Er netop hjemvendt efter at have været nede i byen og se Fioentina - Inter Milan. Meget spændene kamp set med Danske øjne, da Fioentina som bekendt har to danskere i truppen.
Det var fra starten tydeligt at det var en vigtig kamp, intensiteten var i top, og det hårde spil udviklede sig i løbet af kampen til en pærlerække af eksempler på hvordan en svinestreg skal skæres.
Dommeren vinkede afværgende, da en Fioentino spiller faldt om efter en nærkamp med Adriano. Men kort efter standsede dommeren spillet da blodet sprøjtede ud af næsen på den slagtede fioentina spiller. Et stilstudie i vold på banen fra 7 forskellige vinkler og i slow, gjorde at ingen kunne være i tvivl om at Adriano burde have været sendt ud.... men det er jo Italien så intet.
Inter spillede mere og mere bisset efterhånden som det blev klart at fioentina havde styr over spillet og en føring på 2-0 i det 50. min gav ro. Til sidst blev det for meget for Fioentinas højre back, de i en en challenge, smed sig tidligt og kurede med knupperne forest ind i lysknen på den sagesløse Inter spiller. Det gjorde ondt at se på, men i Italien giver sådan noget kun gult, også selvom dommeren stå lige ved siden af.
Krøldrup ville også være med, dog i den ikkevoldelige afdeling. Efter at have erobret bolden med ca. 15 min igen, tog han et træk forbi Figo, og smed sig elegant. Gult til Figo, der dog så noget opgivende på dommeren. De efterfølgende tvbilleder, som er ret gode i Italiensk fodbold, viste at der var ½ m. luft.
Men det er bare en del af spillet. Italiensk fodbold er i hvert fald ikke for tøsedrenge.
Det er bare en fornøjelse at se den kreative udfoldelse som er en selvfølge i bold på de kanter. Selv for en gammel garvet kender er det uhyre svært at gennemskue systemerne. Detaljeridommen og de artistiske indfald er af sådan en kaliber at man bare svømmer hen. Personligt frydes jeg allermest af at se i hvor små rum afleveringerne falder, og hvor store forventninger man sætter til sine medspilleres evner. To mand i ryggern på kanten af straffesparksfeltet, er ingen hindring, han kan jo bare drible sig fri, eller spille trejde manden. Det ser man altså bare ikke i SAS ligaen andet end 2 gange pr. sæson. Her er det flere gange hver halvleg.
De Danske spillere var heller ikke helt anonyme. Det er en fryd at se med hvilken respekt Martin Jørgnsen behandles i Italien. Der er ingen back der vi ricikere at skulle alene i duel, så der bakkes og skærmes af, for at tage broden af driblingerne. jeg kom sådan til at tænke på Claus Madsen da jeg sad og så kampen. Både fordi de begge er fantastiske driblere der kan sætte sin direkte modstander af, men også fordi de begge tager yderst aktiv del i det defensive arbejde. En kvalitet som jeg beundre ved offensive spillere.
Krøldrup, var sølle at se på til at begynde med. Uden en modstander i syne, formåede han flere gange at sparke bolden lige op i luften og ud over sidelinjen ol. i kampens start. Men jeg skal da lige love for der kom andre boller på suppen. Han stod da kampen var færdig som den reelle match vinner. Det utal af 100% chancer han fik forpuret hvodl liv i Fioentina. Både i Hovedspillet med så sandeligt også når det gjalt opdækningen og blokeringen af Inter angriberne var han uovertruffen. Det er utroligt at han kan komme fra en lang skadespause og et klubskifte og så til sådan en pragtpræstation på så kort tid. Hans lange ben formåede i hvert fald at blande sig i alle Inter opløb der kom i nærheden.
Jeg ved ikke hvad det er, men jeg bliver altid inspireret over dramaet når jeg ser italiensk fodbold. Måske er det fordi man ikke behøver at have lyd på for at kunne følge med i hvad de går og siger til hinanden, Italienernes "tegnsprog" forplanter sig nemlig til alle selv udlændingene. Eller også er det simple faktum bare at Italiensk fodbold, er bare bedre!?
Italiensk fodbold er bare bedre!?
-
YahooSeeker [Bot]
Italiensk fodbold er bare bedre!?
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 9. feb 2006, 21:00, rettet i alt 1 gang.
-
Altoriso
Re: Italiensk fodbold er bare bedre!? - og så lidt spansk også
ja jeg så den også - det var en møj spændende kamp !
Da jeg så lige skiftede over på en anden kanal var der en grafik der sagde at Zaragoza havde 5 og real madrid 1, så jeg tænkte at det nok var off sides eller hjørnespark, men det var gud hjælpe mig STILLINGEN !!!
What tænkte jeg bare og pludselige bragede Ewerthon et gudespark helt op i krogen til en lad os sige lidt stor overraskelse
Da jeg så lige skiftede over på en anden kanal var der en grafik der sagde at Zaragoza havde 5 og real madrid 1, så jeg tænkte at det nok var off sides eller hjørnespark, men det var gud hjælpe mig STILLINGEN !!!
What tænkte jeg bare og pludselige bragede Ewerthon et gudespark helt op i krogen til en lad os sige lidt stor overraskelse
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Italiensk fodbold er bare bedre!? - og så lidt spansk også
Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> ja jeg så den også - det var en møj spændende kamp
> !
>
> Da jeg så lige skiftede over på en anden kanal var
> der en grafik der sagde at Zaragoza havde 5 og
> real madrid 1, så jeg tænkte at det nok var off
> sides eller hjørnespark, men det var gud hjælpe
> mig STILLINGEN !!!
>
> What tænkte jeg bare og pludselige bragede
> Ewerthon et gudespark helt op i krogen til en lad
> os sige lidt stor overraskelse
Ja der var nogle gode hug i den kamp. Den som Christian Brocchi sætter ind efter 10 min. Det kan godt være det er lidt heldigt at den hopper ud til ham, men sparket er bare perfekt eksekveret. mellem to Inter spillere skruende udaf og så rammer den jorden midt i det lille felt hvor den er uhyggeligt sværd for målmanden at tage. Sådan en er bare fed på slow.
Så du så også målene fra sidste runde i halvlegen?
Og de 10 bedste mål?
Fuuuuck det var nogle lækkerier
Men jeg ville nu gerne have set Roma kampen. Totti tog sig lige sammen og scorede de to sidste måt, et af dem i overtiden, til 4-3. Han er bare en guds gave til fodboldfolket.
-------------------------------------------------------
> ja jeg så den også - det var en møj spændende kamp
> !
>
> Da jeg så lige skiftede over på en anden kanal var
> der en grafik der sagde at Zaragoza havde 5 og
> real madrid 1, så jeg tænkte at det nok var off
> sides eller hjørnespark, men det var gud hjælpe
> mig STILLINGEN !!!
>
> What tænkte jeg bare og pludselige bragede
> Ewerthon et gudespark helt op i krogen til en lad
> os sige lidt stor overraskelse
Ja der var nogle gode hug i den kamp. Den som Christian Brocchi sætter ind efter 10 min. Det kan godt være det er lidt heldigt at den hopper ud til ham, men sparket er bare perfekt eksekveret. mellem to Inter spillere skruende udaf og så rammer den jorden midt i det lille felt hvor den er uhyggeligt sværd for målmanden at tage. Sådan en er bare fed på slow.
Så du så også målene fra sidste runde i halvlegen?
Og de 10 bedste mål?
Fuuuuck det var nogle lækkerier
Men jeg ville nu gerne have set Roma kampen. Totti tog sig lige sammen og scorede de to sidste måt, et af dem i overtiden, til 4-3. Han er bare en guds gave til fodboldfolket.