SL R16: SønderjyskE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL R16: SønderjyskE - FCM

Indlæg af ABT »

Vi er tilbage efter landsholdspausen, og skulle gerne komme med fuldt hold, selvom der var et par småforskrækkelser med Simsir og Gogorza. Vi har fra tid til anden haft det svært i Haderslev. Det ændrer ikke på, at vi skal have 3 point med hjem for at holde tryk på de øvrige forfølgere.
/ ABT

Billede

Debussy

Re: SL R16: SønderjyskE - FCM

Indlæg af Debussy »

Ufffff. 1-1 ved pausen i en kamp der bølger frem og tilbage. Alt for mange er ukoncentrerede i dag.

Jeg aner ikke, hvordan vi får forløst potentialet for Dario. Selvom han spiller ok, så synes jeg han spiller for langsomt og under det niveau jeg forventer af ham.

Kevin Mbabu er bare langsom og elendig til at slå indlæg.

Jeg håber at vi får købt godt og grundigt ind i januar transfermarkedet. Vi har brug for en højre og venstreback, som kan slå indlæg. Derudover skal vi også have ny offensiv midtbane samt en ny target mand.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Med mindre at vi går transfer amok her til januar, så vinder vi ikke guld i år.
Der er for mange konkurrenter med vind i sejlene i år, og vi er simpelthen for dårlige offensivt i øjeblikket.

Og så hader DBU åbenbart FCM.
Senest rettet af Debussy 23. nov 2025, 20:07, rettet i alt 1 gang.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

en skandaløs dommer.

Men når det er sagt så er der også en del spillere der ikke spillede op til det bedste.

Jeg forstår ikke at Bak kan være en kandidat til landsholdet. hold kæft han er ringe, jeg vil sige at den venstrekant er den svageste i det her efterår.

Beck spiller den ringeste kamp under den nye træner, han laver alt for mange frispark.

Jeg forstår heller ikke at Bravo sidder på bænken, det er måske prisen for tre i bagkæden.

Brumados indhop var heller ikke en succes.

De taber sindsyge mange anden bolde i dag, kommer hele tiden forsent.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hold da kæft. Vi er ikke gode i dag og skulle der være en vinder var det hjemmeholdet. Men altså, de præmisser der bliver spillet under. mindst 3 helt oplagte gule kort til Sønderjyske misser Redder. To af dem til Wæver eller hvad han hedder. Han smider Billing ud hvor modstanderen skulle have gult for at holde og rive med to hænder i trøjen. Billing burde vel heller ikke have gult i den situation mod Olti Hyseni, men den ville jeg da kunne acceptere hvis det ikke var for holdeforseelsen.

Så har vi et misset straffe til os i overtiden og et der ikke der til Sønderjyske - fejler på begge kendelser. Mikkel Redders præstation i dag, for Morten Krogs mod AGF til at se ud som verdensklasse. Jeg er målløs

5 point væk på rene dommerkendelser i de sidste 3 kampe. Det er immervæk udtur og katastrofalt.

Nu må man bare håbe, der ikke er nogen der forløber sig i spillertunnellen mod dommersjakket. Det her må være svært at forholde sig til
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Det dommerteam i dag skal vist have sig en lang pause, fy for satan det var dårligt

At man så spiller at pis og højst fortjener x er en anden snak

Kast 25k efter at få Billings gule annulleret

FCM skal blive mestre med det hold her uanset hvad

Debussy

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
23. nov 2025, 20:08

Nu må man bare håbe, der ikke er nogen der forløber sig i spillertunnellen mod dommersjakket. Det her må være svært at forholde sig til
Jeg havde nok overfuset dommeren, så jeg håber at spillerne er mere fattede end mig.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Det mest positive i dag er at Tullberg er klasse i post match interviewet.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Debussy skrev:
23. nov 2025, 20:27
Det mest positive i dag er at Tullberg er klasse i post match interviewet.
Fuldstændig enig. Håber ikke han bliver straffet for det. Der skal også være plads til udbrud, ellers bliver alt sgu for kedeligt.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Fortjent sejr til SE, Vi havde dog en del marginaler imod os. Debussy jeg synes det er useriøst at ønske sig nye spillere her og der. Vi har en stærk trup med spillere, som også har deres ups and downs. Det har de andre hold også. Man kan ikke bare smide folk ud og hive nye ind hele tiden. Mads Bech og Castillo har af flere været kritiseret i sidste sæson. De har peaket i denne sæson.

Noget helt andet. Har nogen af jer set seneste afsnit af Varvognen? Den indeholder 12.-15. spillerunde og dermed også AGF-kampen. Men selv om studieværten siger, de have 10 situationer at vise, talte jeg kun 5-6 stykker. Der var VAR-kaldet på Mbabus offside i slutningen af kampen, men der var intet vedr straffesparket mod Osorio. Nogen der har set, havde siger til det? Eller er det bare frasorteret, da det er en VAR-fejl?

Debussy

Indlæg af Debussy »

Danand123 skrev:
23. nov 2025, 22:44
Fortjent sejr til SE, Vi havde dog en del marginaler imod os. Debussy jeg synes det er useriøst at ønske sig nye spillere her og der. Vi har en stærk trup med spillere, som også har deres ups and downs. Det har de andre hold også. Man kan ikke bare smide folk ud og hive nye ind hele tiden. Mads Bech og Castillo har af flere været kritiseret i sidste sæson. De har peaket i denne sæson.
Jeg synes på ingen måde, det er useriøst at ønske nye spillere. Mit postulat var og stadig er, at vi ikke bliver mestre med den trup vi har til rådighed. Vi spiller med i 3 turneringer, og efter jul spiller vi som minimum stadigvæk med i 2. Det kræver bredde.

Mbabu og Bak er simpelthen så svingende i deres præstationer. Jeg er helt på linje med FCM2000, som også stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor Bak overhovedet var i betragtning til landsholdet. Vi har desuden også kun én angriber, der ved hvor målet står. Det er ret problematisk.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Kom der egentligt nogensinde en redegørelse for, hvorfor der ikke var straffe til os til slut i kampen? Eller er den forseelse gået i glemmebogen?

JBT

Indlæg af JBT »

Debussy skrev:
25. nov 2025, 06:24
Kom der egentligt nogensinde en redegørelse for, hvorfor der ikke var straffe til os til slut i kampen? Eller er den forseelse gået i glemmebogen?
Bolden ryger fra spilleren op på egen hånd – fuldstændig som situationen med Lee i første halvleg. Ifølge lovbogen er det uforsætligt i stort set alle sådanne tilfælde. Så hvis det skal dømmes oftere eller fremover, er det i virkeligheden reglerne, der er problemet.

Jeg synes, det var helt fair, at der ikke blev dømt noget i begge situationer – men straffesparket til SE var godt nok absurd tyndt. Havde man spillet 11 mod 11, var kampen nok heller aldrig endt i den situation til sidst.

Debussy

Indlæg af Debussy »

JBT skrev:
27. nov 2025, 09:11
Debussy skrev:
Bolden ryger fra spilleren op på egen hånd – fuldstændig som situationen med Lee i første halvleg. Ifølge lovbogen er det uforsætligt i stort set alle sådanne tilfælde. Så hvis det skal dømmes oftere eller fremover, er det i virkeligheden reglerne, der er problemet.

Jeg synes, det var helt fair, at der ikke blev dømt noget i begge situationer – men straffesparket til SE var godt nok absurd tyndt. Havde man spillet 11 mod 11, var kampen nok heller aldrig endt i den situation til sidst.
Så dårlig teknik belønner sig? Hvis ikke SønderjyskE spilleren havde taget hånden til hjælp, så havde Gogorza måske haft en oplagt scoringschance. Jeg må ærlig talt sige, at jeg synes hands reglerne er forvirrende.

Og tak for forklaringen.

JBT

Indlæg af JBT »

Debussy skrev:
27. nov 2025, 10:40
JBT skrev:
27. nov 2025, 09:11
Debussy skrev:

Så dårlig teknik belønner sig? Hvis ikke SønderjyskE spilleren havde taget hånden til hjælp, så havde Gogorza måske haft en oplagt scoringschance. Jeg må ærlig talt sige, at jeg synes hands reglerne er forvirrende.

Og tak for forklaringen.
Ja – desværre. Tilfældig eller uheldig teknik gør det ikke til en aktiv handling fra hånd til bold.

Besvar