Kunststof bane
-
YahooSeeker [Bot]
Kunststof bane
I Dagens Herning folkeblad kan man se at der arbejdes på en kunsstofbane til inden næste vinter. Det var fandeme på tide, Det er uholdbart at man skal henligge sin træning til Århus.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 1. mar 2007, 10:31, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Kunststof bane
nej det er noget lort.
-
YahooSeeker [Bot]
Fordi det er en 1-2 generation kunsstof bane der et en plastmåtte med sand på. Underlaget ligner de reelle forhold for lidt og giver demed ikke en træning der kan tages med ud på græs.
Der er også mange myter om at det giver skader, selvom jeg mener at det er uden belæg. men fra den tid jeg har brugt i Stadomen må jeg sige at der er halv hårdt. men naturligvis bedre end en frossen græsbane.
Lige nu henligger FCM træningen til Århus hvor de har en 4 generation kunstbane som man kender den fra bl.a. Frankrig.
Der er også mange myter om at det giver skader, selvom jeg mener at det er uden belæg. men fra den tid jeg har brugt i Stadomen må jeg sige at der er halv hårdt. men naturligvis bedre end en frossen græsbane.
Lige nu henligger FCM træningen til Århus hvor de har en 4 generation kunstbane som man kender den fra bl.a. Frankrig.
-
Egebjerg
Hekler> Det er sandt at Stadome giver anledning til skader, banen er alt for hård. Desuden har man de største sår efter en omgang træning derinde, de "børster" flår simpelthen huden itu.
Ege
Ege
-
Syrensen
en ny kunststofbane ville være guld værd!! det ved jeg, da jeg selv spiller i holbæk, en klub i 2. division!! og det lyder som om forholdene der er bedre end hos fcm
-
Møller
-
Kent
3. gen. kunstgræs i Stadome
Så er der åbenbart kommet 3. generations kunsgræs på Stadome: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
Det er rigtig godt! Det kan jo lyde som om, at den er finansieret af sponsorer, og dermed udelukkende ejes af FCM og evt. idrætshøjskolen. Det giver rigtig gode muligheder for at træne så meget som muligt - især for de unge, da man så ikke er afhængig af, at alle andre også har ret til banen som fx ved en kommunal bane
Kent
Det er rigtig godt! Det kan jo lyde som om, at den er finansieret af sponsorer, og dermed udelukkende ejes af FCM og evt. idrætshøjskolen. Det giver rigtig gode muligheder for at træne så meget som muligt - især for de unge, da man så ikke er afhængig af, at alle andre også har ret til banen som fx ved en kommunal bane
Kent