Indtryk fra FCM-Start

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Indtryk fra FCM-Start

Indlæg af Mose »

FCM var igår tilbage på det gamle niveau fra efteråret. Helt tydeligt havde de talt om, at den skulle stå på lange bolde. Sikkert på grund af baneforholdene, men det ændrer ikke ved, at det var forfærdeligt at se på.

Normalt er jeg ikke begejstret for Dennis Sørensen men jeg synes da bestemt han havde en af de bedre dage igår. Særligt offensivt. I det deffensive bliver han ofte hængende for langt oppe i banen efter et angreb.

Leon Jessen gjorde det udemærket på backen uden at være prangende, men vi fik da set et par fine indlæg fra venstreskøjten.

Claus Madsen lavede et fint indhop i pausen.

Resten er ikke hver at spilde linjer på.

Det må kunne lade sig gøre at spille lidt mere bold på trods af banen.

Det er en ommer!
Senest rettet af Mose 17. feb 2006, 13:34, rettet i alt 1 gang.

Mose

Re: Indtryk fra FCM-Start

Indlæg af Mose »

Endelig skal jer der ikke var på stadion da lige vide at Simon Poulsens kåring som m.o.m var en parodi. Han trillede bolden i mål fra 1 meter og det var hvad han bidrog med igår.
Blev forståeligt nok taget ud i pausen.

Jacobbay

Indlæg af Jacobbay »

Mht. Leon Jessen. Jeg synes at deres højre kant fik lov til at slå alt for mange indlæg, hvor Leon Jessens pres på ham ikke var godt nok. Det kunne let have kostet et mål, hvis ikke IK Start havde været så uskarpe.

Tror ikke at taktikken fra Eriks side var lange bolde. De første 10 min. blev der spillet fint rundt. Men derefter gik det galt. Folk løb ikke nok for hinanden, det umuliggjorde de små afleveringer.

pdole

Indlæg af pdole »

Jeg er helt enig med dig Jacobbay. Jeg synes, specielt i 1. halveg, at Leon Jessen belv udstillet rent defensivt. Jeg tror aldrig jeg har set et hold komme så let til så mange indlæg fra kanten som Start gjorde i går - Daugaard var dog lige så ringe. Men ellers var der ikke mange positive indsatser at fremhæve fra i går. D. Sørensen og Claus Madsen var vel de eneste der gjorde det bare nogenlunde hæderligt - som Mose også var inde på.

Kent

Indlæg af Kent »

Ja, den forstod jeg absolut heller ikke. Mente bestemt at det var DS, der havde fortjent den ære. Selvom han lavede nogle defensive markeringsfejl, var han vores største aktiv offensivt, hvor han flere gange rykkede sig fri på fløjen.

Kent

Indlæg af Kent »

Jacobbay skrev:
-------------------------------------------------------
> Tror ikke at taktikken fra Eriks side var lange
> bolde.

Så tror du fejl :-)
I hvert fald sagde han inden kampen at de grundet banen ville spille primitivt, og bare sparke bolden væk nede i forsvaret, hvis der opstod det mindste.

Det kan godt være at han ændrede på det undervejs, men det så det ikke ud til. Jeg synes egentlig heller ikke at banen var så ringe igen, så der burde have været mulighed for at spille bedre.

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:
> Jacobbay skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tror ikke at taktikken fra Eriks side var
> lange
> > bolde.
>
> Så tror du fejl :-)
> I hvert fald sagde han inden kampen at de grundet
> banen ville spille primitivt, og bare sparke
> bolden væk nede i forsvaret, hvis der opstod det
> mindste.
>
> Det kan godt være at han ændrede på det undervejs,
> men det så det ikke ud til. Jeg synes egentlig
> heller ikke at banen var så ringe igen, så der
> burde have været mulighed for at spille bedre.

Banen var sjappet og glat som en skøjtebane, jeg var lige en tur ude på den inden kampstart. Det ville have været umuligt at spille hurtigt pasningsfodbold, så jeg forstår til fulde at Erik havde valgt en anden linie.

Første halvleg i går var klart bedst, og som I andre også siger var Dennis Sørensen rigtig god. Anden halvleg var ikke noget at skrive hjem om. Men eftersom vi blot skulle bruge uafgjort for at cementere vores førsteplads, så er det forståeligt at spillerne ikke vovede hals og hovede på den elendige bane.

Mose

Indlæg af Mose »

Du har helt ret i at deres højrekant for lov at slå flere farlige indlæg i første halvleg, men det var også alt der var at udsætte på Leons indsats igår. Vi mener bare han samlet set viste at han er værd at satse på i fremtiden.

Hvis jeg skulle vælge mellem ham og Jørgensen til den venstreback ville jeg vælge Leon.

Jacobbay

Indlæg af Jacobbay »

At ville forsvare sig ved at "bare" sparke bolden væk anser jeg ikke for at spille med lange bolde men bare en måde at undgå farlige situationer i eget forsvar. De første 10-15 min angreb vi med kombinationer på midtbanen og på kanterne, men resten af kampen angreb vi tit med lange bolde.

Jacobbay

Indlæg af Jacobbay »

Jeg ville også vælge Leon - Men mest fordi Nicolaj J heller ikke har spillet specielt godt i de kampe jeg har set ham spille... Men min favorit på pladsen er nu Ulrik L.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja så har vi nok ikke fulgt kampen med de helt samme øjne, Mose :-)

Dennis Sørensen var helt sikkert en fryd at se på, men modsat dig så synes jeg også, at han gjorde en fin figur defensivt !
Det er jo klart at han ikke har helt de samme defensive kvaliteter (rutine) som feks en back, men jeg synes at han løb solen fuldstændig sort både fremme og tilbage, og derfor blev han min man of the match

Leon Jessen var derimod ikke nogen fryd at se på igår, og som en anden også beskriver, så blev han konstant overspillet i specielt 1. halvleg, og jeg måtte stå og forsvare ham overfor nogle andre, som ville af med ham hurtigst muligt :-)

Men han var trods alt bedre end Magnus Troest som i mine øjne klart var vores dårligste mand igår !
Han fik placeret sig dårligt ifm deres mål, og havde generelt flere dårlige indgreb i hele kampen, men han er trods alt meget ung, og jeg forventer mig meget af ham

David Nielsen skulle have haft et par meget varme sokker på, for det virkede som on han havde kolde fødder, og slet ikke turde gå ind i tacklinger eller for den sags skyld kæmpe lidt mere efter bolden - skuffende når han nu havde anførerbindet på ( hvilket måske nok redddede ham fra et kort hehe... )

Iøvrigt må man nu godt kunne forstå at holdet qua, både stillingen i puljen, og det kolde og fugtige vintervejr, ikke ville give den fuld skrue, og de er jo også nødt til at tænke på ikke at modtage dumme gule kort for sene tacklinger mv

Mose

Indlæg af Mose »

Dennis Sørensen var god igår og da jeg ofte har kritiseret ham vil jeg nødig ende i en kritik af hans indsats igår. Han gjorde det meget fint, men det altså et faktum at flere gange (slet ikke hver gang) igår da Start slog kontra stod vi med tre spillere ved midterlinjen. David, Klaus og Dennis.

Angående Leon Jessen så er det altså urimeligt at en forsvarsspiller skal forhindrer alle indlæg. Jeg så gerne at han havde blokeret flere af de farlige indlæg fra deres udmærkede højrekant, men at sige han blev konstant overspillet er forkert.
Når jeg gerne ser Leon på den venstreback hænger det sammen med hans unge alder (virkelig basis for udvikling) samt det faktum at han er venstrebenet. Det er faktisk vigtigere at have en venstrebenet back fremfor en venstrebenet midtbane, hvis indlæggende fra kanten skal have kvalitet. Altså har vi reelt kun Jørgensen og Leon at vælge imellem, og her er jeg altså klar til at give den 19 årige knægt chancen.

Endelig synes jeg ikke Troest var så dårlig som du gør ham til. Kjærgaard derimod kom da vist ned på jorden igen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Mose skrev:
> Dennis Sørensen var god igår og da jeg ofte har
> kritiseret ham vil jeg nødig ende i en kritik af
> hans indsats igår. Han gjorde det meget fint, men
> det altså et faktum at flere gange (slet ikke hver
> gang) igår da Start slog kontra stod vi med tre
> spillere ved midterlinjen. David, Klaus og Dennis.

Det tror da pokker med det løbepensum han præsterede :-)

>
> Angående Leon Jessen så er det altså urimeligt at
> en forsvarsspiller skal forhindrer alle indlæg.
> Jeg så gerne at han havde blokeret flere af de
> farlige indlæg fra deres udmærkede højrekant, men
> at sige han blev konstant overspillet er forkert.
>
> Når jeg gerne ser Leon på den venstreback hænger
> det sammen med hans unge alder (virkelig basis for
> udvikling) samt det faktum at han er venstrebenet.
> Det er faktisk vigtigere at have en venstrebenet
> back fremfor en venstrebenet midtbane, hvis
> indlæggende fra kanten skal have kvalitet. Altså
> har vi reelt kun Jørgensen og Leon at vælge
> imellem, og her er jeg altså klar til at give den
> 19 årige knægt chancen.

Det var faktisk mere eller mindre de samme argumenter jeg brugte til forsvar for ham igår, men det ændrer jo ikke ved den ringe præstationen netop igår !

> Endelig synes jeg ikke Troest var så dårlig som du
> gør ham til. Kjærgaard derimod kom da vist ned på
> jorden igen.
>

Hmm... jeg så mig i hvert fald rimelig gal på Troest igår, men vi kan jo bare bruge nogle af de samme argumenter som ved andre lovende talenter :-)

Kærgaard havde da flere opløftende aktioner, men faldt jo nok igennem som de fleste andre igår, pga vejr og måske (tør jeg sige det.. ) indstillingen til kampen ( læs et andet af mine indlæg i tråden )

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jeg er enig med Mose. Kærgård "kom da vist ned på jorden igen". Han arbejdede ikke specielt meget oppe foran, og tog slet ikke nogen af de løb, eller nogen af de kampe, som vi ellers har set ham gøre før.
Nogenlunde det samme kan siges om David.

Som det også nævnes tidligere i tråden, så virker det uforståeligt, at Simon Poulsen vælges til Kampens Spiller. Han bidrog ikke med noget nævneværdigt, ud over det halvnemme mål, og blev jo også pillet ud i pausen.
Men det er meget typisk, at en spiller som ham bliver valgt, for "det var jo ham der scorede målet??!!". Sådan tænker rigtig mange faktisk. Men (ikke for at nedværdige nogen) der kommer også mange på stadion, som ikke har særlig meget forstand på fodbold. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at de ikke nødvendigvis kan lide det, men det ændrer ikke det faktum, at mange ikke rigtig forstår sig på selve spillet som sådan.
Og så er mange af dem der stemmer vel også de der 'mobilfreaks', eller alle de 'pjattede tøser', der egentlig mest stemmer fordi "han scorede jo", eller bare fordi de generelt godt kan lide den spiller. Det er noget af det der gør en sådan SMS-afstemning ubrugelig.

Og så lige Leon Jessen til sidst. Synes egentlig han gjorde det udemærket, selv om de fleste med det samme er klar til at kritisere ham, efter hver eneste kamp. Selv om han kunne have gjort det bedre, og lukket af for en del flere indlæg, så synes jeg, at han var i den bedre halvdel, hvis man skulle opdele vores hold efter dagens præstationer.
Mener også godt, at man kan satse på ham i fremtiden.

Dahl Nielsen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Anders: Fin kamp, hvor han tog hvad han skulle på. Så ikke ud til at være besværet af den meget glatte bane - 8

Daugaard: Havde et par gode raids i 1. halvleg, men han blev dog også overløbet en del gange, hvoraf en af gangene førte til udligningen - 7/8

Troest: Så meget skidt ud ved målet, og virkede derudover ikke særlig sikker på den dårlige bane. Fik slet ikke sat sig i gennem i luftspillet - 7

Rasmus Hansen: Samme som ovenstående - 7

Jessen: Havde den vel nok sværeste direkte modstander i Starts meget dygtige Alex Valencia, som er inde omkring Norges landshold. Fik dækket ham nogenlunde op, dog var der også enkelte blundere - 8

Dennis: Vores bedste i går, selvom det ikke siger ret meget. Havde nogle gode indlæg i første halvleg, hvor han var rigtigt godt med offensivt og defensivt - 9

Thyge: Hvor var han ? Meget anonym indsats - 6

Femi: Han var vist heller ikke til stede - 6

Simon Poulsen: Scorede målet, andet er der vist ikke at sige ? - 7

David: Helt ufatteligt mange offsides han løb i, det burde han kunne forbedre. Kom frem til en enkelt chance, hvor hans ellers udemærkede afslutning blev reddet til hjørne - 6/7

Kærgaard: Mogens Laursen ! Undskyld min omtale af ham, men i går spillede han præcist som i hans Viborg-tid. Bolden sprang fra ham, når han prøvede på at tæmme den, de store chancer blev brændt, alt var tandløst - 6/7

Madsen: Udemærket fighter-indsats, som kunne være kronet med en scoring i overtiden - 8

Jesper Mikkelsen: Lige så anonym/dårlig som Thyge og Femi - 6

Forsvars Frank: Hvad skete der for hans ninja-spring ind foran Jesper Mikkelsens frispark ? - UB

Jørn Kjær: 13 - Verdensklasse at komme i shorts (igen) selvom folk i uldstrømper, lange underbukser, 4 trøjer og hue fryser røven i laser :-)

Peter Ross

Besvar