SL R24: Randers - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256

Re: SL R24: Randers - FCM

Indlæg af 6256 »

Men er det ikke, undskyld mit franske, lidt en taberklubsmentalitet (småklub). Det matcher i hvert fald dårligt med de ambitioner, der meldes ud. Men som de snakkede om I Totalfodbold da Steinlein var der, så er det bare enormt svært at vinde - det kræver noget særligt, og det er måske der, hvor vi er og skal tage næste skridt som klub - den der evne til at vinde og blive ved med at vinde.

Vi er jo stadig helt med, men går vi helt i stå, minder det lidt om den sæson med Priske, hvor vi også stod overfor at kunne genvinde mesterskabet, men smed både det og pokalen.

Jeg har det som om, måske i forlængelse af jeres betragtninger, at vi mangler noget kynisme.

JBT

Indlæg af JBT »

Enormt svært at vinde? Fordi hvad? At klubberne i toppen er lige gode eller dem med flest penge er for dårlige?

FCM skal være en klub der går på banen og dominerer, i stedet bliver man for ofte læst og har intet modtræk.

Klubben fejler pt på det punkt - dog har andre som FCK også svært ved det. Men det er for FCK ikke vedvarende og de har været jævne i pokalen og vel også ok indsats i EL hvad man baserer det på at de gik videre. De kunne have skrabet mere sammen i gruppespillet ligesom FCM.

6256

Indlæg af 6256 »

Nej, mere det mentale aspekt. Det var da snakken faldt på klubbens første mesterskab. Der var jo optræk til det et stykke tid, men det kræver bare noget ekstra mentalt at holde hjem og vinde.

Jeg ved ikke om det er nogle af de samme mekanismer nu her. Man fører, man er udnævnt til favorit, men det er som om, det kræver noget ekstra at være det. Det kræver noget at vinde og det kræver noget at blive ved med at vinde.

JBT

Indlæg af JBT »

6256 skrev:
8. apr 2025, 22:57
Nej, mere det mentale aspekt. Det var da snakken faldt på klubbens første mesterskab. Der var jo optræk til det et stykke tid, men det kræver bare noget ekstra mentalt at holde hjem og vinde.

Jeg ved ikke om det er nogle af de samme mekanismer nu her. Man fører, man er udnævnt til favorit, men det er som om, det kræver noget ekstra at være det. Det kræver noget at vinde og det kræver noget at blive ved med at vinde.
Ærligt, jeg tror ikke det har noget på sig i hverdagen. Sådan tænker de unge udlændinge ikke over det. Tror mere at udfordringen ligger blandt ledelse og træneren. Truppen er for ung mentalt ja, men det er ikke en undskyldning.

Holch Poulsen nævnte man ikke havde regnet med guld sidste år men i år og det redder virkelig ledelsen i år for at ryge sig en tur på røv og albuer. Man har ikke sammensat tingene godt nok spiller mæssigt men især ikke konceptuelt på banen over en årrække. Det er desværre bare den evige sten i skoen jeg må vende tilbage til.

FCM har en klassisk tanke fra gammel tid om hvordan man ønsker og skal spille fodbold, men i praksis foregår alting som én stor fortvivlelse og man kan ikke tage to på foden. At andre klubber så også har været nede igennem en bølgedal m.m. kan man på heden kun prise sig lykkelige over. Et dansk mesterskab har i disse år aldrig været billigere til salg.

Besvar