er Ørgaard en dårlig kolega

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fadlaa

Re: er Ørgaard en dårlig kolega

Indlæg af fadlaa »

Det er nu kommet frem at, det Ørgaard blabrede ud med, er et loft på 10 mill på Duncan. Kilde "ivan marko benes" se tv3s text tv

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

"hvis infoen var intern så burde den vel være forblevet intert i AGF, og ikke være endt hos en konkurrent?

Iøvrigt er det ikke så længe siden AGF vildt gerne ville have Ørgaard som sportsdirektør, og han har næppe ændret sin facon overvældende siden, faktisk har han altid været temmelig direkte :-)"

1: hvis man sætter de to ovenstående udsagn sammen, har man en mulig grund til at Ørgaard kunne kende til nogle følsomme forhold i AGF. Hvis det er på det grundlag han har skaffet sig sine informationer, så mener du - Ravnen - naturligvis som altid, at FCM altid gør det rigtige, det er klart. Det er dog godt at se, at andre herinde godt kan se, at Ørgaard (også) i denne sitaution ikke ser heldig ud.

2: Ja, det er ikke noget der glæder mig, men der synes at have været interresse for at ansætte Ørgaard i AGF. Det havde sgu' ikke været godt! Jeg vil dog indrømme, at det nok er noget sjovere at lande en god spiller som SP, selvom man så overtræder diverse aftaler, end det er at kritisere den aktion. Og det er nok også sjovere at høre sin direktør udtale sig om interne forhold i andre klubber, end omvendt. Jeg håber bare retfærdigheden sker fyldest, på en eller anden måde.

Leifcool

Indlæg af Leifcool »

Betyder det så at alt hvad "far" (Ørgaard) siger om Duncan er rigtigt, det er jo ikke bekræftet af andre. Protesterne fra AGF gør, at det ser ud som om han har ret i det han siger.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Omvendt er det også lidt voldsomt at hænge Ørgaard ud på baggrund at noget hvor vi ikke med sikkerhed kan sige hvem der egentlig har "skylden". Jeg holder igen på at hvis infoen var intern, så ville en konkurrende sportsdirektør ikke vide besked derom.
Hvis det er agenten som har lækket fortrolige oplysninger, så er det mod ham man skal rette sin harme.

Jeg vil ikke holde hånden over FCM for enhver pris, men omvendt vil jeg heller ikke se på at Ørgaard skal hænges ud, for noget man kun gætter sig frem til er hans "skyld".
Jeg tror heller ikke en meter på at AGF, dengang de var interesseret i Ørgaard, skulle have overdænget ham med følsomme oplysninger, mens han forsat var ansat hos en konkurrent.

Summasumarum: Insider oplysninger må være kommet fra: inside :-)

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Jeg ved ikke med dig Ravnen, men hvis Lars windfeld havde stået på samme nåde i et program og fortalte om interne kontraktforhold lad os sige om Thygesen, så ville jeg sgu garantere dig at Ørgaard var blevet sur. Det er tydeligt, at du som du selv siger ikke har set programmet. men her er hvad Ørgaard sagde.

Jamen, nu kender jeg også godt lidt internt til tingene omkring Duncan, og jeg er ikke i tvivl om at han smutter her til nytår, og så skal der en anden angriber ind. Men altså at finde en afløser i hans kaliber, det tror jeg ikke bare lige, at man gør fra den ene dag til den anden... Hans kvaliteter er åbenlyse, og i min øresnegl der ved jeg også, at der ligger nogle ting i hans kontrakt som gør, at han måske har mulighed for at smutte," sagde FCM's Jens Ørgaard i Danmarks mest hårdtslående debatprogram. En udmelding som mange i AGF ikke er helt tilfreds med.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

fadlaa skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ved ikke med dig Ravnen, men hvis Lars
> windfeld havde stået på samme nåde i et program og
> fortalte om interne kontraktforhold lad os sige om
> Thygesen, så ville jeg sgu garantere dig at
> Ørgaard var blevet sur. Det er tydeligt, at du som
> du selv siger ikke har set programmet. men her er
> hvad Ørgaard sagde.

Så ville jeg undre mig MEGET over hvordan Lars Windfeld kunne kende til vores interne kontraktforhold :-)

> Jamen, nu kender jeg også godt lidt internt til
> tingene omkring Duncan, og jeg er ikke i tvivl om
> at han smutter her til nytår, og så skal der en
> anden angriber ind. Men altså at finde en afløser
> i hans kaliber, det tror jeg ikke bare lige, at
> man gør fra den ene dag til den anden... Hans
> kvaliteter er åbenlyse, og i min øresnegl der ved
> jeg også, at der ligger nogle ting i hans kontrakt
> som gør, at han måske har mulighed for at smutte,"
> sagde FCM's Jens Ørgaard i Danmarks mest
> hårdtslående debatprogram. En udmelding som mange
> i AGF ikke er helt tilfreds med.

Jep, det er jo baggrunden for vores debat, så selvfølgelig har jeg set de .-)
"Internt", det slående ord i det han siger, hvis noget er Intern så burde det ikke være kommet så eksternt ud at det rammer en konkurrende sportsdirektør :-)

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Ravnen skrev:

Så ville jeg undre mig MEGET over hvordan Lars Windfeld kunne kende til vores interne kontraktforhold :-)

Det ville han gøre på samme måde som Ørgaard ved besked om Duncan. Nemlig ved at spørge i dette tilfælde Thyges agent.Jeg vil påstå at samtlige klubbers ledere er bekendt med Kontraktforhold i andre klubber. Ørgaard er så bare fræk nok til at gå i pressen med det. Men igen hans motto er jo osse at FCM skal være klassens frække dreng.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

fadlaa skrev:
> > Ravnen skrev:
>
> Så ville jeg undre mig MEGET over hvordan Lars
> Windfeld kunne kende til vores interne
> kontraktforhold :-)
>
>
> Det ville han gøre på samme måde som Ørgaard ved
> besked om Duncan. Nemlig ved at spørge i dette
> tilfælde Thyges agent.Jeg vil påstå at samtlige
> klubbers ledere er bekendt med Kontraktforhold i
> andre klubber. Ørgaard er så bare fræk nok til at
> gå i pressen med det. Men igen hans motto er jo
> osse at FCM skal være klassens frække dreng.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan se problematikken, hvis alle kan få oplysningerne kan de da umuligt betegnes som insider oplysninger, så er det frit tilgængelige oplysninger.
Jeg synes den Fl. Østergaard lavede med at misbruge Rytters venskab, var "kriminel", men det Ørgaard har sagt, kan jeg ikke, selv med min bedste vilje, se problemet i :-)

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Jeg opgiver. Hvis du end ikke kan se problemstillingen, så er det formålsløst fortsætte debatten med dig.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

fadlaa skrev:
> >
> Jeg opgiver. Hvis du end ikke kan se
> problemstillingen, så er det formålsløst fortsætte
> debatten med dig.

Du har ihverfald ikke leveret noget der klargjorde hvor problemet var. En intern oplysning som en sportschef for en modstander ligge inde med, kan for mig at se aldrig være intern. Overbevis mig endelig om det modsatte, hvis du giver op må det være fordi du ikke kan det :-)

Anyway, ingen af os ved helt konkret hvor disse oplysninger stammer fra, for mig at se kan det ligeså meget være AGFs skyld at de er kommet i fjendens besiddelse. At forvente at "fjenden" holder hånden over dem er da lidt naivt.

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

Du er helt utrolig Ravn. Ind i mellem formår du at skrive noget, der er nærmest fornuftigt, men langt det meste af tiden skriver du ud fra den fornuftige situation, hvor du har hovedet oppe i røven, og derfor lukker lort ud. [de fornuftige indlæg skyldes måske loven om de mange aber med lige så mange skrivemaskiner ...]. [bemærk i øvrigt, at jeg ikke har overdænget mit indlæg med ligegyldige smileyer, så jeg forsøger ikke at dække mig bag tvetydigheder]

HVIS Ørgaard har fået adgang til information af følsom karakter, som en af meget få uden for AGF, fx. gennem ansættelsessamtale eller samtaler med Brian Steen, så er det naturligvis helt oplagt og fornuftigt at melde ud om det offentligt - det kan på ingen måde angribes som værende ukollegialt.

Forhåbentligt har Ørgaard hovedet samme sted som dig Ravn, og udtaler sig om noget, han enten ikke ved noget om, eller siger bare det, de fleste i branchen siger. I så fald er der ikke tale om direkte onde hensigter. På den anden side er det jo påfaldende, at der ikke er andre der synes det er interessant at udtale sig om forholdene i andre klubber - måske fordi de synes man bør blande sig udenom...

Og man skulle ellers tro at Ørgaard vidste bedre. Nu har i jo brændt nallerne på at melde ud om voldsmændende i AGF, og der var endda en svada mod David Nielsen, som man senere hentede til klubben.

Og Flemming Østergaard udnyttede bare sin viden om interne forhold i Brøndby til at skade klubben. Selvom det er en naturligt instinkt for alle at skade sine konkurrenter på trods af skader på ens eget omdømme, er det naturligvis en ekstremt kompliceret sag med så mange skærpende omstændigheder, der alle inkluderer at Østergaard ikke er ansat i FCM, at det var en enorm skandale.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Meng(AGF) skrev:
> Du er helt utrolig Ravn. Ind i mellem formår du at
> skrive noget, der er nærmest fornuftigt, men langt
> det meste af tiden skriver du ud fra den
> fornuftige situation, hvor du har hovedet oppe i
> røven, og derfor lukker lort ud. .

Du godeste, den får hele armen :-D
Jeg kan ikke se hvad det odiøse er i hvad jeg skriver, som ligefrem kan afstedkomme sådan en personlig mudder-kommentar. Jeg beklager at jeg tillader mig at have en mening som ikke stemmer overens med din :-)

> HVIS Ørgaard har fået adgang til information af
> følsom karakter, som en af meget få uden for AGF,
> fx. gennem ansættelsessamtale eller samtaler med
> Brian Steen, så er det naturligvis helt oplagt og
> fornuftigt at melde ud om det offentligt - det kan
> på ingen måde angribes som værende ukollegialt.

Så vidt jeg forstår er AGF og FC Midtjylland konkurrenter.
Professionel fodbold er benhård business, ikke et landsmøde i SF med fodformet rundkreds og gruppekram ;-)
Igen interne oplysninger er oplysninger som holdes internt. Deraf ordet internt..

> Forhåbentligt har Ørgaard hovedet samme sted som
> dig Ravn, og udtaler sig om noget, han enten ikke
> ved noget om, eller siger bare det, de fleste i
> branchen siger. I så fald er der ikke tale om
> direkte onde hensigter. På den anden side er det
> jo påfaldende, at der ikke er andre der synes det
> er interessant at udtale sig om forholdene i andre
> klubber - måske fordi de synes man bør blande sig
> udenom...

Du er meget personlig, hvilket jeg synes er at bringe det ned på et alt for lavt nievau. Onde hensigter? Tja igen, det er to konkurrende klubber....

> Og man skulle ellers tro at Ørgaard vidste bedre.
> Nu har i jo brændt nallerne på at melde ud om
> voldsmændende i AGF, og der var endda en svada mod
> David Nielsen, som man senere hentede til
> klubben.

Det har intet med emnet at gøre.

> Og Flemming Østergaard udnyttede bare sin viden om
> interne forhold i Brøndby til at skade klubben.
> Selvom det er en naturligt instinkt for alle at
> skade sine konkurrenter på trods af skader på ens
> eget omdømme, er det naturligvis en ekstremt
> kompliceret sag med så mange skærpende
> omstændigheder, der alle inkluderer at Østergaard
> ikke er ansat i FCM, at det var en enorm skandale.

Ok

Niveauet ramte bunden, og der står jeg af i denne omgang. God lyst med mudderkastningen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Vil godt lige hente fra mit tidligere indlæg i starten af denne tråd.. :

------------
For mig virkede det da rimeligt klart at Jens Ørgaard vidste en del om AGF´s forhold i det hele taget, og jeg tror faktisk ikke at han talte over sig på nogen måde...
Nogle gange kan små halvdumme bemærkninger visse sig at have større vægt end som så..
-------------

Jeg er fortaler for at kigge efter nuancer i forskellige situationer !

Yderst ude kunne man måske også forestille sig, i et yderst tænkt tilfælde, at BSN lidt tilfældigt havde nævnt Duncans vilkår for Ørgaard med bagtanke for at han så skulle nævne det !

Det var jo oplagt, at det han sagde godt kunne have noget med en klausul at gøre..
Da der samtidigt kun er lidt over et år tilbage af Duncans kontrakt, så vidt jeg forstår, så kunne det måske tænkes at AGF er lidt nervøse for slet ikke at få nok for Duncan ( som pt jo gør det fortrinligt )

NU er det listet lidt frem ad bagvejen, at der måske er en frikøbsklausul på feks 10 millioner, og det kan måske lokke flere købere frem, som så evt. må til at overbyde hinanden.. evt helt op til 15 mill, som AGF nok vil være mere end tilfredse med !

Hmm måske lidt usandsynligt, men trods alt en slags vinkel også :-)

Jeg er nu også temmelig sikker på at de fleste i branchen ved mere end vi måske lige tror de gør...

Mvh¨

Jan / sjællænderen

Kim Sorensen

Indlæg af Kim Sorensen »

Ravn du misser pointen,

den er ikke hvordan/hovorfor Ørgård har fået de oplysninger. Tværtom drejer det sig om hvorvidt det er anstændig opførsel af Ørgård at gå videre med oplysningerne.

Det er det i min bog ikke, det er billigt, uanstændigt og før eller siden er der payback time til FCM. Derfor bør formanden for bestyrelsen fortælle Ørgård at dette simpelthen ikke er god skik i FCM.

Kim

Egebjerg

Til Meng

Indlæg af Egebjerg »

Meng> Du har ret, har Ørgaard lukket følsomme oplysninger ud, som viser sig at være sande er det bestemt ikke smart.

Det du siger med vi i FCM har brændt nallerne på at kommentere AGF's voldsmænd har intet på sig. Det er dog den mest usaglige kommentar at smide ud.
Erik Rasmussen/Jens Ørgaard udtalte sig dengang, om at hvis det var sket under en træning i FCM, var spilleren blevet fyret.
At vi henter David Nielsen har da intet med sagen at gøre overhovedet.. At David Nielsen har lavet lort i den i Aab, har da intet med FCM at gøre.

Derimod er det da fuldstændig en cirkusparodi at forgylde en mand med et anførerbind, som har flækket tænder på en medspiller under træning. Han skulle være fyret på stedet, men dermed ikke sagt at han ikke skulle have haft chancen i en anden klub. (David Nielsen eksemplet)

Hvor mange virksomheder tror du beholder en mand der har banket en kollega? Eller bedre endnu fyrer den bankede og forfremmer voldsmanden?

Besvar