SL R32 - FC Midtjylland - Randers FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: SL R32 - FC Midtjylland - Randers FC

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
26. maj 2025, 09:52
Musikken stemmer ikke

Steinlein siger at de ikke har leveret de rigtige spillere til TT, men gælder det ikke også for de fyrede trænere ???

Pointmæssig var FCM bedre i grundspillet end i foråret, gennemsnit, så jeg har sværet ved at se forbedringen trænermæssig
De fyrede trænerer fra under en anden ejer.
Kan være det har noget at sige.

Synes personligt at vi skal have en ny træner, selvom det er rigtigt det Stein siger.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er vigtigt og alt afgørende at slå tilbage og vinde guld i næste sæson.
Ellers står vi igen ved at FCK har taget 4 ud af de sidste 5 mesterskaber, pt har de taget 3 af de sidste 4, så der skal slåes tilbage i næste sæson.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
26. maj 2025, 10:15
FCM2000 skrev:
26. maj 2025, 09:52
Musikken stemmer ikke

Steinlein siger at de ikke har leveret de rigtige spillere til TT, men gælder det ikke også for de fyrede trænere ???

Pointmæssig var FCM bedre i grundspillet end i foråret, gennemsnit, så jeg har sværet ved at se forbedringen trænermæssig
De fyrede trænerer fra under en anden ejer.
Kan være det har noget at sige.

Synes personligt at vi skal have en ny træner, selvom det er rigtigt det Stein siger.
Det er hjælpetrænerne vi taler om

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
25. maj 2025, 22:48
Jeg er egentlig tilfreds med at vi viser moral og vinder den kamp, den var svær. Det ar ikke i dag vi tabte det guld.

Sidste år var vi heldige til sidst. Men dybest set minder de to sæsoner om hinanden. Alt for ustabile, alt for mange udfald undervejs. Paradokset er at vi jo netop havde flere erfarne spillere sidste år.

Så nu skal klubledelsen virkelig på arbejde. Hvad skal der til for at sikre et 2020-år næste sæson, hvor vi knuser ligaen. Det er som om ligaen bare venter på at et af topholdende tager sig sammen og leverer en fuld sæson.
Det kræver jo nok at vi ikke kommer i et europæisk gruppe/liga spil.
Mig bekendt er det udelukkende FCK der har været i stand til at præstere på højt niveau mens de også var i gruppespil. Har vi i det hele taget vundet et mesterskab i samme sæson som vi har været i Europæisk gruppespil?
Den nød har vi ikke knækket endnu. Tættest på var Priske, da vi spillede CL og førte ligaen med over 2p i snit ved vinterpausen, men der faldt vi som bekendt helt igennem i foråret hvor vi smed en "The Double" som lå lige til højrebenet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Fcm5600 skrev:
25. maj 2025, 20:05
Det var en skuffende præstation idag, selvom vi vandt. Flere af de bedste var dårlige, så Chili måtte træde til...

Ingen katastrofe hvis TT fortsætter, men alternativer

1 Khetil Knudsen, Bodø
2. Priske
3. Allan K. Jepsen
1. Kjetil Knutsen kan få job i en top 5-liga i morgen, hvis han ønsker det. Fuldstændig urealistisk.
2. Priske og Stenleins samarbejde var ved at bryde helt sammen sidst. Priske kommer ikke tilbage med Stenlein i klubben.
3. Jeg forstår ikke, at nogen hellere vil have en uprøvet assisenttræner i stedet for en erfaren Superliga-træner med titler. Allan K. Jepsen er forhåbentlig fremragende, og måske en mulighed på sigt, men han har ikke siddet længe nok til at fortjene så stort et job.

Jeg er ikke tilhænger af en Thomasberg-fyring. Der skal være en mening med galskaben. Kun hvis den helt rette profil (og her mener jeg altså ikke en ungdomstræner) kommer på tale, kan jeg se en idé. Men vi skal ikke fyre for at fyre. Det er tåbeligt og planløst.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Acebone skrev:
26. maj 2025, 16:01
Fcm5600 skrev:
Det var en skuffende præstation idag, selvom vi vandt. Flere af de bedste var dårlige, så Chili måtte træde til...

1 Khetil Knudsen, Bodø
2. Priske
3. Allan K. Jepsen
1. Kjetil Knutsen kan få job i en top 5-liga i morgen, hvis han ønsker det. Fuldstændig urealistisk.
2. Priske og Stenleins samarbejde var ved at bryde helt sammen sidst. Priske kommer ikke tilbage med Stenlein i klubben.
3. Jeg forstår ikke, at nogen hellere vil have en uprøvet assisenttræner i stedet for en erfaren Superliga-træner med titler. Allan K. Jepsen er forhåbentlig fremragende, og måske en mulighed på sigt, men han har ikke siddet længe nok til at fortjene så stort et job.

Jeg er ikke tilhænger af en Thomasberg-fyring. Der skal være en mening med galskaben. Kun hvis den helt rette profil (og her mener jeg altså ikke en ungdomstræner) kommer på tale, kan jeg se en idé. Men vi skal ikke fyre for at fyre. Det er tåbeligt og planløst.
Jeg reagerede på en tidligere kommentar, der mente at der ikke var alternativer til Thomasberg. Jeg ser gerne at han fortsætter, men hvis nu

1. Det er rigtig at Kjetil Knudsen har fået mange tilbud, men noget ser ud til, at han tænker anderledes end den gængse fodboldtræner, der bare går efter penge. Fcm familieværdier og en lille klub, der måske kan tage skridtet og vinde en lille europæisk turnering. Som næsten lykkedes i Bodø/ Glimt

2. Ingen ved hvad der gik galt mellem Priske og Steinlein. Men 2020 sæsonen var suveræn, og manden er ledig. Mulighederne for Fcm økonomisk er vel på linje med Prag, hvor han sidst havde succes. Og han er ledig.

3. Priske var også uprøvet. Hvis man ser noget potentiale, så kan det vel ikke udelukkes, at Allan får chancen

Lad dog endelig Thomasberg fortsætte...

Debussy

Indlæg af Debussy »

Acebone skrev:
26. maj 2025, 16:01
Fcm5600 skrev:

1 Khetil Knudsen, Bodø
2. Priske
3. Allan K. Jepsen

Jeg har virkelig forsøgt at beherske mig, da jeg stadig er enormt knotten ovenpå endnu et mesterskab jeg føler vi pisser væk på skammeligste vis.

Det er helt fair at foretrække en erfaren og prøvet træner, men det er simpelthen useriøst at afskrive Allan K. Jepsen alene fordi han ikke har været cheftræner i Superligaen endnu. Erfaring er ikke alt. Nogle af de mest spændende og succesfulde trænere kommer netop fra egne rækker og får chancen, før de har et CV fyldt med titler. Brian Priske havde heller ikke cheftrænererfaring, da han tog over i Midtjylland og Jacob Neestrup, der netop har ført FCK til sit andet mesterskab på tre sæsoner, havde heller ikke Superliga-erfaring som cheftræner, da han blev forfremmet efter Thorups fyring.

At kalde det “tåbeligt og planløst” at overveje ham som et reelt bud virker forsimplet. Allan K. Jepsen kender allerede klubben, kulturen og spillerne. Det samme gjorde Priske da han tog over. Hvis vi kun vil fyre TT, hvis “den helt rette profil” banker på døren, så ender vi med at stå stille.

En trænerfyring skal selvfølgelig give mening, men den udvikling, eller mangel på samme, vi har oplevet under TT burde i min bog resultere i en fyring.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Debussy skrev:
26. maj 2025, 18:13
Det er helt fair at foretrække en erfaren og prøvet træner, men det er simpelthen useriøst at afskrive Allan K. Jepsen alene fordi han ikke har været cheftræner i Superligaen endnu. Erfaring er ikke alt. Nogle af de mest spændende og succesfulde trænere kommer netop fra egne rækker og får chancen, før de har et CV fyldt med titler. Brian Priske havde heller ikke cheftrænererfaring, da han tog over i Midtjylland og Jacob Neestrup, der netop har ført FCK til sit andet mesterskab på tre sæsoner, havde heller ikke Superliga-erfaring som cheftræner, da han blev forfremmet efter Thorups fyring.
Jeg forstår godt, du er frusteret over sæsonen, men hvis du læser, hvad jeg skriver, så afskriver jeg ikke Allan K. Jepsen. Jeg skriver derimod "Allan K. Jepsen er forhåbentlig fremragende, og måske en mulighed på sigt". Jeg står ikke på træningsbanen og har ej heller fulgt U19 særlig intenst andet end i Youth League. Jeg følger heller ikke færøsk fodbold, men jeg tror ikke, han udrettede Magne Hoseth-agtige resultater deroppe. Sagt på en anden måde - jeg aner ikke, hvad det er, Allan K. Jepsen kan endnu. Han har været med førsteholdet i et halvt år.

Hvis du (eller andre herinde) har et godt kendskab til Allan K. Jepsen, er jeg enormt interesseret i at høre mere om ham, og hvad det er, der gør ham spændende. Det vil jeg oprigtigt gerne høre om.
Debussy skrev:
At kalde det “tåbeligt og planløst” at overveje ham som et reelt bud virker forsimplet. Allan K. Jepsen kender allerede klubben, kulturen og spillerne. Det samme gjorde Priske da han tog over. Hvis vi kun vil fyre TT, hvis “den helt rette profil” banker på døren, så ender vi med at stå stille.
Nu fejlciterer du mig lidt igen. Jeg kalder det tåbeligt og planløst at fyre for at fyre. Det havde intet med Allan K. Jepsen at gøre. Jeg er træt af folk, der bare vil have Thomasberg ud af vagten, koste hvad det vil, fordi det hele er lidt kedeligt og surt, og vi ikke vandt guld. Uden at tænke på, hvad det næste så bliver, vel at mærke. Hvis der er nogen, der kan komme med et argument a la "Jeg vil gerne have Johannes Hoff Thorup i stedet pga. sådan og sådan", kan jeg respektere det. Men når der bare råbes "fyr træneren" som automatreaktion på, at tingene ikke går ens vej, bliver jeg træt.

Dårlige klubber, kaosklubber, amatørklubber fyrer træneren uden at have en plan. Jeg har ambitioner på Midtjyllands vegne og mener derfor, vi skal være bedre end det. F.eks. mener jeg, det var rigtig uskønt og en kæmpe rids i lakken på Claus Steinlein, hvad der skete med fyringen af Bo Henriksen og det efterfølgende trænercirkus. Vi har et eller andet sted rigtig godt af at se, at en fyring ikke bare gør tingene bedre. Nogle gange bliver de værre, og det gjorde de i den grad med uprøvede Capellas, som vi i øvrigt brugte 100 år og Allan fucking Gaarde på at finde. Alt imens vi nu kan se Bo Henriksen blive betragtet som et af Europas hotteste nye trænernavne. Det havde vi sgu godt af. Den fyring var en ugennemtænkt refleksfyring blot for at ruske op i tingene, og den ramte os som en boomerang.

Jeg synes ikke, vi skal gentage det forløb med Thomasberg.
Debussy skrev:
En trænerfyring skal selvfølgelig give mening, men den udvikling, eller mangel på samme, vi har oplevet under TT burde i min bog resultere i en fyring.
Det er jeg så uenig i, at den burde. Det er rigtig kedeligt ikke at vinde guld, men en fyringsværdig katastrofe af en sæson har det næppe været. Vi har i perioder spillet fin fodbold; der har bare været for langt mellem snapsene. Jeg var overbevist om, at vi kørte mesterskabet hjem efter 4-1 i Aalborg og fire points forspring efter grundspillet. Jeg troede, at nu begyndte tingene at klikke. Det er jeg skuffet over, at de ikke gjorde. Vi kom for ringe ind i slutspillet, og det blev kostbart. Alle vores præstationer mod særligt Brøndby og FCN ude har været kritisable denne sæson. Men der er da masser af udvikling på flere af vores spillere, som må have forøget deres værdi en hel del under Thomasbergs ledelse.

Men det er så absolut sæson for selvransagelse, og vi skal prøve at finde ud af, hvor det er, den er gået galt. Jeg synes, Steinlein er inde på noget af det rigtige, når han siger, de fik gjort holdet en tand for ungt. Solgte vi mesterskabet med Martinez? Kunne vi reelt godt have brugt Ingason, når f.eks. Mads Bech havde store problemer undervejs?

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg er enig med dem som ønsker ny træner! Har aldrig været fan af TT og hans taktiske vinkel.
Men man må også kigge lidt på holdet, det er utrolig ungt og så mangler man bare en mere stabil klasse duo i forsvaret..
Kampene her til sidst har været godkendt, det er starten på mesterskabsspillet der gør man smider mesterskabet..

Men hvis TT ville ryge, så havde man allerede haft en plan for det.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

I hvilken verden hos andre topklubber både herhjemme og i Europa, overlever man alle de fadæser, som vi har set i år? Gentager gerne:

- Jammerligt exit i CL
- Pisser pokalen væk tidligt
- Pisser ligaen væk efter endt Europa kampagne på trods af pænt forspring
- Vinder én (!!!) udekamp ud af 10 mod resten af top 6 og famler generelt efter at tage ved lære af tingene når man straffes igen og igen med de samme ting fra de andre modstandere (Bøf og FCN, *host*)
- … sikkert flere ting som blegner i lyset af alt det andet crap.

TT har i min bog vanvittig få taktiske kompetencer, og er generelt ikke en dygtig træner når vi snakker top tophold niveau. Har fået fortalt en udtalelse udenfor citat der peger i samme retning.

Problemet er naturligvis: Hvad er alternativet? Hvem kan være relevante af trænernavne? Markedet er ikke enormt, hvis vi skal være realistiske, og hvor hylden skal passe. Desværre.
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

Acebone skrev:
26. maj 2025, 20:28

Jeg forstår godt, du er frusteret over sæsonen, men hvis du læser, hvad jeg skriver, så afskriver jeg ikke Allan K. Jepsen. Jeg skriver derimod "Allan K. Jepsen er forhåbentlig fremragende, og måske en mulighed på sigt". Jeg står ikke på træningsbanen og har ej heller fulgt U19 særlig intenst andet end i Youth League. Jeg følger heller ikke færøsk fodbold, men jeg tror ikke, han udrettede Magne Hoseth-agtige resultater deroppe. Sagt på en anden måde - jeg aner ikke, hvad det er, Allan K. Jepsen kan endnu. Han har været med førsteholdet i et halvt år.
Jeg beklager, hvis jeg har fejlfortolket på dit tidligere indlæg. Meget af det jeg har skrevet, er skrevet i en blanding af elendighed, ynk og frustration. Jeg er ikke Thomasberg fan. Det har jeg aldrig været, og det bliver jeg heller aldrig. Den type fodbold vi har set ham praktisere i store dele af sæsonen har været decideret miserabelt, og har resulteret i, at vi taber mesterskabet i en sæson, hvor vi burde have vundet det. Vi ryger ud på røv og albuer i pokalen mod et Brøndby hold der spiller 70 miutter en mand i undertal. Vi ryger ud af Champions League kvalifikationen til det på papiret nemmeste hold vi overhovedet kunne have mødt.

I min verden peger pilen flere steder hen, men i særdeleshed peger pilen på Thomasberg. Hvad er det der gør ham så speciel at flere af jer mener at han er fremtiden? I min optik er han en middelmådig superligatræner uden udviklingspotentiale. Thomasberg har fået i hoved og "bagdel" af dyre profilerede spillere, men han kan knap nok stille holdet op til at spille 2 gode halvege, selv mod de dårligste hold. Det er simpelthen ikke godt nok.

Acebone skrev:
Hvis du (eller andre herinde) har et godt kendskab til Allan K. Jepsen, er jeg enormt interesseret i at høre mere om ham, og hvad det er, der gør ham spændende. Det vil jeg oprigtigt gerne høre om.
Jeg har ikke super meget kendskab til Allan K. Jepsen, men fra Transfermarkt https://www.transfermarkt.com/allan-jep ... iner/46856 kan jeg se, at hans spillerkarriere har været pæn, og at hans træner CV også ser fornuftigt ud. Fra de klip jeg har set med ham, så kunne han godt virke lidt som en Kenneth Andersen type, bare med mere karisma (hvilket i min optik var Kenneth Andersens helt store hæmsko).
Der er to specifikke grunde til at jeg peger på ham. For det første, så tror jeg ikke, at vi er i stand til at trække de mest "sexede" trænernavne til klubben sådan lige uden videre, og for det andet, så synes jeg der har været tegn på at spillestilen ændrede sig siden fyringerne i december.
Acebone skrev:
Debussy skrev:
Nu fejlciterer du mig lidt igen. Jeg kalder det tåbeligt og planløst at fyre for at fyre. Det havde intet med Allan K. Jepsen at gøre. Jeg er træt af folk, der bare vil have Thomasberg ud af vagten, koste hvad det vil, fordi det hele er lidt kedeligt og surt, og vi ikke vandt guld. Uden at tænke på, hvad det næste så bliver, vel at mærke. Hvis der er nogen, der kan komme med et argument a la "Jeg vil gerne have Johannes Hoff Thorup i stedet pga. sådan og sådan", kan jeg respektere det. Men når der bare råbes "fyr træneren" som automatreaktion på, at tingene ikke går ens vej, bliver jeg træt.

Dårlige klubber, kaosklubber, amatørklubber fyrer træneren uden at have en plan. Jeg har ambitioner på Midtjyllands vegne og mener derfor, vi skal være bedre end det. F.eks. mener jeg, det var rigtig uskønt og en kæmpe rids i lakken på Claus Steinlein, hvad der skete med fyringen af Bo Henriksen og det efterfølgende trænercirkus. Vi har et eller andet sted rigtig godt af at se, at en fyring ikke bare gør tingene bedre. Nogle gange bliver de værre, og det gjorde de i den grad med uprøvede Capellas, som vi i øvrigt brugte 100 år og Allan fucking Gaarde på at finde. Alt imens vi nu kan se Bo Henriksen blive betragtet som et af Europas hotteste nye trænernavne. Det havde vi sgu godt af. Den fyring var en ugennemtænkt refleksfyring blot for at ruske op i tingene, og den ramte os som en boomerang.

Jeg synes ikke, vi skal gentage det forløb med Thomasberg.
Det synes på ingen måde at vi kan blive ved med at bringe op. Det er snart 3 sæsoner siden, at Bo fik sparket, og at Capellas kom til. Sidstnævnte havde heller ikke nemme betingelser. Siden da har Thomasberg haft 2 1/2 sæsoner til at gennemføre sine ændringer. Så at påstå, at vi er en kaos/cirkus klub fordi vi måske giver Thomasberg sparket efter en sæson, hvor målsætningerne ikke bliver indfriet er grinagtigt. Selv samme synspunkt delte panelet i Mediano. Vi skal heller ikke glemme, at vi nærmest fik guldet foræret sidste år.
Acebone skrev:
Debussy skrev:
Det er jeg så uenig i, at den burde. Det er rigtig kedeligt ikke at vinde guld, men en fyringsværdig katastrofe af en sæson har det næppe været. Vi har i perioder spillet fin fodbold; der har bare været for langt mellem snapsene. Jeg var overbevist om, at vi kørte mesterskabet hjem efter 4-1 i Aalborg og fire points forspring efter grundspillet. Jeg troede, at nu begyndte tingene at klikke. Det er jeg skuffet over, at de ikke gjorde. Vi kom for ringe ind i slutspillet, og det blev kostbart. Alle vores præstationer mod særligt Brøndby og FCN ude har været kritisable denne sæson. Men der er da masser af udvikling på flere af vores spillere, som må have forøget deres værdi en hel del under Thomasbergs ledelse.
nde
Men det er så absolut sæson for selvransagelse, og vi skal prøve at finde ud af, hvor det er, den er gået galt. Jeg synes, Steinlein er inde på noget af det rigtige, når han siger, de fik gjort holdet en tand for ungt. Solgte vi mesterskabet med Martinez? Kunne vi reelt godt have brugt Ingason, når f.eks. Mads Bech havde store problemer undervejs?
Så er vi begge to uenige i hinandens konklusioner, og fred være med det. Det er rigtigt, at vi i glimt har spillet fin fodbold, som i Aalborg før slutspillet, men at det er "i glimt" er problemet. Vi har manglet intensitet og kreativitet i alt for mange kampe. Så spiller vi en god halveg for så bagefter at spille 45 miserable minutter.

Jeg vil meget gerne høre om, hvad er det der gør at du reelt synes / tror at en sæson mere med Thomasberg er vejen frem?

edit: Og inden jeg glemmer det, så tak for det meget lange svar :-)

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
26. maj 2025, 21:57
I hvilken verden hos andre topklubber både herhjemme og i Europa, overlever man alle de fadæser, som vi har set i år? Gentager gerne:

- Jammerligt exit i CL
- Pisser pokalen væk tidligt
- Pisser ligaen væk efter endt Europa kampagne på trods af pænt forspring
- Vinder én (!!!) udekamp ud af 10 mod resten af top 6 og famler generelt efter at tage ved lære af tingene når man straffes igen og igen med de samme ting fra de andre modstandere (Bøf og FCN, *host*)
- … sikkert flere ting som blegner i lyset af alt det andet crap.

TT har i min bog vanvittig få taktiske kompetencer, og er generelt ikke en dygtig træner når vi snakker top tophold niveau. Har fået fortalt en udtalelse udenfor citat der peger i samme retning.

Problemet er naturligvis: Hvad er alternativet? Hvem kan være relevante af trænernavne? Markedet er ikke enormt, hvis vi skal være realistiske, og hvor hylden skal passe. Desværre.
Manchester United
Farioli sagde selv op i Ajax efter han smed 9 point føring med 5 kampe igen ( Lyder ikke til han ville blive fyret )
Tottenham flest nederlag nogensinde som ikke rykker ned ( Selv om man vinder EL, så er 17 plads vanvittigt )

Det var bare lige top of mind, men er enig i TT skal være fortid.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

At kalde United og Spurs for top tophold i deres nuværende forfatning er måske også lige at strække den en my 😉
/ ABT

Billede

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
27. maj 2025, 09:05
At kalde United og Spurs for top tophold i deres nuværende forfatning er måske også lige at strække den en my 😉
Haha, det kan du have ret i :D

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Er jeg den eneste der er bekymret for hærværk når FCK fans skal indtage CC på torsdag?

Besvar