Europa kvalifikationen 2026

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Europa kvalifikationen 2026

Indlæg af ABT »

Tråd til debat om modstandere, kampe, lodtrækninger mv. i årets Europa kampagne.

Det hele starter i morgen i Tyrkiet - vi skal derfra med et resultat, der holder kampen åben til returen i Herning. Det er spændende hvordan begge hold står så tidligt i sæsonen - vi mangler nogle profiler til skader, mens Besiktas ser ud til at være i gang med oprustning som dog ikke bliver aktuelt eller relevant til vores opgør.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Re: Europa kvalifikationen 2026

Indlæg af ABT »

Alene baseret på den aktion, hvor Etim ryger i bad fortæller mig, at vi ikke kan bruge manden på det her niveau. Elendig teknik, hvor bolden springer fra ham inden han får stemplet en modspiller på læggen. Håbløst at vores europa kampagne i det sjovere selskab potentielt er slut før det er begyndt.

Falliterklæring, at vi skal spille med en fredericia spiller på toppen til nogle af sæsonens vigtigste kampe.

Lad os se, om vi kan slippe derfra med et resultat, hvor der stadig er noget at spille om i Herning.
/ ABT

Billede

Kejle

Indlæg af Kejle »

Han var ikke den eneste der faldt igennem i første halvleg. Anden halvleg sad jeg bare og ventede på chancen der skulle give os 1-1. Desværre en fin redning af den tyrkiske keeper.

MoM - Elias

Danand123

Indlæg af Danand123 »

ABT skrev:
23. jul 2026, 21:05
Alene baseret på den aktion, hvor Etim ryger i bad fortæller mig, at vi ikke kan bruge manden på det her niveau. Elendig teknik, hvor bolden springer fra ham inden han får stemplet en modspiller på læggen. Håbløst at vores europa kampagne i det sjovere selskab potentielt er slut før det er begyndt.

Godt nok en hård dom mod Etim. Håber du trækker det tilbage senere i sæsonen. Men mht dumme røde kort, så kan du også udpege Osorio, Diao, Paulinho, Billing mfl. Og de har trods det været en gevinst for klubben.

I øvrigt godt kæmpet og noget bedre udgangspunkt end AGF.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Danand123 skrev:
24. jul 2026, 08:17
ABT skrev:
23. jul 2026, 21:05

Godt nok en hård dom mod Etim. Håber du trækker det tilbage senere i sæsonen. Men mht dumme røde kort, så kan du også udpege Osorio, Diao, Paulinho, Billing mfl. Og de har trods det været en gevinst for klubben.

I øvrigt godt kæmpet og noget bedre udgangspunkt end AGF.

Bestemt godkendt, at vi redder skindet på næsen dernede. Ros for det. Men med Etim kan jeg ikke se hvad der skulle retfærdiggøre, at han er en mand vi kan bruge i en fremtidig konstellation. Han er 24, så det er ikke et voldsomt uforløst potentiale han har foran sig. Han scorede lidt mål i Fredericia mod bund 6 hold. Det imponerer mig på ingen måde. For mig får jeg Brumado vibes på de dårlige dage af ham. Jeg tror stadig, at han ryger videre inden vinduet lukker i. Han har selvsagt ikke hjulpet sig selv, når han nu er i skammekrogen de næste to europæiske opgør.

Det er ærgerligt, at vi lige kommer fra en sæson hvor vi har en abnorm stor mængde karantænedage, til at der skal gå 15 minutter før vi hiver den første røde billet til os. Det er tenderende uacceptabelt, at der ikke er bedre styr på disciplinen end det (og ja, jeg er med på at det ikke er hensigten med stemplingen, og at andre dommere ville taksere det til gult - Det er stadig hjernedødt ringe og dumt).

Jeg ser frem til, at vi får ryddet ud i det tynde øl i truppen. At Etim skal spille er jo et udtryk for at folk som Uhre og Chili er fuldkommen useless.

Generelt en forfærdelig runde for de danske hold i Europa. Alt er heldigvis åbent til returen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Mon Lee skal spille sin sidste kamp i aften, eller tør man ikke smide ham ind i tilfælde af skade inden en mulig stor transfer? Vi kunne hvert fald godt bruge ham, nu hvor både Diao og Bak er ude i længere tid.

Forhåbentlig kan vi følge op på FCK og AGFs videre avancement i går.
/ ABT

Billede

Kejle

Indlæg af Kejle »

Hvem skulle så spille i centerforsvaret, hvis han ikke spiller?

Vi har Bech, Lee og Erlic. Flytter vi NK ind centralt, så bliver højresiden svækket.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Utilgiveligt af Erlic.. FCM har et alvorligt problem med disciplinen. Samme pis som i sidste sæson, hvor kortene regner ned.

Det er så jammerligt, at vi pisser europa væk på to utilgivelige kort.
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

Jeg tænker at vi skal prøve at slå koldt vand i blodet. Det er selvfølgelig en hård pille at sluge, men vi møder Besiktas i første runde. Det er ikke en walkover. Vi har mange skader og spillere der stadig mangler en del for at være i top form. Vi brænder de chancer vi burde have scoret på. Hvis ikke hhv. Etim og Erlic havde fået røde kort, så havde det måske været anderledes.

Stimme

Indlæg af Stimme »

Hvis og hvis det kan vi desværre ikke bruge til noget, jeg mener kvaliteten af holdet og bænken er for dårlig, vi sælger stam spiller uden at have noget klar, det kan ikke være de unge spillere der skal ind og bære det ansvar. Mener ledelsen skal se at komme i gang med at få hentet noget kvalitet ind.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Debussy skrev:
30. jul 2026, 20:42
Jeg tænker at vi skal prøve at slå koldt vand i blodet. Det er selvfølgelig en hård pille at sluge, men vi møder Besiktas i første runde. Det er ikke en walkover. Vi har mange skader og spillere der stadig mangler en del for at være i top form. Vi brænder de chancer vi burde have scoret på. Hvis ikke hhv. Etim og Erlic havde fået røde kort, så havde det måske været anderledes.
Besiktas er på ingen måde et dårligt hold, nej. Men stadig relativt ordinært hold - ligesom FCM selv er det. Vi vælger så at vil spille over en hel kamp i undertal på utilgivelige dumheder. Så vi forærer dem jo det videre avancement. Det er tudetosset. Vi havde rekord mange karantænepoint sidste sæson. Det fortsætter ufortrødent, krydret med masser skader efter blot 2-3 kampe. Det sejler…

FCM har et disciplin problem. Vi skulle heller ikke have færdiggjort kampen i Haderslev 11 mod 11 (Etim, host). Det starter ude på bænken, som også er latterligt udisciplineret. Spændende hvad vi kan tiltrække nu. Vi har vel budgetteret med EL - de penge mangler nu.

Næste runde i Mickey mouse cup bør være overkommelig. Så må vi håbe på lodtrækningsheld i den sidste.
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

ABT skrev:
30. jul 2026, 20:59
Debussy skrev:
30. jul 2026, 20:42
Besiktas er på ingen måde et dårligt hold, nej. Men stadig relativt ordinært hold - ligesom FCM selv er det. Vi vælger så at vil spille over en hel kamp i undertal på utilgivelige dumheder. Så vi forærer dem jo det videre avancement. Det er tudetosset. Vi havde rekord mange karantænepoint sidste sæson. Det fortsætter ufortrødent, krydret med masser skader efter blot 2-3 kampe. Det sejler…

FCM har et disciplin problem. Vi skulle heller ikke have færdiggjort kampen i Haderslev 11 mod 11 (Etim, host). Det starter ude på bænken, som også er latterligt udisciplineret. Spændende hvad vi kan tiltrække nu. Vi har vel budgetteret med EL - de penge mangler nu.

Næste runde i Mickey mouse cup bør være overkommelig. Så må vi håbe på lodtrækningsheld i den sidste.
Jeg er ikke enig i dit postulat omkring Tullberg, som jeg formoder du hentyder til. Jovist, så er han en karakter og passioneret, men jeg tænker ikke, at det er ham der har sagt til Etim, gå ud og spil med hovedet under armen, eller at han har fortalt til Erlic, at han skal satse hele butikken på midtbanen.
Jeg synes, at vi spiller langt bedre fodbold under Tullberg end vi gjorde under Thomasberg. Jeg husker stadig, hvordan vi næsten gik i straffesparkskonkurrence mod Hibernian sidste sæson på dette stadie i Europa League. I år træk vi så Besiktas i første runde, og jeg synes de spiller for spiller er bedre end os, men at vi spillede langt bedre fodbold end dem i første halveg i dag. To gange stolpe af Franculino og en kæmpe chance til Osorio. Havde vi bare scoret på en af dem, så havde vi haft en anden kamp. Nogle gange er fodbold stolpe ind, andre gange er det stolpe ud.

Jeg synes ikke at vores trup er særlig bred og der er mange positioner, hvor jeg synes at vi mangler forstærkninger. Vi spiller hele kampen med Cho som ingenting har vist i lang tid. Jeg kunne rigtig godt lide Cho i 2023/24 sæsonen, men siden sin skade, har han været anonym og været mere en klods om benet end noget andet.

Hvis vi stadig gerne vil nå vores målsætning for vores sæson, så skal vi ud og finde nogle etablerede 23-27 årige spillere til nogle af vores nøglepositioner.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Så er det afgjort hvem vi møder i Mickey mouse cup: Vi skal en tur til Dublin og møde Bohemians. Dem bør vi slå 9 ud af 10 gange. Ingen undskyldninger.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker det bedste vil være at ryge ud af CL turneringen, så de 6 kampe ikke forstyrrer os i jagten på mesterskabet. Det eneste der tæller nu er guldet, og de kampe i CL skal ikke gøre at vi mister 4-6 point pga af vi er trætte, som betyder at vi taber guldet.

Alle 4 gange vi er blevet mestre har vi ikke spillet Europa.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja enig, så er der da håb for at vi vinder mesterskabet i denne sæson. Når man tænker på hvor meget det har kostet de seneste sæsoner, er det måske ikke så dumt igen.

Men jeg er nu også skuffet over vores tilstand, synes ikke Tullberg løfter opgaven..

Besvar