U21 til Midtjylland?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Simon

Re: U21 til Midtjylland?

Indlæg af Simon »

Eklund skrev:
-------------------------------------------------------
> Så er det jo også godt at det heller ikke er
> medierne der skal vælge den nye hjemmebane. Tror
> nu mest de siger det fordi i en gang før har haft
> en u/21 kamp.

Kan man ikke også sige at den kamp var en succes ang. tilskuertallet...?

Der kom trods alt lidt over 4.000 tilskuere, hvilket vil sige 4 gange så mange som i Farum og lidt over 3 gange så mange som der var i Brøndby, de gange de har spillet der!

Burde man så ikke prøve at gentage succesen?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Eklund skrev:
> For at få debatten tilbage på sporet, vil jeg
> spørge om i selv mener at herning er et mere
> oplagte valg end aarhus, og i så fald, hvorfor?

Kort besvaret: SAS Arena, Danmark bedste fodboldstadion. Desuden er der større chance for at tilskuerantallet "føles af noget" på Fortet end i Århus hvor der skal mange flere til for at skabe samme stemning.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Eklund skrev:
> He he godt ord igen, selvom jeres tilskuere tal er
> for nedadgåedne, med jeres manglende sportslige
> succes.Men sådan er det når man ingen klubfølelse
> har, så falder det sammen ved den mindste
> modgang..
>
> Viborg F.F. Af 1896

Hvad snakker du om?
25/09/05 19:00 FCM - Silkeborg 1-0 6382
06/11/05 15:00 FCM - Silkeborg 0-2 7039

Der var måske bare 750 mere fra SIF?

Nå men bortset fra dine barnlige provokationer og din manglende argumentationer, så kan vi da godt diskutere hvem der er favoritter.

Jeg mener også at den sidste U21 kamp på SAS Arena tæller meget stærkt FOR at kampene fremover bliver afviklet der. Infrastrukturen er stille og roligt ved at komme på plads og parkeringspladser mangles der ikke. Tilskuerforholdene er optimale (bedre end i Århus og Odense er ikke er fuldt overdækket) lige som VIP faciliteterne er det. Der er masser af hoteller i Herning og Karup lufthavn ligger vel ca. 25 km. væk.

Lund

Eklund

Indlæg af Eklund »

Nu skal mit indlæg læses i den kontkst der høre med. Jeg svare igen på samme måde som folk skriver til mig, måske du burde skrive en pm til et par af de andre skribenter i denne tråd og bede dem om at argumentere sagligt.

Ang. tilskuere har i vel generelt færre i år end de andre år, eller et det mig der er helt galt på den, så dit enkelte eksempel viser jo ikke så meget..

Du har nogle meget gode pointer, men jeg mener på ingen måde at en enkelt kamp tegner et generelt billed af herning, som et godt sted for u/21 kampene.

Det med parkeringspladser osv. er sgu for billigt, så burde landskampene jo forlængst være flyttet væk fra parken, som jo er et helved at komme væk fra efter en kamp. Tror de fleste stadions i den bedste række er i stand til at håndtere den trafikale del af at afvikle en u/21 kamp.

Skal da gerne indrømme at stadion i århus ikke er optimalt pga. løbebanen osv. men er stadig overbevidst om at det vil være det naturlige valg..

El Corsa

Indlæg af El Corsa »

Endnu har ingen overhovedet nævnt at der altså også var tale om en ret så tilskuervenlig modstander.

Dermed ikke sagt at 4000 er superflot, men England er en tilskuermagnet.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

El Corsa skrev:
> Endnu har ingen overhovedet nævnt at der altså
> også var tale om en ret så tilskuervenlig
> modstander.
>
> Dermed ikke sagt at 4000 er superflot, men England
> er en tilskuermagnet.

Jeg var ikke klar over Englands u21 hold var en tilskuermagnet, hordan har tilskuertallene set ud med dem som modstander andre steder sammenholdt med "normale" u21 kampe?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ifølge DBU var der til play off kampen mod Italien for et par år siden kun 1400 tilskuere, og Italien blev jo så europamestre...

Men det er da rigtigt at England nok alligevel ville kunne trække flere tilskuere end Italien

Jeg tror at der er en ret stor chance for at SAS-Arena godt kunne blive en kommende hjemmebane, evt med Odense som outsider pga den centrale placering i landet !

Fra DBU´s side :

http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=39374

YahooSeeker [Bot]

Eklund skrev:
> Hvis du nu læser hvad jeg skriver Hekler, vil du
> finde ud af at jeg nævner flere tilskuere som ET
> af hoved argumenterne, dermed viser jeg at jeg
> udmærket er klar over at der er andre.

Undskyld mig men jeg troede det her var et debat foum, og så kan jeg altså ikke nøjes med at henholde mig til hvordan du har opfattet artiklen.

Det der står i artiklen er, at man vi have et andet sted fordi Farum ikke har varme i banen og dermed ikke opfylder DBU´s krav. Der er altså ikke andre argumenter for at flytte!

Da U21 turneringen er blevet skilt fra A-turneringen, er kravet om max 100 km. mellem stadions bortfaldet, og man kan derfor vælge frit. DBU kan derfor vælge det stadion de synes opfylder deres krav bedst.

Hvis man vil argumenter MOD SAS-Arena, som af DBU har fået gode karaktere for sin afvikling af Danmark - England kampen, så må man finde noget frem der bare antyder at det ud fra en objektiv vurdering vil være mere fordelagtigt at henlægge kampene til et andet sted.

I dette erinde kunne man kigge her: http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/127.pdf som er det link DBU selv henviser til i artiklen. Jeg kan dog også anbefale at kigge i Uefa reglerne som kan findes på nettet også.

Jeg må ærligt indrømme at jeg synes du har haft en yderst tynd præstation i den her debat indtil nu Eklund. Hvis du kommer udefra, må du særlig grad have noget at byde ind med ellers bliver et jo bare latterigt. Bare ét eneste rigtigt argument, der ikke er en subjektiv vurdering ville klæde.

/Hekler

El Corsa

Indlæg af El Corsa »

Det har jeg forgæves forsøgt at opsøge men U21 er åbenbart ikke noget man gider føre statistik over. Jeg kan i hvert fald ikke finde tilskuertallene.

Dog behøver jeg heller ikke opstøve tal fra kampe i andre lande, da dette er kampen i Danmark der er tale om. Jeg vil godt medgive dig at mit argument så ikke holder da jeg ingen beviser eller kilder har, men din sunde fornuft må da off the record give mig ret i at England notorisk er et land danske fodboldseere altid har haft en større interesse i end så mange andre lande.

Vi danskere startede med Tipslørdag, som var så populært at da Premier League rettighederne blev købt sendte man 1. division det første stykke tid for at dulme abstinenserne i fodbolddanmark. England er fodboldens hjemland, og altid nævnt som en af outsiderne i slutrundesammenhæng, på trods af de intet har vundet siden 1966 eller hvornår det nu var.

England er England, og det er altid stort når de spiller. At u-21 så ikke rummer ligeså kendte navne som A-landsholdet er sikkert og vist, men kom ikke og fortæl mig at der ikke sniger sig bare en håndfuld flere tilskuere ind til kampen end hvis Danmark havde mødt tjekkiet i en venskabskamp.

At dette så er en komplet ligegyldig kommentar emnet taget i betragtning er en anden sag, men at sige England ikke er en kapacitet indenfor fodbold er for mig at se en anelse uovervejet.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Da indeværende sæson endnu ikke er afsluttet og vi ikke har haft f.eks. BIF, AaB og FCK hjemme endnu skal jeg ikke kunne sige om vore tilskuertal er dalet, men faktum er at der endnu kun er spillet en hel sæson på SAS Arena (2004-05).

Jeg ser ingen grund til at gå ind i en diskussion om tilskuertal, da Poul Frandsens udtalelse fra starten af 2004 om at der blev givet mange fribilletter væk, stadig er den der huskes af VFFs, SIFs og AGFs tilhængere, på trods af at dette ophørte allerede ved starten af 2004-05 sæsonen, da der som bekendt var stor interesse for at se bold på SAS Arena. Påstanden om at der smides med fribilletter kan enhver komme med (og jeg har en ven, der har en onkel der får 10 fribilletter til hver hjemmekamp og bla. bla. bla. osv.) og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal spilde min tid på at modargumentere den påstand.

Vedr. SAS Arena som DBUs valg, så har du stadig ikke kommet med nye argumenter og holder stadig på Århus som "et naturligt valg" (pga. indbyggertallet?). Da jeg selv var en smule involveret i arrangementet af U21 kampen, ved jeg at Messecenter Hernings meget kompetente folk har gjort meget ud af arrangementet og fik stor ros af DBU derefter. MCH er en stor organisator af mange forskellige arrangementer og jeg ved at det betyder noget for DBU, at det er kompetente folk der står for opgaven.

Lund

Eklund

Indlæg af Eklund »

Det er meget flot at du har fundet den artikel Hekler, men vil du sige at tilskuere opbakningen ikke vil være en del af overvejlsen ang. placering af hjemmebane, det lyder sådan på mig.

Og klap så lige i ang. subjektivitet og objktivitet, det er en debat der er meget svær at forholde sig til. Tror nærmere det er dig der har sværet ved det med objektiviteten, når du ikke kan se at Aarhus har nogle fordele frem for herning, men det forholder du dig ikke til, du ævler bare løs i din typiske selvfede stil, hvor du har travlt med at ros alt hvad i har gang i..

YahooSeeker [Bot]

Rent subjektivt synes jeg også England er mere interessant end Georgien, men det er ikke det samme som at kunne fastslå at den en vil trække flere tilskuere end den anden.

Men hvis man tager Farum som milepæl, så kan man sige at når der ikke kan samles 2000 mennesker til kvalifikationskampe, mod hold som fx Italien, men til gengæld trækes fulde huse til FC Zulu, så er der noget galt oven i hovedet på folk.

Z

Indlæg af Z »

Ergo bør de spille i Herning.... Ikke :-)

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Z skrev:
> Ergo bør de spille i Herning.... Ikke :-)

Kommer vist an på hvem du spørger og hvor de kommer fra ;-)

Der er jo ingen, der aner, hvor mange tilskuere der vil komme til de kampe, når nyhedens interesse har lagt sig. Så det er lidt sjovt, at DBU vil have dem til at "sikre" et vist antal tilskuere.

fadlaa

Århus Elite nu osse på Banen

Indlæg af fadlaa »

Det ser ud til vi får kamp til stregen, hvis vi skal være fast hjemmebane for U21 landsholdet.

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=3797

Besvar