Ja jeg er blevet inspireret efter at have læst hvor ringe bl.a. Jacob88 mener at Daugaard er. Her er lidt af den slags der intet har med subjektive vurderinger af hvad spillerens opgaver er.
http://www.statman.dk/fcm/aflevering.inc
Interessant at se at vi har at gøre med den spiller i truppen der har haft flest afleveringer. Nok ikke så underligt set i lyset af at han har spillet flest kampe. Men da hans opgave er at lave indlæg kunne det være interessant at se hvor god han er til det. http://www.statman.dk/fcm/indlaeg.inc ups også den bedste i truppen. Men det kunne jo være det var der rene lort det hele? http://www.statman.dk/fcm/noegle.inc nå ikke, den spiller med anden flest nøgle afleveringer. Hmmm der må jo være noget galt. Forresten var det i Defensiven han var ringe og kan ikke sætte en tackling ind uden at bliver tørret. http://www.statman.dk/fcm/tackblok.inc Eller også så er det bare et totalt fejlagtigt billede nogen har af Rasmus Daugaard?
Han kan forresten også godt banke den væk hvis det er nødvendigt. http://www.statman.dk/fcm/udafkom.inc
Jeg var selv en af Daugaards hårdeste kritikkere da han kom til klubben, men jeg mener han idag er en af de bærende kræfter og har i højresiden sammen med Dennis Sørensen stået for en stabilitet på holdet det sidste års tid.
Generelt så synes jeg Backsene er udsat for en totalt urimelig kritik, som efter min mening er affødt af en mangel på forståelse for konsekvenserne af den spillestil som holdet praktisere.
Rasmus Daugaard
-
YahooSeeker [Bot]
Rasmus Daugaard
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 7. dec 2005, 10:37, rettet i alt 1 gang.
-
Kasper_Nielsen
Re: Rasmus Daugaard
Du har ret med hensyn til at vores backs har fået urimelig kritik. Men det har jo rent ud sagt overhovedet ikke fungeret. Men det hænger jo ikke sammen med, at vores backs ikke er gode. Det har jo noget at gøre med, at vi spiller med forskellige forsvarsspillere hver gang. Man når ikke at blive integreret på "sin plads". Jeg tror også at det kan være grunden til, at mange (inkl. mig selv) har kritiseret daugaard mest. Egentlig har Daugaard jo ikke været meget dårligere end de andre forsvarsspillere vi har. Jeg er stor beundrer af Kristian Bak, men hvor godt har hans forsvarsspil været i denne sæson?
Det jeg kritiserer daugaard for er ikke hans forsvarsevner. Det er hans spil fremad banen. Jeg synes alt for tit jeg ser, at han forsøger at tørre forsvaren uden held, hvor han efterfølgende kommer til at se dum ud. Som jeg ser det, anser han sig selv for at være hurtigere, end han reelt er.
Det jeg kritiserer daugaard for er ikke hans forsvarsevner. Det er hans spil fremad banen. Jeg synes alt for tit jeg ser, at han forsøger at tørre forsvaren uden held, hvor han efterfølgende kommer til at se dum ud. Som jeg ser det, anser han sig selv for at være hurtigere, end han reelt er.
-
ste(fcm)fan
Rasmus Daugaard har nok, ligesom de andre forsvarsspillere, haft en uheldig sæson hvad angår defensiven. jeg glæder mig personligt til at se om Erik finder en løsning på det.
Fremad banen synes jeg at Daugaard har gjort en god figur, med flere såkaldte nøgleafleveringer indtil vores angribere. han har da nogle gange ramt Dennis Sørensen, hvor han så har scoret. jeg synes ikke at Rasmus Daugaard er en dårlig spiller, og det er jo nok ikke uden grund at han har spillet alle kampe i efteråret.
Fremad banen synes jeg at Daugaard har gjort en god figur, med flere såkaldte nøgleafleveringer indtil vores angribere. han har da nogle gange ramt Dennis Sørensen, hvor han så har scoret. jeg synes ikke at Rasmus Daugaard er en dårlig spiller, og det er jo nok ikke uden grund at han har spillet alle kampe i efteråret.
-
Krankos
Jeg syntes RD gjorde det skide godt da vi mødte SønderjydskE... Der viste han altså ting frem af banen der er værd at huske på...
Ryk manden frem på højre midt og lad manden spille der hvor han kan gøre en forskel.. Så kan vi jo samtidig føre Thygesen ind på en central eller offensiv midt og lade hans sublime evner komme til magt, for ikke at glemme hans gode skud...
Krankos...
Ryk manden frem på højre midt og lad manden spille der hvor han kan gøre en forskel.. Så kan vi jo samtidig føre Thygesen ind på en central eller offensiv midt og lade hans sublime evner komme til magt, for ikke at glemme hans gode skud...
Krankos...
-
bruno
Som jeg ser bliver vores forsvars spiler solgt på den taktiks linje der bliver kørt med, de andrer superliga hold har læst det med at vi ofte stå højt oppe på banen med forsvars spillerne.derfor ligger de total pres på i overtal sitosioner og spiller på at komme i overtal,der med kommer vores forsvars spiller til at se rigtig dårlig ud,men det bliver ikke beder af vi ofte stiller i forskelige forsvar kontalsioner. Der med er det ikke så sært at spillerne mister modet og virker uskiker nå de på gang på gang bliver udstilet og måske foran buuene hjemme fans. Rent internasoinal har de måske ikke læst os godt nok i nu,vi har der spillede nogle pæne kampe mod CSKA og i RL.
-
Vinding
Jeg syntes personligt at Rasmus Daugaard er en af dem der virkelig har kæmpet godt i hele efteråret. Han er en af de få spillere som der kæmper hele kampen.
Vinding
Vinding
-
MN
Hej Hekler.
Jeg mener du aflæser statistikken forkert.
Det er ikke antallet af afleveringer, indlæg eller vundne tacklinger, der er afgørende.
Det afgørende er effektiviteten kontra spildprocenten.
Indlægs-effektivitet :
Rasmus Daugaard har i 20 kampe lavet 106 indlæg, hvoraf de 28 (Nøgleafleveringer)har ført til direkte afslutning. Hvilket vil sige, at for hver gang han har slået 4 indlæg, har kun èt af dem ført til afslutning. Det er efter min mening en alt for høj spildprocent. Han skal dog have ros for at komme frem til så mange indlæg, mere end 5 pr. kamp.
Tacklings-, blokerings- og interceptions-effektivitet :
Rasmus Daugaard har i 20 kampe præsteret 55 tacklinger, blokeringer eller bolderobringer. Det vil sige mellem 2 og 3 pr. kamp, Hvilket efter min mening nærmest er katastrofalt, taget hans placering som højre back i betragtning, og set i lyset af FCM-forsvarets store arbejsmængde i efteråret.
Det skal dog nævnes at de øvrige FCM-spilleres gennemsnitlige statistik heller ikke er prangende.
Jeg mener du aflæser statistikken forkert.
Det er ikke antallet af afleveringer, indlæg eller vundne tacklinger, der er afgørende.
Det afgørende er effektiviteten kontra spildprocenten.
Indlægs-effektivitet :
Rasmus Daugaard har i 20 kampe lavet 106 indlæg, hvoraf de 28 (Nøgleafleveringer)har ført til direkte afslutning. Hvilket vil sige, at for hver gang han har slået 4 indlæg, har kun èt af dem ført til afslutning. Det er efter min mening en alt for høj spildprocent. Han skal dog have ros for at komme frem til så mange indlæg, mere end 5 pr. kamp.
Tacklings-, blokerings- og interceptions-effektivitet :
Rasmus Daugaard har i 20 kampe præsteret 55 tacklinger, blokeringer eller bolderobringer. Det vil sige mellem 2 og 3 pr. kamp, Hvilket efter min mening nærmest er katastrofalt, taget hans placering som højre back i betragtning, og set i lyset af FCM-forsvarets store arbejsmængde i efteråret.
Det skal dog nævnes at de øvrige FCM-spilleres gennemsnitlige statistik heller ikke er prangende.
-
Egebjerg
MN> Et indlæg ud af fire som fører til afslutning er efter din mening for lidt?
Hvilke kriterier har du din mening efter?
Du må jo have sammenlignet det med et eller andet siden du kan sige at spildprocenten er for høj?
I mine øjne er 1 afslutning ud af fire indlæg kanon godt, og er det ikke godt nok til dig, skulle du måske også kigge lidt på uskarpheden hos vores angribere.
Igen nævner du tal på Rasmus Daugaards tacklinger, det er tal du jonglerer med uden at have en saglig begrundelse for dine holdninger. Du har da ret at 2-3 tacklinger/bolderobringer lyder af lidt, men hvad/hvem sammenligner du med?
Jeg mener det er fint at komme med en masse tal, men uden forudsætninger eller sammenligninger kan de ikke bruges til noget som helst....
Ege
Hvilke kriterier har du din mening efter?
Du må jo have sammenlignet det med et eller andet siden du kan sige at spildprocenten er for høj?
I mine øjne er 1 afslutning ud af fire indlæg kanon godt, og er det ikke godt nok til dig, skulle du måske også kigge lidt på uskarpheden hos vores angribere.
Igen nævner du tal på Rasmus Daugaards tacklinger, det er tal du jonglerer med uden at have en saglig begrundelse for dine holdninger. Du har da ret at 2-3 tacklinger/bolderobringer lyder af lidt, men hvad/hvem sammenligner du med?
Jeg mener det er fint at komme med en masse tal, men uden forudsætninger eller sammenligninger kan de ikke bruges til noget som helst....
Ege