En hån ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: En hån ?

Indlæg af Peter Ross »

http://www.black-wolves.com/tifo/#folkene

For letheds skyld:
Kenneth "Kopi"Dahl
Peter Ross
Simon Pedersen
Henrik Amby
Sebastian Green
Søren Kristensen
Brian Boye

Sidstnævnte som bindeled mellem bestyrelsen og BW Tifo. Henrik Amby er lidt på vågeblus for tiden, da han er kommet under tøflen hos damen ;-)

Peter Ross

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Kan man ikke lave et link her på siden, hvor man kan sende forslag ind...
Hvis nu man har ideen...?

Måske opfordre folk til at komme med forslag....

Så kan i jo selv sidde og sorterer i det!

Bare en ide så andre kan komme med uden at skal dukke op til tifoaftener....
Vi er jo nogen der bor relativt langt væk....

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis du kigger på de sidste 2½ år, hvor mange
> gange har tifo-gruppen så luftet "umodne"
> budskaber ?
>
> 0 gange, hvis du spørger mig. Hvis det står til
> dig, så vil jeg gætte på 1. Det er en utrolig lav
> "fejl-procent", som visse andre i og omkring
> klubben kunne lære af.

Som jeg også skrev tidligere, så er jeg meget imponeret af tifo-gruppens arbejde, og er bestemt ikke specielt kritisk overfor dem. Den udvikling som er sket siden Ikast Stadion er ubeskrivelig.

Nu er det heller ikke fordi det hele skal gå ud over tifo-gruppen, men nu var udgangspunktet i denne debat banneret fra i går. Men lad mig bare udvide emnet: i denne sæson synes jeg der har været en dårlig udvikling i fankulturen hos os.

Vi har for første gang siden de nye tider (dvs siden SASarena) oplevet spillemæssig og resultatmæssig krise. Den måde fansene har reageret på har overrasket mig negativt. Det har været hån mod spillerne, interne slagsmål osv. Alle de fine ord man siger i medgang (og synger stort set hver gang der er kamp) lever man ikke op til praksis. Man støtter ikke op om holdet/eller enkelt-spiller og prøver at hjælpe - i stedet håner man, og sparket til folk, der ligger ned. Det har for mig ikke noget at gøre med at være loyale fans. Tværtimod.

Man kan sige at det ikke er overraskende, da vores fankultur er ung. Der er ikke den indgroede støtte, som fx ses hos GF's fans. Prøv at forestil jer hvilke bannere de kunne lave i øjeblikket. - Men de støtter i stedet. Det er sådan jeg gerne ser vi også gør: Stærke i medgang - loyale i modgang.

Derfor er det også (for mig at se) nødvendigt at kritisere det, når tifo-gruppen fremstiller et banner, der afspejler denne dårlige udvikling i fankulturen. Det er nødvendigt at reagere, for at forsøge at rette op på det, inden det er blevet en fast vane at gøre sådan. Derfor gider jeg at blive ved med at tage denne debat, både i denne og andre tråde.

På et tidspunkt i efteråret havde vi en lignende diskussion, hvor nogen, også ville lave et hånligt banner. Det endte med at der blev lavet et banner, med tektsten "Kæmp for sejren/klubben - I er alt hvad vi har" (eller noget lignende). Det synes jeg var enorm god stil - og fik faktisk en klump i halsen, da jeg så det på stadion. Det viste da engagement og følelser overfor klubben - at man stod sammen i krisen, i stedet for at sparke til folk. Det er den vej, jeg synes vi skal.

Kent

Edit: her er den debat jeg taler om i ovenstående
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,192 ... #msg-19272

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Peter Ross skrev:
> Vi kan sagtens tage kritik, så længe den er
> konstruktiv !

Ja konstruktiv kritik er jo en af cliché´erne herinde, men det jo lidt svært at komme med noget på forhånd, når I ikke beder om forslag
Jeg synes som tidligere skrevet også at I gøre det rigtigt, rigtigt godt, så det her må måske være en lille svipser

> Der er jo intet konstruktivt i at skrive, man
> synes det var en hån, og derfor meget umodent af
> os.
> At nogle så også direkte (og indirekte), beskylder
> os for at absolut ville håne spillerne, pisser mig
> af, når de absolut ingen viden har om det. De få
> som var i loungen lørdag eftermiddag, kan vidne
> på, at ordet "hån" ikke blev nævnt en eneste
> gang.

Igen dukker cliché- ordet kontruktiv op (kommer også senere), men det er da svært at forholde sig konstruktivt til noget som er sket og som man ikke bifalder..

> Det ville være konstruktiv kritik, hvis man kom
> med et forslag til et nyt banner, tilbød noget
> hjælp, eller lignende, så det ikke er de samme 5
> hjerner der skal udtænke skidtet hver gang,
> hvorved der unægteligt vil ske "fejl".
>
> Peter Ross

Endnu engang stor eloge til jeres arbejde - jeg ved I yder en kæmpeindsats !

Ville sgu gerne give en hånd med arbejdet (bor jo altså på Sjælland), og kan kun opfordre andre til at deltage i tifo-arbejdet, også selv om man af og til kan få lidt "slag"

Jeg fornemmer måske lidt at du også synes at det måske alligevel ikke var det fedeste banner nogensinde, og det er jo en ærlig sag - correct me if I´m wrong
Jeg synes i hvert fald ikke det var nogen succes

Jeg sender en PM til dig med en idé til et måske godt banner til en af de næste kampe - måske kan det bruges :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Du kan sende til bwtifo@gmail.com i første omgang...

Vi kan prøve at få kigget på en "ide-kasse", men det er noget lettere at føre ud i livet, hvis det er en holdbar idé, når der er vedhæftet en skitse over ideen. Det behøver ikke være specielt kunstnerisk, men bare sådan man kan danne sig et indtryk.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Altoriso skrev:
> Peter Ross skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi kan sagtens tage kritik, så længe den er
> > konstruktiv !
>
> Ja konstruktiv kritik er jo en af cliché´erne
> herinde, men det jo lidt svært at komme med noget
> på forhånd, når I ikke beder om forslag
> Jeg synes som tidligere skrevet også at I gøre det
> rigtigt, rigtigt godt, så det her må måske være en
> lille svipser
Man kan skrive: "Jeg synes bare det var noget pis !" eller man kan skrive "Jeg synes det var noget pis, fordi ...."

Det ene er konstruktivt, fordi man kommer med argumenter, som tifo-gruppen kan trække ind i overvejelser til fremtidige projekter, mens det andet bare er til at skide på, for at sige det umodent

> Jeg fornemmer måske lidt at du også synes at det
> måske alligevel ikke var det fedeste banner
> nogensinde, og det er jo en ærlig sag - correct me
> if I´m wrong
> Jeg synes i hvert fald ikke det var nogen succes

Hvor ser du, jeg er ved at trække i land ? Nej, det var ikke det fedeste banner nogensinde, det har heller ikke skrevet nogle steder, men jeg står stadig 100 % ved budskabet.

> Jeg sender en PM til dig med en idé til et måske
> godt banner til en af de næste kampe - måske kan
> det bruges :-)

Vil kigge på det.

Peter Ross

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

At David tuder synes jeg er lidt latterligt. Han er angriber - altså skal han score mål. Det formåede han endnu engang ikke mod SIF, som ikke just er en prangende modstander.

David, Frank og Klaus: Tag jer nu sammen, og ram den kasse. Det er det i lever af, og det vi vil se. I skal squ også kunne tåle en smule kritik når ingen af jer har scoret i ligaen siden ruder konge var knægt.

BW # 163

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
> Kent skrev:
>
> > Men når man
> > laver et banner, med den påskrift - der klart
> er
> > en sviner mod angriberne, så reagerer man
> altså
> > som en umoden forsmået teengaer. Men den
> > beskrivelse passer nok i virkeligheden meget
> godt
> > på de gutter, der lavede banneret.
>
> Undskyld !
>
> Vi nedlægger hermed BW Tifo, og vender tilbage,
> når vi alle er blevet 30 år, og politiske
> korrekte, så vi passer ind i denne verdens
> glansbillede.
>
> Peter Ross - BW Tifo, 2001-2006, R.I.P !
> - Umoden, forsmået teenager !

Dette var vel et eksempel på hvordan du reagerer, når det arbejde du laver bliver kritiseret.

Her er en lille øvelse i den forbindelse:

1. Prøv at mærk efter hvordan det føles
2. Prøv så at sammenlign med hvordan det føles, når både Altoriso og jeg (og andre) i andre indlæg siger at vi er imponeret af det arbejde tifo-gruppen laver.
3. Hvilken af de 2 følelser er mest behagelig? - hvilken foretrækker du? - Hvilket af indlæggene giver dig mest lyst til at fortsætte arbejdet i tifo-gruppen?
4. Prøv så at forstil dig, at du er en FCM-spiller
5. Prøv så at forstil dig, hvad der vil hjælpe mest på din præstation - opbakning eller kritik/hån.

Kent
/30

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Meget godt ramt....

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nu er det ikke sådan, at lidt ros får mig til at kamme over i ekstase, og lidt kritik får mig ikke til at kvitte. Så skulle jeg vist være smuttet i september, da nogle folk åbenbart ikke synes en røgtifo var sagen.

Jeg har for længst fundet ud af, man ikke kan gøre alle tilfredse, og derfor tager jeg både ros og kritik med et gran salt.
Det eneste i denne tråd, som kunne få mig til at kvitte, var da nogle ville gøre det til en sandhed, at vi bevidst "hånede" spillerne. En lodret løgn, som absolut intet havde på sig.

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Peter Ross skrev:

> Jeg har for længst fundet ud af, man ikke kan gøre
> alle tilfredse, og derfor tager jeg både ros og
> kritik med et gran salt.
> Det eneste i denne tråd, som kunne få mig til at
> kvitte, var da nogle ville gøre det til en
> sandhed, at vi bevidst "hånede" spillerne. En
> lodret løgn, som absolut intet havde på sig.
>
> Peter Ross

Jeg overtolkede måske lidt, men det opstod at din følgende kommentar længere oppe :

"Vi holdt os for fine til at skrive: "2xx.xxx kr./måned, for hvad ?", eller lignende, hvor vi ville kritisere dem ud fra deres fyrstelige hyre, som de får uanset hvordan de spiller. "

Det tolkede jeg altså som, at I jo måtte have et eller andet i hovedet, da I sad og lavede tifo den dag

MEN hvad var så meningen med banneret ??

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Vi blev hurtigt enige om, at et argument som deres løn, ville være for lavt, men at opstille de kolde facts sort på hvidt, så vi ikke som et problem (som jeg forøvrigt stadigt ikke gør).

Vi havde håbet på en trods-reaktion, hvor de virkelig viste, at de altså godt kunne endnu, selvom flere og flere er begyndt at tvivle. Det er vel nærmest uset i SAS Ligaens historie, at 3 angribere fra samme klub ikke har scoret i 22 timer i streg.

Peter Ross

kopien

Indlæg af kopien »

Meningen Altoriso var at det var ment som et kraftigt røvspark som en herinde også har skrevet..

For at folk som tydeligvis tror at BWtifo bruger de indsamlede penge på at håne det hold vi frivilligt bruger i omegnen af 7-8 produktionstimer om ugen på at støtte kan jeg nu uddybe hvad det banner IKKE var ment som:

- En hån mod spillerne
- at få deres psyke til at blive mere skrøbelig end den tydeligvis er i forvejen er
- at få ulvegraven til at gå i selvsving

Det banner blev produceret da vi efterhånden synes det var for dårligt at vores angribere ikke har formået at gøre det som de nu engang er ansat til. Om de så får 5 kr eller 100000 om måneden for det er jeg sådan set pisse ligeglad med!

Ja vi snakkede om at skrive xxx antal kroner men som Peter også har skrevet gik vi hurtigt fra det igen NÈTOP fordi vi ikke havde til hensigt at håne dem.

Jeg vil dog på det personlige plan sige at det direkte sørgeligt hvis spillerne ikke kan tage det og "bruge det" i den forstand at det satte dem extra op.
Desuden tvivler jeg faktisk stærkt på at nogle af dem lagde mærke til det banner og at det først er blæst op grundet ham journalistens artikel hvor han koger suppe på ben som i virkeligheden ikke er der!! Men er det ikke netop hvad Bt typisk gør, alene det at de sidder og bruger et citat fra en tydeligvis frustreret debatør på ulvegraven siger vel en del om deres journalistik.

Jeg må sige jeg blev meget overrasket over den artikel i BT og efterfølgende denne tråds udvikling da jeg så det, men ja sket er sket og jeg står ved det banner og har på ingen måde fortrudt det.
Det er skabt af de samme 5 mennesker der skabte det omtalte banner "Kæmp for Sejr" da det så utrolig sort ud, og hvis nogle betvivler vore engagement og stolthed ved denne klub vil jeg mene det er dem der har et problem, men uden at debattere det latterlige enme "hvem er den største fan i landet her" vil jeg gerne understrege at Bwtifo, som Bw selv, har til formål at støtte spillerne og det er netop hvad vi mener vi gør!

MVH: Kenneth "kopi" DAhl, Formand BWtifo

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Sir Lago skrev:
> Kan man ikke lave et link her på siden, hvor man
> kan sende forslag ind...
> Hvis nu man har ideen...?
>
> Måske opfordre folk til at komme med forslag....
>
> Så kan i jo selv sidde og sorterer i det!
>
> Bare en ide så andre kan komme med uden at skal
> dukke op til tifoaftener....
> Vi er jo nogen der bor relativt langt væk....
>
> " WE WILL PREVAIL "

Hvad med at deltage.

Hvis det var mig der skulle svare, så ville jeg sige du kunne rende og hoppe. Man får sku ikke indflydelse ved at sidde hjemme foran computeren.

Hvor doven har man lov at være?

YahooSeeker [Bot]

Perfekt afmålt budskab.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg vil bare sige, at selvom jeg ikke fandt ud hvad der stod på banneret under kampen, og kunne se det ikke blev hold højt nok og længe nok i tv, så er det min eneste kritik.

Jeg synes budskabet var perfekt.

Det kom til at sætte dagsordnen i medierne, og alene kommentatorene henviste til datoen flere gange under kampen....nu havde de også 19 chancer der ikke blev scoret på så der var rigelig grund. Selvom alle ikke var til angriberne.

Budskabet er lige nøjagtig så kontroversiel at det bliver diskuteret, unden at kamme over og live pinligt som Horsens henvisning til Tyskland der blev debateret i DBF. De have kun tænkt det som noget sjov, men gennemtænkt var det ikke. De virkeligt pinlige og hadefulde budskaber gemmer vi til Viborg kampene?

Jeg synes desuden det er på tide at komme ud med vores forventninger til spillerne. I stedet for indiduelle frustrationer kommer der et meget konkret budskab som spillerne kan forholde sig til.

Det er jo ikke ligefrem fordi de ikke ved der er forventninger fra vores side, eller at de har dem selv for den sags skyld. Men hvis vi skal snakke om hvordan et sådan budskab påvirker spillerne, så er jeg nu ikke sikker på det er en generel positiv eller negativ effekt, det er sikkert meget individuelt. Nu er budskabet til gengæld meget konkret og til at forholde sig til. Lad os håbe det så giver en effekt til træningerne i løbet af ugen.

Besvar