Europa kval 2025

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Europa kval 2025

Indlæg af mousebreaker »

ABT skrev:
21. aug 2025, 20:23
Solid 4-0 sejr, omend vi falder ud af kampen i for lange perioder. Det burde være 99 % sikkert, at det hedder EL ligaspil igen i denne sæson.

Walkover som forudset. Deres målmand ser langt fra prangende ud. Omvendt solidt fra Elias i dag.
4-0 ser måske solidt ud, men kigger man på hvad der sker på banen, så er det fuldstændig det samme som vi ser mod Fredericia, første halvleg mod Vejle osv.
Holdet er opdelt i offensiv og defensiv. Vi hænger ikke sammen. Tilsat en ordentlig gang passivitet så har vi opskriften på nedtur mod samtlige hold, uanset styrke.

Hvis det ikke var for Brumados 3-0 kasse, så havde jeg ikke været rolig før returen. Hvis vi var kommet til Finland og skulle spille på kunst og stadig ville være så usammenhængende og passive, så kunne det nemt gå galt. Ligesom mod Progress Niederkorn.

Vi viser i de første 20, hvor meget bedre vi er, hvis vi kommer med den den nødvendige energi.

Bedste mand, Elias - det fortæller jo også en historie. Dernæst Brumado og Castille i min bog.

4-0 er dog et perfekt udgangspunkt, det er åbenlyst, så kritikken preller jo af på de fleste. Så vi skal nok få det at se igen og igen, desværre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Kejle

Indlæg af Kejle »

Jeg sad og snakkede med min sidemakker om at selvom vi vandt 4-0 ville jeg være ekstremt utilfreds med indsatsen.

Det er jeg stadigvæk, omend jeg absolut ikke kan klage over resultatet.

Hvorfor fanden smadrer vi dem ikke inden halvleg? Der mangler i den grad lederskab og vilje på det hold.

JBT

Indlæg af JBT »

FCM er så fucking tamme og ugidelige i deres fodboldforståelse efterhånden, det er trist

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Fantastisk at vinde 4-0 i Europa Playoff. Hvor er det vildt fedt, at vi ikke skal være nervøse for om vi klarer den.

De første 20 min var stærke og de sidste 15 min var klasse. De 55 min i midten var hvis andre klubber havde gjort det, et professionelt stykke arbejde, uden brug af unødvendige ressourcer.

Personligt havde jeg håbet på lidt bedre kontrol med bolden på kampen. Men det er jo et holdningsspørgsmål

6256

Indlæg af 6256 »

Lupus1999 skrev:
22. aug 2025, 08:32
Fantastisk at vinde 4-0 i Europa Playoff. Hvor er det vildt fedt, at vi ikke skal være nervøse for om vi klarer den.

De første 20 min var stærke og de sidste 15 min var klasse. De 55 min i midten var hvis andre klubber havde gjort det, et professionelt stykke arbejde, uden brug af unødvendige ressourcer.

Personligt havde jeg håbet på lidt bedre kontrol med bolden på kampen. Men det er jo et holdningsspørgsmål
Enig. De sidste to mål var vigtige. Der var ingen grund til at komme derop kun med en 2-0 føring.

Jeg så også gerne at det havde været en mere kontrolleret indsats fremfor at vi kommer på hælene, som det ser ud til vi gør (selv om vi sikkert ikke bruger mange kræfter).

Jeg synes kampen viser nogle af de mangler der stadig er. Særligt spillet med bolden - særligt i fase 1. Ligesom der ikke er mange visioner fremad i banen lige så snart Bravo og Castillo får bolden. Jeg så også gerne at vi blev bedre til at holde i bolden.

Jeg håber det gode resultat kan gøre at vi kan lande den centrale midtbanespiller, vi søger noget hurtigere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja kønt var det ikke hele vejen. Men som en der kan huske os spille fantastisk i årevis og altid dumme os, være uheldige eller bare ikke have det der skal til, så lærer man at sætte pris på en 4-0 sejr uanset hvad. Endda i en så vigtig kamp. Det fortæller hvor langt vi trods alt er kommet ved de europæiske kampe.

At vi så stadig ikke kan finde ud af at spille så tæt et kampprogram uden at ende med 3-3 hjemme mod Fredercia er så også en del af historien, vi har stadig noget at lære.

6256

Indlæg af 6256 »

Ravnen skrev:
22. aug 2025, 17:32
Ja kønt var det ikke hele vejen. Men som en der kan huske os spille fantastisk i årevis og altid dumme os, være uheldige eller bare ikke have det der skal til, så lærer man at sætte pris på en 4-0 sejr uanset hvad. Endda i en så vigtig kamp. Det fortæller hvor langt vi trods alt er kommet ved de europæiske kampe.

At vi så stadig ikke kan finde ud af at spille så tæt et kampprogram uden at ende med 3-3 hjemme mod Fredercia er så også en del af historien, vi har stadig noget at lære.
Helt sikkert. Det perspektiv er vigtigt at få med. Jeg har også en del dårlige minder, hvad det angår.

Når vi ser tilbage, så er præstationen i den her kamp også snart glemt og resultatet står tilbage som glimrende. Det er det vigtigste.

Det er bare øjebliksbilledet under kampen, der er så frustrerende, når det minder om noget, der er set før. Vi spiller bare ikke særligt godt med en attitude, der er sådan lidt la la. Man kunne også se på TT, hvor meget det betød, at der lige kom et par mål mere på til sidst. Det giver en helt anden returkamp.

Mange af mekanismerne er sikkert meget naturlige. Jeg håber vi får en stærk leder ind på den centrale midtbane, der kan være med til at holde holdet til ilden, mod store såvel som små hold.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig, vi savner i den grad lederskab på midtbanen. Det ville formentlig kunne mindske de her sløsede perioder der pludselig opstår.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Pligtsejr i Finland og videre til gruppespillet - glimrende! En enkelt tilføjelse eller to til holdet inden deadline kan gøre det rigtigt sjovt.

De forskellige pots fordeler sig som nedenfor. Hvordan ser drømmetrækningen ud såvel sportsligt som oplevelsesmæssigt?

Pot 1
• Roma
• Porto
• Rangers
• Feyenoord
• Lille
• Dinamo Zagreb
• Real Betis
• Salzburg
• Aston Villa

Pot 2
• Fenerbahçe
• Braga
• Red Star Belgrade
• Lyon
• PAOK
• Viktoria Plzeň
• Ferencváros
• Celtic
• Maccabi Tel Aviv

Pot 3
• Young Boys
• Basel
• Midtjylland
• Freiburg
• Ludogorets Razgrad
• Nottingham Forest
• Sturm Graz
• FCSB
• Nice

Pot 4
• Bologna
• Celta Vigo
• Stuttgart
• Panathinaikos
• Malmö
• Go Ahead Eagles
• Utrecht
• Genk
• Brann
/ ABT

Billede

Vijen

Indlæg af Vijen »

Rangers
Zagreb
Farencvaros
Tel Aviv
Ludogorets
FCSB
Malmø
Brann

Så er der mulighed for 20-24 point.

Men skal vi ikke bare håbe på en god kombination, så vi kan have mulighed for top 8

3316

Indlæg af 3316 »

Udebanetur til Rom og Nothingham lyder ikke dumt..
Generelt en god lodtrækning med gode muligheder for at gå videre.. Specielt glad for at trække Zagreb fra pot 1..

Kejle

Indlæg af Kejle »

Det er vel kun Brann ude vi ikke er vildt glade for.

Pot 1 kunne vi lige så godt få en fed away, vi kunne ikke forvente at vinde ude.
Hjemmekampen er vel en ok chance for point.
Tel Aviv ude bliver neutral, ret fedt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kejle skrev:
29. aug 2025, 15:38
Det er vel kun Brann ude vi ikke er vildt glade for.
Brann ude er fint. Et af de få norske hold, der ikke spiller på kunst.

Besvar