Kvartfinale modstanderen findes fredag.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

RL hvorfor?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Der er vel ikke nogen der vil sige at det er det vilde sportslige, der er i RL. Vi snakker jo også selv om hvordan den kan forberede til fx at spille ude i europa, eller for vores vedkommende, at blive klar til sæsonen.

Faktum er at den første del af turneringen ligger i vejen for de danske hold der skal spille midtugekampe midt i ligaprogrammet. E den del af turneringen vi er i nu, er de Norska hold flere måneder fra sæsonstart, og der findes ikke en bane i hele landet man kan spille på under rimelige forhold. Faktisk er indendørs banen i Valhall nok det bedste.

Dem der har set banerne i Brøndby og FCK i tv, vi vide at det ikke ligner græs og er opkørt totalt efter en kamp. Jeg ved ikke hvordan SAS arena så ud efter kampen (Fortæl) men faktum er at lige meget hvor meget varme der er i banen så vokser græs ikke uden sollys, og der er bare ikke nok på denne årstid. Banerne bliver bare ødelagt!

Mange har været oppe at køre over de penge som FCM kan samle sammen, og med rette. Det er det vigtigste encitament til at deltage. Jeg håber bare at vi samler så meget sammen (En finale sejer vil ikke være ringe), at det ikke ædes totalt op af rejseomkostninger, stadion omkostninger, og eventuelle skader.

Jeg er slet ikke afvisende for at man kunne lave en eller anden form for Nordisk turnering, men som den ser ud nu giver den ingen mening. Måske kunne den sammen med en omlægning af den danske liga og pokalturnering komme til at give mening.

Personligt ville jeg gerne se at kvalifikationen til Uefagruppespillet blev regionaliseret, således at de nordiske hold skulle kæmpe om at komme med. Det ville give mening sportsligt, skærpe interessen og konkurencen mellem landene og ikke mindst sikre muligheden for at få nogle ture som kan lade sig gøre for fansene. Turen til Rumænien, Makedonien eller Polen, kan så gemmes til gruppespillet.

Rovsing

Re: Kvartfinale modstanderen findes fredag.

Indlæg af Rovsing »

Tænk lige på at nu er det muligt at hente 250 tnkr mod start og så er det 400 per sejr og 200 tnkr per uafgjort. Vi har minimum to chancer for at spille om 400 tnkr, og med Sasarena kunne vi godt få to mere. Så er det jo op til ulvene om vi så skal tjene noget på finalen. Der er 2 mill nkr for sejr i finalen. De glubske ulve kunne lige nøjagtigt godt være så sultne at de ved Thygesen gør det!

Rovsing

Re: RL hvorfor?

Indlæg af Rovsing »

Jeg vil godt give dig ret i at der kunne være noget smart i at regionalisere eufa cuppen mere, men som jeg ser det er Royal League simpelhen noget at spille for, i en sæson hvor det godt kan blive lidt trist at hive sig op fra 8 til 4 som jeg forventer vi gør. Med vores (kommende) status som førende udviklingshold for de absolut bedste talenter vi kan finde, er det vigtigt at vi får flest muligt betydende kampe at øve vore talenter i, så de virker når vi skal bruge dem.
Det der med græsset må en gartner finde ud af.
Jeg nyder i hvert fald at der er en måned mindre inden jeg kan komme til fodbold igen.
Det var i hvert fald fedt at opleve Kærgård.

Kent

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Der er vel ikke nogen der vil sige at det er det
> vilde sportslige, der er i RL. Vi snakker jo også
> selv om hvordan den kan forberede til fx at spille
> ude i europa, eller for vores vedkommende, at
> blive klar til sæsonen.

Det er vel an på hvad du mener med "sportslig". Det er korrekt at det er en turnering, der har 4 prioritet efter SAS-Ligaen, Pokalturneringen og UEFA. Dog er der som udgangspunkt flere sikre penge i RL end i UEFA'en (og der er nok ikke nogen, der alligevel tror på at vi skal vinde UEFA-cuppen), så faktisk er RL måske mere interessant end UEFA'en generelt set.

Men alternativet til dette er at løbe rundt og spille træningskampe i Vejle, Vildbjerg eller Århus for 100 tilskuere mod 1. div-klubber uden at det betyder det store. På den måde har RL enorm sportslig værdi, da den gerne skulle gøre os skarpere til sæsonstart, da vi er oppe i et højere gear end de klubber, der ikke spiller RL.

> Faktum er at den første del af turneringen ligger
> i vejen for de danske hold der skal spille
> midtugekampe midt i ligaprogrammet.

Det var så 1 runde det drejede sig om. Jeg kan ikke se at det har givet problemer? - Vi afviklede jo bare kampen i torsdags. Og "problemet" opstod vel kun grundet VM til sommer, der gør at vi spillede SAS-liga frem til december.

> den del af
> turneringen vi er i nu, er de Norska hold flere
> måneder fra sæsonstart,

En, to, flere? - De starter en måned efter os, men derfor kan de vel være ligeså skarpe, hvis de starter træningen samtidig? - Jeg har i hvert fald ikke hørt nogen af de norske klubber sige at de nedprioriterer RL.

>og der findes ikke en bane
> i hele landet man kan spille på under rimelige
> forhold. Faktisk er indendørs banen i Valhall nok
> det bedste.

Det handler vel primært om at de får deres baneforhold i orden.

> Dem der har set banerne i Brøndby og FCK i tv, vi
> vide at det ikke ligner græs og er opkørt totalt
> efter en kamp. Jeg ved ikke hvordan SAS arena så
> ud efter kampen (Fortæl) men faktum er at lige
> meget hvor meget varme der er i banen så vokser
> græs ikke uden sollys, og der er bare ikke nok på
> denne årstid. Banerne bliver bare ødelagt!

Jeg mindes ikke at nogen af RL-klubberne havde problemer med baner sidste år. Der er trods alt noget, der hedder gartnere. Tror alle de normale arrangementer såsom koncerter i Parken slider mere på græsset end RL.

> Mange har været oppe at køre over de penge som FCM
> kan samle sammen, og med rette. Det er det
> vigtigste encitament til at deltage. Jeg håber
> bare at vi samler så meget sammen (En finale sejer
> vil ikke være ringe), at det ikke ædes totalt op
> af rejseomkostninger, stadion omkostninger, og
> eventuelle skader.

Tror roligt du kan regne med at det giver overskud. Det er jo det, der er hele ideen. Fidusen er at klubben normalt ingen indtægter har fra december til marts - nu kommer der pludselig kr. i kassen i disse måneder også.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Som jeg læser dit indlæg er du generelt imod at der spilles fodbold mellem 1/12 og 15/3, fordi græsset og temperaturen ikke er til fodbold i disse vintermåneder. Dine argumenter er gode nok men jeg kan bare ikke se det positive i den pointe dine argumenter medfører.

I FCM skal spillerne have løn 12 måneder om året, at de så kun spiller i de 7 er ikke en god udnyttelse af resourcerne. Jeg vil gerne gå på kompromis med de dårlige baner, kampe i gode indendørshaller og halvtomme tribuner hvis det kan give FCM noget positivt de kan bygge videre på.

Vi får fra RL:
1. Kampe af international karakter der udvikler særligt vores mange unge spillere.
2. En god økonomisk gevindst.
3. En kortere vinterpause som enhver fodboldelsker må nyde.
4. Et bedrer produkt til vores mange sponsorer.

Der er sikkert flere gode grunde, men jeg holder her og gentager min pointe. RL behager mig og jeg kommer gerne og ser den tredje hjemmekamp i RL torsdag mod Start. Ironisk nok har vores to bedste kampe det sidste halve år været vores hjemmekampe i RL. Godt at jeg var der!

YahooSeeker [Bot]

Kent skrev:
> Hekler skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Der er vel ikke nogen der vil sige at det er
> det
> > vilde sportslige, der er i RL. Vi snakker jo
> også
> > selv om hvordan den kan forberede til fx at
> spille
> > ude i europa, eller for vores vedkommende,
> at
> > blive klar til sæsonen.
>
> Det er vel an på hvad du mener med "sportslig".
> Det er korrekt at det er en turnering, der har 4
> prioritet efter SAS-Ligaen, Pokalturneringen og
> UEFA. Dog er der som udgangspunkt flere sikre
> penge i RL end i UEFA'en (og der er nok ikke
> nogen, der alligevel tror på at vi skal vinde
> UEFA-cuppen), så faktisk er RL måske mere
> interessant end UEFA'en generelt set.

Jeg kan ikke rigtigt se hvordan dit argument med at FCM ikke vinder Uefa cuppen, har indflydelse på hvad der er er sportsligt. Og jeg ved slet ikke hvad du mener med "Spotrsligt" Er det fordi du ikke ved hvad ordet dækker, eller har du en bredere definition, for så vil jeg gerne høre den.

> Men alternativet til dette er at løbe rundt og
> spille træningskampe i Vejle, Vildbjerg eller
> Århus for 100 tilskuere mod 1. div-klubber uden at
> det betyder det store. På den måde har RL enorm
> sportslig værdi, da den gerne skulle gøre os
> skarpere til sæsonstart, da vi er oppe i et højere
> gear end de klubber, der ikke spiller RL.

Så er du vel også enig i at det er en træningsturnering der skal gøre holdet klar til de rigtige opgaver?
>
>
> > Faktum er at den første del af turneringen
> ligger
> > i vejen for de danske hold der skal spille
> > midtugekampe midt i ligaprogrammet.
>
> Det var så 1 runde det drejede sig om. Jeg kan
> ikke se at det har givet problemer? - Vi afviklede
> jo bare kampen i torsdags. Og "problemet" opstod
> vel kun grundet VM til sommer, der gør at vi
> spillede SAS-liga frem til december.

Det var det samme sidste år, men faktum er at de Norske og Svenske hold har RL som noget der ligger ved siden af, mens de danske har den oveni, i det mindste en del af sæsonen.

>
> > den del af
> > turneringen vi er i nu, er de Norska hold
> flere
> > måneder fra sæsonstart,
>
> En, to, flere? - De starter en måned efter os, men
> derfor kan de vel være ligeså skarpe, hvis de
> starter træningen samtidig? - Jeg har i hvert fald
> ikke hørt nogen af de norske klubber sige at de
> nedprioriterer RL.

Faktum er bare at den Norske hold efter RL har endnu en pause inden de skal have gang i deres turnering. De kan altså ikke engang bruge den som reel opvarmning til ligaen. Måske er det en del af forklaringen i at de ikke nedprioritere den, de har ikke andet at bruge den til end at spille den og så holde anden vinterpause.

> >og der findes ikke en bane
> > i hele landet man kan spille på under
> rimelige
> > forhold. Faktisk er indendørs banen i Valhall
> nok
> > det bedste.
>
> Det handler vel primært om at de får deres
> baneforhold i orden.

Hvad er det lige du har tænkt dig de skal gøre? hvis der er 17 graders frost som igår, så har du bare ikke forhold til fodbold uanset varmen i banen.

> > Dem der har set banerne i Brøndby og FCK i
> tv, vi
> > vide at det ikke ligner græs og er opkørt
> totalt
> > efter en kamp. Jeg ved ikke hvordan SAS arena
> så
> > ud efter kampen (Fortæl) men faktum er at
> lige
> > meget hvor meget varme der er i banen så
> vokser
> > græs ikke uden sollys, og der er bare ikke
> nok på
> > denne årstid. Banerne bliver bare ødelagt!
>
> Jeg mindes ikke at nogen af RL-klubberne havde
> problemer med baner sidste år. Der er trods alt
> noget, der hedder gartnere. Tror alle de normale
> arrangementer såsom koncerter i Parken slider mere
> på græsset end RL.

Så skulle du måske grave lidt i arkiverne. Det var den ene farce med kampflytninger små haller osv. Faktisk tror jeg Esbjerg og OB begge fik deres kampe flyttet i sidste øjeblik i samme runde. Sådan husker jeg det i hvert fald (Lidt for doven til at finde det frem :-))

> > Mange har været oppe at køre over de penge
> som FCM
> > kan samle sammen, og med rette. Det er det
> > vigtigste encitament til at deltage. Jeg
> håber
> > bare at vi samler så meget sammen (En finale
> sejer
> > vil ikke være ringe), at det ikke ædes totalt
> op
> > af rejseomkostninger, stadion omkostninger,
> og
> > eventuelle skader.
>
> Tror roligt du kan regne med at det giver
> overskud. Det er jo det, der er hele ideen.
> Fidusen er at klubben normalt ingen indtægter har
> fra december til marts - nu kommer der pludselig
> kr. i kassen i disse måneder også.
>
> Kent

Ja nu har FCM jo også klaret sig pænt i forhold til alle andre hold i turneringen indtil nu. Men med de præstationer som fx OB og EFB havde sidste år så er jeg i tvivl om, om det overhovede fik pengene hjem.

Jeg ved ikke hvad break-even er på SAS arena, men der er et bestemt antal mennesker man regner med, for at det kan betale sig at åbne lågerne hvis det skal give overskud. Det handler jo lidt om hvordan aftalen med Messecenteret ser ud osv. Men lejen af stadion er jo ikke anderledes om der er to ludere og en lommetyv eller der er fuld hus. Lyset koster det samme, og varmen koster kassen når frosten skal holdes af jorden om vinteren.

Der skal ikke være nogen tvivl om at det er gode penge som FCM får ud af det her i år, men det ændre altså ikke på den sportslige berettigelse af turneringen.

YahooSeeker [Bot]

Mose skrev:
> Som jeg læser dit indlæg er du generelt imod at
> der spilles fodbold mellem 1/12 og 15/3, fordi
> græsset og temperaturen ikke er til fodbold i
> disse vintermåneder. Dine argumenter er gode nok
> men jeg kan bare ikke se det positive i den pointe
> dine argumenter medfører.

Du kan have ret i at det ikke medfører noget positivt, men det er nu engang ikke noget nyt at der er noget der hedder vinter, og heller ikke at den er strengere jo længere nord på man kommer.

> I FCM skal spillerne have løn 12 måneder om året,
> at de så kun spiller i de 7 er ikke en god
> udnyttelse af resourcerne. Jeg vil gerne gå på
> kompromis med de dårlige baner, kampe i gode
> indendørshaller og halvtomme tribuner hvis det kan
> give FCM noget positivt de kan bygge videre på.

Det kan jeg være tilbøjelig til at give dig ret i. Men det skulle vel heller ikke være umuligt at lave et koncept, er ikke skal prøve på at ligne almindeligt fodbold med internationalt snit, når alle kan se at det ikke er hvad det er.

> Vi får fra RL:
> 1. Kampe af international karakter der udvikler
> særligt vores mange unge spillere.

Det er vel en træningskamp du beskriver?

> 2. En god økonomisk gevinst.

Forhåbentligt

> 3. En kortere vinterpause som enhver fodboldelsker
> må nyde.

Ja så længe man ikke kan se halvdelen af kampene fordi tv ikke sender FCM udekampe så er det vel en sandhed med modifikationer.

> 4. Et bedrer produkt til vores mange sponsorer.

Jeg ved ikke lige hvad du tænker på? At der sker noget på den tid af året?

> Der er sikkert flere gode grunde, men jeg holder
> her og gentager min pointe. RL behager mig og jeg
> kommer gerne og ser den tredje hjemmekamp i RL
> torsdag mod Start. Ironisk nok har vores to bedste
> kampe det sidste halve år været vores hjemmekampe
> i RL. Godt at jeg var der!

Ja jeg kan kun være misundelig over at du så den sidste jeg var uheldigvis på arbejde.

Kunne du ikke komme på et koncept der gav de samme fordele som dem du beskriver, men som ikke prøvede på at trodse naturen?

Gamle Hoffmann64

Indlæg af Gamle Hoffmann64 »

Mose skrev:
> Som jeg læser dit indlæg er du generelt imod at
> der spilles fodbold mellem 1/12 og 15/3, fordi
> græsset og temperaturen ikke er til fodbold i
> disse vintermåneder. Dine argumenter er gode nok
> men jeg kan bare ikke se det positive i den pointe
> dine argumenter medfører.
>
> I FCM skal spillerne have løn 12 måneder om året,
> at de så kun spiller i de 7 er ikke en god
> udnyttelse af resourcerne. Jeg vil gerne gå på
> kompromis med de dårlige baner, kampe i gode
> indendørshaller og halvtomme tribuner hvis det kan
> give FCM noget positivt de kan bygge videre på.
>
> Vi får fra RL:
> 1. Kampe af international karakter der udvikler
> særligt vores mange unge spillere.
> 2. En god økonomisk gevindst.
> 3. En kortere vinterpause som enhver fodboldelsker
> må nyde.
> 4. Et bedrer produkt til vores mange sponsorer.
>
> Der er sikkert flere gode grunde, men jeg holder
> her og gentager min pointe. RL behager mig og jeg
> kommer gerne og ser den tredje hjemmekamp i RL
> torsdag mod Start. Ironisk nok har vores to bedste
> kampe det sidste halve år været vores hjemmekampe
> i RL. Godt at jeg var der!

JA, længere er den ikke... Oxo vedr næste indlæg

Kent

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:

> Jeg kan ikke rigtigt se hvordan dit argument med
> at FCM ikke vinder Uefa cuppen, har indflydelse på
> hvad der er er sportsligt.

Hvad er den sportslige værdi ved at deltage i UEFA-cuppen? Det generelle billede for dansk fodbold er at der først er en runde mod en modstander, som man bør slå (der var for mig ikke meget sportslig værdi i B36-kampene) efterfulgt (hvis man er heldig) af en runde mod et hold, som man bør tabe til. Set over de sidste 10 år er det vel sådan det er gået i 90% af tilfældene for dansk fodbold.

Så synes jeg både den kortsigtede og langsigtede sportslige værdi af en turnering hvor man er sikret 6 kampe mod modstandere på nogenlunde samme niveau som en selv er større. Her er der mulighed for at udvikle spillere, og teste sig selv mod udenlandske modstandere (i stedet for de sammen 10-11 klubber 3-4 gange om året).

>Og jeg ved slet ikke
> hvad du mener med "Spotrsligt" Er det fordi du
> ikke ved hvad ordet dækker, eller har du en
> bredere definition, for så vil jeg gerne høre
> den.

Jeg vil mene at den sportslige værdi handler om hvorvidt det er kampe, der har den nødvendige intensitet/vigtighed og et passende niveau til at spillerne kan og skal yde deres maksimale. Eftersom du vist nok er pædagog, så kender du måske begrebet "zonen for nærmeste udvikling" - kampe der ligger der, har sportslig værdi.

> Så er du vel også enig i at det er en
> træningsturnering der skal gøre holdet klar til de
> rigtige opgaver?

Når man både tager det sportslige og økonomiske aspekt af RL i betragtning, så vil jeg mene at RL er en rigtig opgave. At den så ligger på et tidspunkt af året, hvor den kan få positiv indflydelse på andre opgaver gør den blot mere attraktiv.

> Det var det samme sidste år, men faktum er at de
> Norske og Svenske hold har RL som noget der ligger
> ved siden af, mens de danske har den oveni, i det
> mindste en del af sæsonen.

Det der "oveni" er stadig ekstremt begrænset, og ikke værre end hvis vi fx havde kvalificeret os til gruppespillet i UEFA.

> Faktum er bare at den Norske hold efter RL har
> endnu en pause inden de skal have gang i deres
> turnering.

I hvert fald ikke hvis de ikke kommer videre :-)

>De kan altså ikke engang bruge den som
> reel opvarmning til ligaen. Måske er det en del af
> forklaringen i at de ikke nedprioritere den, de
> har ikke andet at bruge den til end at spille den
> og så holde anden vinterpause.

Men så er der vel ikke noget problem?

> Hvad er det lige du har tænkt dig de skal gøre?
> hvis der er 17 graders frost som igår, så har du
> bare ikke forhold til fodbold uanset varmen i
> banen.

Man skal naturligvis finde ud af at afvikle kampene på en fornuftig måde - ingen er interesseret i at kampene afvikles under dårlige forhold. Det er for mig at se et af de få reelle problemre RL har.

> Så skulle du måske grave lidt i arkiverne. Det var
> den ene farce med kampflytninger små haller osv.
> Faktisk tror jeg Esbjerg og OB begge fik deres
> kampe flyttet i sidste øjeblik i samme runde.
> Sådan husker jeg det i hvert fald (Lidt for doven
> til at finde det frem :-))

Det jeg talte om var din frygt for at banerne blev ødelagt til resten af foråret. Der mener jeg stadig ikke at nogen af de danske klubber havde problemer sidste år.

Kent

Kent

Re: Kvartfinale modstanderen findes fredag. (hvordan?)

Indlæg af Kent »

Dette er hvad FCM selv skriver om lodtrækningen (fra informationsmail til sponsorer):

KVARTFINALER

Lodtrækningen til kvartfinalerne sker fredag eftermiddag – og den afventer vi naturligvis med stor spænding. Desværre er der ikke lodtrækningsmæssige fordele ved at vinde gruppen. Vi kan sagtens komme til at møde en anden gruppevinder – men så vidt muligt kommer vi ikke til at møde et andet dansk hold eller et hold fra vores gruppe. Kvartfinalerne spilles allerede på torsdag den 23. februar og returopgør den 9. marts. Hold øje med fcm.dk fredag eftermiddag.

Mvh
Kent

Kim

Indlæg af Kim »

Hej Kent!

Tak for info!

Så længe vi ikke trækker Djurgården, Bif eller FCK - så kan de dukke op med hvilke som helst hold... og udfra det du skriver så burde disse tre ikke være lige først for i lodtrækningen...

BW #456
PS: Hvis det er muligt - lad os da få Gøteborg, så kan vi easteren få en kort tur over bæltet til udekamp :)

Kent

Indlæg af Kent »

Djurgården er vel en mulighed da de er udenlandske og ikke i vores pulje.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

God nyhed, at vi ikke ramler ind i BIF eller FCK. Alle de andre tror jeg godt på vi kan slå, når vi kan slå Vålerenga og Hammarby, burde vi også kunne klare Djurgården og Göteborg :-)

Kim

Indlæg af Kim »

Ja, undskyld - min læsefejl.. dog finder jeg det lidt latterligt at gruppe 1'ere kan mødes... hva faen er fidusen i overhovedet at ende 1'er... pengene - ellers ikke en skid.. hmm..

BW #456

Besvar