Royal league skandale
-
Jan
Royal league skandale
Brøndbys klage afvist, synes selv det er for ringe af komiteen.
Tror nok uefa vil se meget alvorligt på dette problem, da det vel strider mod de regler som royal league skal overholde, for at uefa fortsat vil godkende turneringen.
Synes alle klubber i Danmark, Norge og Sverige burde gøre noget, evt. boykotte turneringen.
Hvad synes i?
Hvad nu hvis vi møder Fck i finalen og taber(det bliver svært at acceptere)
Håber dog der sker noget, så vi ungår komplikationer senere hen, og at FCM uanset hvad der sker, står som vinder af Royal League.
Senest rettet af Jan 7. mar 2006, 13:27, rettet i alt 1 gang.
-
Gaston
Re: Royal league skandale
Det er en meget slap afgørelse, de der er nået frem til. Og jeg mener ikke det kan undskyldes med at 4-finalerne er gået i gang. Det er simpelthen for sløvt af RL-ledelsen at de først når frem til et resultat nu, og at det samtidig er en straf som ingenting batter.... FC får 250.000 for at gå videre men skal så betale 50.000 i bøde. Så er de sikret 200.000 og tjener sikkert mere med det udgangspunkt de har nu, så brugen af en ulovlig spiller kan i RL sammenhæng ses som en yderst givtig forretning.
-
Lind
Efter min mening, er det en skandale. FCK fik 250.000 kr. i bonus for at vinde,kampen og de for en bøde på 50.000 - som jeg forstår også blev stadfestet. Så kort og godt har FCK tjent 200.000 på at "snyde".
Lind
Lind
-
tgjensen
Ahr - det var vel ikke udelukkende på grund af Atiba at de gik videre. De havde vel nået kvartfinalerne uanset en snydespiller, så det koster dem stadig.
-
Lissau
Det koster dem da i bund og grund intet.
Jeg tror ikke de vil tage den bøde seriøst... når man tænker på Tromsø (mener jeg det var) blev dømt som taber i 3 kampe sidste sæson pga. en ulovlig spiller, så er det simpelthen til grin at FCK skal "betale" 50.000 i bøde...
Jeg tror ikke de vil tage den bøde seriøst... når man tænker på Tromsø (mener jeg det var) blev dømt som taber i 3 kampe sidste sæson pga. en ulovlig spiller, så er det simpelthen til grin at FCK skal "betale" 50.000 i bøde...
-
Kent
Lad os håbe på lidt højere retfærdighed - FCK taber til Hammarby.
Kent
Kent
-
Bjørn
Det var nu vist nok kun 2 kampe Tromsø blev dømt som tabere i, men de fik dog samtidgt en bøde på 125.000, så også på den front slap FCK altså billigt fra forseelsen.
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg synes også det er for ringe. bøden skulle have været langt støre. Men kan godt se pointen i at det er svært at smide FCK ud når kvart finalerne er spillet. For fremtiden burde man lave en regl der hed at halvdelen af klubben der har brugt en ulovlig spillers pengepræmier i turneringen går til de hold klubben har brugt spilleren imod.
-
Altoriso
Vioboxer skrev:
-------------------------------------------------------
> For fremtiden burde man lave en regl
> der hed at halvdelen af klubben der har brugt en
> ulovlig spillers pengepræmier i turneringen går
> til de hold klubben har brugt spilleren imod.
Det var da en lidt sær regel at opfinde...
Skal klubberne så begynde at tænke i at snyde ?
" Hvis vi nu bruger de 3 spillere her, så vinder vi helt sikkert, men så giver vi bare modstanderen halvdelen af indtjeningen"
PS og hvorfor skal det i dine øjne nu være spillerens indtjening det skal gå ud over
Det var da en lidt sær regel at opfinde...
Skal klubberne så begynde at tænke i at snyde ?
" Hvis vi nu bruger de 3 spillere her, så vinder vi helt sikkert, men så giver vi bare modstanderen halvdelen af indtjeningen"
PS og hvorfor skal det i dine øjne nu være spillerens indtjening det skal gå ud over
-
YahooSeeker [Bot]
Nej du misforstår migl. Jeg mener i en siteration lignene denne. Det er jo klart for sent at smide FC København ud af turneringen så hvorfor ikke bare sige at Brøndby får halvdelen af det FCK nu tjener på turneringen... Men ellers skulle FCK selvfølgelig have haft sparket. I øvrigt ved jeg godt selv at det ikke var en genemtænkt ide men kunne blot se det komiske i det vis FCK måtte ryste op med halvdelen af grynene til deres største rival.
-
YahooSeeker [Bot]
PS. Hvornår har jeg nævnt noget om spillernes indtjening?
-
Nielsen
Kan da ikke se det kan være svært at smide FCK ud af turneringen, det eneste de skal er da at dømme Hammarbye til vinder af kvartfinalen.
-
Altoriso
Men så vil Brøndby jo nok kræve at de skulle have være gået videre
Synes at den er lidt svær at gøre noget ved nu...
Synes at den er lidt svær at gøre noget ved nu...
-
Altoriso
Vioboxer skrev:
"halvdelen af klubben der har brugt en
ulovlig spillers pengepræmier"
Kan godt se at du bare har flettet ordlyden lidt sjovt sammen
No offence..
"halvdelen af klubben der har brugt en
ulovlig spillers pengepræmier"
Kan godt se at du bare har flettet ordlyden lidt sjovt sammen
No offence..
-
YahooSeeker [Bot]
Hvis du smider FCK ud nu vil Royal League virke i nu mere primitiv end den jo alerede gør. Skulle FCK være smidt ud skulle det være blevet gjordt med det samme og ikke nu efter at vi har spillet de første kvart finaler. det er derfor jeg ikke mener at man bare kan smide FCK ud nu. Men selvfølgelig kan jeg godt forstå at Brøndby må føle sig snydt.