SL R1: Sønderjyske - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL R1: Sønderjyske - FCM

Indlæg af ABT »

Som sædvanligt er vi udfordret i Haderslev. Vildt resultat ved pølsen målt på chancer.

Det går for langsomt…
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Re: SL R1: Sønderjyske - FCM

Indlæg af ABT »

Etim er et pubeshår fra kun at skulle bruge 9 min på banen før han røg i bad. Det er godnat - siger det gerne igen: Han hører ikke til på dette niveau! Han kan måske gøre sig inde i boksen og lave tap in’s, men han har elendig teknik og spilforståelse.
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

ABT skrev:
26. jul 2026, 15:33
Etim er et pubeshår fra kun at skulle bruge 9 min på banen før han røg i bad. Det er godnat - siger det gerne igen: Han hører ikke til på dette niveau! Han kan måske gøre sig inde i boksen og lave tap in’s, men han har elendig teknik og spilforståelse.
Jeg tænker også at det er en fejl at spille med både Cho og Etim.
Og ja, Etim var et dommer skøn fra at være røget direkte i bad.

Jeg er ikke særlig imponeret over Rasmus Nissen som anfører. Han skal simpelthen banke noget energi og vilje i de andre.
Vores afleveringer frem i banen lægger også bag ved vores spillere gang på gang og det dræber momentum.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Vi skal godt nok være glade for at SønderjyskE ikke har indstillet sigtekornet i dag.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Desværre ses der ingen fremgang fra sidste sæson. Vi forsvarer stadig med hovedet under armen og er udisciplinerede. Én af konklusionerne fra sidste sæson var, at vi manglede kynisme og ikke kunne lukke kampene. Dét problem er stadig aktuelt på fuld styrke. Hvorfor sværger vi til at spille mand-mand, selvom vi er foran og skal forsvare en føring samt er ved at være presset på energien? Gad godt se os gå mere pragmatisk til værks snart.

Tullberg med et tåbeligt gult kort.

Så alt er ved det gamle… Vi skal have handlet massivt ind for at vende udviklingen. Også med alle de skader der vælter ned allerede.
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

ABT skrev:
26. jul 2026, 16:46
Desværre ses der ingen fremgang fra sidste sæson. Vi forsvarer stadig med hovedet under armen og er udisciplinerede. Én af konklusionerne fra sidste sæson var, at vi manglede kynisme og ikke kunne lukke kampene. Dét problem er stadig aktuelt på fuld styrke. Hvorfor sværger vi til at spille mand-mand, selvom vi er foran og skal forsvare en føring samt er ved at være presset på energien? Gad godt se os gå mere pragmatisk til værks snart.

Så alt er ved det gamle… Vi skal have handlet massivt ind for at vende udviklingen. Også med alle de skader der vælter ned allerede.
Jeg skulle lige til at spørge, om det mest kritiske fra sidste sæson ikke var uændret. Har ikke set kampen, men fulgte lidt med i bulletinerne undervejs, og har set highlights efterfølgende. Efter hvad du skriver, så er der intet ændret, helt ned til MTs gule kort, bedømt alene ud fra denne kamp. Hvis det fortsætter i samme spor, så er det jo decideret skuffende.
Ser ud på stats og highlights til, at vi hverken fungerede offensivt eller defensivt. Den scoring til 1-1, hvor tre af vores dækker hinanden tæt op, og lader to fremmede stå helt umarkeret, det er jo rystende på liga niveau.
Vi scorer tre, men har en xg på 0,7!

Deres målmand forærer to kasser og tre point til os, det er jo venligt, men det sker ikke hver gang.

Flot drejet ind af Emifile, iøvrigt.

Tre point på en svær udebane i en åbningskamp. Det er købt. Så må spillet komme, jeg havde dog håbet på, at MT havde fået noget ud af at have en opstart.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123

Indlæg af Danand123 »

ABT skrev:
26. jul 2026, 16:46

Giver dig ret med Etim i dag… og VAR havde ikke ændret et evt rødt kort.

Og træls at ALLE problemer fra sidste sæson allerede er tydelige. Og seks skader to kampe henne. Men dejligt at se, at de to pauseindskiftninger viste pænt niveau.

Tre point og god stemning og fremmøde fra publikum, selv om vi er i uge 30. Det er dagens positive begivenhed.

Kejle

Indlæg af Kejle »

Vi er notorisk dårlige til at få 3 point i runde 1.

Der er plads til meget forbedring, men vi hentede 3 point i en bøvlet kamp, hvor vi trods alt så lidt bedre ud efter pausen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har først lige set den med Etims høje ben. Den minder mig utroligt meget om Dennis’ mod Olufsen.

Mig ubegribeligt, at begge situationer ikke fører til rødt, specielt i VAR tiden.

Iøvrigt, nu vi er ved dommerne.
Hvordan kan linjedommeren ikke vinke offside på den situation i overtiden. Er de blevet så dårlige af at have VAR, at de slet ikke kan se den slags. Håbløst

Jeg er meget pro VAR, jeg er meget imod dårlige dommere, inkl dem i VAR rummet. Måske klubberne bør finde fælles fodslag for skabelsen af professionelle donmere
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi er så heldige i den kamp. Er træt af at Tullberg ikke har forberedt holdet bedre, jeg synes efterhånden det begynder at blive kritisk. Vi dækker ikke ordentligt op, vi presser ikke boldholderen.

Besvar