"Ordinær vokal på Nordea"
-
Kasper_Nielsen
"Ordinær vokal på Nordea"
I Det bar' fodbold har de ofte været efter os omkring vores generelle kedelige stemning. Således er vi også langt nede i fanbarometeret hvad angår vokal.
Vores sange er simpelthen for ens. Ligeledes synes jeg ikke vi har været åbne nok over for nye sange. Jeg har tit set fede sange her på graven, som dog aldrig er blevet ført ud på stadion.
Det vil nok også være passende at nævne, at vokalen generelt er alt for lav. Selvfølgelig hænger det også sammen med, at det i øjeblikket ikke går helt efter forventningerne. Men det undskylder ikke, at vores vokal i øjeblikket er elendig.
Vores sange er simpelthen for ens. Ligeledes synes jeg ikke vi har været åbne nok over for nye sange. Jeg har tit set fede sange her på graven, som dog aldrig er blevet ført ud på stadion.
Det vil nok også være passende at nævne, at vokalen generelt er alt for lav. Selvfølgelig hænger det også sammen med, at det i øjeblikket ikke går helt efter forventningerne. Men det undskylder ikke, at vores vokal i øjeblikket er elendig.
Senest rettet af Kasper_Nielsen 8. dec 2005, 15:53, rettet i alt 1 gang.
-
Nicolai Kammersgaard
Re: "Ordinær vokal på Nordea"
Kasper_Nielsen skrev:
-------------------------------------------------------
> I Det bar' fodbold har de ofte været efter os
> omkring vores generelle kedelige stemning. Således
> er vi også langt nede i fanbarometeret hvad angår
> vokal.
Hvor seriøst kan vi tage TV3, EFB ligger over os det siger vel næsten alt. Men selvfølgelig hvis vi havde lagt nr. 1 så havde jeg da været glad.
> Vores sange er simpelthen for ens. Ligeledes synes
> jeg ikke vi har været åbne nok over for nye sange.
> Jeg har tit set fede sange her på graven, som dog
> aldrig er blevet ført ud på stadion.
Der er da massere af sange, og hvis folk ikke kan de eksisterende sange, så er der ikke nogle ide i at starte nye.
> Det vil nok også være passende at nævne, at
> vokalen generelt er alt for lav. Selvfølgelig
> hænger det også sammen med, at det i øjeblikket
> ikke går helt efter forventningerne. Men det
> undskylder ikke, at vores vokal i øjeblikket er
> elendig.
De fleste folk synger kun igennem når vi er foran og det er PROBLEMET, mange støtter kun i medgang. Derudover kunne det også hjælpe hvis folk stod mere tæt.
Nicolai Kammersgaard
Rigtige fans støtter positivt både i medgang og modgang.
> I Det bar' fodbold har de ofte været efter os
> omkring vores generelle kedelige stemning. Således
> er vi også langt nede i fanbarometeret hvad angår
> vokal.
Hvor seriøst kan vi tage TV3, EFB ligger over os det siger vel næsten alt. Men selvfølgelig hvis vi havde lagt nr. 1 så havde jeg da været glad.
> Vores sange er simpelthen for ens. Ligeledes synes
> jeg ikke vi har været åbne nok over for nye sange.
> Jeg har tit set fede sange her på graven, som dog
> aldrig er blevet ført ud på stadion.
Der er da massere af sange, og hvis folk ikke kan de eksisterende sange, så er der ikke nogle ide i at starte nye.
> Det vil nok også være passende at nævne, at
> vokalen generelt er alt for lav. Selvfølgelig
> hænger det også sammen med, at det i øjeblikket
> ikke går helt efter forventningerne. Men det
> undskylder ikke, at vores vokal i øjeblikket er
> elendig.
De fleste folk synger kun igennem når vi er foran og det er PROBLEMET, mange støtter kun i medgang. Derudover kunne det også hjælpe hvis folk stod mere tæt.
Nicolai Kammersgaard
Rigtige fans støtter positivt både i medgang og modgang.
-
Kasper_Nielsen
Jamen jeg er enig.
Der er en generel tendens til, at folk kun ynder at synge med, når vi er foran. Ligeledes er det kun den indre "kerne" af nordea som synger med. Det handler vel bare om, at man klapper sidemanden på skulderen og beder ham/hende synge med.
Der er en generel tendens til, at folk kun ynder at synge med, når vi er foran. Ligeledes er det kun den indre "kerne" af nordea som synger med. Det handler vel bare om, at man klapper sidemanden på skulderen og beder ham/hende synge med.
-
YahooSeeker [Bot]
Ja enig.
Men vores sange er for ens. Der er alt for lidt rytme, og hvis der var mere rytme vil stemningen automatisk komme. Vi har nogle gode sange som der kan hoppes med på, men der er for lidt.
Midtjylland Allez Allez, Midtjylland presse på, Forza FC olé olé olé er nogle af de sange som JEG foretrækker.
Som jeg ser det, er det LANGTFRA kun vokalen der skal pilles ved.
Stemning kan ikke laves ved at stå stille og råbe attack, attack, attack! Jeg mener at vi kan skabe stor stemning med store flag, som bruges i sangene mens der hoppes. Kig engang på fans fra Brøndby, OB og Viborg, (som jeg ikk nævner med glæde). De kan altså skabe stemning selvom de ikke er vildt mange (bortset fra Brøndby).
Jeg hader at høre "tag det flag ned, jeg skal sgu se kampen", til det kan jeg kun svare, så sæt dig da på Faxe kondi!
Men der er sikkert mange som er uenige i så kom bare med jeres mening så vi kan få en debat.
Jeg kigger nok på det her med et "morderne" fan syn.
Andreas - Som kan oplyse at FSS har store "stemningsflag" på vej
Men vores sange er for ens. Der er alt for lidt rytme, og hvis der var mere rytme vil stemningen automatisk komme. Vi har nogle gode sange som der kan hoppes med på, men der er for lidt.
Midtjylland Allez Allez, Midtjylland presse på, Forza FC olé olé olé er nogle af de sange som JEG foretrækker.
Som jeg ser det, er det LANGTFRA kun vokalen der skal pilles ved.
Stemning kan ikke laves ved at stå stille og råbe attack, attack, attack! Jeg mener at vi kan skabe stor stemning med store flag, som bruges i sangene mens der hoppes. Kig engang på fans fra Brøndby, OB og Viborg, (som jeg ikk nævner med glæde). De kan altså skabe stemning selvom de ikke er vildt mange (bortset fra Brøndby).
Jeg hader at høre "tag det flag ned, jeg skal sgu se kampen", til det kan jeg kun svare, så sæt dig da på Faxe kondi!
Men der er sikkert mange som er uenige i så kom bare med jeres mening så vi kan få en debat.
Jeg kigger nok på det her med et "morderne" fan syn.
Andreas - Som kan oplyse at FSS har store "stemningsflag" på vej
-
Altoriso
Jeg synes også at der skal arbejdes på at lave flere og bedre sange, og de må godt være lidt længerevarende !
Jeg så også gerne at vi fik lavet en rigtig "syng med" FCM sang som hele stadion kunne synge med på før kampen !
Har tænkt på, at vi her i pausen skulle arbejde lidt mere på at få lavet 2-3 rigtigt fede sange, og så må de bare satses på seriøst - folk skal nok komme med hvis de bare bliver startet op seriøst !
Det vil helt sikkert være fedt hvis man lavede "tifo" opbakning inde i kampen, og omkring pausen !
MEN jeg synes IKKE at der skal rende en masse teenagere rundt i bare maver, som kaster sig ind i hinanden, når de har lyst !
OG jeg synes heller IKKE, at ølkastning er en del af god fankultur
Jeg så også gerne at vi fik lavet en rigtig "syng med" FCM sang som hele stadion kunne synge med på før kampen !
Har tænkt på, at vi her i pausen skulle arbejde lidt mere på at få lavet 2-3 rigtigt fede sange, og så må de bare satses på seriøst - folk skal nok komme med hvis de bare bliver startet op seriøst !
Det vil helt sikkert være fedt hvis man lavede "tifo" opbakning inde i kampen, og omkring pausen !
MEN jeg synes IKKE at der skal rende en masse teenagere rundt i bare maver, som kaster sig ind i hinanden, når de har lyst !
OG jeg synes heller IKKE, at ølkastning er en del af god fankultur
-
Peter Ross
Altoriso skrev:
> Jeg synes også at der skal arbejdes på at lave
> flere og bedre sange, og de må godt være lidt
> længerevarende !
> Jeg så også gerne at vi fik lavet en rigtig "syng
> med" FCM sang som hele stadion kunne synge med på
> før kampen !
>
> Har tænkt på, at vi her i pausen skulle arbejde
> lidt mere på at få lavet 2-3 rigtigt fede sange,
> og så må de bare satses på seriøst - folk skal nok
> komme med hvis de bare bliver startet op seriøst
> !
Nu kommer sangene jo ikke af sig selv, så der skal arbejdes for det. Det kan være usandsynligt svært at finde en sang, som ingen andre klubber bruger, men pludselig dukker den op, og så er der et hit.
> Det vil helt sikkert være fedt hvis man lavede
> "tifo" opbakning inde i kampen, og omkring pausen !
Så lær gerne at styr flagene, i stedet for de enkelte hoveder som tror det gælder om at skalpere ham bagved, når man vifter med sit flag
> MEN jeg synes IKKE at der skal rende en masse
> teenagere rundt i bare maver, som kaster sig ind i
> hinanden, når de har lyst !
Må vi godt, hvis vi beholder tøjet på ?
Peter Ross
> Jeg synes også at der skal arbejdes på at lave
> flere og bedre sange, og de må godt være lidt
> længerevarende !
> Jeg så også gerne at vi fik lavet en rigtig "syng
> med" FCM sang som hele stadion kunne synge med på
> før kampen !
>
> Har tænkt på, at vi her i pausen skulle arbejde
> lidt mere på at få lavet 2-3 rigtigt fede sange,
> og så må de bare satses på seriøst - folk skal nok
> komme med hvis de bare bliver startet op seriøst
> !
Nu kommer sangene jo ikke af sig selv, så der skal arbejdes for det. Det kan være usandsynligt svært at finde en sang, som ingen andre klubber bruger, men pludselig dukker den op, og så er der et hit.
> Det vil helt sikkert være fedt hvis man lavede
> "tifo" opbakning inde i kampen, og omkring pausen !
Så lær gerne at styr flagene, i stedet for de enkelte hoveder som tror det gælder om at skalpere ham bagved, når man vifter med sit flag
> MEN jeg synes IKKE at der skal rende en masse
> teenagere rundt i bare maver, som kaster sig ind i
> hinanden, når de har lyst !
Må vi godt, hvis vi beholder tøjet på ?
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Nemlig.
Den bedste måde at lave de sange på, er måske at finde på en melodi SELV. Alle melodier man finder på nettet er stort set taget. Så find på nogle gode melodier, lav en tekst, foreslå den her på ulvegraven.
Mht. til teenagere i bare maver som hopper ind i hinanden, det lader vi bare Viborg drengene om!
Klå på guttere i pausen!
Andreas - Stemning på nordea?
Den bedste måde at lave de sange på, er måske at finde på en melodi SELV. Alle melodier man finder på nettet er stort set taget. Så find på nogle gode melodier, lav en tekst, foreslå den her på ulvegraven.
Mht. til teenagere i bare maver som hopper ind i hinanden, det lader vi bare Viborg drengene om!
Klå på guttere i pausen!
Andreas - Stemning på nordea?
-
Chap - FCM4EVER
Helt enig Holmen. Især omkring det sidstnævnte
Jeg synes også, at vi her i vinterpausen skulle finde på 1 eller 2 nye sange. Sange, der er bygget op omkring nogle melodier, ingen andre klubber bruger. F.eks. så jeg engang en herinde komme med et forslag, ang. en sang bygget om omkring den der nye Bloodhound Gang sang
-
Kasper M
Måske en sang eller to mere hvor Hekler gir gas og Resten af nordea bar råber det han siger, så højt de kan. Nu tænker jeg på, Shhhhh. FOOOOOOOORZA FC! hvis i forstår. Det lyder jo mega fedt og det kan sQ høres. Det gir jo ekko. men hvis bare vi kunne synge ligeså højt på de normale sange ville det være kanon. Men igen. Enkle sange som alle kan synge med på. og så lad os da få gang i de Capo tårne igen. Det synes jeg også har været med til at hive stemningen ned.
-
casper89
Jeg synes at det forslag som Chap-FCM4EVER med en der er har foreslået at lave en sang burde tages mere alvorligt. Sangen var jo lige til at fyre af på Nordea mens at spillerne spiler fantastisk fodbold. Så det forslag som der var med Bloodhound Gang er jo et verdensklasse initativ som der bør føres ud i livet.
-
Amby
casper89 skrev:
> Jeg synes at det forslag som Chap-FCM4EVER med en
> der er har foreslået at lave en sang burde tages
> mere alvorligt. Sangen var jo lige til at fyre af
> på Nordea mens at spillerne spiler fantastisk
> fodbold. Så det forslag som der var med Bloodhound
> Gang er jo et verdensklasse initativ som der bør
> føres ud i livet.
Jamen, hvis du syntes det er sådan et fedt initiativ, så før det dog selv ud i livet!
Det hjælper jo ingenting bare at skrive det her på Graven, og så regne med, at der nok er nogen andre der gør det.
Tag for eksempel "Midtjylland, allez allez" sangen, der stod vi i hvert fald de første 3 kampe bare os 3-4-5 stykker der kendte den og prøvede at starte den, inden andre folk begyndte at synge med. Det tager tid at indføre nye sange, og hvis ikke folk er villige til at stå og synge lidt for sig selv de første par gange den bliver prøvet, så bliver det ikke til noget.
> Jeg synes at det forslag som Chap-FCM4EVER med en
> der er har foreslået at lave en sang burde tages
> mere alvorligt. Sangen var jo lige til at fyre af
> på Nordea mens at spillerne spiler fantastisk
> fodbold. Så det forslag som der var med Bloodhound
> Gang er jo et verdensklasse initativ som der bør
> føres ud i livet.
Jamen, hvis du syntes det er sådan et fedt initiativ, så før det dog selv ud i livet!
Det hjælper jo ingenting bare at skrive det her på Graven, og så regne med, at der nok er nogen andre der gør det.
Tag for eksempel "Midtjylland, allez allez" sangen, der stod vi i hvert fald de første 3 kampe bare os 3-4-5 stykker der kendte den og prøvede at starte den, inden andre folk begyndte at synge med. Det tager tid at indføre nye sange, og hvis ikke folk er villige til at stå og synge lidt for sig selv de første par gange den bliver prøvet, så bliver det ikke til noget.
-
jakob88
Hvis nu ikke man er typen der stiller sig op og starter nye sange... Er det capo der bestemmer hvilke sange der bliver sunget? Så kunne man jo evt, få en capo til det????
-
Kasper_Nielsen
Amby:
Nu er det måske lidt overdrevet.
Nu skal det vel siges, at den sang blev sunget første gang da vi var på besøg i Aalborg. Der var vi trods alt 30+.
Desuden så blev sangen optaget på mobiltelefon og lagt ud på nettet og posted her på graven, således at alle fans havde muligheden for at se det.
Så det med, at en 3-4-5 stk sang den på nordea er noget pjat.
Nu er det måske lidt overdrevet.
Nu skal det vel siges, at den sang blev sunget første gang da vi var på besøg i Aalborg. Der var vi trods alt 30+.
Desuden så blev sangen optaget på mobiltelefon og lagt ud på nettet og posted her på graven, således at alle fans havde muligheden for at se det.
Så det med, at en 3-4-5 stk sang den på nordea er noget pjat.
-
Peter Ross
Forkert !
Vi prøvede sangen første gang på hjemmebane mod OB d. 21/9, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Folk kiggede på os som var vi gale (lidt er vi...), men sidenhen har folket forstået rytmen i sangen, og de fleste kan nu synge ordene i rigtig rækkefølge
Peter Ross - Medstifter af sangen
Vi prøvede sangen første gang på hjemmebane mod OB d. 21/9, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Folk kiggede på os som var vi gale (lidt er vi...), men sidenhen har folket forstået rytmen i sangen, og de fleste kan nu synge ordene i rigtig rækkefølge
Peter Ross - Medstifter af sangen
-
Kasper_Nielsen
Jeg var selv tilstede ved den pågældende kamp og jeg mindes dog ikke at have hørt den. Første gang jeg hørte den var på Aalborg stadion i pokalkampen.
Men hvis du insisterer skal jeg da ikke sige dig imod
Men hvis du insisterer skal jeg da ikke sige dig imod