Transfer - Sommer 2025

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Transfer - Sommer 2025

Indlæg af Sahl »

Acebone skrev:
13. aug 2025, 22:23
Sahl skrev:
13. aug 2025, 19:23
Jeg kan ikke mindes af have set et så svagt FCM mandskab set på spil og resultater i mange mange år...
Jeg ved ikke, om lidt over to et halvt år er "mange mange år". Thomasbergs forgænger kørte os vitterligt i nedrykningsspillet.
Men der var truppen det modsatte af hvad træneren havde behov for og de spillere der blev købt passede ikke ind.
Spillet var i min optik bedre, selvom man stadigvæk tabte.. forskellen er vel bare at TT har nogle vilde spillere der kan afgøre de solo ud af det blå.

Hvis man kigger længere tilbage (f.eks. i en 10 års periode) så har jeg svært ved at se nogle der er dårligere. Man kan sagtens sætte Capellas med i den ligning, men jeg mener han havde meget dårligere forudsætninger end TT. Tror faktisk Capellas ville være bedre men den nuværende trup end TT og omvendt med den gamle trup.

En ting er sikkert.. FCM har sjældent lukket så mange mål ind før som de gør pt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sahl skrev:
14. aug 2025, 14:10
Acebone skrev:
13. aug 2025, 22:23
Sahl skrev:
13. aug 2025, 19:23
Jeg kan ikke mindes af have set et så svagt FCM mandskab set på spil og resultater i mange mange år...
Jeg ved ikke, om lidt over to et halvt år er "mange mange år". Thomasbergs forgænger kørte os vitterligt i nedrykningsspillet.
Men der var truppen det modsatte af hvad træneren havde behov for og de spillere der blev købt passede ikke ind.
Det var bare ikke den præmis, du satte op i første omgang.

En god træner arbejder ud fra det materiale, der er til rådighed. Ikke ud fra de spillere, man ville ønske, man havde. Capellas var ved at køre holdet fuldstændig i sænk med ekstremt naiv fodbold. Thomasberg fik rettet op på problemerne med den samme trup, som Capellas havde.

Jeg er enig i, at den nuværende trup er bedre, så det behøver vi ikke diskutere.
Sahl skrev:
14. aug 2025, 14:10
Spillet var i min optik bedre, selvom man stadigvæk tabte.. forskellen er vel bare at TT har nogle vilde spillere der kan afgøre de solo ud af det blå.

Hvis man kigger længere tilbage (f.eks. i en 10 års periode) så har jeg svært ved at se nogle der er dårligere. Man kan sagtens sætte Capellas med i den ligning, men jeg mener han havde meget dårligere forudsætninger end TT. Tror faktisk Capellas ville være bedre men den nuværende trup end TT og omvendt med den gamle trup.

En ting er sikkert.. FCM har sjældent lukket så mange mål ind før som de gør pt.
Spillet var i glimt godt under Capellas, men det blev gradvist ringere og ringere og endte helt skidt.

Hvis vi kigger på de sidste ti år, byttede jeg ikke Thomasberg for Capellas, Kenneth Andersen eller Henrik Jensen. Jess Thorup og Bo Henriksen var meget udskældte i perioder også. Det er vel kun Glen Riddersholm og Brian Priske, som fanbasen i overvejende grad har været begejstrede for. De kom så ironisk nok begge på kant med ledelsen.

julemanden

Indlæg af julemanden »

Går det ikke lidt væk fra en transfer tråd nu :roll: troede det handlede om spillere

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Rygter om Buksa og Udinese.
Tror godt, vi kunne finde på at sælge for en god skilling. En form for klausul nok heller ikke helt utænkelig som en af betingelserne for at kunne hente ham i første omgang.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

AltidFCM skrev:
15. aug 2025, 13:18
Tror godt, vi kunne finde på at sælge for en god skilling. En form for klausul nok heller ikke helt utænkelig som en af betingelserne for at kunne hente ham i første omgang.
ja FCM har for mange angribere, og som vi har set bromado, så er han strækere fysisk og med bedre tektik, omvendt buksa bedre i boksen og med hovedet. så ja ?

Due

Indlæg af Due »

FCM2000 skrev:
15. aug 2025, 14:00
AltidFCM skrev:
15. aug 2025, 13:18
ja FCM har for mange angribere, og som vi har set bromado, så er han strækere fysisk og med bedre tektik, omvendt buksa bedre i boksen og med hovedet. så ja ?
Og buksa har bedre spilforståelse og står ikke og varmer bolden som Brumado gør.

Jeg er bekymret for et salg af Buksa.

Cho ved vi ikke hvilket niveau han er på lige nu, og Chili og Brumado er slet ikke på niveau til at spille i en top 6 klub i superligaen. Friday aner jeg ikke hvor står.

Så synes vi kommer til at se tynde ud helt i front.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Brumado scorede et magisk mål i Skotland, og det fortjente han ros for. Det var en god historie. Men vi skal ikke begynde at lave dumme langsigtede beslutninger på grund af én aktion.

Buksa har et væsentligt højere niveau i gennemsnit og har bevist sig som kontinuerlig målscorer. Jeg synes, det ville være komplet hul i hovedet at sælge ham, når vi kan ende med at miste Franculino til et bud, vi ikke kan sige nej til. Cho har ikke spillet betydende kampe i over et år.

Hvis planen er øget spilletid til Brumado, Chili og Etim, forstår jeg ikke ambitionsniveauet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Buksa har ikke udtjent sin værnepligt endnu i FCM. Brumado skal bare videre hurtigst muligt.

Franculino skal først afsted den dag en PL klub er i total panik før transfervinduet lukker og smider noget på den gode side af 200 mio ;-)

JBT

Indlæg af JBT »

Det lugter af at vi kun køber en midtbane og så ryger der ellers et par stykker mere ud... det synes jeg er uambitiøst, men omvendt hvis der bliver holdt øje med vores pengeforbrug og det vi har brugt i de forgange vinduer, så er der jo desværre ikke noget at gøre..

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Lige nu er der 23 mand i FCM-kamptruppen. Hvis vi får en midtbane ind, og der ryger to angribere ud, vil der være 22 mand i truppen (og oven i er Cho langtfra kampklar).
Det er da for få spillere til efterårets program, især når vi skal spille ligaspil. Tænk på, at vi sidste efterår havde nogle uger, hvor der var 10 mand fraværende pga skader og karantæner.

Jeg forventer, at truppen bliver opgraderet inden vinduet lukker til i hvert fald 25-26 mand. Men måske kommer der et par stykker fra Mafra til sidst i vinduet.
Hvad er alternativet ellers? - vil de hive u19 spillere ind til superliga/Europa-kampe?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

angriberne ?

Brumado viser et niveau han ikke tidligere har vist. Han har talt med støvlerne her de sidste par uger.

Hvis man skal sammenligne ham med Buksa, så er han hurtigere, bedre teknik, sparker bedre, bedre i presspillet pga sin hurtighed og fysisk stærkere, Buksa er bedre med hovedet i feltet, og er mere en boksspiller. Som opspilsspiller er Brumado en klasse bedre, Buksa smider sig ofte ned, mens Brumado holder bedre modstanderen væk.

For mig er Brumado som han ser ud nu, bedre end Buksa.

Chilli er en anderledes spiller, men hans teknik rækker ikke til den danske liga, der er fysisk, første berøringer er vigtige, men her falder det til jorden for Chilli. så enten sælg eller udlej ham.

FCM mangler virkelig en mand til den defensive midtbane, en klassespiller.
Senest rettet af FCM2000 21. aug 2025, 23:16, rettet i alt 1 gang.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
21. aug 2025, 23:12
angriberne ?

Brumado viser et niveau han ikke tidligere har vist. Han har talt med støvlerne her de sidste par uger.

Hvis man skal sammenligne ham med Buksa, så er han hurtigere, bedre teknik, sparker bedre, bedre i presspillet pga sin hurtighed og fysisk stærkere, Buksa er bedre med hovedet i feltet, og er mere en boksspiller. Som opspilsspiller er Brumado en klasse bedre, Buksa smider sig ofte ned, mens Brumado holder bedre modstanderen væk.

For mig er Brumado som han ser ud nu, bedre end Buksa.

Chilli er en anderledes spiller, men hans teknik rækker ikke til den danske liga, der er fysisk, første berøringer er vigtige, men her falder det til jorden for Chilli. så enten sælg eller udlej ham.

FCM mangler virkelig en mand til den defensive midtbane, en klassespiller.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ser ud til at buksa er på vej væk, Brumado har slået til på det rigtige tidspunkt, 5 mill euro

https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna ... -transferu

https://www.udineseblog.it/udinese/merc ... -avvicina/

Danand123

Indlæg af Danand123 »

FCM2000 skrev:
22. aug 2025, 00:12
Ser ud til at buksa er på vej væk, Brumado har slået til på det rigtige tidspunkt, 5 mill euro

https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna ... -transferu

https://www.udineseblog.it/udinese/merc ... -avvicina/
Og måske også Franculino. Det bliver svært at sige nej og endnu sværere at undvære ham.

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... franculino

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

I første omgang er der afvist bud på Franculino.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... franculino

225 millioner er mange penge og tror ikke det skal meget højere op for at han er solgt. Sælger vi eks Franculino og Buksa, så kunne vi måske gå over til at spille med 1 angriber.

Cho, Brumado og Chilli er nok hvis vi spiller med 1.

Besvar