20 gode grunde til at være en glad GF´er

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

20 gode grunde til at være en glad GF´er

Indlæg af Ravnen »

Faldt lige over dette på Brøndbys debatforum:
----------

Kan man være en glad GF-tilhænger??
Her er 20 gode grunde:

1. Vi skal møde Brabrand 2 gange næste sæson i slaget om smilets by
2. Hvis vi er heldige kommer vi også på besøg hos Fremad på Risvangen i næste sæson
3. Vi har mulighed for at være Århus’ 3. bedste hold næste år.
4. Efter sommerferien vil vi ikke længere have superligaens mest ræve røde regnskab
5. Ej heller superligaens dårligste ledelse
6. Vi vil have det største stadion, de højeste lønninger og det største underskud i vores division næste år
7. Horsens, Silkeborg; Herning, Viborg og Randers har tilsammen færre indbyggere end Århus – men modsat Århus har de alle superliga status
8. Vi skal efter sommer pausen spille nyklassikeren mod Ølstykke
9. Vi næste år mulighed for at møde hold som rent faktisk er dårligere end os selv – og ikke bare nogen vi tror vi er bedre end
10. Vi har næste år en realistisk chance for ikke at deltage i det sædvanlige nedrykningsdrama
11. Vi har mulighed for at vinde flere kampe på hjemmebane end vi taber i næste sæson
12. Vi sætter lid til af Nordsjælland bliver indviklet i Brixtoftes vin regninger og tvangs nedrykkes
13. GF kommer langt oftere til København for at spille på prangende arenaer som Sundby Idrætspark, Valby Idrætspark, Gentofte Stadion, Lyngby Stadion og med lidt held enten Tingbjerg Idrætspark, Gladsaxe Stadion, Østerbro Stadion eller Hvidovre stadion
14. Vi behøver ikke bekymre os om at spillertruppen nedslides pga. overbelastning i UEFA cuppen, Champions League, Royal League eller Toto cuppen
15. Vi taber ikke 3 gange til Viborg i næste sæson
16. Vi taber slet ikke til Viborg i næste sæson
17. Vi slipper for ydmygende nederlag mod FC Midtjylland og Silkeborg efter sommerferien
18. Den gamle klassiker mod Vejle bliver genoplivet efter sommerpausen
19. Hvor fedt er det ikke at spille 1-1 hjemme mod Holbæk?
20. Vi får mulighed for at vise Bamse til fans af HIK, LFA og Jetsmark

und dass bonus:
Man kommer forholdsvis hurtigt over et nederlag....der kommer nemlig snart et nyt!

Fundet på Draftday.dk
Senest rettet af Ravnen 4. apr 2006, 20:57, rettet i alt 1 gang.

Møller

Re:19 gode grunde til at være en glad GF´er

Indlæg af Møller »

Tror desværre for GF´erne at nr. 18 skal stryges fra listen. Tror på et gensyn med Vejle i SAS-ligaen. De er sgu godt kørende de røde.

Møller

Møller

I øvrigt har jeg hørt....

Indlæg af Møller »

...at GF´s fans er begyndt at synge AFG i stedet for AGF....

"Altid Frejdig når du Går"

Hæ hæ! AGF - død og begravet! FCM slog dem i hjel. FCK begravede dem. Hvem kaster jorden på, så de bliver nede?

Møller

Møller(AGF)

Re: I øvrigt har jeg hørt....

Indlæg af Møller(AGF) »

Møller skrev:
-------------------------------------------------------
> ...at GF´s fans er begyndt at synge AFG i stedet
> for AGF....
>
> "Altid Frejdig når du Går"
>
> Hæ hæ! AGF - død og begravet! FCM slog dem i hjel.
> FCK begravede dem. Hvem kaster jorden på, så de
> bliver nede?
>
> Møller

Det må jo blive jer muuhjyder i kn jo det der med med jord, gødning og malkning af køer ;)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Kun når vi malker!
Vi synger kun når vi malker!
Kun når vi maaalker!
Vi synger kun når vi maaalker!

Lund

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Let's go fucking milking !
Let's go fucking milking !
Da da da da, da da da da

Peter Ross

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Møller(AGF) skrev:
> Det må jo blive jer muuhjyder i kn jo det der med
> med jord, gødning og malkning af køer ;)

Sådan Møller!!! Super skarpt.

Tror i stadig på chancen for at blive i Sas Ligaen??? Så længe den teoretiske chance er tilstede, må i kæmpe for det!!!

Møller(AGF)

Indlæg af Møller(AGF) »

jakob88 skrev:
> Møller(AGF) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det må jo blive jer muuhjyder i kn jo det der
> med
> > med jord, gødning og malkning af køer ;)
>
> Sådan Møller!!! Super skarpt.
>
> Tror i stadig på chancen for at blive i Sas
> Ligaen??? Så længe den teoretiske chance er
> tilstede, må i kæmpe for det!!!

Mit indlæg var ikke super skarpt, men på det samme niveau, som Møllers (ikke mig!)

De 20 punkter er da meget sjove, og god lir. Desuden er det da positivt vi skal spille mod Brabrand. Er selv opvokset i klubben, og da jeg spillede der, var førsteholdet i serie 2! De er min favoritklub nr. 2 i DK efter GF.
De er på ingen måder en udfordrer som det nye "byens hold", og det er fedt, hvis de bliver oppe.
Der er 5 km til Brabrand, og det er da bedre end hvis vi skal til Ølstykke ,)

Og som du sikkert har regnet ud, tror jeg ikke på overlevelse (drømmer selvf.), og det er vel ingen, som reelt gør.

Men vi skal da stadig kæmpe for det!

Spørgsmålet er, om vi skal stille med bedste hold eller kun spillere, som er der i 1.div.
Tror det bliver en blanding - vi skal også sende de rigtige signaler til fans osv., og det er svært at sælge spillere, som ikke spiller f.eks. Christer George og Grahn.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Selvom chancen er minimal, har jeg stadig en spinkel tro på, at i kan overleve...

Jeg synes det er meget trist for dansk fodbold at mangle et hold som AGF i den bedste forboldrække. Selvom i ikke er et tophold, er der noget specelt ved spille mod AGF.

I har gode fans og gode faciliterer, hvilket jeg vil komme til at savne utroligt meget (hvis i rykker ned). Især kampenene mellem AGF - FCM er altid underholdende. Det bliver et stort tab, men jeg tror hurtigt i vender tilbage.

Møller

Indlæg af Møller »

Hmmm. Jeg vil nu gerne drysse malurt i bægeret, og sige at jeg tror AGF kan få svært ved at komme op igen. Meget afhænger naturligvis af hvor stor spillerflugten bliver, men tre sæsoner i den næstebedste række som det skete i 1969-1971 & 1974-1976 er bestemt ikke urealistisk.

Er ganske enig i, at GF´s fans er imponerende trofaste, men de er så til gengæld også stort set det eneste, der imponerer mig ved AGF netop nu.

Ved ikke hvilke faciliteter der skulle blive savnet? Stadion? Nej vel! Pølserne er gode, og det er nemt at komme på toilet, men løbebanen.... Uha uha! Desuden er det vel kun 8% af publikum der kan sidde i tørvejr, hvis det regner. Elendig overdækning!

Så alt i alt vil jeg ikke savne AGF - og da slet ikke mere end andre traditionsklubber som Vejle og AB...

...og hvordan var det lige det gik med KB?

Møller - den rigtige ;-)

Møller(AGF)

Indlæg af Møller(AGF) »

Møller skrev:
> Hmmm. Jeg vil nu gerne drysse malurt i bægeret, og
> sige at jeg tror AGF kan få svært ved at komme op
> igen. Meget afhænger naturligvis af hvor stor
> spillerflugten bliver, men tre sæsoner i den
> næstebedste række som det skete i 1969-1971 &
> 1974-1976 er bestemt ikke urealistisk.
>
> Er ganske enig i, at GF´s fans er imponerende
> trofaste, men de er så til gengæld også stort set
> det eneste, der imponerer mig ved AGF netop nu.
>
> Ved ikke hvilke faciliteter der skulle blive
> savnet? Stadion? Nej vel! Pølserne er gode, og det
> er nemt at komme på toilet, men løbebanen.... Uha
> uha! Desuden er det vel kun 8% af publikum der kan
> sidde i tørvejr, hvis det regner. Elendig
> overdækning!
>
> Så alt i alt vil jeg ikke savne AGF - og da slet
> ikke mere end andre traditionsklubber som Vejle og
> AB...
>
> ...og hvordan var det lige det gik med KB?
>
> Møller - den rigtige ;-)
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 04/04  
> 16:40 af Møller.

Hvor hurtigt vi kommer op igen, er svært at afgøre, da det afhænger af hvor mange, der smutter og kommer til til sommer.
Du kan dog overhovedet ikke sammenligne nedrykningen (opturen derefter) i 70'erne til noget som helst, da det var før betalingsfodbolden blev indført - Vi lever i en helt anden verden nu.

Også mærkeligt at sammenligne med KB. Der er ingen klubber i Århus, der ville kunne bringe noget til AGF, og opbakningen fra byen er også ok.

Vil du virkelig hellere sidde sammen med 1500-2500 tilskuere på Gladsaxe Stadion end 8000-10000 i Århus?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Til gengæld kan man vel godt sammenligne jer med Vejle, som jo var landets fineste talentfabrik i mange mange år, og stadig leverer. Det var jo lige så utroligt dengang de rykkede ned, men siden har de haft overordentligt svært ved at komme op igen. Jeg tror dog de er på ret kurs nu.

Et positivt eksempel som I kan lune jer ved, er OB. Som jo også rykkede ned i 90erne, men kom meget stærkt tilbage.

AB har ikke noget at have det i længere, men de var dog en storklub i gamle dage. Jeg synes dog de ligger hvor de hører hjemme pr. ;-)

Håber på AGF vender hurtigt tilbage. Men der skal virkelig ske noget, der skal røres godt i den århusianske gryde..

Møller

Indlæg af Møller »

Møller(AGF) skrev:

>
> Også mærkeligt at sammenligne med KB. Der er ingen
> klubber i Århus, der ville kunne bringe noget til
> AGF, og opbakningen fra byen er også ok.
>
Tjah måske, men hvem ved hvordan det ser ud hvis AGF ligesom KB ikke får kæmpet sig permanent tilbage i den bedste række. Måske formår Randers at bide sig fast, og så er der pludselig ikke så langt til at tanker om FC Østjylland måske opstår.

Jeg bringer også KB frem fordi, der er så mange der siger, at AGF er en traditionsklub så de SKAL være i SAS-ligaen. Som om det er en naturlov. KB blev overhalet indenom af Brøndby, Lyngby og B1903, så hvorfor skulle det ikke kunne ske med AGF?

>
> Vil du virkelig hellere sidde sammen med 1500-2500
> tilskuere på Gladsaxe Stadion end 8000-10000 i
> Århus?

Det kommer sandelig da an på om AB er i SAS-ligaen... Mener i hvert fald ikke at tilskuergennemsnittet skal afgøre hvem der spiller i den bedste række.

Møller

Besvar