En hån ?
-
kopien
Re: En hån ?
Hvilket udover at pointere min åbenlyse fejl har hvad at gøre med sammenligningen mellem vores banner og nogle skal vi kalde det relativ syge inter fans som optræder voldeligt??
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg har ellers tænkt mig at tage ned til træning kl. 10 i morgen og tæve en 4-5 stykker bare sådan for hyggens skyld.
-
YahooSeeker [Bot]
Kent du er bare for langt ude!
-
Kent
Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Så langt ude, endnu ?
>
> Den dag vi tæsker spillerne, kommer aldrig. Det
> tror jeg godt, jeg tør love.
>
Det er vel sådan set også det jeg skriver:
> > Jeg er godt klar over at vi ikke er så langt
> > ude endnu - og nok heller aldrig kommer det
Men nu hvor jeg alligevel har ferie, kan jeg da godt skære det lidt mere ud i pap. Som jeg har skrevet i et anden indlæg i denne tråd http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,269 ... #msg-27021
så er jeg ikke specifikt ude efter bw-tifo eller banneret fra i søndags. Det handler om den fankultur, der er ved at udvikle sig i FCM.
Inter-eksemplet er ekstremt, men absolut ikke enestående. I dagens tipsblad er der et tema om højre-radikale/nynazistiske tilskuere i Tyskland. Bl.a. et eksempel med en afrikansk spiller, der blev nedgjort af egne fans, og overfaldet under en kamp, fordi han heilede hånligt til dem. Så kan du godt sige - "Ja, men sådan er det ikke her". Ikke desto mindre, så skal man ikke se længere end til modstanderen fra søndags, for at finde racistiske og højre-radikale fans. Det eneste spor af deres indlæg på nuværende tidspunkt er vist dette: http://www.sif4ever.dk//read.php?4,9921 - men hvis man har fulgt lidt med på det debatforum, så ved man at det faktisk er over en længere periode at der har været problemer.
Hvis vi kigger lidt mod nord, så husker vi vel alle hvad der skete med Frandsens have/hus efter hans skifte til os.
Så tingene er vel ikke så fremmede alligevel.
Vores egne fans - incl fam. Ross - har også været involveret i optøjer mellem fangrupper. Telefontrusler mod Fisker. Andre har på stadion smidt øl efter Daugaard. Andre nøjes med at synge hånlige sange (og var der ikke noget med nogle racistiske ytringer mod Pimpong i RL??).
Det kan godt være at det "bare" er en flok uintelligente 14-årige, der står bag de forskellige ting, men om et år er de måske en lidt større flok, året efter endnu flere osv.
Pointen er, at det er en glidebane. Hvor sætter vi grænsen?
Jeg vælger at prøve at gribe ind her, mens det stadig er muligt at gå i dialog, og prøve at påvirke. Så kan det godt være at nogen synes det er for tidligt, og at det er en overreaktion. Men jeg synes ikke jeg vil sídde med hænderne i skødet og stirre, mens fankulturen går den forkerte vej.
Så i den store sammenhæng, er banneret en lille ting, men for mig at se, skal det tages som en indikator på fankulturens udvikling.
Kent
> Så langt ude, endnu ?
>
> Den dag vi tæsker spillerne, kommer aldrig. Det
> tror jeg godt, jeg tør love.
>
Det er vel sådan set også det jeg skriver:
> > Jeg er godt klar over at vi ikke er så langt
> > ude endnu - og nok heller aldrig kommer det
Men nu hvor jeg alligevel har ferie, kan jeg da godt skære det lidt mere ud i pap. Som jeg har skrevet i et anden indlæg i denne tråd http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,269 ... #msg-27021
så er jeg ikke specifikt ude efter bw-tifo eller banneret fra i søndags. Det handler om den fankultur, der er ved at udvikle sig i FCM.
Inter-eksemplet er ekstremt, men absolut ikke enestående. I dagens tipsblad er der et tema om højre-radikale/nynazistiske tilskuere i Tyskland. Bl.a. et eksempel med en afrikansk spiller, der blev nedgjort af egne fans, og overfaldet under en kamp, fordi han heilede hånligt til dem. Så kan du godt sige - "Ja, men sådan er det ikke her". Ikke desto mindre, så skal man ikke se længere end til modstanderen fra søndags, for at finde racistiske og højre-radikale fans. Det eneste spor af deres indlæg på nuværende tidspunkt er vist dette: http://www.sif4ever.dk//read.php?4,9921 - men hvis man har fulgt lidt med på det debatforum, så ved man at det faktisk er over en længere periode at der har været problemer.
Hvis vi kigger lidt mod nord, så husker vi vel alle hvad der skete med Frandsens have/hus efter hans skifte til os.
Så tingene er vel ikke så fremmede alligevel.
Vores egne fans - incl fam. Ross - har også været involveret i optøjer mellem fangrupper. Telefontrusler mod Fisker. Andre har på stadion smidt øl efter Daugaard. Andre nøjes med at synge hånlige sange (og var der ikke noget med nogle racistiske ytringer mod Pimpong i RL??).
Det kan godt være at det "bare" er en flok uintelligente 14-årige, der står bag de forskellige ting, men om et år er de måske en lidt større flok, året efter endnu flere osv.
Pointen er, at det er en glidebane. Hvor sætter vi grænsen?
Jeg vælger at prøve at gribe ind her, mens det stadig er muligt at gå i dialog, og prøve at påvirke. Så kan det godt være at nogen synes det er for tidligt, og at det er en overreaktion. Men jeg synes ikke jeg vil sídde med hænderne i skødet og stirre, mens fankulturen går den forkerte vej.
Så i den store sammenhæng, er banneret en lille ting, men for mig at se, skal det tages som en indikator på fankulturens udvikling.
Kent
-
Kent
Uddyb! - Begrund!
Det er ikke hvad du mener, men hvorfor du mener det, der er interessant.
Er det ikke sådan du plejer at skrive Hekler?
Kent
Det er ikke hvad du mener, men hvorfor du mener det, der er interessant.
Er det ikke sådan du plejer at skrive Hekler?
Kent
-
Peter Ross
Kent skrev:
> Men
> jeg synes ikke jeg vil sídde med hænderne i skødet
> og stirre, mens fankulturen går den forkerte vej.
Er det ikke det du gør ?
Det hjælper ikke en hujende fis, at du sidder og skriver det herinde.
Der skal gerne handling bag ordene, inden man ser en forskel.
Peter Ross
> Men
> jeg synes ikke jeg vil sídde med hænderne i skødet
> og stirre, mens fankulturen går den forkerte vej.
Er det ikke det du gør ?
Det hjælper ikke en hujende fis, at du sidder og skriver det herinde.
Der skal gerne handling bag ordene, inden man ser en forskel.
Peter Ross
-
Kent
Hvorfor gør det ikke det?
Så vidt jeg kan se, så har jeg næsten hele tifo-gruppen i tale herinde. De hører min og andres holdninger til det de laver, og så går jeg da ud fra, at det i en eller anden grad indgår i deres overvejelser, næste gang de laver noget.
Desuden er folkene herinde vel kernefansene, så det er vel netop her, at en sådan diskussion om fankulturen skal tages. Så kan det være at jeg er i total undertal, og alle andre gerne vil have en anden udvikling end mig. Så er det vel fair nok - jeg hverken skal eller vil egenhændig bestemme hvordan fankulturen skal være. Men jeg vil gerne gøre min stemme hørt - og der er Ulvegraven vel det rette sted at gøre det.
Kent
Så vidt jeg kan se, så har jeg næsten hele tifo-gruppen i tale herinde. De hører min og andres holdninger til det de laver, og så går jeg da ud fra, at det i en eller anden grad indgår i deres overvejelser, næste gang de laver noget.
Desuden er folkene herinde vel kernefansene, så det er vel netop her, at en sådan diskussion om fankulturen skal tages. Så kan det være at jeg er i total undertal, og alle andre gerne vil have en anden udvikling end mig. Så er det vel fair nok - jeg hverken skal eller vil egenhændig bestemme hvordan fankulturen skal være. Men jeg vil gerne gøre min stemme hørt - og der er Ulvegraven vel det rette sted at gøre det.
Kent
-
Jacob2602
Du skal have ret til at have din holdning, og hvis vi alle havde den samme, ja så havde vi jo ikke noget debatforum...
-sagen med nynazister, om det så hedder Italien, Tyskland, eller Danmark, ja så har det jo ikke noget med fodbold at gøre, men ren politik. De har fundet et sted hvor de kan udtrykke deres holdnng, at det så ikke bliver stoppet, er jo så en helt anden sag... Tror altså ikke det er noget vi får at se i BW...
-sagen om Thomas Frandsen var da meget kedelig, men tror sgu ikke det var andet end drengestreger... Og i bund grund vel rimelig harmløst...
-de interne slåskampe, øl smidt efter Daugaard, truslerne mod Fisker osv bunder vel i en for stor indtagelse af netop øl, så det synes jeg heller ikke rigtigt vi kan bruge her - folk bliver jo nemmere frustrerede når de får noget at drikke, men mere er der vist ikke i det...
-Pimpong? Mener du da der blev buh´et af ham i Royal League? Tror ikke det havde noget med racisme at gøre, men det er vist meget normalt at man buh´er af spillere der har været en af de bedste, men nu spiller for et andet hold...
Det er rigtigt at vi skal have sat en grænse et sted, men jeg synes altså ikke vi har noget problem i BW/SAS-arena... Så at et lille uskyldigt banner og de andre ting der er nævnt, skulle blive første skridt på vejen mod at vi bliver hooligans og banker spillerne, ja det tvivler jeg altså meget stærkt på...
Hvis du vil opleve det vildeste, så tag en tur til Grækenland og se Olympiakos mod Phanatinaikos - det har jeg prøvet... Det er med 1000-vis af brækkede stolesæder smidt ind på banen, afbrænding af modstanderens flag så brændende stof drypper ned på andre tilskuere, politi der stormer tilskuerne og dernæst må flygte osv... Men der handler fodbold om liv og død - dertil er vi jo heldigvis heller ikke nået endnu...
Jacob
-sagen med nynazister, om det så hedder Italien, Tyskland, eller Danmark, ja så har det jo ikke noget med fodbold at gøre, men ren politik. De har fundet et sted hvor de kan udtrykke deres holdnng, at det så ikke bliver stoppet, er jo så en helt anden sag... Tror altså ikke det er noget vi får at se i BW...
-sagen om Thomas Frandsen var da meget kedelig, men tror sgu ikke det var andet end drengestreger... Og i bund grund vel rimelig harmløst...
-de interne slåskampe, øl smidt efter Daugaard, truslerne mod Fisker osv bunder vel i en for stor indtagelse af netop øl, så det synes jeg heller ikke rigtigt vi kan bruge her - folk bliver jo nemmere frustrerede når de får noget at drikke, men mere er der vist ikke i det...
-Pimpong? Mener du da der blev buh´et af ham i Royal League? Tror ikke det havde noget med racisme at gøre, men det er vist meget normalt at man buh´er af spillere der har været en af de bedste, men nu spiller for et andet hold...
Det er rigtigt at vi skal have sat en grænse et sted, men jeg synes altså ikke vi har noget problem i BW/SAS-arena... Så at et lille uskyldigt banner og de andre ting der er nævnt, skulle blive første skridt på vejen mod at vi bliver hooligans og banker spillerne, ja det tvivler jeg altså meget stærkt på...
Hvis du vil opleve det vildeste, så tag en tur til Grækenland og se Olympiakos mod Phanatinaikos - det har jeg prøvet... Det er med 1000-vis af brækkede stolesæder smidt ind på banen, afbrænding af modstanderens flag så brændende stof drypper ned på andre tilskuere, politi der stormer tilskuerne og dernæst må flygte osv... Men der handler fodbold om liv og død - dertil er vi jo heldigvis heller ikke nået endnu...
Jacob
-
YahooSeeker [Bot]
Kent skrev:
> Desuden er folkene herinde vel kernefansene, så
> det er vel netop her, at en sådan diskussion om
> fankulturen skal tages.
Tror du virkeligt det?
Så bliver du nok en del skuffet!
Tror du virkeligt det?
Så bliver du nok en del skuffet!
-
Altoriso
kunne jeg også gerne tænke mig at vide, Hekler !
Så vidt jeg kan regne ud ved at kigge på navnene, så er der rigtigt mange herinde, som også modsvarer dem, som jeg ser når der feks er kamp i Farum heller Herfølge og hvor det nu kræver lidt ekstra at komme til
Men definer endelig hvad DU mener ved kernefans
Så vidt jeg kan regne ud ved at kigge på navnene, så er der rigtigt mange herinde, som også modsvarer dem, som jeg ser når der feks er kamp i Farum heller Herfølge og hvor det nu kræver lidt ekstra at komme til
Men definer endelig hvad DU mener ved kernefans
-
Kent
Jacob2602 skrev:
> -sagen med nynazister, om det så hedder Italien,
> Tyskland, eller Danmark, ja så har det jo ikke
> noget med fodbold at gøre, men ren politik. De har
> fundet et sted hvor de kan udtrykke deres holdnng,
> at det så ikke bliver stoppet, er jo så en helt
> anden sag... Tror altså ikke det er noget vi får
> at se i BW...
Nej, det troede de vel heller ikke i Silkeborg, hvis du spurgte dem for 1 år siden.
> -sagen om Thomas Frandsen var da meget kedelig,
> men tror sgu ikke det var andet end
> drengestreger... Og i bund grund vel rimelig
> harmløst...
Jeg synes absolut ikke det harmløst at begå hærværk mod en spillers hjem.
> -de interne slåskampe, øl smidt efter Daugaard,
> truslerne mod Fisker osv bunder vel i en for stor
> indtagelse af netop øl, så det synes jeg heller
> ikke rigtigt vi kan bruge her - folk bliver jo
> nemmere frustrerede når de får noget at drikke,
> men mere er der vist ikke i det...
Igen, så affærdigerer du det som "drengestreger" - men hvor længe holder den undskyldning? - og burde man stadigvæk ikke gøre noget ved det?
Bare fordi man er fuld, er man da ikke undskyldt! - Du er stadig ansvarlig for din adfærd.
> -Pimpong? Mener du da der blev buh´et af ham i
> Royal League? Tror ikke det havde noget med
> racisme at gøre, men det er vist meget normalt at
> man buh´er af spillere der har været en af de
> bedste, men nu spiller for et andet hold...
Fint nok med mig, at der blev buh'et, men det var ikke det eneste, der skete:
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,259 ... #msg-26134
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,259 ... #msg-26135
> Det er rigtigt at vi skal have sat en grænse et
> sted, men jeg synes altså ikke vi har noget
> problem i BW/SAS-arena... Så at et lille uskyldigt
> banner og de andre ting der er nævnt, skulle blive
> første skridt på vejen mod at vi bliver hooligans
> og banker spillerne, ja det tvivler jeg altså
> meget stærkt på...
Hvad vil du så betragte som det første skridt? - det er ikke nok at komme med racistiske tilråb. Lave telefontrusler mod dommeren. Komme i slagsmål med modstanderfans. Hvad skal der til?? De 3 nævnte ting, er altså alle sammen strafbare!
For mig at se, så er der en masse tegn, der peger i den forkerte retning. Det bør der gøres noget ved. Det er lettere at stoppe det nu, end når det er groet fast som en del af fankulturen.
Kent
> -sagen med nynazister, om det så hedder Italien,
> Tyskland, eller Danmark, ja så har det jo ikke
> noget med fodbold at gøre, men ren politik. De har
> fundet et sted hvor de kan udtrykke deres holdnng,
> at det så ikke bliver stoppet, er jo så en helt
> anden sag... Tror altså ikke det er noget vi får
> at se i BW...
Nej, det troede de vel heller ikke i Silkeborg, hvis du spurgte dem for 1 år siden.
> -sagen om Thomas Frandsen var da meget kedelig,
> men tror sgu ikke det var andet end
> drengestreger... Og i bund grund vel rimelig
> harmløst...
Jeg synes absolut ikke det harmløst at begå hærværk mod en spillers hjem.
> -de interne slåskampe, øl smidt efter Daugaard,
> truslerne mod Fisker osv bunder vel i en for stor
> indtagelse af netop øl, så det synes jeg heller
> ikke rigtigt vi kan bruge her - folk bliver jo
> nemmere frustrerede når de får noget at drikke,
> men mere er der vist ikke i det...
Igen, så affærdigerer du det som "drengestreger" - men hvor længe holder den undskyldning? - og burde man stadigvæk ikke gøre noget ved det?
Bare fordi man er fuld, er man da ikke undskyldt! - Du er stadig ansvarlig for din adfærd.
> -Pimpong? Mener du da der blev buh´et af ham i
> Royal League? Tror ikke det havde noget med
> racisme at gøre, men det er vist meget normalt at
> man buh´er af spillere der har været en af de
> bedste, men nu spiller for et andet hold...
Fint nok med mig, at der blev buh'et, men det var ikke det eneste, der skete:
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,259 ... #msg-26134
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,259 ... #msg-26135
> Det er rigtigt at vi skal have sat en grænse et
> sted, men jeg synes altså ikke vi har noget
> problem i BW/SAS-arena... Så at et lille uskyldigt
> banner og de andre ting der er nævnt, skulle blive
> første skridt på vejen mod at vi bliver hooligans
> og banker spillerne, ja det tvivler jeg altså
> meget stærkt på...
Hvad vil du så betragte som det første skridt? - det er ikke nok at komme med racistiske tilråb. Lave telefontrusler mod dommeren. Komme i slagsmål med modstanderfans. Hvad skal der til?? De 3 nævnte ting, er altså alle sammen strafbare!
For mig at se, så er der en masse tegn, der peger i den forkerte retning. Det bør der gøres noget ved. Det er lettere at stoppe det nu, end når det er groet fast som en del af fankulturen.
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Altoriso skrev:
> kunne jeg også gerne tænke mig at vide, Hekler !
>
> Så vidt jeg kan regne ud ved at kigge på navnene,
> så er der rigtigt mange herinde, som også
> modsvarer dem, som jeg ser når der feks er kamp i
> Farum heller Herfølge og hvor det nu kræver lidt
> ekstra at komme til
>
> Men definer endelig hvad DU mener ved kernefans
>
Sammensætningen på graven har intet med tribunen at gøre, det ved du lige så godt som jeg. Det har intet at gøre med hvem som kommer til kampene, hverken ude eller hjemme, og det har intet at gøre med hvem der investere mest tid i klubben.
> kunne jeg også gerne tænke mig at vide, Hekler !
>
> Så vidt jeg kan regne ud ved at kigge på navnene,
> så er der rigtigt mange herinde, som også
> modsvarer dem, som jeg ser når der feks er kamp i
> Farum heller Herfølge og hvor det nu kræver lidt
> ekstra at komme til
>
> Men definer endelig hvad DU mener ved kernefans
>
Sammensætningen på graven har intet med tribunen at gøre, det ved du lige så godt som jeg. Det har intet at gøre med hvem som kommer til kampene, hverken ude eller hjemme, og det har intet at gøre med hvem der investere mest tid i klubben.
-
Kent
Der tror jeg sgu du tager fejl.
Der kommer naturligvis flere på tribunen, end der er på Graven, og der er en skævvridning ift alder.
Men jeg vil tro, at hvis det var muligt at skaffe en liste over de 50 personer, der har lavet flest indlæg her på Graven det sidste år (det er der måske en af moderatorerne, der kan), så vil størstedelen af dem, være folk der er meget på tribunen både ude og hjemme, samt laver meget frivillig arbejde for BW.
Desuden er her jo både repræsentanter fra bestyrelsen, bw-tifo samt andre betydningsfulde meningsdannere, så jeg kan ikke se noget bedre sted.
Kent
Der kommer naturligvis flere på tribunen, end der er på Graven, og der er en skævvridning ift alder.
Men jeg vil tro, at hvis det var muligt at skaffe en liste over de 50 personer, der har lavet flest indlæg her på Graven det sidste år (det er der måske en af moderatorerne, der kan), så vil størstedelen af dem, være folk der er meget på tribunen både ude og hjemme, samt laver meget frivillig arbejde for BW.
Desuden er her jo både repræsentanter fra bestyrelsen, bw-tifo samt andre betydningsfulde meningsdannere, så jeg kan ikke se noget bedre sted.
Kent
-
Altoriso
Hekler skrev:
> Sammensætningen på graven har intet med tribunen
> at gøre, det ved du lige så godt som jeg. Det har
> intet at gøre med hvem som kommer til kampene,
> hverken ude eller hjemme, og det har intet at gøre
> med hvem der investere mest tid i klubben.
Kent skrev:
Hekler skrev :
> Tror du virkeligt det?
> Så bliver du nok en del skuffet!
Det er dette jeg henholder mig til, Hekler
Hvis du ikke mener at det er kernefansene, hvem er så, i dine øjne ?
> Sammensætningen på graven har intet med tribunen
> at gøre, det ved du lige så godt som jeg. Det har
> intet at gøre med hvem som kommer til kampene,
> hverken ude eller hjemme, og det har intet at gøre
> med hvem der investere mest tid i klubben.
Kent skrev:
Hekler skrev :
> Tror du virkeligt det?
> Så bliver du nok en del skuffet!
Det er dette jeg henholder mig til, Hekler
Hvis du ikke mener at det er kernefansene, hvem er så, i dine øjne ?