Det er en interessant samtale i det hele taget. Jeg må sige, at jeg faktisk er noget overasket over, at vi i foråret ligger 3'er i Table of Justice. Det havde jeg ikke regnet med. Så mange gode kampe, synes jeg heller ikke, vi har sat sammen.
Pilen peger ikke entydigt på TT, men peger også i mange andre retninger. Inden sæsonen begyndte, nævnte BS det manglende lederskab. Det kommer ligesom til at stå som en slags overskrift, for det ligner ikke, at der heller fra ledelsens side, er blevet ageret på det. Om en rutineret spiller eller to, havde gjort det hele, er jeg nu heller ikke så sikker på. Jeg synes problemerne, ligner nogle af de samme fra sidste år, hvor der var masser af erfaring på holdet.
Når jeg også stiller spørgsmålstegn ved TT, så er det fordi: 1) vi stadigvæk lukker alt for mange mål ind. 2) At Osorio, Aral m.fl. har for lidt output, og jeg ikke synes, de bliver sat godt nok op til de situationer, hvor de er farlige 3) Fordi vi, (hvor jeg så nok tager fejl), taber en del kampe på de underliggende parametre, men alligevel får pointene. 4) Fordi jeg ikke ser nogen spillemæssig udvikling. 5) Jeg ser meget lidt udvikling af de enkelte spillere. 6) Jeg synes jeg mangler kontinuitet i præstationerne - i de enkelte kampe og i præstationerne over f.eks. 4-5 kampe. 7) Jeg synes jeg mangler et hold - at holdet er en enhed. Jeg har det lidt underligt med, når TT nævner sådan en som Osorio, og kæder det sammen med, at man håber på, at de store spillere kan lave det ekstraordinære i de store kampe. Det er noget af et pres og det kan vel ikke kun afhænge af det (sådan lidt forenklet sat op).
Jeg vil gerne indrømme, at jeg, i sekvenser og enkelte kampe, ser nogle positive tendenser her i foråret, men samtidigt kan jeg også stadigt få øje på problemerne.
Vi er med til det sidste, så et eller andet gør vi vel rigtigt (eller også har vi bare bedre spillere). Spørgsmålet er, om potentialet er forløst, eller om ikke der er niveau til mere? Det er jo nok det, det hele handler om, og jeg har en, måske naiv, forestilling om, at det er der. Jeg synes ikke, pilen peger entydigt på TT. Jeg ved ikke, hvem man ellers kunne finde, men jeg tænker næsten også, at det er nogle andre steder, der måske skal skures på først, i forhold til den måde, man gerne vil spille på.
SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland
Re: SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland
Hvis vi bliver mestre, er vi holdet med den markant laveste gennemsnitsalder i start11, der nogensinde har vundet DM. Vi er ca. 1/2 år yngre end AaBs mesterhold fra 2014, der lige nu har rekorden, og 1 år yngre end vores 19/20-hold (næstyngste der har vundet), og 2 år yngre end vores mesterhold i sidste sæson!
Deri ligger meget af forklaringen på den manglende stabilitet, vi har set i denne sæson. Og potentialet er jo ikke i nærheden af at være forløst i denne trup.
Deri ligger meget af forklaringen på den manglende stabilitet, vi har set i denne sæson. Og potentialet er jo ikke i nærheden af at være forløst i denne trup.
Og det er nok også årsagen til at vi ikke vinder.,
Jeg kan dog ikke lade være med at have mareridt omkring Buksas hovedstødschance i udekampen mod AGF.
Jeg kan dog ikke lade være med at have mareridt omkring Buksas hovedstødschance i udekampen mod AGF.
Det sætter vel også bare endnu mere perspektiv på BS' observation inden sæsonstarten vedr. manglende ledelse.
På det tidspunkt havde de vel heller ikke hentet hverken Buksa eller Mbabu. Så ledelsen har forsøgt at hente mere erfaring. Jeg synes også jeg finder en okay stamme af rutinerede spillere. Det har bare ikke været nok.
Lederskab kan selvfølgelig også være andre ting.
På det tidspunkt havde de vel heller ikke hentet hverken Buksa eller Mbabu. Så ledelsen har forsøgt at hente mere erfaring. Jeg synes også jeg finder en okay stamme af rutinerede spillere. Det har bare ikke været nok.
Lederskab kan selvfølgelig også være andre ting.
-
Copenhagenwolf
Hvis vi skulle glippe mesterskabet, må vi heller ikke glemme at FCK har overlevet adskillige snubletråde i mesterskabsspillet og vundet i Brøndby, Farum, Randers og AGF. Bare en enkelt uafgjort i en af de fire kampe, som man med rimelighed kunne have forventet, ville have gjort en verden til forskel.
Nu håber jeg, at FCN møder op i kæmpe spillehumør på søndag. På en god dag, en god bane (angiveligt top2 i superligaen, tror jeg) og med noget at spille for, kan de godt lave et resultat.
Nu håber jeg, at FCN møder op i kæmpe spillehumør på søndag. På en god dag, en god bane (angiveligt top2 i superligaen, tror jeg) og med noget at spille for, kan de godt lave et resultat.