SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
19. maj 2025, 11:20
Jeg tror ikke på at TT fyres efter denne sæson. Sporene i tiden efter Priskes farvel spøger. Nu vil man gerne have lidt kontinuitet på den post tænker jeg, hvilket underbygges af fyringen af assistenterne tidligere på sæsonen. Hvis klubben er tro mod sin databaggrund, så er det ikke meget der bakker en beslutning om IKKE at fyre op.

Vi har den værste placering på "Table of justice" i alle de sæsoner jeg hurtigt kunne finde stats på. Fra og med 18/19 sæsonen. En sjette plads!
Vi vandt ToJ i 18/19, 19/20 og 20/21. Det har vi ikke gjort siden. Vi blev 2 i 21/22 og 23/24 (delt 2-3).
Så har vi sæsonen 22/23 hvor vi blev nummer tre, men det var efter nedrykningspillet hvor TT kom til. Ved ikke hvordan vi lå der til sammenligning med andre år i grundspillet.

Til sammenligning har FCK vundet ToJ i de år vi ikke har vundet - dvs de sidste 4 sæsoner. De er blevet nummer tre 1 gang og nummer to i de resterende.
Isoleret set ligger vi på en 3. plads i ToJ her i foråret - foran FCK. Så det tyder vel på, at vi har fået rettet op på det miserable efterår, måske bl.a. grundet de nye assistenter. Så hvis der er noget i de bagvedliggende data, der skulle bakke op om ikke at fyre TT, så er det vel at udviklingen umiddelbart er vendt, og det ser ud til, at trænerfyringerne i vinters har haft den ønskede effekt.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
19. maj 2025, 15:03
mousebreaker skrev:
19. maj 2025, 11:20
Jeg tror ikke på at TT fyres efter denne sæson. Sporene i tiden efter Priskes farvel spøger. Nu vil man gerne have lidt kontinuitet på den post tænker jeg, hvilket underbygges af fyringen af assistenterne tidligere på sæsonen. Hvis klubben er tro mod sin databaggrund, så er det ikke meget der bakker en beslutning om IKKE at fyre op.

Vi har den værste placering på "Table of justice" i alle de sæsoner jeg hurtigt kunne finde stats på. Fra og med 18/19 sæsonen. En sjette plads!
Vi vandt ToJ i 18/19, 19/20 og 20/21. Det har vi ikke gjort siden. Vi blev 2 i 21/22 og 23/24 (delt 2-3).
Så har vi sæsonen 22/23 hvor vi blev nummer tre, men det var efter nedrykningspillet hvor TT kom til. Ved ikke hvordan vi lå der til sammenligning med andre år i grundspillet.

Til sammenligning har FCK vundet ToJ i de år vi ikke har vundet - dvs de sidste 4 sæsoner. De er blevet nummer tre 1 gang og nummer to i de resterende.
Isoleret set ligger vi på en 3. plads i ToJ her i foråret - foran FCK. Så det tyder vel på, at vi har fået rettet op på det miserable efterår, måske bl.a. grundet de nye assistenter. Så hvis der er noget i de bagvedliggende data, der skulle bakke op om ikke at fyre TT, så er det vel at udviklingen umiddelbart er vendt, og det ser ud til, at trænerfyringerne i vinters har haft den ønskede effekt.
Det er jo en svær diskussion, for dem der blev fyret kan jo argumentere med at holdet er blevet mere sammenspillet foråret og uerfarne spillere er blevet mere erfarne, de blev evalueret på data fra efteråret hvor mange nye var kommet til, man mistede kun 1 mand i vintertransferen fra start 11, og en anden ind med nogle andre spidskompetencer.

Personligt synes jeg der er nogle problemer på udebane, der er gået for mange mål ind, målmænd ind og målmand ud, tv stationer stiller spørgsmål ved anføreren, helt glemt er heller ikke Bratislava kampen. Ud af pokalen. Man har skilt sig af med mange erfarne spillere, charles, juninho, martinez, Rømer, ingason, gartenmann, dalsgaard mv., dem man fik ind ???? ja på midten og midtforsvaret har der været nogle skuffelser, nuvel Bravo har spillet sig op, men det er først i foråret her. 1 del af mesterskabsspillet var meget skuffende pointmæssigt, der har været nogle skader også, så det har nok ikke været en vellykket sæson, og FCM er vel kun med fordi andre heller ikke har slået til.

Så nej mener ikke at FCM har haft en vellykket sæson, efter det der var slået op. Om man kan give TT skylden alene ?

Personligt tror jeg ikke på Thomasberg på et niveau højere, jeg ser noget stress i ham, han håndtere ikke pressen godt, der skal en ind der har prøvet mere internationalt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
19. maj 2025, 17:05
Personligt tror jeg ikke på Thomasberg på et niveau højere, jeg ser noget stress i ham, han håndtere ikke pressen godt, der skal en ind der har prøvet mere internationalt.
Jeg er helt enig i, at man kan stille spørgsmålstegn ved trupsammensætningen. I mine øjne er vi for unge og for smalle her i foråret.

Jeg synes dog, at det er helt forkert at stille spørgsmålstegn ved TTs håndtering af pressen. Han er ikke sprudlende eller en billetsælger, men han er faglig og saglig. Der synes jeg ikke, at der er noget at komme efter.

Jeg tror også, at du glemmer TTs træner-cv. Det er en træner, der har vundet titler og spillet europæiske gruppespil med både Randers og FCM. Han er med længder den træner, vi nogensinde har haft, der har det stærkeste cv, og det er sgu ikke lige sådan at finde en afløser med samme erfaring.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Kent skrev:
19. maj 2025, 18:29
FCM2000 skrev:
19. maj 2025, 17:05
Jeg er helt enig i, at man kan stille spørgsmålstegn ved trupsammensætningen. I mine øjne er vi for unge og for smalle her i foråret.

Jeg synes dog, at det er helt forkert at stille spørgsmålstegn ved TTs håndtering af pressen. Han er ikke sprudlende eller en billetsælger, men han er faglig og saglig. Der synes jeg ikke, at der er noget at komme efter.

Jeg tror også, at du glemmer TTs træner-cv. Det er en træner, der har vundet titler og spillet europæiske gruppespil med både Randers og FCM. Han er med længder den træner, vi nogensinde har haft, der har det stærkeste cv, og det er sgu ikke lige sådan at finde en afløser med samme erfaring.
Vil du ikke mene, at Thorup. med en pokaltitel samt en Europa League kampagne med Esbjerg. hvor han førte dem igennem gruppespillet til en 1/16-finale havde et bedre CV end Thomasberg da han blev ansat?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det positive 0-0.

Vi er heldige med at Brøndby ikke har scoret og vi spiller som en pose nødder.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

kæft hvor O. sørensen spiller hovedløst, har han sat foden rigtig på noget tidspunkt. Desværre er der et par andre der ikke virker motiveret.

Lee udvikler sig positivt.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Kritisabel indsats i første halvleg. Der er ingen gnist i holdet og man føler ikke rigtigt de tror på det. Vi skaber intet.

Under al kritik hvis vi taber 5. Kamp i sæsonen til bøf og dermed 0 sejre over top 6 på en sæson. Gyseligt…
/ ABT

Billede

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

FCM spiller 4-3-3 og med højt pres, igen igen mod Brøndby. Præcis sådan at Brøndby får plads til det, de er bedst til, relationsspillet. Jeg synes, det er et mystisk valg, når erfaringerne er som de er.

FCK spiller 5-4-1 på udebane mod FCN og Brøndby og har vundet begge steder i mesterskabsspillet.

Vi må bede til de højere magter og tro på et lucky punch - og glæde os over at vi ikke er nede med et par mål efter første halvleg..

Debussy

Indlæg af Debussy »

Det er jo næsten kriminelt at vi kommer fra den her kamp med 3 point. Vi spiller godt nok som en sæk kartofler. Men fedt med en smule spænding helt til sidst. Nu fødes der forhåbentligt en lille tvivl i hovederne på FCK spillerne.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Så redder TTs sig fra en historisk ringe sæson mod bøf. Vi får 4 point med fra Sjælland på trods af at vi i 180 minutter nærmest ikke skaber en chance i åbent spil. Vildt nok i sig selv og marginaler. Det er desværre bare alle mulige andre tidspunkter i sæsonen, hvor vi smider mesterskabet. Vi er i live, men det bliver svært.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man skal huske at fcn har bronzepladsen at spille om

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Fedt, at have alle marginalerne for en gang skyld mod Brøndby.

Nu skal vi bare håbe at FC Nordsjælland kommer hurtigt foran og dermed frustrerer FCK, fordi de ikke kan få fat i bolden, og så kører dem over med 3-0, så vi kan nøjes med uafgjort hjemme mod Randers.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Flot at vi tager sejren ude over Brøndby. Det hold her har altså nogle store no.... når det gælder!

Det er også en godkendt sæson når vi er med i kampen om guldet, til allersidste spilledag! Thomasberg har udtalt at han håber at beholde truppen, der er et enormt uforløst spillemæssigt potentiale.. Det bliver ikke i denne sæson vi indløser det.

MEN, for et år siden skete miraklet i sidste spillerunde, hold nu kæft hvor kunne det være vildt, hvis det skete to år i træk.

Og ja, som Lupus1999 skriver, lad FCN komme foran, så kan alt ske.

Det havde været sjovere om vi for en gangs skyld selv kunne afgøre det, men helt ærlig, den her sæson har været så crazy at et turn på sidste spilledag ville være helt normalt ;-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Debussy skrev:
19. maj 2025, 19:08
Vil du ikke mene, at Thorup. med en pokaltitel samt en Europa League kampagne med Esbjerg. hvor han førte dem igennem gruppespillet til en 1/16-finale havde et bedre CV end Thomasberg da han blev ansat?
Thorup havde rigtig nok en pokal-titel fra EfB i 2013, men han havde ikke spillet europæisk. Han stoppede i sommeren 2013, så det var Niels Frederiksen, der var træner i deres EL-kampagne.

Thorup havde ca. 50 SL-kampe som træner, da han kom til FCM (+ ca. 40 i 1. div.). TT havde +200 SL-kampe (+100 i 1. div)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
19. maj 2025, 23:36
Debussy skrev:
19. maj 2025, 19:08
Thorup havde rigtig nok en pokal-titel fra EfB i 2013, men han havde ikke spillet europæisk. Han stoppede i sommeren 2013, så det var Niels Frederiksen, der var træner i deres EL-kampagne.

Thorup havde ca. 50 SL-kampe som træner, da han kom til FCM (+ ca. 40 i 1. div.). TT havde +200 SL-kampe (+100 i 1. div)
Men de kampe TT havde haft, var på et lavere niveau. Men man kan ikke give TT skylden for alt, for som du også skrev, så er der noget med truppen, kald det en ubalance, hvor man kan stille sig nogle spørgsmål, noget BS i sommer gav udtryk for, nemlig erfaring / rygrad. Juninho sælger man og som var backup for sørensen, var i mine øjne også bedre end sørensen, det er meget satset at sælge den eneste backup når man spiller om guld.

Man henter en silva for martinez, som var et ubeskrevet blad, egentligt ikke spillet mange kampe der hvor han har været

Både Martinez og juninho var i start 11 i den her weekend, Martinez har spillet de fleste kampe for Palmeiras der ligger nr. 1 i Serie a !!!!, juninho er kommet tilbage fra en skade og er igen i start 11 for Internacional. Det har klart svækket FCM, at man sagde farvel til dem her i vinter.

Besvar