Skuffende - Også alligevel OK
-
Peter Ross
Re: Skuffende - Også alligevel OK
Det var en fesen attitude Erik sad med nede på bænken.
Simon P. havde spillet en elendig 1. halvleg, dog får han chancen igen i 2. (fair nok), men der er ingen spillere til opvarmning, hvis nu der skulle foretages nogle ændringer tidligt. Nej, man venter til man er bagude 1-0, hvor Svenne bliver sendt afsted. Da Svenne har løbet 10 meter, har SE scoret igen, hvorefter Jungbloot bliver sendt afsted.
Svenne kommer ind efter 60 minutter, hvor man åbenbart ændrer taktikken til høje bolde, hvilket gør det helt håbløst at sætte Svenne ind.
Indskiftningen giver ikke flere chancer, så Erik venter endnu 15 minutter, inden han sætter Elgen ind i stedet for en elendig Simon Poulsen, for at spille noget nær 3-4-3, dog stadig med lange bolde, dog med flere til at presse op på 2. boldene.
Da taktikken bliver ændret, trækker SønderjyskE sig meget langt tilbage, og overlader al intiativet til os, hvilket også resulterer i et hurtigt mål.
Der kommer flere lige-ved-og-næsten chancer, men de bliver ikke rigtigt farlige, inden Dennis scorer i overtiden.
Som jeg ser det, så burde taktikken have været ændret til 3-4-3 meget tidligere, da man ligesom kunne se på SønderjyskE, at de var bange for at spille fodbold, da de rendte rundt med deres fine føring.
Hvem har fortalt Erik, at man kun må skifte ud efter 45, 60 og 75 minutter ? Det virker nogen gange til, at han tror det.
Peter Ross
Simon P. havde spillet en elendig 1. halvleg, dog får han chancen igen i 2. (fair nok), men der er ingen spillere til opvarmning, hvis nu der skulle foretages nogle ændringer tidligt. Nej, man venter til man er bagude 1-0, hvor Svenne bliver sendt afsted. Da Svenne har løbet 10 meter, har SE scoret igen, hvorefter Jungbloot bliver sendt afsted.
Svenne kommer ind efter 60 minutter, hvor man åbenbart ændrer taktikken til høje bolde, hvilket gør det helt håbløst at sætte Svenne ind.
Indskiftningen giver ikke flere chancer, så Erik venter endnu 15 minutter, inden han sætter Elgen ind i stedet for en elendig Simon Poulsen, for at spille noget nær 3-4-3, dog stadig med lange bolde, dog med flere til at presse op på 2. boldene.
Da taktikken bliver ændret, trækker SønderjyskE sig meget langt tilbage, og overlader al intiativet til os, hvilket også resulterer i et hurtigt mål.
Der kommer flere lige-ved-og-næsten chancer, men de bliver ikke rigtigt farlige, inden Dennis scorer i overtiden.
Som jeg ser det, så burde taktikken have været ændret til 3-4-3 meget tidligere, da man ligesom kunne se på SønderjyskE, at de var bange for at spille fodbold, da de rendte rundt med deres fine føring.
Hvem har fortalt Erik, at man kun må skifte ud efter 45, 60 og 75 minutter ? Det virker nogen gange til, at han tror det.
Peter Ross
-
Mose
Helt enig. Han venter alt for længe med de udskifninger. Ind med Elgen med det samme vi kommer bag ud 0-2.
Eneste ros jeg vil give Erik idag er omkring Winston.
Godt han tager ham med igen. Godt han tager ham ud, for han er medskyldig i målet til 2-0, og så ung en spiller skal beskyttes mod en reel syndebukrolle.
Winston spiller fint, omend lidt nervøst, hvilket gør at han bliver for langsom i hans omgang med bolden, men han skal bare i kamp igen. Vi skal være klar til at give spillerum til disse unge gutter, og når modstanderne scorer, er det jo ofte på forsvarsfejl. Lad det ikke ramme ham ekstra hårdt blot fordi han er ung.
Vi tror på dig Winston.
Eneste ros jeg vil give Erik idag er omkring Winston.
Godt han tager ham med igen. Godt han tager ham ud, for han er medskyldig i målet til 2-0, og så ung en spiller skal beskyttes mod en reel syndebukrolle.
Winston spiller fint, omend lidt nervøst, hvilket gør at han bliver for langsom i hans omgang med bolden, men han skal bare i kamp igen. Vi skal være klar til at give spillerum til disse unge gutter, og når modstanderne scorer, er det jo ofte på forsvarsfejl. Lad det ikke ramme ham ekstra hårdt blot fordi han er ung.
Vi tror på dig Winston.
-
fadlaa
Prøv at hør her kasper. Som jeg skrev var det BT og IKKE jeg, som har lavet de karakterer. OG det er meget muligt du mener, at man ikke kan give spillere karakterer, men ikke desto mindre er det noget diverse dagblade gør efter hver weekend efter hver kamp. Efter min mening en god ting. Specielt for os, som osse gerne vil vide, hvordan de andre klubbers enkelte spilleres form og præstation er.
-
Nicolai Kammersgaard
jakob88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kampen mod Sønderjyske var kampen hvor FCM skulle
> fortsætte de gode takter fra de 2 foregående
> kampe...
>
> Men hvad fanden er det der sker???
>
> Vi spiller på det sædvanlige elendige niveau og
> formår ikke skabe nogle særlige chancer....
> Derimod kan Sønderjyske bare angribe i vores
> venstre side, for så er de garanteret en chance,
> da Nikolaj som sædvanlig bare er en tung og
> langsom kegle. Jeg ved ikke hvad der er galt med
> NJ, men han kan da knap nok følge med vores gamle
> forsvarsspiller, Martin Nielsen....
> Desværre er han også skyld i Sønderjyskes
> førringsmål, hvor han meget uelegant falder....
>
Han misser hans takling med nogle cnetimeter og derfor får Jesper Mikkelsen heller ikke fat i den. At han er langsom er godt nok løgn, jeg tror uden at vide det at han er blandt de ti hurtigste i truppen. NJ har siden hans comeback spillet stabilt og det er vist hvad vi har behov for på kanterne.
> Skal man finde noget positivt, skal det være vores
> fremragende powerplay i de sidste 20 min af
> kampen, hvor vi også fuldt fortjent bliver
> belønnet med 2 scorringer...
>
Og første halvlegs powerplay, hvor den bare ikke kommer fremad hurtigt nok og spillet flyder ikke godt nok.
> Men det er bare så ærgerligt at sætte point til,
> når OB i lørddags tabte Brøndby og afstanden til
> 4. pladsen kunne minimeres. Det er ganske enkelt
> ikke godt nok.
>
Iforhold til at forsvaret var lullet i søvn i 5 min. hvorefter vi kommer bagud 2-0 så burde vi nok være tilfredse.
> Endnu en gang er vi nødt til at se på det
> positive, nemlig at vi reddede 2 - 2...
>
Nemlig ja.
> Men godt var det ikke!!!
Kønt nej. Men vel okay iforhold til at vi igen igen har mange skader og stiller op uden en "rigtig" angrebsspiller.
Derudover burde folk nok have lidt mere tillid til ER. Hvergang vi er bagud, hvilket desværre er for ofte spiller han 3-4-3 ell. 3-5-2. Hvad gør de i Viborg stiller sig ned i en 4-5-1 for at begrænse nederlaget.
ER er ikke helt så god som Ove P men han er allen længder bedre en Troels Bech.
Nogle gange burde folk tænke tilbage på spillet under ham. Det var dårligt!!
Nicolai Kammersgaard
100 % støtte til ER og TT
Nicolai Kammersgaard
> Kampen mod Sønderjyske var kampen hvor FCM skulle
> fortsætte de gode takter fra de 2 foregående
> kampe...
>
> Men hvad fanden er det der sker???
>
> Vi spiller på det sædvanlige elendige niveau og
> formår ikke skabe nogle særlige chancer....
> Derimod kan Sønderjyske bare angribe i vores
> venstre side, for så er de garanteret en chance,
> da Nikolaj som sædvanlig bare er en tung og
> langsom kegle. Jeg ved ikke hvad der er galt med
> NJ, men han kan da knap nok følge med vores gamle
> forsvarsspiller, Martin Nielsen....
> Desværre er han også skyld i Sønderjyskes
> førringsmål, hvor han meget uelegant falder....
>
Han misser hans takling med nogle cnetimeter og derfor får Jesper Mikkelsen heller ikke fat i den. At han er langsom er godt nok løgn, jeg tror uden at vide det at han er blandt de ti hurtigste i truppen. NJ har siden hans comeback spillet stabilt og det er vist hvad vi har behov for på kanterne.
> Skal man finde noget positivt, skal det være vores
> fremragende powerplay i de sidste 20 min af
> kampen, hvor vi også fuldt fortjent bliver
> belønnet med 2 scorringer...
>
Og første halvlegs powerplay, hvor den bare ikke kommer fremad hurtigt nok og spillet flyder ikke godt nok.
> Men det er bare så ærgerligt at sætte point til,
> når OB i lørddags tabte Brøndby og afstanden til
> 4. pladsen kunne minimeres. Det er ganske enkelt
> ikke godt nok.
>
Iforhold til at forsvaret var lullet i søvn i 5 min. hvorefter vi kommer bagud 2-0 så burde vi nok være tilfredse.
> Endnu en gang er vi nødt til at se på det
> positive, nemlig at vi reddede 2 - 2...
>
Nemlig ja.
> Men godt var det ikke!!!
Kønt nej. Men vel okay iforhold til at vi igen igen har mange skader og stiller op uden en "rigtig" angrebsspiller.
Derudover burde folk nok have lidt mere tillid til ER. Hvergang vi er bagud, hvilket desværre er for ofte spiller han 3-4-3 ell. 3-5-2. Hvad gør de i Viborg stiller sig ned i en 4-5-1 for at begrænse nederlaget.
ER er ikke helt så god som Ove P men han er allen længder bedre en Troels Bech.
Nogle gange burde folk tænke tilbage på spillet under ham. Det var dårligt!!
Nicolai Kammersgaard
100 % støtte til ER og TT
Nicolai Kammersgaard
-
Halkjær
Typisk og naturlig tilgang til tingene når resultaterne ikke lige former sig efter ens hoved.
Jeg kan huske jeg selv følte sådan under landsholdskrisen hvor jeg også synes at Morten Olsen ventede alt for længe med sine udskiftninger/indskiftninger.
Men så er der dog også de tidspunter hvor en Jon Dahl som har været anonym i 79 min. slår til og belønner tilliden.
Min pointe er at ingen er profeter og der er en grund til at de er trænerne og ikke os.
Jeg tror i øvrigt at et comeback som det i dag (om end det var mere eller mindre tilfældigt) er noget af den frugt der følger med Eriks gode mandskabsbehandling.
GOD MORAL
Det skal dog nævnes at jeg også er skuffet over reultatet, men som jeg ser det er det uheldigheder snarere end manglende evner der koster.
Jeg kan huske jeg selv følte sådan under landsholdskrisen hvor jeg også synes at Morten Olsen ventede alt for længe med sine udskiftninger/indskiftninger.
Men så er der dog også de tidspunter hvor en Jon Dahl som har været anonym i 79 min. slår til og belønner tilliden.
Min pointe er at ingen er profeter og der er en grund til at de er trænerne og ikke os.
Jeg tror i øvrigt at et comeback som det i dag (om end det var mere eller mindre tilfældigt) er noget af den frugt der følger med Eriks gode mandskabsbehandling.
GOD MORAL
Det skal dog nævnes at jeg også er skuffet over reultatet, men som jeg ser det er det uheldigheder snarere end manglende evner der koster.
-
BW # 163
Nikolaj Jørgensen var impliceret DIREKTE i begge sønderjyskes mål. Det er muligt han er god og hurtig når han er i topform, men det han leverede i dag var elendigt. Også i 1. halvleg blev han overløbet klart !.
Winston synes jeg gjorde det flot, selvom også han var impliceret i den 2. scoring. Men han vandt meget med hovedet.
Elgen var for kort tid på banen til bedømmelse, men han var da med til at gejle stemningen op de sidste 10 minutter.
Bedste FCMere : Kristian Bak Nielsen der scorer og lægger op til et mål, samt Dennis der kæmpede om tingene og kom frem til meget.
BW # 163
Winston synes jeg gjorde det flot, selvom også han var impliceret i den 2. scoring. Men han vandt meget med hovedet.
Elgen var for kort tid på banen til bedømmelse, men han var da med til at gejle stemningen op de sidste 10 minutter.
Bedste FCMere : Kristian Bak Nielsen der scorer og lægger op til et mål, samt Dennis der kæmpede om tingene og kom frem til meget.
BW # 163
-
Nicolai Kammersgaard
Klauzito skrev:
> Det er bare ikke godt nok. Det er bundholdet vi
> spiller imod og det giver kun uafgjort.
Set efter SEs to lucky punch mål så må vi vel desværre være tilfreds med uafgjort. Og fighten den var sgu kanon.
> Nok er der nogle der ser kampen i Horsens som OK,
> men det er sgu ikke OK at der hagler 3 mål ind der
> og 2 nu i dag. Vi er det hold der er scoret 3.
> mest imod.
Uden jeg ved det er vi nok også det hold med flest rokeringer blandt de bagerste fire. Da BIF fik Agger skadet kunne de hente trond og FCK hentede før sæsonen Jesper Christiansen, Gravgaard og bergdølmo til deres vakkelvorne forsvar. Det kan vi ikke. Ikke at det er en speciel god undskyldning men man må jo sætte tingene lidt i perspektiv ikke.
> At der så er et lucky punch i midtugen ændrer ikke
> hvad der sker i ligaen. Nemlig at det kører ad
> helvede til og at vi har en træner der ved lisså
> meget om taktik og forsvar som en
> lilleputspiller!
>
> Hvorfor?
Fordi han ikke ligesom Troels Bech styrer spillerne rundt som et dukketeater eller spiller med 10 mand på ejen banehalvdel som (T)ove Christensen.
Selv Barcalona spillede af lort i starten men nu spiller de jo drømme fodbold. Ikke at vi er Barca men det kan vel også ske for os. Og når vi rammer dagen og har alle soiller til rådighed (sidste sæson) spiller vi noget af det bedste fodbold i superligaen.
Hvis ER så skulle fyres hvem ville du så ansætte. Der er ikke nogen trænere i DK som kan gøre det bedre end ER.
Nicolai Kammersgaard
Troels Bech. Det bedste du kan gøre er at køre EFB ned i 1. division.
> Det er bare ikke godt nok. Det er bundholdet vi
> spiller imod og det giver kun uafgjort.
Set efter SEs to lucky punch mål så må vi vel desværre være tilfreds med uafgjort. Og fighten den var sgu kanon.
> Nok er der nogle der ser kampen i Horsens som OK,
> men det er sgu ikke OK at der hagler 3 mål ind der
> og 2 nu i dag. Vi er det hold der er scoret 3.
> mest imod.
Uden jeg ved det er vi nok også det hold med flest rokeringer blandt de bagerste fire. Da BIF fik Agger skadet kunne de hente trond og FCK hentede før sæsonen Jesper Christiansen, Gravgaard og bergdølmo til deres vakkelvorne forsvar. Det kan vi ikke. Ikke at det er en speciel god undskyldning men man må jo sætte tingene lidt i perspektiv ikke.
> At der så er et lucky punch i midtugen ændrer ikke
> hvad der sker i ligaen. Nemlig at det kører ad
> helvede til og at vi har en træner der ved lisså
> meget om taktik og forsvar som en
> lilleputspiller!
>
> Hvorfor?
Fordi han ikke ligesom Troels Bech styrer spillerne rundt som et dukketeater eller spiller med 10 mand på ejen banehalvdel som (T)ove Christensen.
Selv Barcalona spillede af lort i starten men nu spiller de jo drømme fodbold. Ikke at vi er Barca men det kan vel også ske for os. Og når vi rammer dagen og har alle soiller til rådighed (sidste sæson) spiller vi noget af det bedste fodbold i superligaen.
Hvis ER så skulle fyres hvem ville du så ansætte. Der er ikke nogen trænere i DK som kan gøre det bedre end ER.
Nicolai Kammersgaard
Troels Bech. Det bedste du kan gøre er at køre EFB ned i 1. division.
-
jakob88
Nicolai Kammersgaard skrev:
> Han misser hans takling med nogle cnetimeter og
> derfor får Jesper Mikkelsen heller ikke fat i den.
> At han er langsom er godt nok løgn, jeg tror uden
> at vide det at han er blandt de ti hurtigste i
> truppen. NJ har siden hans comeback spillet
> stabilt og det er vist hvad vi har behov for på
> kanterne.
NJ er absolut ikke HURTIG... Hvordan vil du forklare at han gang på gang bliver oversprintet, når han spiller venstre back... Forklaringen kan i hvertfald ikke være, at han er hurtigt!!!
Han er en af de langsomste i Sas ligaen og ikke egnet til at spille i forsvaret.
Derimod kan man benytte ham på midtbanen, og måske få en større gevinst ud af ham som spiller.....
> Han misser hans takling med nogle cnetimeter og
> derfor får Jesper Mikkelsen heller ikke fat i den.
> At han er langsom er godt nok løgn, jeg tror uden
> at vide det at han er blandt de ti hurtigste i
> truppen. NJ har siden hans comeback spillet
> stabilt og det er vist hvad vi har behov for på
> kanterne.
NJ er absolut ikke HURTIG... Hvordan vil du forklare at han gang på gang bliver oversprintet, når han spiller venstre back... Forklaringen kan i hvertfald ikke være, at han er hurtigt!!!
Han er en af de langsomste i Sas ligaen og ikke egnet til at spille i forsvaret.
Derimod kan man benytte ham på midtbanen, og måske få en større gevinst ud af ham som spiller.....
-
Peter Ross
Hvem vil du betegne som hurtig ?
Nu er det ingen hemmelighed at Peter Nymann, som NJ spillede overfor i går, er blandt ligaens 3 hurtigste spillere, så det er lidt billigt, at kalde NJ langsom på den baggrund.
Peter Ross
Nu er det ingen hemmelighed at Peter Nymann, som NJ spillede overfor i går, er blandt ligaens 3 hurtigste spillere, så det er lidt billigt, at kalde NJ langsom på den baggrund.
Peter Ross
-
jakob88
Jeg mener han er langsom pga., som jeg også skriver, at han stort set altid oversprintes, hvilket vel er et tydeligt tegn på, at hurtighed ikke er NJ's varemærke....
-
fadlaa
Nu ved jeg ikke om du så onside, men raporteren kaldte faktisk Nicolaj hurtig.
Så Peter er ikke den eneste, der mener nicolaj er hurtig. Og som jeg har skrevet tidligere, så vil jeg gerne se den forsvarer som kan følge Nymann i fart
Så Peter er ikke den eneste, der mener nicolaj er hurtig. Og som jeg har skrevet tidligere, så vil jeg gerne se den forsvarer som kan følge Nymann i fart
-
jakob88
Som sagt er det ikke kun overfor Peter Nymann, men over for næsten samtlige modspillere...
Men jeg håber snart Lindkvist er klar, så han kan ovetage venstre back pladsen...
Men jeg håber snart Lindkvist er klar, så han kan ovetage venstre back pladsen...
-
Nicolai Kammersgaard
jakob88 skrev:
> Som sagt er det ikke kun overfor Peter Nymann, men
> over for næsten samtlige modspillere...
>
> Men jeg håber snart Lindkvist er klar, så han kan
> ovetage venstre back pladsen...
Så du kampen i torsdags? Der lukkede NJ fint af. Ja det var måske på en billig baggrund men det er de eneste kampe han har spillet siden sin skade. Peter nymann er vildt hurtig og kunne da være dejlig at få til FCM, dog har jeg ikke set ham nok til at vide hvad han kan ud over at drible.
Næsten lige siden NJ blev købt har der kørt en hetz af ham. Nogle rygter siger han kostede fem mill. Hvis det er rigtigt kan jeg godt forstå hvis folk har høje forventninger, men det er jo svært at se hvor god en spiller i 1. division virkelig er. NJ har været meget skadet og derfor kun vist det han er købt for i glimt, men giv ham nu en chance.
Ang. køb i 1. division kan man jo se på Farum de har købt tre der gik direkte ind, selvom de ikke er så gode som os, så kan man vel sige at nogle spillere kan betale sig at hente i 1. division.
Nicolai Kammersgaard
Stop skadesregnen over midtjylland
> Som sagt er det ikke kun overfor Peter Nymann, men
> over for næsten samtlige modspillere...
>
> Men jeg håber snart Lindkvist er klar, så han kan
> ovetage venstre back pladsen...
Så du kampen i torsdags? Der lukkede NJ fint af. Ja det var måske på en billig baggrund men det er de eneste kampe han har spillet siden sin skade. Peter nymann er vildt hurtig og kunne da være dejlig at få til FCM, dog har jeg ikke set ham nok til at vide hvad han kan ud over at drible.
Næsten lige siden NJ blev købt har der kørt en hetz af ham. Nogle rygter siger han kostede fem mill. Hvis det er rigtigt kan jeg godt forstå hvis folk har høje forventninger, men det er jo svært at se hvor god en spiller i 1. division virkelig er. NJ har været meget skadet og derfor kun vist det han er købt for i glimt, men giv ham nu en chance.
Ang. køb i 1. division kan man jo se på Farum de har købt tre der gik direkte ind, selvom de ikke er så gode som os, så kan man vel sige at nogle spillere kan betale sig at hente i 1. division.
Nicolai Kammersgaard
Stop skadesregnen over midtjylland
-
fadlaa
Med bagrund i, at jeg ser en del 1 div vil jeg vurdere, at der ikke render mange rundt dernede, som kan gå ind på et Sas ligahold. Specefikt var en af de spillere som FCN hentede i første 1 div, kun et døgn fra at skifte til os "Citat ørgaard"
Jeg kan da godt forstå at der er mange som har store forventninger til NJ. Dels med bagrund i den pris vi eftersigende har givet. "5 mill" Dels med de skudsmål Ørgaard kom med da han skiftede fra VB. Mener han kaldte ham en af DKs største talenter og måske em kommende landsholdsspiller.
-
Jakobs
Jeg synes faktisk at NJ, gjorde en ok figur igår. Ganske vist kan man sige, at han var impliceret i 0-1 målet. Jeg mener dog ikke, at det var hans skyld, sad nemlig lige ud for det sted, hvor det skete, og derfra var det ganske tydeligt, at det var Jesper Mikkelsen, der lavede en fatal fejl.
Det var fedt at se, at NJ kæmpede for sagen, for det gjorde han, han virkede som om han ville give det han kunne. Og er indstillingen ok, så kommer resten nok også. Manden er lige kommet tilbage fra en skade, hvilket han naturligvis er fysisk mærket af.
Mine kritik punkter:
Michael Hansen, spiller uden intensitet, han er måske ved at være historie.
Jesper Mikkelsen, hovedansvarlig for det første mål. så sløv og dårlig ud. og hans frisparksforsøg har ikke nogen særlig kvalitet. jeg mener han er den spiller der har mindst berettigelse for holdet
Til gengæld, er det en fryd for øjet, at se Kristian Bak som angriber. Figther og SPILLER fodbold med flere variationer i sit spil.
Det var fedt at se, at NJ kæmpede for sagen, for det gjorde han, han virkede som om han ville give det han kunne. Og er indstillingen ok, så kommer resten nok også. Manden er lige kommet tilbage fra en skade, hvilket han naturligvis er fysisk mærket af.
Mine kritik punkter:
Michael Hansen, spiller uden intensitet, han er måske ved at være historie.
Jesper Mikkelsen, hovedansvarlig for det første mål. så sløv og dårlig ud. og hans frisparksforsøg har ikke nogen særlig kvalitet. jeg mener han er den spiller der har mindst berettigelse for holdet
Til gengæld, er det en fryd for øjet, at se Kristian Bak som angriber. Figther og SPILLER fodbold med flere variationer i sit spil.