SL20: FCM - FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL20: FCM - FCN

Indlæg af ABT »

Endnu en svær kamp venter mod Farum. Heldigvis på hjemmebane og med en midtuge kamp i benene for modstanderne. Vi har det traditionelt ret så besværligt mod FCN, og TT har historisk ikke en køn statistik mod dem, omend det er værre ude end hjemme. Det er en ret så vigtig kamp, så vi undgår at sakke for meget bagud inden mesterskabsspillet. Must win.
/ ABT

Billede

Stimme

Re: SL20: FCM - FCN

Indlæg af Stimme »

Endnu engang dækker vi ikke op inde i midten det er håbløst

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Tosset forestilling. Mere held end forstand at man hiver sejren til sidst. Kampen skal simpelthen lukkes længe før. Simsir med en afsindig spildprocent, omend han spiller en god kamp.

At vi nærmest forærer Iloski 3-4 friløbere, hvor det kun er et pubeshår offside og Elias der holder os inde er ganske enkelt ringe.

Voldsomt vigtigt at man vinder. Ellers var fck toget sgu nok kørt.

Rædselsfuldt indhop af Joel.

Uafgjort havde nok været mest retvisende. Omvendt bliver vi skånet for et nyt straffespark imod, så alt blæste stort set FCM’s vej i dag, heldigvis. Vi kunne nemt have stået med en lang næse i dag. Videre.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

I øvrigt, er vi ved at være et sted hvor Castillo og Bravo bør starte sammen med Silva på den centrale og smide Oliver Sørensen på bænken? Nøj han har været undervældende længe efterhånden. Ret vildt hvordan han er gået fra at være blandt suppens bedste og mest vigtige spillere til bare at være den vildeste leverpostej.
/ ABT

Billede

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Fuld fortjent sejr, men den skal altså bare lukkes til 2-0, 3-0 i første halvdel af anden halvleg-
Elias viser at han har niveauet til at være 1. målmand.
FC Copenhagen spiller 0-0, så kan vi ikke forlange mere af denne runde.

sonderskov

Indlæg af sonderskov »

FCM angribere løber i vejen for hinanden, Simsir dribler for meget, Osorio er simpelthen fejlplaceret, i det hele taget ikke en fornem kamp af FCM, man må da kunne lave en taktik, så de ikke skal helt ind til målstregen for at score.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fortjent sejr. Synes vi spiller en god kamp. En af de bedre i superligaen denne sæson. Men FCN kan også deres og bringer os på hælene.

Synes Simsir var klasse, selvom man venter lidt på at han også scorer når nu han har tur i den..

Jeg synes Franculino er den sejeste angriber vi har haft, det er et smukt mål, der skal ikke så meget plads til så afslutter han og sætter den indenfor rammen. Han skal simpelthen bare være derinde centralt i feltet og opsnappe de muligheder.

Heldigt heldigt 2-1 mål. Det er sgu godt for moralen, sådan til allersidst. Holdet vil vokse på den.

Samtidig tak til Aab. Det blev en god runde.

sonderskov

Indlæg af sonderskov »

Efter at have set kampen på TV, må jeg erkende Simsir er en dygtig spiler for os, og farlig for alle forsvar, men men mangler et mål fra ham.

6256

Indlæg af 6256 »

Ja, man kan mene meget om Simsir - hans attitude, hans trang til at holde lidt for meget i bolden, de mange dårlige beslutninger, manglende slutprodukt osv. men hver eneste gang, vi bliver farlige, er han med i det. Det må man alligevel give ham.

Man kan skele over til den anden kant og kigge på Osorio. Der kommer desværre ikke nær det samme fra hans side. Han har det med at falde ud af kampene. Måske fordi han ikke er ligeså god som Simsir til at skabe noget på egen hånd, men har mere brug for blive sat op af sine medspillere. Jeg ved det ikke.

Alt andet lige, er min umiddelbare fornemmelse, at det er lidt bekymrende, at vi ikke formår at sætte Osorio bedre op og generelt sætte hinanden bedre op som hold, men at det derimod umiddelbart virker til, at vi er (ret) afhængige af én mand, kan skabe noget.

JBT

Indlæg af JBT »

6256 skrev:
3. mar 2025, 11:13
Ja, man kan mene meget om Simsir - hans attitude, hans trang til at holde lidt for meget i bolden, de mange dårlige beslutninger, manglende slutprodukt osv. men hver eneste gang, vi bliver farlige, er han med i det. Det må man alligevel give ham.

Man kan skele over til den anden kant og kigge på Osorio. Der kommer desværre ikke nær det samme fra hans side. Han har det med at falde ud af kampene. Måske fordi han ikke er ligeså god som Simsir til at skabe noget på egen hånd, men har mere brug for blive sat op af sine medspillere. Jeg ved det ikke.

Alt andet lige, er min umiddelbare fornemmelse, at det er lidt bekymrende, at vi ikke formår at sætte Osorio bedre op og generelt sætte hinanden bedre op som hold, men at det derimod umiddelbart virker til, at vi er (ret) afhængige af én mand, kan skabe noget.
Enten spiller Osorio for sig selv, eller også kan vi ikke sætte ham godt nok op via især vores midtbane (men også via en løbestærk "op og ned af linjen"-back). Det er nok lidt en blanding da der skal stilles krav til begge parter, men egentlig er Osorio for god til FCM og derfor bør man arbejde lidt mere for ham end omvendt. Jeg synes mange af spillerne stadig mangler alt meget i forhold til at være integrerbar med det spil på kuglen man vil opnå i FCM. Er det pga. spillerne selv eller trænernes skyld? Jeg kan slet ikke se hvad man vil af plan, for der er meget som ikke hænger sammen, hvis netop Simsir ikke driver det fremad, samtidigt med at man har problemer i presspillet, forsvare mellemrummene og markeringerne ved restforsvar. Grundlæggende parametre som skal fungere bare lidt bedre, hvis man vil udrydde de personlige fejl og spille til nul og samtidig være en etableret klub i top 50.

Franculinho skal spille central angriber og man bliver nødt til at finde plads til ham, sammen med Simsir, Dario og Buksa. Spil nu bare med Oli og Dani inde på den midtbane så, i en 4-2-2 og så må Castillo og Bravo ind på skifte. Forstår ikke man ikke bare spiller 4-4-2 indtil man får nye spillertyper ind til sommer (og evt. ny træner - blink blink). FCM hverken ligner eller optræder som et mesterhold og heller ikke et kommende.

Hele forsvarskæden trænger virkelig til en forårsoprydning, det er helt vildt.

Fortjent sejr hvis kampen var 70-75 min., men man kunne ligeså godt have tabt.

Besvar