SL R3: Lyngby - FCM
SL R3: Lyngby - FCM
En tur ovre på øen venter efter en ret så jammerlig midtuge kamp i Europa. Forhåbentlig viser vi bedre takter og bedre organisation. Håber at man tager opgaven seriøst denne gang, for vi har det notorisk svært mod Lyngby. Det kunne meget vel vise sig at blive en gentagelse, men håber vi har lært vores lektie derovre.
Spændende om vi sparer nogle folk inden de vigtige Rijeka opgør. Jeg hælder til, at vi i stedet forsøger at få spillet holdet sammen, for det er ikke ret prangende pt.
Spændende om vi sparer nogle folk inden de vigtige Rijeka opgør. Jeg hælder til, at vi i stedet forsøger at få spillet holdet sammen, for det er ikke ret prangende pt.
/ ABT

Re: SL R3: Lyngby - FCM
Med tanke på hvor få point superligaen bliver afgjort med i disse år, så vil det være tåbeligt at nedprioritere en superligakamp.
Men ja det er svært at holde optimismen oppe, med det udtryk vi har spillemæssigt. Men uanset hvad, skal vi dæleme vinde over en oprykker
Men ja det er svært at holde optimismen oppe, med det udtryk vi har spillemæssigt. Men uanset hvad, skal vi dæleme vinde over en oprykker
-
mousebreaker
Kravet er tre point og en overlegen indsats, men sådan går det næppe. Hverken det ene eller andet.
Jeg forudser, at det eneste vi bygger på, er pessimismen.
Jeg er så skuffet over vores tilstand. Mine forventninger var høje til, hvad Tullberg kunne udrette med en lang opstart og masse træninger. Desuagtet, at nogle var til VM.
Men som sædvanlig får man det indtryk, at vi er et hold med en masse spændende spillere, men at vi er et af de absolut dårligst trænede i superligaen.
Jeg håber, at Tullberg beviser det modsatte, men jeg må gentage at jeg er skuffet - og faktisk også rystet. For hvad sker der med holdet, når vi senere på måneden sælger nr 7 og nr 11?
Jeg er så skuffet over vores tilstand. Mine forventninger var høje til, hvad Tullberg kunne udrette med en lang opstart og masse træninger. Desuagtet, at nogle var til VM.
Men som sædvanlig får man det indtryk, at vi er et hold med en masse spændende spillere, men at vi er et af de absolut dårligst trænede i superligaen.
Jeg håber, at Tullberg beviser det modsatte, men jeg må gentage at jeg er skuffet - og faktisk også rystet. For hvad sker der med holdet, når vi senere på måneden sælger nr 7 og nr 11?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Ser ud til, at vi får NK på bakken, da Magnus Jensen, Erlich og Nech er med fra start. Det skubber Dario længere frem. Det bør give os et bedre offensivt udtryk.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Virkelig en uinspirerede indsats og et utrolig lavt niveau på koncept og spilsystem. Det virker seriøst som om ingen ved hvad vi skal gøre med bolden, når vi har den, men alle ved hvad skal gøre når vi ikke har bolden. Kan Tullberg overhovedet sætte et hold op taktisk med løbemønstre og ideer??
Hvad er det der foregår?
Hvad er det der foregår?
Jeg er fuldstændig enig, og vores første halvleg har vist vi ikke er hvor vi burde være, det er skuffende med de spiller vi har.mousebreaker skrev: ↑16. aug 2026, 14:58Kravet er tre point og en overlegen indsats, men sådan går det næppe. Hverken det ene eller andet.
Jeg ved ikke om det er Tullberg der er problemet eller ej. Det er for nemt at pege på en enkelt person, men når det er sagt, så er det enormt uinspirerende det der sker på banen i øjeblikket. Preseason var rigtig god, men siden da, har det været stødt ned ad bakke.Lupus1999 skrev: ↑16. aug 2026, 16:53Virkelig en uinspirerede indsats og et utrolig lavt niveau på koncept og spilsystem. Det virker seriøst som om ingen ved hvad vi skal gøre med bolden, når vi har den, men alle ved hvad skal gøre når vi ikke har bolden. Kan Tullberg overhovedet sætte et hold op taktisk med løbemønstre og ideer??
Hvad er det der foregår?
Manden har ansvaret og han har ikke leveret det der ligner noget taktisk godt fodbold når vi har bolden i hele 2026.
Det er virkelig skidt og under al kritik det der foregår.
Det er virkelig skidt og under al kritik det der foregår.
Skuffende at man ikke kan slå et oprykkerhold, vi mangler så meget kvalitet og dem vi har med kvaliteten viser det slet ikke, vi spiller uinspirerende ingen løb for hinanden, spillerne står og gemmer sig ved modspillerne så de ikke er spilbar, det er sørgeligt at se på. Tullberg skal stramme sig op og få noget ud af vores spillere, og så må det vel også snart være åbenlyst for ledelsen at vi mangler noget kreativitet. Håbløst resultat f*** det irriterer mig.
Må bare sige at spillemateriale og tullberg + spillestil ikke hænger sammen. Vi har ikke spillerne til mand-mand fodbold. Ej heller intensivt pres i 90 min. Hvem står med fejlen? Er det Tulle der ikke er pragmatisk nok, eller er det den sportslige ledelse der ikke fatter at sætte en trup sammen. For mig at se, har vi en masse spændende spillere på individuelt plan. Men i et kollektiv hænger det bare ikke sammen. Der er for mange med de samme spidskompetencer. For få der kan styre midtbanen a la Evander og Cajuste dagene. Og man aner ikke hvad der foregår i knolden på ledelsen - KBB bliver ved med at snakke om tilfredshed nummerisk i truppen og man kun erstatter 1:1 ved salg. Det kan ikke være andet end forhandlingstaktik, for vi dumper efterhånden kamp efter kamp på øjetesten. Præcis som det var tilfældet hos TT, Bo, mfl.
/ ABT

Hvor svært kan det være at forstå.. hvis man skal score er man nødt til at afslutte....
Jeg nægter at tro på at ledelsen kan være tilfredse med det de har set under Tullberg... Ved ikke hvad der skal til, men det ligner heller ikke at Tullberg ved det.. RAUS.
Jeg nægter at tro på at ledelsen kan være tilfredse med det de har set under Tullberg... Ved ikke hvad der skal til, men det ligner heller ikke at Tullberg ved det.. RAUS.
Det er svært at lade være med at grine, når Tullberg bliver ved med at tale om skader, en ung trup og en stor spillerudskiftning undervejs. Det er jo ikke så svært: Køb nogen.
Skaderne havde ikke gjort nogen forskel i dag, og at han i nedtaktsinterviewet kan stå og spørge reporteren, om han ikke synes, at man spiller godt, er jo decideret hjernedødt. Man er pivringe bortset fra de ti minutter efter 1-0-scoringen. Hvordan han samtidig kan mene, at man spiller til par i første halvleg, er mig en kæmpe gåde.
Alt, hvad der blev nævnt om FCM i nedtakten, er korrekt. Der er ikke den kvalitet, der bør være på dette tidspunkt af sæsonen. Har man glemt, hvad det giver at blive nummer et eller to i denne sæson? Det giver direkte adgang til europæisk fodbold, så jeg synes i høj grad, at nogen bør få lettet røven og købt en masse spillere.
Det er umuligt at forstå, at Bak kan udtale, at man har truppen, og så videre. Faktum er desværre bare, at selv de bedste spillere ikke præsterer for tiden. For mig er Lyngby klart bedst på bolden og i presset gennem hele kampen, mens FCM er lige så middelmådige som sædvanligt.
Tullberg og/eller nogen i ledelsen må og skal være i fare, hvis ikke man får vendt udviklingen, så snart transfervinduet lukker. Men seriøst: Hvad venter man på? Få nu bare pengene op af lommen. Situationen er jo akut.
Skaderne havde ikke gjort nogen forskel i dag, og at han i nedtaktsinterviewet kan stå og spørge reporteren, om han ikke synes, at man spiller godt, er jo decideret hjernedødt. Man er pivringe bortset fra de ti minutter efter 1-0-scoringen. Hvordan han samtidig kan mene, at man spiller til par i første halvleg, er mig en kæmpe gåde.
Alt, hvad der blev nævnt om FCM i nedtakten, er korrekt. Der er ikke den kvalitet, der bør være på dette tidspunkt af sæsonen. Har man glemt, hvad det giver at blive nummer et eller to i denne sæson? Det giver direkte adgang til europæisk fodbold, så jeg synes i høj grad, at nogen bør få lettet røven og købt en masse spillere.
Det er umuligt at forstå, at Bak kan udtale, at man har truppen, og så videre. Faktum er desværre bare, at selv de bedste spillere ikke præsterer for tiden. For mig er Lyngby klart bedst på bolden og i presset gennem hele kampen, mens FCM er lige så middelmådige som sædvanligt.
Tullberg og/eller nogen i ledelsen må og skal være i fare, hvis ikke man får vendt udviklingen, så snart transfervinduet lukker. Men seriøst: Hvad venter man på? Få nu bare pengene op af lommen. Situationen er jo akut.
Jeg er som sagt ikke selv tilhænger af at fyre Tullberg. Jeg tror ikke, at det fikser de underliggende problemer. Spillemæssigt har vi ikke været kontinuerligt gode siden Brian Priskes føste sæson og det er jo 6-7 år siden. Resultatmæssigt har vi været gode i perioder, men vi har ikke spillet mesterligt hen over en hel sæson siden dengang.
Hvis Tullberg skal ud af klubben, så mener jeg også at der er flere trænere og flere i ledelsen der bør ryge. Altså et hard reset.
Jeg ønsker også, at vi kommer i gang på transfermarkedet, og får hentet nogle flere spillere, da vi allerede nu er meget sent ude...
Hvis Tullberg skal ud af klubben, så mener jeg også at der er flere trænere og flere i ledelsen der bør ryge. Altså et hard reset.
Jeg ønsker også, at vi kommer i gang på transfermarkedet, og får hentet nogle flere spillere, da vi allerede nu er meget sent ude...
Spørgsmålet er hvorvidt Tullberg allerede er dead man walking? Ellers så bliver han det hvert fald lynhurtigt, hvis man fucker up mod Rijeka. Ja han kunne jo egentlig ende med en afskedigelse i lufthavnen ligesom Bo.Debussy skrev: ↑16. aug 2026, 19:30Jeg er som sagt ikke selv tilhænger af at fyre Tullberg. Jeg tror ikke, at det fikser de underliggende problemer. Spillemæssigt har vi ikke været kontinuerligt gode siden Brian Priskes føste sæson og det er jo 6-7 år siden. Resultatmæssigt har vi været gode i perioder, men vi har ikke spillet mesterligt hen over en hel sæson siden dengang.
Hans udtalelser efter hver kamp, hvor man skal ind på et eller andet omkring at han er usikker på hvad reglerne siger er trættende. Generelt virker det til at han beskytter holdet (og sig selv), og indirekte jo også konstaterer, at man ikke har et bedre hold end som så - han nævner jo bl.a., at man spiller med to mand fra den portugisiske 3. Division. Det skriger til himlen at vi mangler en håndfuld kvalitetsspillere. Men man vil nok vente med at handle til man ved om det hedder EL ligaspil eller ej.
Tullberg har lidt i banken ovenpå en pokaltitel og en historisk EL kampagne. Samtidig kan man jo også klø sig selv i håret over hvad dælen man snart skal hive ind på den trænerpost, hvis han skulle få sparket. Det begynder lidt at være en parodi og galehus stemning over det…
/ ABT

Jeg forstår ikke at folk er så negative i dag. Ja, det kunne være bedre, men imo en godkendt indsats, især fordi vi alt for ofte har pisset kampen væk i netop Lyngby.
Der var flere fejl jeg ikke var tilfreds med, men netop i dag spiller vi ikke som høns uden hoveder og er lidt mere afdæmpede i vores pres. Plan A tilgangen er dog imo en klar fejl, men det er ikke Tulle der skal have skyld for den tilgang. Jeg savner en brugbar Plan B og endda også en Plan C.
Der var flere fejl jeg ikke var tilfreds med, men netop i dag spiller vi ikke som høns uden hoveder og er lidt mere afdæmpede i vores pres. Plan A tilgangen er dog imo en klar fejl, men det er ikke Tulle der skal have skyld for den tilgang. Jeg savner en brugbar Plan B og endda også en Plan C.