeg
> ved koster det 25 øre + 20,00 kr. i strafgebyr.
>
> Altså 1.200 x 20,25 = 20.250 kroner.
>
> Men så galt er det forhåbentligt ikke. Så skal BW
> nok ha' gang i en afdragsordning med Post
> Danmark...
>
Hvis de alle er sendt på en gang, kan man nøjes med at betale "bøden" på de 20 kr samt den manglende porto,
hvis man kommer med alle opkrævningerne samlet.
(I det tilfælde at fejlen ikke er opdaget i Herning, men ude på de forskellige posthuse)
-
Thomas Lund
Att: E!
Ja det håber jeg er tilfældet. Jeg har selvfølgelig kontaktet FCM så nu må vi se hvad der sker.
Vedr. Hoffmanns problemer så kunne jeg da godt tænke mig at vide om der er andre der har samme problemer med homebanking og også om hvilken bank de benytter (og hvilken en Hoffmann benytter.)
Lund
Ja det håber jeg er tilfældet. Jeg har selvfølgelig kontaktet FCM så nu må vi se hvad der sker.
Vedr. Hoffmanns problemer så kunne jeg da godt tænke mig at vide om der er andre der har samme problemer med homebanking og også om hvilken bank de benytter (og hvilken en Hoffmann benytter.)
Lund
-
YahooSeeker [Bot]
jyske netbank.. Jeg betalte 3 andre regninger idag uden problemer..
-
Jean / BW# 1238
Re: Girokortene på vej [Svar til E!]
E! skrev:
> Hvis de alle er sendt på en gang, kan man nøjes
> med at betale "bøden" på de 20 kr samt den
> manglende porto,
> hvis man kommer med alle opkrævningerne samlet.
> (I det tilfælde at fejlen ikke er opdaget i
> Herning, men ude på de forskellige posthuse)
Jamen, når der er påstemplet:
Porto berigtiget
Vestjyllands Postcenter
21 JAN 2005
Portokontrollen
... på brevene, så er det vel i Herning fejlen er opdaget? Postcenteret ligger i Herning.
Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238
> Hvis de alle er sendt på en gang, kan man nøjes
> med at betale "bøden" på de 20 kr samt den
> manglende porto,
> hvis man kommer med alle opkrævningerne samlet.
> (I det tilfælde at fejlen ikke er opdaget i
> Herning, men ude på de forskellige posthuse)
Jamen, når der er påstemplet:
Porto berigtiget
Vestjyllands Postcenter
21 JAN 2005
Portokontrollen
... på brevene, så er det vel i Herning fejlen er opdaget? Postcenteret ligger i Herning.
Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238
-
E!
Re: Girokortene på vej [Svar fra E!]
Jean / BW# 1238 skrev:
>
> Jamen, når der er påstemplet:
>
> Porto berigtiget
> Vestjyllands Postcenter
> 21 JAN 2005
> Portokontrollen
>
> ... på brevene, så er det vel i Herning fejlen er
> opdaget? Postcenteret ligger i Herning.
>
> Red is for the Blood in me, Black is for
> Eternity!
> Mvh Jean / BW# 1238
>
Det har du selvfølgelig ret i, men nogle breve kan være "smuttet igennem" i Herning, og så først opdaget på det lokale posthus. - det har jeg ihvertifald prøvet.
Dengang kom der en opkrævning på 1x bøde og 17x manglende porto fra Herning, samt 12 oprævninger på 1x bøde og 1x manglende porto fra div andre posthuse/sorteringssteder, men da jeg kom med dem samlet skulle jeg kun betale 1x bøde og 29x manglende porto.
E! / Links, hvor længe skal de ha' i ovnen ;o)
>
> Jamen, når der er påstemplet:
>
> Porto berigtiget
> Vestjyllands Postcenter
> 21 JAN 2005
> Portokontrollen
>
> ... på brevene, så er det vel i Herning fejlen er
> opdaget? Postcenteret ligger i Herning.
>
> Red is for the Blood in me, Black is for
> Eternity!
> Mvh Jean / BW# 1238
>
Det har du selvfølgelig ret i, men nogle breve kan være "smuttet igennem" i Herning, og så først opdaget på det lokale posthus. - det har jeg ihvertifald prøvet.
Dengang kom der en opkrævning på 1x bøde og 17x manglende porto fra Herning, samt 12 oprævninger på 1x bøde og 1x manglende porto fra div andre posthuse/sorteringssteder, men da jeg kom med dem samlet skulle jeg kun betale 1x bøde og 29x manglende porto.
E! / Links, hvor længe skal de ha' i ovnen ;o)
-
Poulsgaard
PBS problemer ATT: Flødenæbet
1) Hvordan har du tilmeldt dig betaling via PBS?
2) Har du set aftalen på din opgørelse ?
3) I Givet fald, hvad er dit aftale nr?
4) Hvad er dit BW medlemsnr ?
-
Poulsgaard
Re: PBS problemer ATT: Hoffmann
Snakker vi om at betale Girokortet eller tilmelde PBS ?
Det er ikke det samme !!!
Når du betaler Girokortet skal du bruge de oplysninger der står i "OCR" linien nederst på girokortet, og her er korrekt et ciffer efter dit medlemsnr (det er et checkciffer så det variere fra medlem til medlem).
Hvis du skal tilmelde til PBS: skal du bruge de oplysninger det står til venstre på girokortet. Kreditornr, deitor gr og medlemsnummer (her er det ingen checkciffer).
@Alle: BEMÆRK: man har ikke betalt sit kontingent fordi man tilmelder sig PBS, man skal fortsat betale girokortet indtil aftalen fremgår af opgørelsen fra PBS.
@Hoffmann: vi havde i starten nogle problemer med Homebank fra den Jyske bank. Men det er efterhånden 2 år siden og vi har i dag mange tilmeldte fra Jyske bank.
Hvis der er flere spørgsmål skal i bare smide dem her i tråden, så kan tråden fungere som en FAQ indtil videre.
Poulsgaard
Det er ikke det samme !!!
Når du betaler Girokortet skal du bruge de oplysninger der står i "OCR" linien nederst på girokortet, og her er korrekt et ciffer efter dit medlemsnr (det er et checkciffer så det variere fra medlem til medlem).
Hvis du skal tilmelde til PBS: skal du bruge de oplysninger det står til venstre på girokortet. Kreditornr, deitor gr og medlemsnummer (her er det ingen checkciffer).
@Alle: BEMÆRK: man har ikke betalt sit kontingent fordi man tilmelder sig PBS, man skal fortsat betale girokortet indtil aftalen fremgår af opgørelsen fra PBS.
@Hoffmann: vi havde i starten nogle problemer med Homebank fra den Jyske bank. Men det er efterhånden 2 år siden og vi har i dag mange tilmeldte fra Jyske bank.
Hvis der er flere spørgsmål skal i bare smide dem her i tråden, så kan tråden fungere som en FAQ indtil videre.
Poulsgaard
-
flødenæbet
Re: PBS problemer ATT: Flødenæbet
Poulsgaard skrev:
> >
> 1) Hvordan har du tilmeldt dig betaling via PBS?
Da jeg sidste gang betalte kortet, gav jeg samtidig tilladelse til, at beløbet fremover trækkes via pbs
> 2) Har du set aftalen på din opgørelse ?
Formentligt, men eftersom det er 1 år siden, kniber det lidt med at huske det.
> 3) I Givet fald, hvad er dit aftale nr?
Det må jo så stå lidt hen i det uvisse.
> 4) Hvad er dit BW medlemsnr ?
816
>
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 24/01
> 08:28 af Poulsgaard.
> >
> 1) Hvordan har du tilmeldt dig betaling via PBS?
Da jeg sidste gang betalte kortet, gav jeg samtidig tilladelse til, at beløbet fremover trækkes via pbs
> 3) I Givet fald, hvad er dit aftale nr?
Det må jo så stå lidt hen i det uvisse.
> 4) Hvad er dit BW medlemsnr ?
816
>
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 24/01
> 08:28 af Poulsgaard.
-
Poulsgaard
Re: PBS problemer ATT: Flødenæbet
Ja så må du sandelig i gemmern efter din opgørelse, alternativt din homebank, eller IRL Bank.
Jeg kan ikke se at du skulle være tilmeldt, så jeg skal virkelig bruge et aftalenr for at vi kan komme videre.

Poulsgaard
Ja så må du sandelig i gemmern efter din opgørelse, alternativt din homebank, eller IRL Bank.
Jeg kan ikke se at du skulle være tilmeldt, så jeg skal virkelig bruge et aftalenr for at vi kan komme videre.
Poulsgaard
-
Anni
Re: PBS problemer
Min homebank (Dansk Bank) vil ikke godtage, at jeg tilmelder den til PBS. Den siger, at girokortet ikke kan bruges til tilmelding til PBS.
Og jeg har slet ikke modtaget girokortet endnu, men håber da det kommer inden deadline, så jeg kan få betalt.
Anni
Og jeg har slet ikke modtaget girokortet endnu, men håber da det kommer inden deadline, så jeg kan få betalt.
Anni
-
Poulsgaard
@Anni: Hvordan kan du tilmelde et girokort du ikke har modtaget ???
Hvilke oplysninger prøver du at taste ind ?
Poulsgaard
Hvilke oplysninger prøver du at taste ind ?
Poulsgaard
-
Anni
Sorry den kunne godt misforståes,kan jeg se, det var da jeg fik girokortet til 2004
)
Når jeg gennemfører en betaling er der et sted, jeg skal sætte en markering, og så skulle jeg kunne tilmelde mig til PBS. Men den vil ikke godkende det. Den siger, noget i stil med, at den slags girokort, jeg bruger her, kan ikke bruges til tilmelding til PBS. (jeg er ikke hjemme nu, så jeg kan ikke efterprøve det lige nu).
Det er faktisk kun BW's girokort, og El selskabets girokort, jeg ikke kan tilmelde gennem homebank, alle mulige andre "flyver" ind med det samme og tømmer min fattige konto
(
Anni
Når jeg gennemfører en betaling er der et sted, jeg skal sætte en markering, og så skulle jeg kunne tilmelde mig til PBS. Men den vil ikke godkende det. Den siger, noget i stil med, at den slags girokort, jeg bruger her, kan ikke bruges til tilmelding til PBS. (jeg er ikke hjemme nu, så jeg kan ikke efterprøve det lige nu).
Det er faktisk kun BW's girokort, og El selskabets girokort, jeg ikke kan tilmelde gennem homebank, alle mulige andre "flyver" ind med det samme og tømmer min fattige konto
Anni
-
Poulsgaard
Jeg har ikke selv Danske Bank men:
Er der andre der har Danske bank der kan hjælpe Anni.
Hvad nu, hvis du slet ikke vælger at indbetale girokortet. kan du så ikke lave en PBS tilmelding ??
Poulsgaard
Er der andre der har Danske bank der kan hjælpe Anni.
Hvad nu, hvis du slet ikke vælger at indbetale girokortet. kan du så ikke lave en PBS tilmelding ??
Poulsgaard